Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Alternatieve titel: Borat!

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Larry Charles
met Sacha Baron Cohen, Ken Davitian en Pamela Anderson

Borat is één van de grootste celebrities van Kazachstan en bovendien een bekende tv-reporter. Hij wordt door zijn tv-zender naar Amerika gestuurd om daar verslag te doen van het land, de mensen en de gewoontes. Maar Borat, met zijn documentairecrew in zijn kielzog, raakt vooral geïnteresseerd in de plaatselijke schoonheden en wil per se Pamela Anderson vinden om met haar te trouwen.

avatar van Webby
Ha kijk er wel naar uit, morgen ga ik hem zien

avatar van Goodfella_90
Lol, dat 'karakter' uit Ali G in da USA?

avatar van danuz
Ha, een Borat film Ali G's beste karakter, wat mij betreft!

donnie B.
Net gezien op een voorpremiere in de RAI in Amsterdam. Heb grotendeels in een deuk gelegen vh lachen, fantastisch!!!!! Iedereen vond het trouwens super, aan het gelach en geschreeuw te horen in de zaal!
Na de film liep Sacha Cohen gewoon tussen het publiek, heb hem nog even een handje gegeven. Goeie vent!

Feb. 2007 in de nederlandse bioscopen...

avatar van Webby
Was er ook, heb nog pijn aan mijn kaken van het lachen! Top humor, zo mag ik het zien!

Beter dan de serie.

Heel maf misschien, maar Borat krijgt in deze film meer persoonlijkheid en 'menselijk drama'. Voor de rest blijft het natuurlijk grappig om te zien hoe Borat niet zichzelf voor lul zet, maar hoe de geïnterviewden (Amerikanen) zich geen houding weten te geven tegenover die wereldvreemde Kazachstani.

Regisseur Larry Charles (co-writer Seinfeld, Curb your Enthusiasm) heeft met enkele zeer provocerende scenes de film gelukkig niet te braaf gemaakt. Denk dat de film in the US and A niet bepaald in de smaak zal vallen.

4**** (I Like!)

avatar van BoordAppel
Dzienkuje. Borat spreekt trouwens Pools. Maakt de grap nog leuker .

avatar van BlueJudaskiss
Ik ken dus het typetje Borat niet, behalve van een kort optreden in Ali G in da House. Maar die vond ik helemaal geweldig, dus zeker zien dit!!

avatar van D-ark
Borat ken ik nog van de mtv music awards 2005 geweldig show en zo geweldig type

donnie B. schreef:

Feb. 2007 in de nederlandse bioscopen...

Jij hebt hem al gezien en hier komt ie pas volgend jaar uit

Daarom heet het ook een voorpremière.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
op aintitcool ook al enkele laaiend enthousiaste recensies, ben benieuwd!

avatar van IcU
IcU
Lijkt me erg leuk. Grappige trailer, dat belooft veel.

avatar van BoordAppel
Geweldige still op IMDb, Queen kan ook weer verder .

avatar van FillumGek
Ik kijk hier echt ontzettend naar uit!!

Hehe. Lijkt me uitermate lollig. Ali G is leuk, maar dat hebben we zo onderhand wel eens gezien. Leuk dat Cohen nu hiermee verder gaat...

Moviestar
Waar gaat dat toch heen, hier een hoog gemiddelde en op imdb zelfs een 9,4 met over de 600 stemmen! Gaat echt nergens over, verschrikkelijk.

Heb jij hem gezien dan?

Moviestar
Nee en dat ga ik ook zeker niet doen, maar afgaande op de trailer is het niks. Dit zijn toch geen films meer. Vond Ali G ook al behoorlijk irritant.

TimD
Maar je hebt hem niet gezien, dus kan niet zeggen dat het nergens over gaat. Misschien is het wel een leerzame komedie (lijkt niet zo en is ook niet zo maar you never know)

Moviestar
ik skip hem in ieder geval kan me tijd wel beter gebruiken

whaaha moet ik zeker zien na Ali G INDAHOUSE die was namelijk erg grappig

Hi-Tek
War on Borat !

In een aankomend diplomatiek bezoek van Kazachstaanse president Nazarbayev bij president Bush zal de Borat-film een van de onderwerpen van gesprek zijn. In de komende weken zal Nazarbayev het Witte Huis bezoeken om onder andere te praten over het imago van het Aziatische land. President Nazarbayev heeft al aangekondigd geld te hebben vrijgemaakt om zendtijd voor educatieve tv-spots in Amerika op te kopen om Kazachstan in een positief daglicht te stellen.

In 'Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan' speelt Sacha Baron Cohen de controversiële televisiejournalist Borat. Om de cultuur van Kazachstan uit te dragen wordt hij door de regering naar Amerika gestuurd, waar hij ook geacht wordt te leren van de westerlingen. Op de filmfestivals van Cannes en Toronto is de film vol gejuich ontvangen. In Empire Magazine vertelde komiek Will Ferrell zelfs dat hij na het zien van Borat zich depressief voelde, omdat het zo grappig was.

Ondanks laaiend enthousiaste kritieken en de hilarische teaser en trailer kunnen de Kazachstaanse autoriteiten er niet om lachen. Ze vinden namelijk dat hun land door Borat wordt afgeschilderd als immens achterlijk. In een officieel statement zegt een woordvoerder: "We willen mensen laten weten dat [Borat] niet de echte mensen van Kazachstan vertegenwoordigd."

Borat begon als een personage in Cohens Da Ali G. Show. Algauw was de journalist razend populair doordat hij de meest vunzige vragen stelde aan Amerikanen, die niet doorhadden dat Cohen slechts een personage speelde. Cohen ontlokte zo de meest bizarre uitspraken van politici en overige coryfeeën. De serie stelde niet Kazachstanen maar juist Amerikanen in een kritisch daglicht en de film borduurt erop voort. Benieuwd wat Bush daarvan zal vinden.

Bron: filmfocus

Het typetje Borat vind ik zelfs nog leuker dan het typetje Ali G. . Ook ik kijk hier erg naar uit.

avatar van zoutzak
Heb kaartjes binnen voor as vrijdag 22e. Ben benieuwd!

avatar van JorritS
Gisteravond de trailer gezien, in de voorstukjes van Zwartboek. Hilarisch!

avatar van jordybeukeboom
zoutzak schreef:
Heb kaartjes binnen voor as vrijdag 22e. Ben benieuwd!

Niet pas vanaf begin november dus?

Hilarische trailer inderdaad.