Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Alternatieve titel: Borat!

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Larry Charles
met Sacha Baron Cohen, Ken Davitian en Pamela Anderson

Borat is één van de grootste celebrities van Kazachstan en bovendien een bekende tv-reporter. Hij wordt door zijn tv-zender naar Amerika gestuurd om daar verslag te doen van het land, de mensen en de gewoontes. Maar Borat, met zijn documentairecrew in zijn kielzog, raakt vooral geïnteresseerd in de plaatselijke schoonheden en wil per se Pamela Anderson vinden om met haar te trouwen.

tukkerstein schreef:

Ik vind deze humor toch wel wat stijlvoller dan die van naked gun

je hebt wel gelijk maar deze humor val voor mij in het zelfde rijtje. TOP entertainment 110% humoristisch!!!

p.s. de kritiek die hij nu krijg in de media en dat de film maar in de helft van de bioscopen draaid. vindt ik belachelijk. Sacha Baron Cohen moet gewoon in nederland op de buis hier krijgt hij immers respect voor zijn humor!!

FisherKing
Vanaf 2 november in de bioscoop.

Ik hoorde gister dat de film al in meer dan 500 bioscopen eruit is gehaald. En Borat beweerde dat als de film geen succes wordt dan wordt hij vermoord. Ben benieuwd..

avatar van Redlop
Dat zou zijn gebeurd als hij uit Iran kwam. Of is dat ineens niet grappig?

avatar van Vinokourov
Redlop schreef:
Dat zou zijn gebeurd als hij uit Iran kwam. Of is dat ineens niet grappig?

Dat is inderdaad niet grappig.

De grap van Sacha Cohen is om te kijken hoe Amerikanen reageren op iemand uit een volstrekt onbekend land. Het hele karakter wat hij neerzet slaat nergens op. Hij praat Pools/Jiddisch, beelden van thuis komen uit Roemenië en hij ziet er allesbehalve Kazaks uit. Kazachen hebben of een Aziatisch uiterlijk (zoals president Nazarbaijev) of een Russisch uiterlijk (zoals Vinokourov). Door de onbekendheid van Kazachstan kan je mensen van alles laten geloven, dit is overigens niet het geval bij Iran, een land dat veel in het nieuws is de laatste jaren. Perfecte keus om Kazachstan te nemen .

Ik kijk iig erg uit naar deze film .

Die disclaimer heeft de film overigens ook; dat de geportretteerde bevolking in niets lijkt op daadwerkelijke Kazachstanen en dat deze daar ook niet naar streefde, omdat het hun bedoeling niet was om hen te kwetsen

Zeker lollig.. ga hem zeker wel bekijken 2/11

avatar van film-gek
deze ga ik zeker bekijken binnenkort

avatar van Goodfella_90
Lekker boeiend..

avatar van streeter
Borat was gisteren op SNL om zijn film te promoten - hij had een stukje gedaan voor het begin van het programma. Het was erg grappig en ik neem aan dat het nu al online te vinden zal zijn. Hij was er met zijn zoon en kleinkind (die hij aan Madonna wou verkopen).
Ik was er zelf bij en het was een leuke ervaring om Borat live & in person te zien. Helaas zag ik hem niet na afloop - ik wou hem een high-five geven.

avatar van markie1978
Erg slecht film, en niet leuk.
De film gaat over een tv reporter uit Kazakhstan, die een totaal verkeerd beeld schept van dit land.
Het land wordt met veel minachting benaderd, en niet serieus genomen.
Vind het een schande dat deze film zo promoot wordt in de grote cinema van Nederland.

FisherKing
Volgens mij begrijp jij er niet veel van...

avatar van mikoz
FisherKing schreef:
Volgens mij begrijp jij er niet veel van.

jpglaarh
mikoz schreef:

Nou jongens, niet zo bot, hij is pas 28...

Markie kijk eens even een paar berichten onder je... misschien dat je het dan beter begrijpt.

Dacht je soms dat dit een sirieuze documentaire zou zijn

avatar van Vinokourov
markie1978 schreef:
Het land wordt met veel minachting benaderd, en niet serieus genomen.

Als er over een land minachtend gedaan kan worden na deze film, is het juist de VS, in ieder geval het redneck-gedeelte (veel andere gedeeltes van de VS zijn weer erg oke). Vooral dat "Throw down the jew in the well"-stukje is ernstig...

hij doet me een beetje aan Andy Kaufman denken

avatar van vincentclaesen
markie1978 schreef:
Het land wordt met veel minachting benaderd, en niet serieus genomen.

Dit is wel de bedoeling hé
Da's toch iets fantastisch :d
Of het grote probleem van Kazachstan: Joden
Terwijl hij zelf Joods is :d
Hilarisch

ff vraagje: Er staat dat ie 2 november uitkomt.. hoe kan je hem 2 dagen eerder zien? :S

En, hij lijkt me best droog, ik hou wel van die humor

avatar van moviefreak#1
Er zijn al overal in het land voorpremières geweest .
Bovendien heeft de film ook in verschillende bioscopen gedraaid als Sneak Preview.

avatar van YuLaw16
We worden echt doodgegooid met deze debiel. Als deze film een succes wordt, is het niet te wijten aan de kwaliteit, maar aan de publiciteit. Yukh.

avatar van grovonion
Vinokourov schreef:

In de VS, of toch althans in Florida is deze film momenteel een hot item. Ik heb de indruk dat Amerikanen best wel deze humor weten te vatten. 't is zelfs zo dat er een aantal episodes van zijn ander karakter (Ali G.) speciaal voor VS worden gemaakt. Sacha Baron doet trouwens enkel interviews als zijnde z'n karakter. Dat geeft hilarische artikels!

mrmedieum schreef:
Deze film wordt zonder twijfel briljant!
Kijk dan naar het IMDB-profiel, na een paar duizend stemmen staat ie al op een 9!

Zegt helemaal niets..... nee dan de twee-jaar-regel hier.... stel je voor dat hij hier op nummer 1 zou binnenkomen.

Ik stelde me er niets bij voor en het zou dus mee moeten vallen.... Binnengehaald, gezien en te licht bevonden, moeite van het branden niet waard...

Desalniettemin een dikke 0,5 voor het binnenslepen van het budget....

avatar van Uier
YuLaw16 schreef:
Nee, da's te wijten aan de geweldige humor van deze knakkert.

Ali G vond ik al een hilarisch personage. Niet zozeer de film, maar wel de quasi serieuze interviews tijdens zijn show.

Vanavond naar de voorpremiere. Ben benieuwd.

Er is een site waar kleine stukjes uit zijn film te zien zijn. Ik moet zeggen dat ik het hele leuke humor vindt.

Ik ben zelf ook altijd wel van de partij om met veel ongeloof met vrouwen te praten over hun geemancipeerde positie in de maatschappij. Ik kijk uit naar deze film, Voor sommige mensen is het vaak lastig maar ik vindt het leuk om de waarheid uit deze film te halen. Vaak schildert hij dan toch wel de wereld af met zijn gedrag. Een mens kan niet altijd aan anderen en de omgeving denken, dat gebeurt zo ontzettend weinig als je erover nadenkt.

Ik ben benieuwd ga hem zaterdag kijken.

Hoop dat het wat wordt

avatar van Sven Vermant
Flauw dat een hoop figuren nu al een 0,5 voor deze film geven.

Compenseert mooi die even lukraak gegeven vijven.

Hi-Tek
Zit iets in, maar ik heb tot nu toe nog niet echt een sterk argumenten gehoort waarom deze film nu zo slecht is