- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
FTV - 109 Minuten : 1+3 punten
Bonuspunten Turkeys : 1 Punt
Totaal punten : 96+5 : 101 Punten
Persoonlijke waardering: 2*
https://i.ytimg.com/vi/x2uBxncT5Rk/maxresdefault.jpg
Echt wel een zwakke Van Damme film. Niet van hetzelfde niveau als zijn oudere films. Zijn acteerprestaties waren nooit van hoog niveau, maar de actie en de gevechtscènes compenseerden dat ruimschoots in zijn vorige films. Als dit ook van abominabel laag niveau is, dan blijft er niet veel over om van te genieten. Hier was het acteren over het algemeen behoorlijk benedenmaats. En ik had de hele tijd het gevoel alsof iedereen ietsje teveel zijn best deed om er als slechterik uit te zien. Het was allemaal te gemaakt. En qua actie viel het dus vies tegen. Neen, niet echt goed dus.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5772 stemmen
14. Tromeo and Juliet (Film, 1996)
FTV - 107 minuten (3 punten)
Bonus: Semi-Nudity, Troma, Seksscene, Lesbos, Gore (5 punten)
Totaal: 54 punten
Eigen beoordeling: 3.5*
Deze stond op m'n 1996 lijstje om te kijken dit jaar, want elk jaar ben ik een beetje meer fan van Troma. Hilarisch om te lezen dat James Gunn het script heeft geschreven en ik had Sean Gunn niet eens herkend als Sammy, wat een irritante rol was dat hahaha.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5772 stemmen
15. Bordello of Blood (Film, 1996)
FTV - 87 minuten (3 punten)
Bonus: Semi-Nudity, Gore (2 punten)
Totaal: 59 punten
Alles met de Cryptkeeper is een win voor mij, best hoge kwaliteit, leuke cast, nog leukere cameo's en een rits aan bloedmooie vrouwen. Dennis Miller voelt misplaatst aan en daarom is alles wat hij zegt extra grappig.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5772 stemmen
RW - 98 minuten (2 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 61 punten
Eigen beoordeling: 2*
Afgelopen zondag was ik nogal ziek en ellendig dus wilde niet teveel nadenken. Deze kwam langs op Netflix en ik besloot om de film weer eens een kans te geven na 12 jaar. Helaas stoorde ik me aan precies dezelfde dingen, maar de cast maakt het nog enigzins kijkbaar.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 97 minuten (2 punten)
FTV: 1 punt
Extra punt: 0
Totaal: 30 + 3 = 33 punten
Een stoner komedie met Dustin van Stranger Things, beetje een rare carrière keuze. Twee outcast tieners op collega die continu gepest worden vinden een hallucigene deug met heel rare effecten . Zij denken dat hun hoofden ontploffen als zij vloeken, wisselen van lichamen, hebben flashbacks etc. De enige oplossing is pizza eten die zij niet hebben. Dit is een heel flauwe film, soms teveel zo maar ik vond hem ook grappig bij momenten maar dat ik had gerookt hielp zeker hier. Raar dat dit onder de handel van Disney zit.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
9. The Haunting of Morella (1990)
Speelduur: 82 minuten (2 punten)
Extra punt: Jim Wynorski + Seksscène(s) + Semi-Nudity + Turkey (4 punten)
Totaal: 33 + 6 = 39 punten
Een Roger Coreman productie die naar zijn geliefde Edgar Alan Poe keert, het plot hier wijkt best af van het origineel en niet op een goede manier.
Een vrouw wordt tot de brandstapel veroordeeld voor hekserij voor de ogen van haar man en kind, zij zweert terug te keren met haar dochter als het medium. Mirella is vooral vaag en oninteressant en probeert dat de compenseren met borsten, veel borsten en softcore lesbische scenes. Niet helemaal zo slecht als de reputatie maar ook zeker niet goed.
De cover van de eerste Six Feet Under plaat komt van de film poster van deze film raar genoeg.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 87 minuten (2 punten)
Extra punt: Gore (1 punten)
Totaal: 39 + 4= 43 punten
Er is geen einde aan slashers uit deze periode en aanhangers van specifieke films. Deze is over een soldaat in WWII die per brief gedumpt is en terugkeert om zijn ex en nieuwe lief te vermoorden. Decennia later keert hij terug om toe te slaan bij een afstudeerfeest, Tom Savini is van de partij en de moorden en sfeer zijn ook maar de moordenaar deed mij weinig, echt verkocht was ik niet. My Bloody Valentine Is dan toch echt veel beter.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 114 min. (3 punten)
Extra punt: Gore, Full Frontal Nudity, Seksscène(s), Transgender Karakter , Troma (6 punten)
Totaal: 43 + 10 = 53 punten
Deze meta film van Troma waar Lloyd Kaufman zichzelf speelt als weliswaar een blinde filmmaker die een Toxic Avenger sequel maakt op een extreem chaotische set met een seriemoordenaar is een haast uitputtende maar heel vermakelijke 2 uur durende rit van slechte smaakt, naakt, gore, kots en absurdisme. Mijn favoriete Troma film tot nu toe, mede geschreven door James Gunn.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
12. The house that screamed(1969)
Speelduur: 99 min. (2 punten)
Extra punt: 0
Totaal: 53 + 3 = 56 punten
Een kostschool voor meisjes waar harde discipline en wreedheden hoogtijd vieren, de zoon van de directrice en plots een reeks moorden. Deze film is iets minder exploitatie dan jij zou denken, best droog en het einde is heel voorspelbaar maar ook best okay genre stuk.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
13. The Beast with a Million Eyes (1955)
Speelduur: 78 min. (1 punten)
Extra punt: Turkey + Roger Corman (2 punten)
Totaal: 56 + 4 = 60 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/zavNGZK2p9H7N9CdnHg0flV1maZ.jpg
Een mislukte boerderij en een mislukte huwelijk in de woestijn van California, een stomme buur die graag bespioneert, ruimteschip die valt en dieren die aanvallen,… Een vroege Roger Corman, dit is zelfs naar zijn standaarden heel saai en goedkoop, bijna 0 geld voor speciale effecten, heel weinig personages, concept is een vroege dieren-die-aanvallen film maar dit is vooral heel saai.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
Speelduur: 101 minuten = 2 punten
Bonuspunten: Semi-Nudity / Seksscène(s) maar verwacht er niet al te veel van: 2 punten
Totaal aantal punten film: 5 punten
Totaal aantal challenge: 44 punten
Persoonlijke waardering: 1*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94250.jpg?cb=1366405579
Als je een goede film wil maken met veel seks en geweld doe dat dan gewoon! En niet van dit soort halfbakken pogingen. Af en toe heb ik het idee naar een Western uit de eerste helft van de jaren 60 te kijken. En al die overdreven gestoorde dorpsbewoners helpen ook al niet mee en dan hebben we ook nog een uitermate saaie hoofdrolspeler. Het draait allemaal om een geheimzinnige afkickkliniek voor drugsverslaafden. En geloof me je hebt het al eerder gezien allemaal.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Ondertussen loop ik met registeren alweer achter...
Speelduur 85 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 135 + 3 = 138 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 31 + 0 = 31 punten
Persoonlijke waardering; 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/96000/96769.jpg?cb=1400311725 Hm, best een misleidende poster. Het lijkt meer een actievolle oorlogsfilm te beloven, waarin sergeant Ryker (gespeeld door Lee Marvin) het opneemt tegen zijn communistische tweelingbroer. Nou, dat is deze film dus niet. Het is een militair rechtbankdrama. Het is Lee Marvin die mogelijk een verrader is in de de Koreaanse Oorlog en de fatale fout maakt dat hij zich niet al te druk overmaakt als hij wordt ondervraagd. Drie raden wat de uitkomst is....De film werd oorspronkelijk uitgezonden op televisie als tweedelige aflevering in 1963 maar na Marvins populariteit in "The Dirty Dozen' in 1968 herwerkt en uitgebracht als speelfilm. De film heeft bekende acteurs, maar het is verder ook in die typische tv-productiestijl, verhaaltechnische te voorspelbaar, bezit meer melodrama dan actie en zelfs Lee Marvin kon niet voorkomen dat dit een beetje langdradig werd.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 99 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 138 + 3 = 141 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 31 + 0 = 31 punten
Persoonlijke waardering; 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12891.jpg?cb=1381929959 De film focust zich op een conventioneel woestijnverhaal uit de Tweede Wereldoorlog, waarin Britse officier kapitein Alex Foster, een spionagemissie onderneemt om samen met andere krijgsgevangenen een Duits kanon en Rommels brandstofdepot op te blazen. Het is een spannend en vrij rechttoe rechtaan verhaal, dat je gemakkelijk weet mee te slepen. Bijna alle actiescènes kwamen echter uit beelden afkomstig uit Tobruk (1967) wat ook een betere film is! Ook geen idee waarom Danielle De Metz eigenlijk in deze film zat er was geen enkele reden toe, behalve om water over haar decolleté te gieten, haar benen te wassen en ons een gratuit inkijkje onder haar rok te geven. Ach het is aardig tijdverdrijf als je van oorlogsfilms houdt, maar meer ook niet....
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 94 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 141 + 3 = 144 punten
bonuspunten; Gore; 1 punt
Totaal; bonus 31 + 1 = 32 punten
Persoonlijke waardering; 4*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1176000/1176829.jpg?cb=1777752718 Was eigenlijk een beetje huiverig, toen ik hoorde dat de Russische regisseur Kirill Sokolov, een Amerikaanse film ging maken. Kon hij wel die ultra-gewelddadige energie van zijn eerdere film, Papa, Sdokhni aka Why Don't You Just Die! (2018) die zo'n waanzinnig plezierige kijkervaring opleverde, mee uit te voeten in Hollywood. Het antwoord werd uiteindelijk; JA!
Die filmstijl is niet alleen een middel om het verhaal te vertellen; het is ook een actieve deelnemer aan de chaos. Van bijna misselijkmakende dolly-zooms en agressieve, komische snelle camerabewegingen tot dramatische, abrupte overgangen versterkt door een adrenaline verhogend geluidsontwerp Domweg grindhouse-euforie in Optima Forma!
Midden in deze wervelwind staat Zazie Beetz een onverschrokken vrouw met wie je geen ruzie moet zoeken. Fantastische dan ook die eerste scene als de schurken er nog van overtuigd zijn dat ze roofdieren zijn maar dan realiseren dat ze de prooi zijn. Maar waar algauw ook de kijker weer op het verkeerde been werd gezet. Dit is het soort humor waar ik wel van houd: ontstaan op natuurlijke wijze uit de pure absurditeit en die niet geforceerd grappig probeert te zijn.
En dan is er natuurlijk nog het bloedvergieten; een non-stop, compromisloos bloedbad van begin tot eind. Ledematen en hoofden worden afgehakt, gezichten worden op brute wijze bewerkt en shotguns ontzien niets. Helaas wel CGI en die haperende hier en daar ook wat! Maar dit was absoluut een geweldige film.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 93 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 144 + 3 = 147 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 32 + 0 = 32 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1178000/1178361.jpg?cb=1769889118 Debuutfilm (na twee shorts) voor deze regisseur. Een film met een interessant uitgangspunt, maar de uitwerking had beter gekund en zoals het nu, is het niet zo boeiend. Het had een simpele opzet. Twee mensen worden in hetzelfde restaurant in de steek gelaten tijdens hun first date en gaan samen langs zeven oude woningen van de man, puur voor de adrenalinekick van het inbreken. De poster doet je denken aan een slasherfilm uit de jaren tachtig, jammer genoeg wad dit is dat niet. Het werd helaas nooit veel interessanter, dan twee gebroken mensen met een verleden. De acteurs doen hun best maar het was lang niet sexy, eng of spannend genoeg om het verhaal op gang te houden. Alles wat je kunt voorspellen, gebeurt ook daadwerkelijk en er was niet genoeg horror...
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
49 Maciste nella Terra dei Ciclopi (1961)
Speelduur 100 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 147 + 3 = 150 punten
bonuspunten; Turkey; 1 punt
Totaal; bonus 32 + 1 = 33 punten
https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/hdgjveln/maciste-nella-terra-dei-ciclopi-italian-movie-poster.jpg?v=1470108050 In 1960, (door succes van de Hercules- films met Steve Reeves), besloten Italiaanse producenten het personage Maciste uit de stomme films van de jaren 20 nieuw leven in te blazen. Dit was de tweede film met de mythische held Maciste. In deze film draait het om Koningin Capys een nakomeling van Circe die is vervloekt en de laatste afstammeling van Odysseus moet doden om de nakomeling van de Cycloop Polyphemus te behagen. Er volgt een Italiaanse zwaard-en-sandalenfilm, waarin Maciste (hij wordt nooit "Atlas" genoemd, ondanks de titel), ook nu weer aan leeuw worstelen, steenwerpen, touwtrekken en heel veel spierballenvertoon doet. De acteerprestaties zijn matig, de stunts wat onhandig maar er zitten een paar aardige actiescènes in. De climax is uiteraard het gevecht met de eenogige cycloop, die is dwaas genoeg om echt vermakelijk te zijn, Ach dit was voor mij een prima Italiaanse peplum-film.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
Speelduur 85 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 150 + 3 = 153 punten
Totaal; bonus 33 + 1 = 34 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1177000/1177755.jpg?cb=1771691778 Helaas valt deze home-invasion film precies in de categorie die het wanhopig probeert te overstijgen: Vrij standaard B-genre met een voorspelbaar en vergeetbaar verhaal. De plotwending komt met verbazingwekkende onverschilligheid over. Het meest verbijsterend is de verspilling van goed acteerwerk...vooral dat van Frank Grillo die het overgrote deel vastgebonden aan een bed doorbrengt. Het scenario vervangt spanning door hele stukken nutteloze dialogen. Het einde zonder bevredigende afloop maakt de frustratie alleen maar groter. De cinematografie was oké. Regisseur Kevin Lewis maakte ooit het erg toffe Willy's Wonderland (2021) maar lijkt nu met elke nieuwe film nog meer op te schuiven naar middelmatig kijkvoer.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
51 The House Was Not Hungry Then (2025)
Speelduur 92 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 153 + 3 = 156 punten
Totaal; bonus 34 + 1 = 35 punten
Persoonlijke waardering; 1,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1172000/1172323.jpg?cb=1749239807 Het is een spookachtige lowbudget arthouse-film. Een leegstaand huis met een geest of was het een levend huis...enfin iemand had er honger. Een oude man, die als een soort makelaar, potentiële huurders/kopers brengt als voedsel. Een meisje wat inbreekt en vriendschap sluit. Tja het is een Brits experimenteel project dat bestaat uit slechts 3-4 statische shots die uitsluitend in het huis zijn gefilmd. De kijker kan niets anders dan kijken naar stilte, wat uiteraard al snel eentonig wordt. Misschien is het een gewaagde zet om het huis tot je POV-personage te maken, maar de film dwaalt maar wat rond. Het probeert spanning op te bouwen met geluid alsof er iets interessants gaat gebeuren... maar dan gebeurt er gewoon niets... Hoewel ik het toejuich dat het anders probeert te zijn, ben ik ook van menig dat een horror angst moet opwekken en dit huis had niets interessant.
joolstein
-
- 11141 berichten
- 9167 stemmen
52 Kind (2025)
Speelduur 83 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 156 + 2 = 158 punten
bonuspunten; Gore; 1 punt (maar niet veel)
Totaal; bonus 35 + 1 = 36 punten
Persoonlijke waardering; 2*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1170000/1170709.jpg?cb=1749316563 Nederlandse poging tot een horrorfilm. Helaas blijft het toch vaak steeds weer bij proberen...of men neemt het niet serieus of men neemt het juist te serieus. Deze hoort bij dat de laatste... Na een miskraam komen een vrouw en haar man in contact met een vroedvrouw die onconventionele methoden gebruikt om haar te helpen bij een volgende zwangerschap. Je krijg dus de zoveelste film dat het verwerken van verdriet en rouw gebruikt voor angsten. Die hier niet veel meer waren dan enkele keren een zwarte schim. Verder voelt dit te veel aan als een (slecht) Tv-film waar je te lang naar twee mensen kijkt die van alles doen maar waar geen enkele angst of spanning was te beleven. Er was in de film maar één enkel oncomfortabel moment...dat moment kan misschien als schokkend worden ervaren maar voor rest is was vooral wachten en tijd uitzitten bij dit niemendalletje.
Theunissen
-
- 12322 berichten
- 5536 stemmen
Speelduur: 89 minuten (2 punten)
FTV: 2 punt
Borsten en Full frontal nudity (2 punten)
Totaal: 24 + 2 + 2 + 2 = 30 punten
https://cdn2.aznude.com/leraabova/honeydont/lera_abova_6f4c1f.jpg
https://cdn2.aznude.com/he4tmnjxl5uw2z27ge3c42tqm4/he4tmnjxl5uw2z27ge3c42tqm4.jpg
"Honey Don't!" van de bekende regisseur Ethan Coen, is een vreemde mix van neo-noir, zwarte komedie en misdaadfilm die af en toe weet te vermaken, maar uiteindelijk minder slim en spannend is dan hij zelf lijkt te denken. De film probeert constant excentriek, stijlvol en provocerend over te komen, maar slaagt daar maar gedeeltelijk in. Hoewel er zeker leuke momenten en sterke acteurs in zitten, voelde het geheel vaak rommelig en inhoudelijk leeg aan.
wendyvortex
-
- 5279 berichten
- 7305 stemmen
13. Slam Dance (1987)
Speelduur: 100 minuten = 2 punten
Bonuspunten: Full frontal nudity, relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht
Totaal aantal punten film: 6 punten
Totaal aantal challenge: 50 punten
Persoonlijke waardering: 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11522.jpg?cb=1742732618
Eighties neo noir met weinig liefhebbers. Ik vind hem op zich best okay. Heeft wel een beetje het sfeertje van iets als De Palma's Body Double. Alleen gaat het op het einde voor mij een beetje de mist in. Hier had gewoon stevig ingeschoten moeten worden en dit einde is meer een dovend vlammetje. Gemiste kans noemen we dat. Jammer want ik sluit me normaal graag aan bij de liefhebbers van onbegrepen films.
ikkegoemikke
-
- 3497 berichten
- 5006 stemmen
FTV - 103 Minuten : 1+3 punten
Bonuspunten - : 0 Punten
Totaal punten : 101+4 : 105 Punten
Persoonlijke waardering: 2.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/cByh6q4mKx5KRuqlZ28eEBz1RE9.jpg
Horror/fantasy voor kids. Alleen denk ik dat het te horrorachtig is voor de kleintjes. En te oppervlakkig en flauwtjes voor volwassenen. Een kleine jongen die een horror-fan is en kortverhalen zelf schrijft. Tot op een dag dat hij merkt dat anderen hem raar en saai vinden en hij dan besluit om zijn verhalenbundels te vernietigen. En zo komt hij terecht in het wereldje van een heks en moet hij elke avond een verhaaltje voorlezen. Tja, vond het eigenlijk nogal knuddig allemaal. Ok, de heks Natascha vond ik wel iets hebben. Het jochietje Alex balanceerde tussen aandoenlijk en irritant. Het meisje Yasmin vond ik gewoon opvulsel. Het is een Goosebump-achtige film met een variatie op het "Hans en Grietje" verhaal. Niet vreselijk slecht maar ook niet bijster goed. Het enige dat ik eraan overhoud, is dat ik nog eens "The lost boys" wil kijken 
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
14. The Canterville Ghost (1996)
Speelduur: 92 min. (2 punten)
Extra punt: (0 punten)
Totaal: 60 + 3 = 63 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/1P8jAgJkQjIYPHsN46FRAm85S94.jpg
Ik ben niet bekend met het kortverhaal maar het komt uit de pen van Oscar Wilde blijkbaar.
Een Amerikaanse wetenschapper verhuist zijn familie naar plattelande Engeland voor redenen die nooit uitgelegd worden. Het dorp in kwestie is elke Britse cliché dat jij maar kunt bedenken, het lijkt haast een parodie. Natuurlijk is er een spook, knappe jongen die een duke is en paardrijd en zij gaan in een kasteel wonen want dat kost geen geld om te doen in Engeland.
Het beste aan de film is dat Patrick Stewart gewoon in een eeuwenoud brits toneelstuk acteert. Hij lijkt niet eens in de zelfde film te zitten als de rest van de acteurs, hij doet totaal zijn eigen ding. Het is niet goed maar nog okay in een soort gezapige zondag familiefilm manier. Grappig om Neve Campbell hier te zien (Scream o.a.).
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
15. Wild Zero (1999)
Speelduur: 98 min. (2 punten)
Extra punt: Gore + transgender karakter (2 punten)
Totaal: 63 + 5 = 68 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/9xoZrNbhnHjrZ6lXz0oQAPgzwxR.jpg
Wild Zero is gebouwd rond de punkband Guitar Wolf die blijkbaar echt bestaan. Het is grotendeels een actie zombie film met slechte personages en geen enkele richting. Hoofdverhaal over zogenaamd liefde is een puinhoop. De muziek is leuk, zombies absurd en de slechte CGI past erbij maar het is hopeloos stuurloos als een film. De regisseur zelf had blijkbaar ook maar weinig interesse in de film.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
16. Electric Dragon 80.000 V (2001)
Speelduur: 55 min. (1 punten)
Extra punt: (0 punten)
Totaal: 68 + 2 = 70 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/3c7lnq1OxPJwqnhXjFi5aCsd4nl.jpg
Een jongetje beklimt een eclectische mast, krijgt een shock, wordt gewelddadig, krijgt elektroshocktherapie en opnieuw en opnieuw. Hij kan elektrische shocken geven nu en de elektrische gitaar is zijn enige uitlatklep. Een half elektrische dub boeddha ziet hem als een waardige uitdaging.
Dit is kort, krachtig, absurd en gewoon heel cool. Absoluut industrieel en leuke, vergelijkingen met Tetsuo: The Iron Man zijn niet ver te zoeken. De regisseur heeft nog de video ½ Mensch gemaakt voor Einstürzende Neubauten.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 91 min. (2 punten)
Extra punt: Naakt (1 punten)
Totaal: 70 + 4 = 74 punten
https://images.static-bluray.com/reviews/25437_5.jpg
Het introductiestuk dat het duo naar Amsterdam gaat en Chong per ongeluk aangezien wordt voor Burt Reynolds is goed. Dit is waar de film naartoe had moeten gaan want de eerste 20 minuten zijn leuk maar de verzameling van losse sketches die volgt is barslecht. De grap is ook blackface, homoseksualiteit in bepaalde stukken, niet slecht van wil per se maar wel absoluut niet grappig. E.T. , mastrubatie, seks etc. stukken zijn geen haar beter of interessanter, er was gewoon geen film hier.
77ships
-
- 664 berichten
- 45 stemmen
18. An Erotic Werewolf in London (2006)
Speelduur: 69 min. (1 punt)
Extra punt: Full frontal nudity + Senkscènes + Zelfde geslacht + Turkey + Shot on Video + Seduction Cinema (7 punten)
Totaal: 74 + 10 = 84 punten
https://videocelebs.net/wp-content/uploads/2017/11/image1_temp-225.jpg
Van Seduction Cinema had ik nooit eerder gehoord, zij blijken vooral een producent te zijn van slechte softcore lesbische porno. Dit is wat “An Erotic Werewolf in London” gewoon is.
Moeilijk te zeggen waar dit op beoordeeld moet worden. Het plot is haast onbestaande, het acteren gaat van slecht tot ongelofelijk slecht, de simuleerde seksscènes zijn ook slecht, regie is onder alle peil en de extreem minimale weerwolf stukken en speciale effecten zijn eveneens onder alle niveau. Het is moeilijk zelfs te analyseren soms hoe belachelijk het al minimale dialoog is. De scenes in duidelijk een willekeurige kamer en die eindeloze "speciale zicht scenes" in het bos en zo. Misty Mundae die blijkbaar de grootste naam is binnen deze film en niche is het enige zowat acceptabele aan de film. Dit is zeker trash dat wel.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
FTV - 116 minuten = 4 punten
Bonus: geen
Totaal: 51 + 4 = 55 punten
Beoordeling : 3*
https://moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Britannia-Hospital-1982.jpg
Chaotische taferelen in een Brits hospitaal als het keukenpersoneel in opstand komt, de rijkere klasse zich ondergewaardeerd voelt, een wetenschapper met menselijke lichaamsdelen experimenteert, de Queen een bezoekje brengt en een journalist de ganse boel probeert te filmen.
Komt ontzettend traag op gang maar het laatste halfuur vliegen dan toch nog alle registers open. Een aanrader voor mensen die houden van Britse humor en Monty Python-achtige taferelen.
Number23
-
- 8681 berichten
- 5772 stemmen
FTV - 127 minuten (4 punten)
Bonus: Geen
Totaal: 65 punten
Prima film die het leven van Michael Jackson behandelt t/m 1988, als Bad uit is en de bijbehorende tour aanvangt.
Veel kritiek op deze film vanwege de kritiekloze kijk op Michael, maar mensen lijken niet te snappen dat al het gezeik pas na deze periode gebeurt, dus ik vrees juist voor de 2e film die er blijkbaar gaat komen.
moviemike
-
- 1401 berichten
- 5860 stemmen
17. I Wanna Dance with Somebody (2022)
FTV - 146 minuten = 5 punten
Bonus: geen
Totaal: 55 + 5 = 60 punten
Beoordeling : 1,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/eR69AZ9bapi0jUyBkw33DLzQQHQ.jpg
Als je vond dat de film 'Michael' met de luchtige korrel door zijn leven gaat hoef je al helemaal je tijd niet te gaan steken in deze zogenaamde biopic over het leven van Whitney Houston. Zelfs de manier waarop haar grootste hits tot stand zijn gekomen blijkt al te moeilijk om fatsoenlijk in beeld te brengen. Whitney krijgt een nummer aangeboden, leest de tekst, vindt het leuk en bij haar passen en met een vingerknip ontstaat er een wereldhit. Zo gaat dat een ganse film door. Dan is ze blij, dan is ze boos, voelt ze zich niet goed, voelt ze zich weer beter, heeft ze ruzie met haar vader of haar partner, onenigheid met haar vriendin, is ze verslaafd of toch weer niet, maar het hoe en waarom komt nooit ter sprake. Muziek is er genoeg, maar een echte ziel blijkt deze film helaas niet te hebben.