Britannia Hospital (1982)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Lindsay Anderson
met Malcolm McDowell, Leonard Rossiter en Brian Pettifer

Mick Travis is een journalist die een reportage maakt over het Britannia ziekenhuis. Op een dag bezoekt de Koningin het ziekenhuis om een nieuwe vleugel te openen, waar professor Millar allerlei sinistere, wetenschappelijke experimenten uitvoert. Het bezoek wordt een regelrechte nachtmerrie.

Typische engelse humor.
Bot,droog en soms net aan of over het randje.
Beetje Mr Bean achtige taferelen.
Maar op een of andere manier wil Malcolm Mc Dowell
niet leuk overkomen.

avatar van streeter
Een beetje een teleurstelling in de Mick Travis trilogy van Lindsay Anderson, na If... en O Lucky Man. De scenes met McDowell zijn erg leuk, maar hij heeft maar een kleine rol.
** 1/2

avatar van BlueJudaskiss
Bizarre, rare, ongelofelijke film waar ik meer van heb genoten dan ik op voorhand dacht. Wat begint als een interessant, leerzaam sociaal drama eindigt als grotesque horrorkomedie met sf-elementen. Heerlijk.