• 8.262.967 stemmen

Met onder meer: Winslow Fegley, Lidya Jewett en Krysten Ritter

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Nightbooks

"Write for your life."

Alex, een jongen die geobsedeerd is door enge verhalen, zit gevangen in het moderne, magische appartement van een heks in New York. Om in leven te blijven moet hij haar elke avond een ijzingwekkend verhaal vertellen. Hij wil ontsnappen en krijgt hierbij hulp van het meisje Yasmin, die ook gevangen is genomen bij de heks.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van tattoobob

tattoobob

Geweldig leuke film voor de kleinere horrorfans...en de grotere ook zeker.

Spanning en humor wisselen elkaar in een rap tempo.

Dat Raimi hier met de lepel in geroerd heeft is duidelijk te zien,erg tof.

Laat deel twee maar komen.

avatar van horizons

horizons

• 2025 stemmen

Amusante griezelfilm voor de wat jeugdige kijker.

scorsese

Aardige film over een jongen die opgesloten wordt in een appartement van een heks en gedwongen wordt enge verhalen voor te lezen. Een onderhoudende film over enge verhalen en enge sprookjes die het bij het doelpubliek (jonge tieners) ongetwijfeld iets beter zal doen. Het huis is donker en sfeervol aangekleed. Duidelijk met liefde voor het genre gemaakt.

avatar van bjerik76

bjerik76

duidelijk een film voor kinderen, had er n.a.v de leeftijdsrating toch iets meer van verwacht.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

tattoobob schreef:

Geweldig leuke film voor de kleinere horrorfans...en de grotere ook zeker.

Spanning en humor wisselen elkaar in een rap tempo.

Dat Raimi hier met de lepel in geroerd heeft is duidelijk te zien,erg tof.

Laat deel twee maar komen.

Nou maak je me echt benieuwd. Ik heb al enkele keren op het punt gestaan om het te kijken maar is nog niet gelukt. Maar nu ik jou recensie lees denk ik dat ik er toch maar aan moet beginnen

avatar van Shadowed

Shadowed

Amusante Yarovesky.

Maar voor een regisseur die ooit zo knetterend begon gaat het wel steeds de mindere kant op met zijn films. Deze film zit nog ruim in de voldoende omdat Yarovesky er nog altijd in slaagt wat eigenzinnigheid toe te voegen, maar ik denk dat het beter is als hij geen kinderuitstapjes meer neemt, want hij wordt duidelijk beperkt.

Beperkt zijn is ook wat deze film tegenhoudt in de eindbeoordeling, want de stijloefeningen die Yarovesky gebruikt tijdens de voorleesscenes tonen een hoop potentieel. Het jammere is dat je deze stijloefeningen bijna niet te zien krijgt, waar de film zijn unieke kans op veel variatie mee verprutst. De basis is er namelijk wel, en ondanks dat je niet veel spanning hoeft te verwachten blijft het altijd wel luchtig.

Het acteerwerk is best aardig te noemen. Van Ritter was het wel te verwachtten dat haar rol leuk zou zijn, alhoewel theatraal, maar dat hoort erbij. De echt grote verrassing was Fegley, die er op goede manier in slaagt om zijn emoties te tonen en wist me daarbij ook nog eens te raken. De chemie tussen de kinderen had wat beter gekund, maar dat mag de pret niet drukken.

Dankzij een gestileerde aanpak in de achtergronden en decoraties schiet Nightbooks nooit te kort in de presentatie. Cinematografisch is dit een erg competente film met ook nog wat leuke trucages hier en daar. De humor is niet briljant maar de prachtige look wist me al na korte tijd in te pakken en mee te voeren, ondanks dat er wat irritaties tussenzaten.

Het is vooral jammer dat de film niet kan uithalen in monster- en verhaalvariaties, en ik denk ook dat Yarovesky door Netflix zelf is belemmerd, of misschien het boek. Hij heeft bewezen met zijn eerste film, The Hive, dat zijn schedel vol zit met veel creativiteit. Dat valt er met zijn andere films steeds moeilijker vanaf te lezen, nu dus hopen dat hij weer de goede kant uitgaat.

avatar van macrobody

macrobody

Niet leuk voor kinderen (denk ik), niet leuk voor volwassenen (vind ik). Zeer voorspelbaar, nergens grappig en nergens eng. Iets teveel gevraagd om een hele film te dragen door zo'n jonge onervaren acteur.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Hele zit dit. Hoofdrol speler is een schreeuwerig jochie. Beetje raar in elkaar gedraaid verhaal van een jongen met writers block. De hele tijd schreeuwerig schrikken. Het onrealistische voor elkaar de schuld op nemen. Doen kids nooit. Beklemmende decors.