- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Clean up the Trash Challenge
Clean up the Trash Challenge
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
RW - 113 minuten = 3 punten
Bonus: geen
Totaal: 133 + 3 = 136 punten
Beoordeling : 5*
Vroeger meer dan eens gezien en het zou nu wel eens makkelijk 25 jaar geleden kunnen zijn. Heeft nog niets van z'n sterkte verloren, alles voelt nog steeds brandend actueel en het is een waar genot om naar de frustraties van Michael Douglas te zitten kijken. Mag voor mezelf perfect tot een rijtje behoren van beste films dat ik ooit heb gezien.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
FTV - 110 minuten = 4 punten
Bonus: gore 1
Totaal: 136 + 5 = 141 punten
Beoordeling : 1,5*
Een vliegtuig stort neer in zee en diegenen die nog niet zijn omgekomen tijdens de crash, of de gevolgen daarvan, laten zich perfect dienen als haaienvoer. Slechte, clichematige film met een bende irritante personages. Van Aaron Eckhart is het ondertussen wel al geweten dat hij graag de stoere held loopt uit te hangen in matige prutswerkjes, wat Ben Kingsley hier komt zoeken is me een groter raadsel.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
42. Man-Thing (2005)
FTV - 95 minuten = 3 punten
Bonus: gore 1 + semi nudity 1
Totaal: 141 + 5 = 146 punten
Beoordeling : 1*
https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2021/06/man-thing-4.jpg?ssl=1
Een moerasmonster vermoord mensen op een niet al te frissen manier en de kersverse sheriff gaat de strijd aan tegen dit wezen. Als je tegenwoordig een Marvel ziet verwacht je enigszins toch een minimum aan kwaliteit, dat was anno 2005 duidelijk nog niet het geval. Doet met momenten een beetje denken aan een film van Syfi of The Asylum, maar deze scoort dan toch nog net iets beter op gebied van gore.
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
25. Flashback (1990)
Speelduur: 108 minuten = 2 punten
FTV: 1 punt
Bonuspunten: -
Totaal aantal punten film: 3 punten
Totaal aantal challenge: 107 punten
Persoonlijke waardering: 2*
https://image.tmdb.org/t/p/original/l9wK3gl0GGtwwRuQ16lD1FJ6bjN.jpg
Nogal tamme buddy movie waarbij jonge FBI agent Sutherland hippie activist Hopper moet begeleiden richting gevangenis. Eind eighties versus de sixties waarbij ze voorspelbaar dichter bij elkaar komen. Hopper refereert nog een keertje naar Easy Rider maar het is 60s nostalgie op Family Ties niveau.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
43. Just a moment... - moviemeter.nl
FTV - 180 minuten = 5 punten
Bonus: geen
Totaal: 146 + 5 = 151 punten
https://images.mubicdn.net/images/film/32629/cache-23079-1745490035/image-w1280.jpg?size=800x
Staat behoorlijk hoog aangeschreven maar begrijp niet goed waarom want dit lijkt eerder een parodie dan een echte misdaadfilm. Eigenlijk vond ik niks goed aan deze film, heeft misschien te maken met de score dat hij tegenwoordig krijgt.
Elke scene wordt vingerdik uitgesmeerd en dan wordt er ook nog eens belachelijk slecht geacteerd. Personages lijken stuk voor stuk op karikaturen. Met momenten dacht ik dat ik naar een stoere kinderfilm zat te kijken.
moviemike
-
- 1411 berichten
- 5867 stemmen
Raar gedoe trouwens bij deze laatste film, gaat nog een beetje moeilijk beginnen doen tijdens de invulling van deze challenge! Deze rommelmarktbrol krijgt spontaan het minimum.
Ik dank jullie voor de challenge, een mooie voorproever op die horrormonumentabele horrormomenten tussen september en november.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
48. Invitation to a Murder (2023)
FTV - 92 minuten : 1+2 punten
Bonuspunten - : 0 Punten
Totaal punten : 190+3 : 193 Punten
Persoonlijke waardering: 2.5*
Ik hou wel van die Cluedo-achtige mysterie films. Maar dit was toch wel een flauwe bedoening. Geen spanning. Geen interessante personages. En een onwaarschijnlijke verhaallijn.
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
Speelduur: 150 minuten = 4 punten
Bonuspunten: Semi-Nudity, Seksscène(s) = 2 punten
Totaal aantal punten film: 7 punten
Totaal aantal challenge: 114 punten
Persoonlijke waardering: 3*
Sportfilm valt nog wel mee eigenlijk. Het tafeltennis speelt een minder grote rol dan ik verwacht had. Het gaat meer om de chaos en de plannetjes die Marty sjachert om aan geld te komen om naar de WK wedstrijden te gaan. Hij is de gedoodverfde kampioen, maar daar zijn voor het eerst naar WO2 de Japanners opeens die iedereen van de tafel spelen. Af en toe ook opmerkelijke soundtrack keuze voor een film die rond 1952 speelt. Typishe jaren 50 muziek als Tears for Fears, Aphaville en New Order. Geintje wordt niet de hele film volgehouden. Onderhoudend voor de vrij ruime speelduur, maar een echte klassieker zie ik er niet in.
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
Speelduur: 96 minuten = 2 punten
Bonuspunten: -
Totaal aantal punten film: 3 punten
Totaal aantal challenge: 117 punten
Persoonlijke waardering: 2*
Kleine tip: als je een film maakt waarbij de Aarde in tweeën scheurt zorg dan voor wat budget. Hier voornamelijk de CGI uit die tijd: stock footage. Verder voornamelijk die in hun lab ruzie maken. Voor 1965 hadden we al iets beters mogen verwachten. Dit is eigenlijk iets dat je eerder in de jaren 50 zou verwachten. Idee is leuk, we gaan nog even een vulkaan in en okay de trein was nog wel leuk gedaan, maar verder knip en plakwerk met journaalbeelden, vulkaanuitbarstingen en atoomexplosies. Uiteraard gaat minimaal een half uur ook nog op aan liefdesperikelen.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
49. Sharkansas Women's Prison Massacre (2015)
FTV - 80 minuten : 1+1 punten
Bonuspunten Gore, Turkeys , Syfy , Jim Wynorski : 4 Punten
Totaal punten : 193+6 : 199 Punten
Persoonlijke waardering: 0.5*
https://adamthemoviegod.com/wp-content/uploads/2015/12/s3.png
Het zal de volgende weken sowieso minder zijn op film-kijken-gebied vanwege het WK 
Maar als ik dan toch eens eentje aanzwengel, dan verdien ik toch beter dan dit gedrocht. Mijn god, wat een bereslechte film was me dit. Ik had het wel al door na een 5-tal minuten dat dit geen oscarwaardige film zou zijn. Maar dit sloeg toch echt alles. Bizar verhaal. Bizar slecht acteerwerk. En op zijn minst had ik dan toch een tevoorschijn poppende boezem verwacht. En als diegene met de meest tot de verbeelding sprekende stel tieten ook nog eens uit de film verdwijnt, is de fun er helemaal af voor mij. Kortom, best mijden.
ikkegoemikke
-
- 3506 berichten
- 5018 stemmen
50. Attack of the Puppet People (1958)
FTV - 79 minuten : 1+1 punten
Bonuspunten - : 0 Punten
Totaal punten : 199+2 : 201 Punten
Persoonlijke waardering: 2.5*
https://jigsawshorrorcorner.com/wp-content/uploads/2021/05/attack-of-the-puppet-people-1.jpg
Aangenaam tussendoortje. Deed een beetje denken aan "The Incredible Shrinking Man". Grappig moment als het koppeltje de film "The Amazing Colossal Man" aan het kijken zijn in een drive-in. Maar verder is het allemaal wat te gezapig, zonder spanning en traagjes. Ook de filmposter ziet er angstaanjagender uit dan het voorval in de film zelf. En ik vond het einde nogal abrupt.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 90 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 277 + 3 = 280 punten
bonuspunten; Turkey + Semi-Nudity (blote borsten) 2 punt
Totaal; bonus 71 + 2 = 73 punten
Persoonlijke waardering; 2*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/66000/66323.jpg?cb=1643009420 Een rommelige kolderieke bikerfilm uit de jaren 80 met irritante countrymuziek op de achtergrond die te pas en te onpas te horen was. De vele low-budget bikerfilms uit de jaren 60 en 70 vormen een duidelijk voorbeeld. De film is eigelijk dus bij uitkomen al zo'n tien jaar te laat! Romatische uitjes worden afgewisseld met scènes met vuistgevechten en achterna gezeten gillende vrouwen. Als een stelletje motorrijders uit het zuiden van Amerika je stad binnenvallen en de mensen beginnen te terroriseren, is er maar één ding te doen. Vertrouwen dat dorpsdokter en "gepensioneerde Batman" Adam West de motorrijders in elkaar slaat!. Gilligan's Island Ginger Grant…Tina Louis is er ook, in de ondankbare rol als wereldmoeë prostituee uit Las Vegas die met pech in het stadje terechtkomt. En heb te doen met de actrice die met ontbloot bovenlijf in een zijspan meerijd...oké regisseur James Bryan weet vindingrijkheid om te gaan met het budget Maar deze halfslachtige uitbuiting-exploitatiefilm (er gebeurd de meest van tijd wel iets) kan ik niet echt goed noemen.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 83 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 280 + 2 = 282 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 73 + 0 = 73 punten
Persoonlijke waardering; 3,5*'
Een eenmansproductie! Ja echt...dit is gemonteerd, geschreven, geregisseerd en ook in de hoofdrol is ene Steve Barkett te zien....Moeilijk te geloven, maar het is werkelijk goed gedaan met een redelijk, maar toch laag budget, een solide soundtrack, bekwame cinematografie en stunts, en met werkelijk indrukwekkende special effects...Die Steve Barkett, neemt het als politieagent Richard Flynn dus op tegen zwaardzwaaiende, met rubberen maskers getooide monsterlijke sekteleden en een werkelijk geweldige stop-motion ultra-Satan. Hij werkt samen met zijn zoon, die een klein snorretje heeft om niet te concurreren met de grote, mannelijke snor van zijn vader en weet tussendoor trainingssessies te volgen met een breedzwaard...Het heeft de lol en energie van een passieproject. Het is gek, naïef, absurd en ontzettend leuk. Ik ben dol op dit soort films heb dan ook prima vermaakt Heerlijk!
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
96 Di Renjie Tongtian Shen Jiao (2022) Niet op MM
Speelduur 76 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 282 + 2 = 284 punten
bonuspunten; 0 punten
Persoonlijke waardering; 3*'
https://images.justwatch.com/poster/319655226/s718/di-renjie-tongtian-shen-jiao.jpg Nog maar eens een Di Renjie pulpfantasyfilm gekeken die werd geproduceerd door de Chinese streamingdienst iQiyi. Tijdens de bloeiperiode van de Tang-dynastie (eind 7e en begin 8e eeuw na Christus) plant keizerin Wu een strategische verplaatsing van de hoofdstad naar Luoyang. In het Jinpin-district, gaan geruchten rond over een moorddadige demon die jonge vrouwen van hun gezicht beroofd. Rechercheur Dee moet samenwerken met een taoïstische patholoog-anatoom om het mysterie van de vermoorde vrouwen op te lossen. De gevechten zijn hier nog steeds best oké, maar zodra er CGI-effecten zijn te zien valt het tegen. Gelukkig kent het maar een korte speelduur. Niet de meest noemenswaardige Di Renjie-film maar nog wel een aardige wuxia-whodunit-film.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 122 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 284 + 4 = 288 punten
bonuspunten; 0 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/92000/92356.jpg?cb=1590309883 De standaard rampenfilm over een virus-uitbraak. Of moest dit een beginnende Zombie-uitbraak zijn..? Geen slechte film maar klassiek in zijn benadering. De film leunt dus op de genreclichés en qua stijl is het de overdreven Koreaanse dramatiek. De acteerprestaties en de productiekwaliteit zijn degelijk.Het op de personages gerichte verhaal kent natuurlijk een dramatische plot waar een kleutermeisje voor extra impact mag zorgen. De beste vraag die de film stelt; of opofferen van 23.000 mensen het overleven van 23 miljoen mensen rechtvaardigt? Natuurlijk loopt alles melodramatische goed af!
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
98 Maciste, l'uomo più forte del mondo (1961) Niet op MM
Speelduur 94 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 288 + 3 = 291 punten
bonuspunten; Turkey 1 punt
Totaal; bonus 73 + 1 = 74 punten
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia-cache.cinematerial.com%2Fp%2F500x%2Fkib10acp%2Fmaciste-luomo-piu-forte-del-mondo-italian-movie-poster.jpg%3Fv%3D1764693174&f=1&nofb=1&ipt=4a3ea94e401e2dbad4fca15be0df61dac7248f512aa7086b53670b60c4f32340 De titel doet vermoeden dat het vreemd werkje is. Dat valt achteraf wel mee maar het is wel best leuk. De machtige held Macistus (Mark Forest) en zijn vriend Bangor worden gevangen door bleekhuidige krijgers, dodelijk allergisch voor zonlicht, en hun boze koningin. Maciste doet weer zijn gebruikelijke krachtmeting, worstelt met leeuwen en knokt ditmaal ook tegen een aapachtige (een stuntman in een monsterpak) Het script wordt eigenlijk ds gewoon hergebruikt. Het acteerwerk was van B-niveau en het is een beetje gek dat het verhaal draait om een mensenras dat sterft in zonlicht, terwijl elke scène waarin ze voorkomen zich in helder daglicht afspeelt. Maar wie let er nou echt op dit soort dingen bij dit soort peplum-fantasiefilms? Zeker als al het andere in de film zo vermakelijk is!
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
99 Maciste contro Ercole nella Valle dei Guai (1961)
Speelduur 93 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 291 + 3 = 294 punten
Totaal; bonus 74 + 1 = 75 punten
Persoonlijke waardering; 1,5*'
https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/6/3/2/9/2/63292-hercules-in-the-valley-of-woe-0-2000-0-3000-crop.jpg?v=474c530e15 Na het zien van zes degelijke Maciste-films, gaat hier mis...Het is namelijk een Italiaanse komedie over een komische duo (Cantenuto en Vianello) dat gaat tijdreis maakt naar 5000 voor Christus op het eiland Kreta. Waar ze om thuis te komen een gevecht moeten organiseren tussen Hercules en Maciste. Hier is het komische duo Franchi en Ingrassia ook van de partij. Vier komieken die verantwoordelijk voor de grappen in een film....En er zijn enkel hele flauwe platte grappen en domme woordspelingen die niet aanslaan. Er zijn geen personages die de moeite waard zijn om naar te kijken, en de scènes met Hercules en Maciste zijn te schaars en te kort. De decors zijn goedkoop, het verhaal zit vol komische bedoelde dialoog en er is een rampzalig traag tempo, kan niet zeggen dat ik dit nou leuk vond.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 93 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 294 + 3 = 297 punten
Totaal; bonus 74 + 1 = 75 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1163000/1163397.jpg?cb=1725099479 Eigenlijk is het de standaard Muziekdocumentaire/biopic over een artiest .Je kent het wel het beproefde format van pratende hoofden die lovend zijn over een bepaalde artiest. Ditmaal is dat Pharrell Williams. Die zowel solo als met het duo ‘The Neptunes’, (samen met Chad Hugo), één van de bepalende producers is van de afgelopen twintig jaar. Het knappe hierbij is dat je als kijker naar Lego zit te kijken...ja inderdaad Lego! Dit is geheel in de stijl van ‘The Lego Movie’ Verder is het domweg een feelgood ervaring, waarbij de vaart er goed in zit, die een onderhoudende inkijk gaf in het leven en de carrière van Pharrell Williams. Ben geen fan van muziekdocumentaire/biopics, mij die dingen meestal Echtr door de Lego wilde ik deze wel eens een kans geven! Dat is dus een prestatie en voor wat het is was het niet slecht!
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
101 She Zhi nu aka Snake Girl (2021) Niet op MM
Speelduur 83 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 297 + 2 = 299 punten
Totaal; bonus 75 + 0 = 75 punten
Persoonlijke waardering; 2*'
https://i0.wp.com/moviesandmania.com/wp-content/uploads/2021/10/Snake-Girl-movie-film-fantasy-horror-Chinese-2021-Haoyue-Zhang-%E8%9B%87%E4%B9%8B%E5%A5%B3-2.jpg?resize=683%2C1024&ssl=1Een mini-robotplatform rijdt over een CGI-bloem heen, terwijl de zwaarbewapende troepen erachter zich een weg banen door de jungle. Een van hen vangt een glimp op van wat lijkt op een schaars geklede vrouw,, kort daarna gevolgd door de komst van een vreselijk slecht uitziende CGI-slang ...De MacGuffin over een zeldzame plant genaamd Lithospermum glabra, die "super effectieve DNA-reparatie-enzymen" bevat, zet hierna de rest van de film ingang met weer een nieuwe expeditie. Door de cahotische verhaallijn lijken zelfs de makers de moed te hebben opgegeven. De laatste 15 minuten zitten zelfs nog voller met onbegrijpelijke plotwendingen. Moet wel zeggen dat de film er geweldig uitziet. Zelfs als de CGI van de slang niet anders dan matig is, is de cinematografie nog steeds van topniveau, Beste vind ik; de poster dat is een kunstwerkje. De film kan daar onmogelijk aan tippen, en dat doet hij dan ook niet.
wendyvortex
-
- 5304 berichten
- 7313 stemmen
28. Troll (1986)
Speelduur: 86 minuten = 2 punten
Bonuspunten: Gore + Turkey (IMDB 4,6) = 2 puntem
Totaal aantal punten film: 5 punten
Totaal aantal challenge: 122 punten
Persoonlijke waardering: 3*
Serieus nemen kan je dit nou bepaald niet. Toch leuk om een keer te zien. De trol en de overige wezens zijn geweldig gedaan. Ze zingen ook nog een Bohemian Rhapsody achtig liedje met z'n allen. En nog meer lol, sommige onbedoeld, zoals onze helden vader en zoon Harry Potter (Sr en Jr). Maar ook het geweldige kleine zusje dat bezeten is van de trol, een schattige paddenstoel en het arme lot van Sonny van Sonny & Cher. Troll 2 schijnt nog slechter en een soort absoluut hoogtepunt qua Turkey te zijn, dus die komt ook nog wel eens langs. Voor deel één: grappige onzin met leuke FX, eng of spannend wordt het niet.
alexspyforever
-
- 21564 berichten
- 2328 stemmen
Challenge gaat zijn laatste dagen in, ik ben er niet echt in geslaagd om veel te kijken zoals ik had gehoopt. soms nogal wat perikelen op werk en familiale verplichtingen. IK ga toch proberen om bij de volgende challenge (normaal gezien de horrorchallenge) meer aanwezig te zijn en ook mee te kunnen knallen.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
102 Stvůry (2025) Niet op MM
Speelduur 90 minuten = 2 punt
FTV 1 punt Totaal; 299 + 3 = 302 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 75 + 0 = 75 punten
https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/1/4/3/9/1/7/3/1439173-monsters-7-0-2000-0-3000-crop.jpg?v=1e8cbf4381 De Tsjechen hebben zich laten inspireren door de Scandinaviërs, die al talloze detectivefilms hebben gemaakt,en besloten om zelf ook er één te maken. En dat is best goed gelukt! Het lichaam van een vermoord meisje wordt gevonden. Twee ervaren rechercheurs beginnen hun onderzoek. Naast het hoofdplot is er een persoonlijk conflict tussen Laura Linhartová en haar collega Adam Benes. Echter... sommige scenes zijn wel heel standaard en sommige verhoorscènes lijken te gemaakt. Daarnaast valt de twist van het verhaal ook een beetje tegen. (alhoewel dat laatste een beetje aan mij kan liggen) Toch was dit een goede misdaadfilm met een sterke hoofdrol van Kristýna Podzimková en waarvan ik hoop dat het een serie zal worden.…
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 113 minuten = 3 punt
FTV 1 punt Totaal; 302 + 4 = 306 punten
bonuspunten; Relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht, 1 punt
Totaal; bonus 75 + 1 = 76 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*'
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1169000/1169980.jpg?cb=1779938855
Er zijn de afgelopen jaren een paar opvallende en prima films uitgekomen over het vrouwelijke ideaal, en wat vrouwen allemaal over hebebn voor deze 'schoonheidsnormen'. Dat we er de komende jaren meer zouden zien, was dus ook makkelijk te voorspellen! Helaas lijkt hier het verhaal van Natalie Erika James teveel halfslachtige op wat je al heb gezien, en weet het nooit helemaal waar het heen wil... Midori Francis doet het best goed als Hana, een eerstejaars geneeskundestudente die door lichaamsbeeldstoornis experimenteert met een wonderpil om af te vallen. Die werkt, dus...suprise...er is een addertje onder het gras? De film is ook meer een bovennatuurlijke horror dan een body horror en eerlijk gezegd vond ik het, door al die bijhorende genreclichés, ook niet geweldig. De gore is waarschijnlijk wel het beste in de film maar daarvan had ik gehoopt dat ze er wat meer uit hadden weten te halen. Eerlijk gezegd begon ik me eigen naar een tijdje ook te vervelen...Technisch gezien is het een redelijk acceptabele horrorfilm maar het is gewoon te lang, te bekend en te zoetsappig om beter te zijn
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
Speelduur 80 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 304 + 2 = 308 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 76 + 0 = 76 punten
Persoonlijke waardering; 3*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98487.jpg?cb=1440512805 Voor een rechtstreeks op dvd uitgebrachte thriller over een huisinvasie ziet deze er best goed uit en is het ook behoorlijk gemaakt, Kaya Scodelario, bekend van The Maze Runner, speelt Kelly, die het huis van haar vriend binnensluipt op de avond dat een bende gemaskerde criminelen besluit in te breken en het gezin te gijzelen. Uiteraard vecht Kelly terug en draait de rollen om.…De film is echter nogal onhandig...dat ze een gymnaste was verder onbelangrijk, het hele gedoe om kelly's sociale status en de maskers.Oh en waarom heet dit eigelijk Tiger House? De film is wel lekker kort, Scodelario erg prettig om naar te kijken maar verder is dit een vergeetbare film.
joolstein
-
- 11186 berichten
- 9190 stemmen
105 Chaco (2020)
Speelduur 77 minuten = 1 punt
FTV 1 punt Totaal; 308 + 2 = 310 punten
bonuspunten; 0 punten
Totaal; bonus 76 + 0 = 76 punten
Persoonlijke waardering; 2,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1127000/1127950.jpg?cb=1578816233
De Chaco-oorlog die ook wel de La Guerra de la Sed (de Oorlog van de Dorst) wordt genoemd, werd uitgevochten van 1932 tot 1935. Het betrof een strijd tussen Bolivia en Paraguay om de controle over de Chaco Boreal waarvan men dacht dat het rijk was aan aardolie en toegang tot de Río Paraguay. Het was de eerste oorlog in Zuid-Amerika waarin moderne wapens werden gebruikt en daardoor een bloedige strijd. Toch stierven er in de "betwiste zone" meer mensen aan ziekten en het gebrek aan water.
Deze film vertelt het verhaal van Boliviaanse soldaten diep in de jungle die zich voorbereiden op...ja wat...dit is namelijk geen conventionele oorlogsfilm, maar een kunstzinnige (inclusief een andere beeldverhouding) Op een korte tekst aan het begin, over dat de inheemse boerenbevolking gedwongen was om dienst te nemen in het leger, weet je niet veel van wat er nu precies afspeelt op het beeld tijdens deze Chaco-oorlog. Je ziet enkel soldaten-mannetjes rondsjokken op de stoffige vlaktes. Er wordt bijna geen schot gelost en de vijand verschijnt nooit, behalve als lijk.
Naarmate de film vorderde, verloor ik geleidelijk mijn interesse. Het was niet erg vermakelijk en het plot draait zozeer om de groep dat het moeilijk is om je in te leven in individuele soldaten. De film wist me dan ook niet te overtuigen; het boeide weinig, noch visueel, noch qua verhaal. En het eindigt met een einde (alsof dit eigenlijk een begin was) dat me met een onbevredigend gevoel achterlaat...…
77ships
-
- 674 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 93 (2 punt)
Extra punt: (0 punten)
Totaal: 93 + 3 = 96 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/aS4H9PxqRAqEW99RR8oILLtxmxg.jpg
Gezien de blijvende culturele aanwezigheid van deze film had hier echt iets meer van verwacht maar ik vond hem echt te flauw voor wat hem al moet zijn.
Speelduur: 110 (3 punt)
Totaal: 96 + 4 = 100 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/tL6G4EFX5gcxNDM27Z48Rgef0Hr.jpg
Aan deze had echt niets, Jamie Lee Curtis en Lindsay Lohan mogen zich bewijzen, de nieuwe personages deden mij echt niets, zag eruit als een goedkope Disney reeks of iets.
77ships
-
- 674 berichten
- 45 stemmen
23. Star Time (1992)
Speelduur: 84 (1 punt)
Totaal: 100 + 2 = 102 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/i73kVKiY0zVZRnyzmLp1etuNHaB.jpg
Henry Pinkle (juist, ja) zijn favoriete televisie reeks wordt geannuleerd, hij heeft niets anders in zijn leven en besluit zelfmoord te plegen. Net als hij zelfmoord gaat plegen ziet hij een televisieproducer die hem eeuwige roem belooft als hij maar een baby masker aandoet en mensen begint te vermoorden.
Star Time is vooral heel raar, eigenaardig, echt goed is het niet maar de DIY 1990s atmosfeer helpt hem een eindje verder.
77ships
-
- 674 berichten
- 45 stemmen
24. Children of the Stones (1977)
Speelduur: 210 (5 punten)
Totaal: 102 + 6 = 108 punten
Dit is een best interessante, dit is een Britse tv-reeks verbazingwekkend voor kinderen gemaakt. Verbazingwekkend voor kinderen want dit is pure folk horror gefilmd in Avenbury met een absoluut surreële atmosfeer, duistere plotten, verassend complexe ontknoping, kosmische horror en wat toch een van de raarste en toepasselijke theme songs ooit moet zijn, welke kinderen houden er niet van experimentele acapella? Als kind zou ik dit wel echt geweldig hebben gevonden, als volwassene hoort dit echt thuis in de Britse folk horror kanon.
77ships
-
- 674 berichten
- 45 stemmen
25. The Secret Life of Walter Mitty (2013)
Speelduur: 114 (3 punten)
Totaal: 108 + 4 = 112 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/pzMrxeP9XkKOtQVUBPTq5yk4ck5.jpg
Ik heb dit vooral gezien omdat ik net terugkwam na 10 dagen IJsland en een deel is daar gefilmd. Meningen zijn verdeeld over deze film, ik vond het allemaal veel te nietszeggend. Stuk in Groenland is grappig, IJsland is okay maar dit is zo tandeloos als film. De product placement was raar, grap zelfs nu in Island want daar is natuurlijk geen Papa Johns maar die plek is een bestaande koffieplek.
77ships
-
- 674 berichten
- 45 stemmen
Speelduur: 95 (2 punten)
Totaal: 112 + 3 = 115 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/8G4HmNcSXS0vy2bdVSUARLXIgjj.jpg
Een extreem jaren 80 Stephen King verfilming met Gary Busey, de weerwolf is goed slecht, technisch geen goede film maar genoeg jaren 80 horror om prima weg te kijken voor mij.