Sharkansas Women's Prison Massacre (2015)

Alternatieve titel: Sharkansas

Actie / Horror

geregisseerd door Jim Wynorski
met Dominique Swain, Traci Lords en Cindy Lucas

Door een ongeluk tijdens het boren naar olie ontstaat er een scheur in de aardkorst. Het resulterende gat opent een ondergrondse waterweg naar een uitgestrekte en mysterieuze oceaan, diep in de aarde. Onmiddellijk verschijnen er reusachtige prehistorische haaien die zich een weg omhoog zwemmen naar een duister moeras in Arkansas. Een stel ongelukkige vrouwelijke gevangenen zijn aan het werk in het moeras en worden aangevallen.

ipman-99
"Sharkansas Women's Prison Massacre!" ... " !!!

Low Budget Genre film !!! Emoji!!! 'Sharkansas Women's Prison Massacre' is alweer zo'n typische
low budget genre film a la 'Sand Sharks' ! Ik maak meteen ook de vergelijking
met de film 'Sand Sharks' omdat in deze film ook de haaien onder de grond kunnen 'zwemmen' !
Een hoop duidelijke getrukeerde computer 'effecten' met in combinatie geschifte personages
en schaars geklede 'chicks' ! Dat er veel schaars geklede chicks rond lopen is natuurlijk
eigen aan het genre, onder hen ook enkele adult actrices zoals Traci Lords.
Genoeg foute zaken en heel veel fun kleuren deze foute film die gemaakt is met
een vette knipoog en die zichzelf geen seconde serieus neemt. Dus doen wij dat ook niet !!!
De cast met o.a Dominique Swain, Traci Lords, Christine Nguyen, Amy Holt en Cindy Lucas
zijn leuke en opvallende namen in alle betekenissen van het woord !

avatar van PEN15
Het nieuwste wapenfeit van Jimmie Wynorski. Hij gaat er mee door tot het gaatje. Klik eens voor de gein op zijn naam hierboven naast de filmposter! Ik heb ooit eens alleen Chopping Mall gezien en dat zal zijn beste film zijn.
Oh, en trouwens. Traci Lords? Ik weet niet wat ik mag verwachten van een voormalig pornoster die bijna sarah gaat zien, maar waarom nog steeds haar xxx-naam? Dan kunnen we Mark Wahlberg ook wel Marky Mark blijven noemen.

avatar van mikey
PEN15 schreef:
Ik weet niet wat ik mag verwachten van een voormalig pornoster die bijna sarah gaat zien.
En al meer dan 30 jaar in het vak! (47)

avatar van Collins
In alle opzichten een erg slechte film. Uiteraard kun je dat verwachten bij het zien van de lijst met namen verbonden aan deze productie. Bovendien geeft de synopsis geen enkele reden om iets anders te verwachten.
Toch is het kijken naar zo'n sneue exploitatiefilm af en toe lekker. Wel is het dan de bedoeling dat zo'n genrefilm zichzelf niet serieus neemt. Er moet wel flink geknipoogd worden. Slecht acteerwerk, slechte effecten en belachelijke monsters horen daarbij. Dat is een deel van de lol.
Bij het ondergaan van deze film, viel het me op dat de film deze regel aan de laars lapt. De film lijkt zichzelf wèl serieus te nemen. De film is niet met opzet slecht in elkaar gezet, maar is gewoon onopzettelijk slecht. Foute boel! Dat hoort dus niet.
Om even aan te geven hoe slecht de film is, het volgende: Lords acteert met de meeste overtuiging. Dat zegt wel genoeg, denk ik.
De filmtitel is trouwens wel prachtig. Die is wel zoals het hoort.

avatar van jeroentjuhhhhh
Haha, die Wynorski! Wat moet je er nog van zeggen. De beste man kent geen schaamte. Voor ''goed'' werk (voor zover daar ooit sprake van was) pik ik z'n recentere broeisels eigenlijk al niet meer mee, daarvoor moet je toch echt 20-30 jaar terug in de tijd gaan. Al was Piranhaconda (2011) toch ook al goed voor 3.5*. Anyhow: Sharkansas Women's Prison Massacre voegt daad bij het woord en houdt zich wanhopig vast aan de ingrediënten die de titel belooft. Grappige, oer-slechte meuk van een oudgediende binnen de cheap ass monster pulp.

avatar van BlueJudaskiss
Bah. Ik kan er ergens nog wel de humor van inzien en Christine Nguyen doet het leuk, maar het ziet er allemaal weer zo enorm lelijk en goedkoop uit dat mijn lol veel minder was dan ik had gehoopt.

avatar van joolstein
Een goede B-film gaat erbij mij altijd wel in en bij regisseur Jim Wynorski ben je meestal wel aan het goede adres, als het gaat om het leveren van dit soort entertainment. Was... want tegenwoordig lijkt het of hij zijn creativiteit kwijt is of geen kans meer ziet om iets anders te maken of dat het hem gewoon niet meer kan schelen. De lijst met beestjes-films lijkt alsmaar langer te worden.

Als die low-budget regisseur dan een film maakt met een titel die suggereert dat er elementen in zitten uit women in prison-films gecombineerd met een killer-shark ben ik op zijn minst geïnteresseerd. Tja, het bleek toch wel weer een teleurstelling. Het bevat alle elementen van wat een enorm vermakelijke exploitatiefilm zou kunnen zijn, rondborstige vrouwen en een haai waarvoor je nergens veilig ben, maar helaas de film speelt gewoon zelf op te veilig zijn .Het typische Syfy-spul; Véél suggestie, Géén bloed en ondanks het vele Eye-Candy wat er te zien is, zijn er Géén naakte vrouwen. Hoe dan ook, ik had nog wel enigszins plezier met de film maar als je rondborstige vrouwen hebt die vechten met haaien die op het land kunnen zwemmen, moet je voluit gaan of het laten.