Freaky Friday (2003)

Komedie / Familie

geregisseerd door Mark Waters
met Jamie Lee Curtis, Lindsay Lohan en Mark Harmon

Tess en haar dochter Anna hebben altijd ruzie, en denken beiden dat de ander niet weet hoe zwaar ze het hebben. Op een vrijdag worden ze ineens wakker in het lichaam van de ander, en krijgen ze de kans om meer begrip te krijgen voor de ander. Tess staat echter op het punt om te trouwen, dus moeten de twee snel op zoek naar een manier om de verwisseling weer ongedaan te maken.

avatar van witboek
Toch al een aantal keren gezien en moet eerlijk zeggen als man dat ik dit gewoon leuk vind.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Ik heb eerst It's a Boy Girl Thing (2006) gezien en nu deze. Beetje hetzelfde verhaal maar toch ook weer anders. Ik had met deze film ook wel weer wat moeite om me te verplaatsen in de twee hoofdpersonen, niet zo veel als in die andere film maar toch.... Het nadeel is ook dat ze nogal contrasten zijn waardoor soms moeilijk te volgen, dat de één de ander is.

Deze film is wel ietsje leuker, al gaat het na de helft ook wel wat achteruit maar wordt toch weer beter naar het einde toe. Het optreden was erg grappig om te zien. De volgende keer zal ik dan maar wat minder aandachtig kijken. Jamie Lee Curtis doet het wel aardig maar ik vind Lindsay Lohan toch duidelijk beter spelen, eigenlijk de hele film wel. Leuke bijrollen ook en hoewel de situaties ook vaak grappig zijn, zijn de dialogen eigenlijk het leukste, hoewel je die ook weer snel bent vergeten, maar des te beter voor de volgende keer kijken. Goed tempo verder in deze film. 4.5.

Best flauw filmpje als je het nu voor de tweede keer ziet. Curtis en Lohan zullen er wel plezier in hebben gehad, dat is wel te zien. Duurt ook best lang voor het eigenlijke onderwerp, dus de verwisseling aan de orde komt. Nou, nu weer naar 3.0

avatar van alexspyforever
Ik vond deze vroeger heel goed, nu wat minder en zeker sinds ik het toch charmantere en leukere origineel met Jodie Foster heb gezien. Lindsay Lohan en Jamie Lee Curtis spelen hun gedaanteverwisselingen wel erg goed, maar zal dee toch minder vaak dan het origineel gaan bekijken. Lindsay Lohan die hier trouwens wederom in een Disney remake meespeelt in de hoofdrollen nadat ze al eerder in de remake van The Parent Trap ook een knappe rol neerzette. Jammer dat een goede actrice als zij zo aan lager wal is geraakt.

avatar van Kondoro0614
Freaky Friday

Vanmiddag heb ik Freaky Friday gekeken. Leek me wel toepasselijk bij deze dag, haha! Ik heb me prima vermaakt met deze standaard Disney film. Het gaat eigenlijk nergens over, het is eigenlijk weer gericht op een 'perfecte' Amerikaanse familie met 1 probleem kind er in. Nou goed, ik heb me er niet echt aan geïrriteerd! Lindsay Lohan is echt een prachtvrouw, wow! Ik vond het haar ook erg leuk doen in de film! Jamie Lee Curtis deed het ook leuk! Mark Harmon, onze NCIS badass, komt in een Disney film terecht.. Uhmm....? Nee, geintje.. Hij deed het leuk haha! R.I.P. Harold Gould! Hij deed het leuk als de opa! Nouja, en zo kan ik wel even verder gaan. Ze deden het allemaal wel leuk. Het verhaal was wat dunnetjes, het concept was leuk. Heb er wel van genoten als een film voor zo tussendoor en daar is hij echt voor. Om met de hele familie even te lachen.. Alleen nu zat ik alleen .

Dick2008
Dick2008 schreef:

Deze film wil echt niet meer. Ik heb het nog een keer geprobeerd, want het gebeurt nog wel eens dat de keer daarna de film wel weer beter wordt maar dat gaat bij deze niet op. Lohan, wat eigenlijk de hoofdreden was, speelt eerst een opstandige tiener, maar ook niet zo gek met bijvoorbeeld zo'n vervelend broertje. En later is ze dus de moeder. Curtis doet het ook nog wel aardig, maar het verhaal wil niet zo best. Al die kruip in de huid van, verwisselingskomedies zijn toch niet zulke leuke thema's. De bijrollen blijven ook matig. Jammer, maar ondanks dit (en latere negatieve publiciteit) blijft Lohan nog steeds hoog in mijn lijstje van favoriete actrices staan. 3.0

avatar van IH88
“Root canal? That's not fair, they're not my teeth.”

Best leuk. Moeder en dochter komen in elkaars lichaam terecht en dat levert natuurlijk veel humoristische situaties op en situaties waar je zowel als moeder en als dochter niet in terecht wil komen. Curtis en Lohan hebben de grootste lol en zorgen ervoor dat de film zeer vermakelijk blijft. Lohan laat zien wat voor getalenteerde actrice ze ooit was en Curtis is altijd wel goed.

Het is ook grappig om ijzervreter Harmon in dit soort rol te zien. De school en werk situaties waar Tess en Anna in terecht komen leveren een aantal amusante scènes op en vooral een interview van Tess (Curtis is geweldig) in een plaatselijke tv show is een hoogtepunt. De bijpersonages ben je zo weer vergeten maar ze vervullen hun rol goed. Freaky Friday is een sympathieke film met een Lohan waarvan je hoopt dat ze ooit weer zo straalt als in deze film. Eeuwig zonde.

Ben nooit erg te vinden voor het genre, maar deze komedie vond ik wel leuk.
Mede vooral te danken aan Jamie Lee Curtis, die ik altijd al een goede actrice heb gevonden, maar ook Lindsay Lohan kon me in deze film wel bekoren.
Leuk verhaal over een gedaantewisseling, geslaagde grappige situaties.
Heb me er mee geamuseerd.