ad
  • 8.149.031 stemmen

Attack of the Puppet People (1958)

Sciencefiction / Horror | 79 minuten

Genre: Sciencefiction / Horror

Geregisseerd door: Bert I. Gordon

Met onder meer: John Agar, John Hoyt en June Kenney

Over Attack of the Puppet People

"Terror Comes In Small Packages!"

Een gekke poppenmaker is bang om alleen achter te blijven, en ontwikkelt een machine die gewone mensen kan laten krimpen. Al gauw heeft hij een heus leger bij elkaar en de kleine mensjes zijn volledig aan hem overgeleverd, tot één van de mannetjes ontdekt hoe hij zichzelf weer groter kan maken...

image

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Soms zie je een poster van een film die je zo aanspreekt of in dit geval op de lachspieren werkte dat je de film maar gelijk even binnenhaalt en kijkt, want 79 minuten is een prima tussendoortje.

Attack of the Puppet People is typisch een film waar de poster gaver is dan de film zelf. De spanning bleef erg lang uit en door de misleidende poster wacht je de hele tijd op de scene met de hond. Gelukkig zit de scene met de hond er wel degelijk in maar dan wel pas als de film al 1 uur en 14 minuten bezig is. De scene met de hond is wel is waar leuk maar lang niet zo gewelddadig als op de foto, en maar van korte duur( 2 minuten hooguit)

Maar even afgezien van deze minpunten is dit nog helemaal zo slecht filmpje niet. Oké de spanning liet lang op zich wachten en was ook nog eens van korte duur, maar daar in tegen is de hoofdrolspeler(poppenmaker) een stuk menselijker en gevoeliger als de meeste gestoorde gekken in horror filmpjes.

Ook het acteer niveau is om aan te zien en de kleine mensjes komen best overtuigend en voor die tijdsperiode mooi in beeld.

DIt is typisch een film van vermaak en zolang je er niet teveel van verwacht is het best een aardig tussendoortje.

avatar van Dick2008

Dick2008

Sadistisch fimpje over gestoorde poppenmaker. Voor die tijd wel goed gemaakt, al zijn het duidelijk projecties. John Hoyt, ook niet zo'n goede keuze. 2.0

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Gekke dokter verkleint iedereen die hem dreigt te verlaten. Regisseur BIG gaat hier eens op de verklein-tour. In de drive-in kijken de helden nog even naar zijn "The Amazing Colossal Man".

Onderhoudend filmpje, al kennen we de situaties en FX al van "The Incredible Shrinking Man".

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19239 berichten

Uiteraard doet het concept denken aan The Incedible Shrinking Man alleen zijn er niet zo erg veel scènes met de kleine mensjes en wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet eerder probeerden om te ontsnappen. Met 6 hadden ze toch meer kans om het hun "schepper" moeilijk te maken. De effecten zijn wel goed gedaan al blijft het allemaal braaf, eigenlijk hoopte ik op meer gevaren die de kleintjes moesten trotseren maar daar was wellicht het budget niet voor. Die scène met de hond op de poster was er wel, niet zo spectaculair en op een gegeven moment zie je gewoon dat de hond niet naar de kleine mensjes zat te blaffen alsook doet hij geen enkele moeite om over de kist te springen of er om heen te gaan om zijn prooien te vangen. Vermakelijk maar toch iets te veel familiefilm naar mijn gevoel. Bert I. Gordon maakt ook nog even reclame voor een van zijn eigen films door een bezoekje aan de drive-in theater waar ze "The Amazing Colossal Man" spelen. Uiteraard is dit om even het contrast te scheppen door een man die heel groot wordt en nu mensen heel klein te maken.

avatar van Noodless

Noodless

Ik had de film eigenlijk beter verwacht. De dokter vond ik wel goed in zijn rol en het thema spreekt me zeker aan. Toch zitten er paar rare ontwikkelingen in het verhaal zoals de ontsnappingspoging met zes die abrupt ten einde komt en niet mee herhaald wordt. En dan de ontsnappingspoging op het einde waarbij de twee hoofdrolspelers wel heel veel tijd krijgen om terug naar het labo te gaan en de manier waarop wordt teleurstellend uitgewerkt. En van de vier andere mensen wordt niet meer over gesproken.

Ook allemaal te braafjes uitgewerkt waardoor de nodige spanning ontbreekt. 5/10

avatar van joolstein

joolstein

Deze film is (mede) geschreven en geregisseerd door Bert I. Gordon. Die ook de verantwoordelijkheid had voor de SFX (achterprojectie) En die de speciale effecten zijn niet eens zo heel slecht. De regisseur veroverde in de jaren vijftig zijn eigen plekje, het zit al in zijn naam, door mensen of dieren te vergroten. Hier gebeurd eigenlijk hetzelfde maar ditmaal worden de gebruiksvoorwerpen vergroot waardoor het lijkt alsof de personages zijn gekrompen. Dit is ook een film met een beetje misleidende titel want de 'poppenmensen' vallen niet aan. En meer dan wat de eerste regel van het plot zegt, doet de film ook niet; een gekke poppenmaker is bang om alleen achter te blijven, en ontwikkelt een machine die gewone mensen kan laten krimpen. Wel weten de schrijvers dingen te verknoeien; de kleintjes in slaap, in buizen laten stoppen? En werkelijk een liedje en een deel van Colossal Man in een drive-in scene recyclen? Dat was wel jammer! Het kleine beetje dreiging komt nu de meest van de tijd van de rebellie van de kleine mensen, tja een echte horrorfilm is het dus niet. Wel een typisch American International Pictures (AIP) jaren '50 film! Deze studio bracht low-budget films uit, gericht op een tienerpubliek. Hoewel de acteurs in deze film hun tienerjaren al ver voorbij waren. Het meeste acteerwerk is wat amateuristisch, met uitzondering van de poppenmaker John Hoyt. Toch zijn John Agar (Tarantula, The Mole People, Invisible Invaders), June Kenney (Earth vs. The Spider) en Susan Gordon (The Five Pennies) geen onbekende voor de liefhebbers van low-budget films; Dit was ietwat zwak ondanks een behoorlijk concept maar ook verre van verschrikkelijk.