• 10.494 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jack Thompson, Steve Bastoni en Matthew Le Nevez

Gesproken taal: Engels

Plot Man-Thing

"The nature of fear"

In het plaatsje Bywater verdwijnen mensen op raadselachtige wijze en hun lijken worden later gevonden in het moeras. De nieuwe sheriff Kyle Williams onderzoekt de moorden, maar komt er al snel achter dat deze zaak ingewikkelder is dan hij dacht. Wat houdt zich schuil in het donkere, ondoordringbare moeras? Is het een seriemoordenaar of iets veel meer huiveringwekkend?

Sheriff Kyle Williams

Steve Gerber

Wayne Thibadeaux

avatar van %%%%%%

%%%%%%

Er valt inderdaad wel naar te kijken is inderdaad bij vlagen spannend.De cast is toch wel redelijk en er zit goeie sfeer in dat is gelijk waar de film het van moet hebben.Beetje ondergewaardeert. 3 sterren maar dan kijk ik door mijn vingers

avatar van JuOn

JuOn

animalkrullie schreef:

Jammer genoeg heb ik deze prent gezien.

Wat is dit een slechte film, een stoere 'nieuwe' sherrif (die net als de andere van de cast weggelopen is bij de toneelacademy), een milieuactiviste waar je totaal geen binding mee krijgt en de rest wil ik niet eens noemen omdat niemand het waard is om te beschrijven.

ZEER, ZEER, ZEER slechte marvel film, waar ik toch wel iets meer van verwacht had.

0,5* omdat ik niet lager kan.

Een regelrechte ramp voor de filmindustrie!!

Een ramp voor de filmindustrie vind ik nou weer overdreven, er zijn nog wel grotere filmrampen. Ik ben een culthorrorfan die juist slechte films leuk vind zoals de Mario Bava en Lucio Fulci films. Want dat zijn eigenlijk in de ogen van de filmliefhebber regelrechte rampen. Daarom vind ik Man Thing juist een leuke film omdat ie zo lekker fout is net als de vele japanse Culthorror films die ik in de kast heb staan. Toppertje deze film.

ik geef een 4

www.horror.eigenstart.nl[/url]

avatar van nightbreed

nightbreed

Ik vond dit een vermakelijk stukje pulp dat deed denken aan de vele 'slechte' films uit de jaren 50 over 'de mens versus beest/natuur'

Ik geef toe dat het geen meesterwerk is maar deze film verdiend wel een voldoende

Cijfer: 3

avatar van ikisfilmgek

ikisfilmgek

Rianneke_Dan schreef:

Belachelijke film.

Monster was nep, acteren was slecht en het was allemaal heel erg voorspelbaar.

Het boeide me totaal niet, en vond het erg slaapverwekkend allemaal. Echt geen aanrader!!!

Waarom keek je er dan naar als het jouw niet boeit.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Gezien de negatieve reacties en het belabberde regisseerwerk van Dhr. Leonard, sla ik deze film over.

avatar van Scarecrow

Scarecrow

Ik schaam me er eigenlijk al half voor, maar ik voel me geroepen een goed woordje voor deze film te doen - maar, lieve afzeikertjes, wees gerust ik prijs 'm ook niet de hemel in.

Ik vond de film opzich goed te bekijken. En ik wilde nu gaan opschrijven wat ik er wel goed aan vond, maar ik kom nu vooral op negatieve dingen: de regie is vrij slecht, het moeras overtuigt niet altijd als ongure duistere plek, er is een overdaad aan (bij)figuren, het acteerwerk is niet optimaal, het verhaal is sowieso vrij slecht (maar ik had neit veel anders verwacht), er is een overbodige liefdesrelatie, de spanning ligt er op momenten uit (wat vooral ligt aan het brokkelige verhaal dat overspringt van de ene op de andere scene) en het monster is niet echt eng, nee... bovendien vond ik het eidne van het monster vrij, tja, kut. Maar hoe kom ik dan toch op een redelijke beoordeling van deze film, i.p.v. hem de grond in te boren?

Nou ja, hij kijk dus opzich wel weg, wat mede lag aan de brokkelige opbouw van het verhaal. Contrast? Jazeker, maar deze opbouw zorgde er wel voor dat je alleen de broodnodige stukjes van de film te zien kreeg, het liefst nog met wat viezigheid in beeld (lichte gore). En wat betreft dat laatste punt zit het goed. Er is soms wat gelig gefilm, met vieze lijken en flink wat bloed. Die scenes zijn oke. Verder is het monster neit eng, maar ik zou ook nie weten hoe ik dan een boomachtig, moordlustig in het moeras levend Marvel monster dan zou meoten portretteren. De uitwerking viel me nog best mee. Verder kon me de film verheugen vanwege enkele scenes, zoals de heerlijk cliche beginscene en de scene waarin de sheriff en farel(?) op bezoek gingen bij de 'sechte broers' in hun hutje met krokodillekoppen. Zulke scenes zaten heerlijk fout in elkaar maar krikten mn plezier wel wat op.

Ik vind de film zeker niet geweldig, maar er zaten een aantal vermakelijke scenes in en de film was niet zo beroerd als ik had gedacht, alhoewel er veel dingen op aan te merken zijn. Het is eerder een film die je na een goede 'hoofdfilm' wil kijke dan dat dit je centrale vrijdagavond film is, maar als 'bijfilm' is ie ook wel goed te doen vond ik. Alhoewel ze het einde wle iets beter mochten maken...

avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

Geen super film, al vond ik hem bij vlagen best wel redelijk. Alleen zie ik nu pas dat het een 2005 film is... Toen ik deze film een paar weken geleden op tv keek dacht ik echt dat het een film uit 1992 was ofzo... Toch vond ik bepaalde opnames er erg sfeervol uitzien.

avatar van film88888

film88888

Matig Marvel-Horror filmpje. Ok deze was niet meteen een meesterwerk, of goed, maar hij was gewoon matig, en kon er nog door. Marvel heeft wel betere films, maar ik heb al veel slechter gezien. Het verhaal was wel leuk, en de film kijkt ook goed weg. Het acteerwerk trekt op niks, maar wat verwacht je bij dit soort films dus doet het er niet toe bij mij. De Special Effects waren dan weer heel goed gemaakt (door de zelfde Special Effects Team van de Matrix.) Een 3,0

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Toch een heel matig filmpje,Horror kan ik het ook niet noemen,want er is geen enkel stukje eng in de film te bekennen.

Wat mij ook erg stoorde was het acteerwerk maar dat zal ik niet echt meetellen.Het verhaal had goed kunnen zijn maar de uitwerking was slecht.En lekker wegkijken vind ik de film ook niet,heel saai en langdradig..

avatar van dammit

dammit

ik vind dit opzich een goeie film heb hem 1 keer gezien maar vond hem wel spannend ik zou hem best op dvd willen ik geef hem een zeer verdiende 3.5

avatar van orginaliteit

zwakke film

ben het met je eens

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Ik was eerder sceptisch vóór ik de film zag, omwille van de lage MM-score, maar het is uiteindelijk nog best meegevallen. Een niet onaardige B-film, die zonder hoge toppen scheren, er toch vanaf het begin (een uitzonderingetje gemaakt voor de goedkope proloog) de spanning weet in te houden. Ik heb me geen seconde verveeld.

avatar van Ellis85

Ellis85

vond hem nog goed meevallen

avatar van voskat

voskat

Vreselijke zaadfilm die niet eens onbedoeld grappig is. Er valt ook echt helemaal niks te zien. Boe!

avatar van X.MagnuM

X.MagnuM

Ik heb deze film al eentijdje geleden gezien.

Maar ik vond hem volgens mij niet zo heel erg goed.

Vind de voorkant trouwens wel vet...

avatar van kaydegreef

kaydegreef

Best een verassing

De film bevat ook een aantal schrikmomenten

De film boeide me van begin tot einde.

avatar van Spetie

Spetie

Erg matige horrrorfilm, die vrijwel op elk gebied faalt. Naar ik begrijp is Man-Thing een comicbook verfilming over een soort van levendige boom die zich schuil houdt in de moerassen. Het verhaal is matig uitgewerkt, maar onbekende acteurs in de hoofdrol in een film die van begin tot einde eigenlijk geen moment weet te boeien. Het wezen oogt raar en op sommige momenten toch wel behoorlijk nep en er is verder geen karakter in de film die echt boeit of overtuigd. De schrikmomenten zijn ook maar matig aanwezig, alleen qua gore is het zo slecht nog niet. Man-Thing bevat echter te weinig punten om te boeien of vermakelijk te zijn en scoort dus wat mij betreft een dikke onvoldoende!

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Lang niet zo slecht

Al heb ik er wel gemengde gevoelens over. Aan de ene kant kent het hele fijne gedeeltjes met voldoende sfeer en gore, maar het heeft ook een aantal opdringerige aspecten die ik niet kan waarderen in dit soort werkjes.

Het goede aan man-thing zit 'm in de setting, het moeras bied de kans om lekker op de sfeer te werken. Nu gebeurd dit vrij matig maar weet het daarmee alsnog voldoende te zijn en weet het ook zeker te vermaken. De dik aangezette mistbanken en de groene gloed over de scénes midden in het moeras maakt het best fijn om naar te kijken. Ook de gore werkt af en toe leuk mee, voldoende om te boeien.

Ook het ''man-thing'' zag er wel aardig uit, het mocht wat minder in beeld gebracht worden, meer mysterie, maar echt belabberd wil ik het niet noemen. De CGI heeft wel wat flinke invloeden, zag er niet altijd even fijn uit (explosie aan het einde) maar over het geheel gezien was het niet storend.

Helaas ligt er een heel dik eco-thema bovenop. Het moeras dat bedreigd wordt, nature fights back achtig iets tot gevolg. Het is in mijn optiek oké om dat erin te verwerken, maar doe dat dan subtiel! Dat is hier absoluut niet het geval en dat zit dan toch tegen. Iedereen krijgt standaard z'n verdiende loon en de held met z'n lulletje rozenwater hoofd krijgt ook alle clichés op zich afgeworpen.

Vrij standaard personages dus weer, maar ik mag ook niet meer verwachten. Wat dan wel weer grappig is dat ze zo'n indiaan met z'n rituelen kiezen om er nog een verklaring aan te binden. waarom? Ik zou het niet weten, ik snap sowieso niet waarom ze het gewoon onverklaard laten, het is hoe het is! Dat zou goed geweest zijn.

Ook kent het een behoorlijk aantal onlogische dingen en is de montage af en toe best slap. Maar toch is het een vrij vermakelijk tussendoortje gebleken die, vooral aan de score te zien, als meevaller bestempeld mag worden.

avatar van Glacius

Glacius

Als er niet zoveel cliché's ingegooid waren, kon het slechte acteerwerk en de nep uitziende decors er nog best mee door als een film die zichzelf niet al te serieus neemt. Wel kijkbaar, maar verre van goed.

avatar van dammit

dammit

tja ik vond het wel een goed verhaal hebben was ook wel spannend, ik baal alleen dat ie nooit op tv is ik wil hem graag nog een keer zien, ik heb nu 1 keer gezien en dat is ong 2 jaar geleden.

avatar van Matthias99

Matthias99

Slechte film, zwakke acteerprestaties, totaal nie eng en tenslotte een monster dat men in een kinderfilm kan verwachten...

avatar van misterdhdh

misterdhdh

zeer matige film, het grootste probleem dat ik ermee had was dat hij verschrikkelijk saai was. Ben toch nog een aantal keer geschrokken. De makers weten precies niet echt zo goed hoe ze spanning moeten brengen. Veel te veel onuitgewerkte personages, geen één overtuigende acteerprestatie, vond de indiaan in het moeras wel nog leuk. Maar er kon zoveel meer worden gedaan met deze film. Geluid en beeld was wel goed. Maar veel te veel groen in de film, dat begint na 1.5 uur ook tegen te steken, dan kan je geen groen meer zien. Ook wat er in het water zit kon veel beter, ook het einde. Deze film leek voor mij wel een eeuwigheid te duren. Heb niet altijd met evenveel plezier blijven kijken

een film van alles net niet, jammer kon veel meer mee gedaan worden

2/5

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Matige horror film, het begin is erg saai en langdradig, pas na 1.15 uur begint het spannend te worden, dit had best een goede film kunnen zijn, maar het is het allemaal net niet.

avatar van RuudC

RuudC

Man-Thing is een monsterfilm zoals die al honderden, zo niet duizenden, keren gemaakt is. Mensen verdwijnen, worden niet of zwaar verminkt teruggevonden. Gedurende de film sneuvelen er nog een aantal en tegen het einde wordt het beest overwonnen. Het monster ziet er uiteindelijk (natuurlijk) afzichtelijk uit, maarde slachtpartijen (en dan met name het resultaat) zien er lekker gruwelijk uit. Het enige echt mooie, zijn de moerassen. Behoorlijk overdreven, maar de mangroves zijn heerlijk donker, groen en mistig en biedt de perfecte sfeer voor een film als deze. Man-Thing biedt verder absoluut niets nieuws. De anderhalf uur zijn echter wel vermakelijk, maar daar is alles mee gezegd.

avatar van Metalfist

Metalfist

Smart, Kyle. Take the Bywater job. Get a tan...beer belly...lots of sun. Get fuckin' eaten alive

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Marvel in 2005 voor een verfilming van Man-Thing is gegaan. Het was een periode waarin ze wel wat meer pogingen ondernamen om hun comics naar het scherm te brengen (onder andere met The Fantastic Four en Elektra), maar Man-Thing was een figuur dat volgens mij voor de meesten onbekend was. Ikzelf had toevallig eens een issue in handen gehad, maar het had in ieder geval geen indruk achter gelaten.

In dat opzicht is dit de perfecte verfilming, want Brett Leonard levert een film af die ook geen indruk nalaat. Leonard (wiens enige noemenswaardige film me het 5e deel uit de Highlander cyclus lijkt te zijn) probeert wel, maar geraakt verstrikt in een wirwar van bordkartonnen personages, een plot dat langs alle kanten rammelt en de visuele aantrekkelijkheid van een zak aardappelen heeft. Het slasher-achtige begin is nochtans wel leuk, maar al snel verandert de film van toon en is het met een speelduur van nog geen anderhalf uur toch halsreikend uitkijken naar het einde. Leonard begrijpt ook overduidelijk zijn publiek niet en laat zelfs de kans liggen om dit toch voor de comic liefhebbers interessant te maken. Zo had de immer geweldige Howard the Duck zijn debuut in de comics van Man-Thing, maar ook daar wordt met geen woord over gesproken. Al zit de kans er wel in dat dat weer iets met rechten (iets waar Quicksilver en Scarlett Witch momenteel ook last van ondervinden) te maken heeft.

Soit, qua plot en easter eggs volstrekt belachelijk dus. Dan blijft er alleen het visuele aspect en de cast over, allebei elementen die ook niet goed tot hun recht komen. Het is niet omdat een film zich grotendeels in een moeras afspeelt dat alles dan ook met een groene filter moet worden gefilmd. Man-Thing, het monster zelf, komt pas op het einde eigenlijk echt in actie en ziet er bovendien niet al te schitterend uit. Matthew Le Nevez krijgt de twijfelachtige eer om de hoofdrol te spelen in dit ondertussen al bijna vergeten Marvel vehikel en weet nog een beetje overeind te blijven. Toch in vergelijking met de rest van de cast. De milieu-activiste lijkt haar tekst voor te lezen van een blad dat ergens tegen een boom is gehangen en de romance tussen haar en Nevez mist elke vorm van chemie. Wat overblijft zijn een aantal redneckts, altijd leuk om die het loodje te zien leggen, maar ook dat is een kleine troost.

Niet al teveel geld/moeite aan spenderen. Net zoals met Captain America uit 1990 moet de ecologische boodschap de kijker weer door de strot worden geramd en blijkbaar kan dat enkel met een waardeloze cast en een dito film. Ik blijf fan van wat Marvel in de loop der jaren heeft uitgebracht, maar Man-Thing had in zijn moeras moeten blijven.

avatar van keimpeS

keimpeS

Niet echt wat je verwacht van een marvel, maar ik wist van tevoren dat het niet zou gaan om superhelden. Dit gaat meer richting de horror en helemaal zo slecht niet eens, het script is wel echt belabberd. Een guilty-pleasure!

avatar van Boeikens

Boeikens

De rottweilers waren inderdaad de beste acteurs en de film was qua uitwerking zeker niet altijd al te best maar viel toch beter mee dan gevreesd na de vele negatieve commentaren.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Een film die sterk ondergewaardeerd is. Hij heeft mij van begin tot einde kunnen boeien, de tijd vloog voorbij en dat is een goed teken. Een tikkeltje voorspelbaar achteraf gezien, maar door de verschillende louche personages wordt de spanning er toch ingehouden. Er wordt mijn inziens niet slecht geacteerd maar vooral het camerawerk vind ik sterk. Het enge sfeertje in het moeras wordt de hele duur van de film goed onderhouden en vooral de aftermath van de aanvallen van het monster vond ik best wel eng. Nooit zo'n gruwelijk verhakkelde lijken gezien als in deze film dus op dat vlak best wel goor. Aangename verrassing voor mij. 4 sterren omdat deze film best wel meer sterren verdient

Trouwens makkelijk op DVD te vinden.