- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
88 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 49 punten.
https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/cic9zxwl/till-death-movie-poster.jpg?v=1622725385
De nieuwe horrorfilm met Megan Fox. In plaats van dat ze hier echter een bovennatuurlijke jaagster is, is ze nu een normaal mens die voor de verandering wordt opgejaagd. Haar acteerwerk is zozo, maar de film ziet er audiovisueel best aardig uit. Jammer genoeg weet het naast een aantal kleine verrassingen niet echt ergens te komen, en ontbreekt zowel het bloedvergieten als de spanning, waardoor de film niet veel steun meer over heeft. Prima voor een keertje, verder niks hoogstaands.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#31 Some Guy Who Kills People (2011) (1) - 97 minuten - FTV (1) - Totaal: (270)
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
108 minuten.
FTV (1 + 1) 2 punten.
Totaal aantal punten: 51 punten.
Originele maar weinig eigenzinnige thrillerfilm met veel drama en weinig horrorelementen. Het tempo rammelt aan alle kanten, en de nogal saaie personages maken deze film een trage zit. Toch pakt het richting het einde knap uit met een mooi vormgegeven finale en een prettig verrassend uitgangspunt. Fijn om weer een horrorfilm te zien die zijn wending onder de controle heeft, maar om daar te komen moet je je door heel wat taaie minuten heen ploeteren.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
87 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 324 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780//h2BMwvsKXFjihRloFnOWeFds7u2.jpg
Horror/SF op IMDb en hier op MM krijgt het de labels Mysterie/Thriller mee. Uiteindelijk was het een doodgewone SF met "Alien Abduction" als centraal thema. Het acteerwerk was niet slecht. Alleen scoort de film voor mij gewoonweg veel te ver onder de middelmaat.
1.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Proficiat MovieMind met de 31!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
72 Murder Obsession (Follia Omicida) (Film, 1981) - MovieMeter.nl
92 min.
FTV (2) + jubileejaar (1) Totaal = 354
https://www.italo-cinema.de/images/reviews/2169_Murder_Obsession/2169_Murder_Obsession2.jpg
Giallo met een gotisch sfeertje....heerlijke horrorpulp uit de jaren 70 want zo lijkt het wel wanneer je de film bekijkt. De film is van 1981, maar had even goed 8 jaar geleden gemaakt kunnen worden. De sfeer is uitmuntend met een prachtige locatie en toevoegingen van occulte elementen. Daarbij eigenzinnige personages die nog meer bijdragen tot een nare sfeer.
https://www.italo-cinema.de/images/reviews/2169_Murder_Obsession/2169_Murder_Obsession3.jpg
Het verhaal lijkt op het eerste zicht wat rommelig en raar, maar gaandeweg wordt dit stapsgewijs goed onderbouwd. De kills maken niet zo indruk, al is er ééntje met een kettingzaag die je hier niet zou verwachten. Ook redelijk wat naaktscènes met Laura Gemser, Anita Strindberg en Silvia Dionisio.
Die laatste heeft een prachtige scène wanneer ze wegloopt naar het bos en ondertussen de befaamde kitscherige scène met de grote spin ontmoet. De clou werkt verrassend !
7/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
73 FleshEater (Film, 1988) - MovieMeter.nl
88 min.
FTV (2) Totaal = 356
Matig horrorwerkje dat gelukkig nog wat overeind blijft door heel wat bloederige scènes en al of niet bewust gekozen aanwezige humor. Dat laatste merk je heel goed in de dialogen en de reacties van de personages. Negatieve punten zijn het camerawerk, het verhaal, de personages en vooral het slappe einde dat een kopie bijna lijkt te zijn van Night of the Living Dead (1968). Redelijk wat naakt, al maken de dames geen indruk. Susan Marie Spier, één van de bewoonsters van een huis, weet met haar naakte verschijning dit nog wat positief aan te vullen. 5/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
74 Deadly Manor (Film, 1990) - MovieMeter.nl
86 min.
FTV (2) Totaal = 358
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81u2RJ0SGFL._RI_.jpg
Een 13 in dozijn filmpje, maar toch weet de film de aandacht te behouden door het gegeven van een oud landhuis midden in het bos met een autowrak als een soort tentoonstelling van een tragische gebeurtenis. De kills zijn eerder matig, maar het gegeven van de film is wel leuk en de volgorde van de kills zijn niet te voorspellen. Daarbij intrigeert zowel de psycho als het masker van de moordenaar. Opvallende verschijning van Jennifer Delora tijdens een naakte droomsequentie.
6/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
49. Tetsuo (1989)
67 Minuten
FTV
Tussenstand : 326 punten
https://lwlies.com/wp-content/uploads/2019/06/tetsuo-the-iron-man-1108x0-c-default.jpg
Euh ...
Tja...
Ik wist wel dat dit een moeilijk verteerbare film ging zijn voor mij. Niet vanwege eventuele gore beelden of zo. Maar gewoonweg vanwege de ontoegankelijkheid van deze film vol experimentele filmsequenties en de obscure inhoud. 't Is omdat deze film ergens in een Top-300 opdook dat ik me de moeite heb genomen om hem uit te kijken. Na 10 minuten wist ik al dat ik me er doorheen moest slepen. Een langgerekte experimentele videoclip met een soundtrack gelijkend op de sound van "Einsturtzende Neubauten". Had "Nine Inch Nails", "Cabaret Voltaire" of "Ministry" een uur durende song gecreëerd dan had deze creatie er perfect bij gepast als beeldmateriaal.
0.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
50. Necronomicon - Geträumte Sünden (1968)
95 Minuten
FTV
Tussenstand : 328 punten
Euh .... Deel 2
Als iemand mij nu gaat vragen waarover dit ging, dan zal ik het antwoord toch schuldig blijven. Geen flauw idee. De film krijgt de tags Horror en Erotiek hier op MM. Ik zou de film nog eens moeten kijken om de horror elementen te zoeken. Maar die gedachte alleen al, is genoeg horror voor mij. En een gemiddelde reclamefilm over douchegel of parfum is erotischer dan deze dramatisch slechte film. Of je moet enkele omhoog wijzende tepels en een streepje schaamhaar al enorm opwindend vinden. Pffft, snel vergeten dit gedrocht en op naar een hopelijk betere horror-film.
0.5*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#32 Ready or Not (2019) (1) - 95 minuten - FTV (1) - Totaal: (272)
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
89 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 53 punten.
https://pics.filmaffinity.com/Gags_The_Clown-734448160-large.jpg
Origineel opgezette maar relatief nutteloze toevoeging aan het clown-subgenre. Net als in talloze andere, soortgelijke films kan de enge clown hier geen indruk maken. De achterliggende redenering daarvoor is dat hij er nogal lomp en eng uitziet. Vermakelijk is het wel en aardig geacteerd, maar tegen het einde aan kan de film geen kant meer op en kan zich enkel nog in de diepte storten.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
FTV (2)
Totaal aantal punten: 334
https://i1.wp.com/moviesandmania.com/wp-content/uploads/2015/05/grace-3.jpg?ssl=1
POV-horror waarbij vergeten is om ook aandacht aan het verhaal te besteden. De wijze waarop dit gefilmd wordt, is best wel een leuk idee, maar het is een beetje blijven hangen in 'best wel een leuk idee'. Het is natuurlijk al vaker gedaan (bv een Hardcore Henry), maar om het met een possession film te doen, dat was nieuw. Helaas is er echter niet echt een uitgewerkt verhaal en blijft het rondom het concept 'een bezeten persoon' hangen. Daar worden dan wat clichés tegenaan gesmeten, wat goedkope jumpscares die je van mijlenver ziet aankomen en een zogenaamde plottwist op het einde die ook niet al te origineel is. Maar ja.... ik ben horrorfan, mag graag een possession film zien, dus veel heb ik niet nodig om een voldoende aan zoiets kwijt te kunnen. Ik zou diepe onvoldoendes heel goed begrijpen, maar ik heb me eigenlijk nog wel aardig vermaakt: 5,5 (3*).
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
75 Vampire on Bikini Beach (Video 1988) - IMDb
80 min.
FTV (2) Totaal = 360
Tijd voor trash !
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjYyNjA0MDE0N15BMl5BanBnXkFtZTcwNDY2Mjg4NA@@._V1_.jpg
Alleen al voor de titel
Maar wat is dit slecht ! Veel geleuter, weinig horror, nudity nihil ...Verhaal is vreselijk en de personages nog niveau slechter. Eigenlijk niks positief over deze amateuristische film te vertellen. Solliciteert meteen naar de slechtste film bij mijn horrorchallenge. Laagste score ! 1/10
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
61. Windigo (2011)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 336
https://foundfootagecritic.com/wp-content/uploads/2015/11/Windigo.2011-fanart.jpg
Ik heb er weer één te pakken hoor
, wat een amateuristische bende. Een groep filmmakers gaat een documentaire maken en dan gaat het een soort van mis. Je moet ruim een uur wachten totdat er überhaupt iets gebeurt; je kijkt enkel naar een clubje vrienden met een videocamera die overleggen. Dan richting het einde gebeuren er hier en daar minimale dingen, en in de finale schiet de film volledig uit de bocht: plots heeft iedereen geweren om mee te schieten, komt Slender man opeens in de film, is er een wezen met tentakels (heul erg slechte cgi) dat in de fik wordt gestoken en eindigt de boel in een politieverhoorkamer waar opeens iemand bezeten is ofzo?
hilarisch slecht allemaal, maar wel leuk dat deze kids een film in elkaar hebben gedraaid.
Nog niet op MovieMeter, wel in de wachtrij. Sympathiek project, maar rete-slecht: 2,8 (1,5*).
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
51. His House (2020)
93 Minuten
FTV
Tussenstand : 330 punten
Niet echt een horror maar wel een degelijk drama over een uit Soedan gevlucht koppel die hun traumatische ervaringen moeten verwerken.
2.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
49. Tetsuo (1989)
67 Minuten
FTV
Tussenstand : 326 punten
(afbeelding)
Euh ...
Tja...
Ik wist wel dat dit een moeilijk verteerbare film ging zijn voor mij. Niet vanwege eventuele gore beelden of zo. Maar gewoonweg vanwege de ontoegankelijkheid van deze film vol experimentele filmsequenties en de obscure inhoud. 't Is omdat deze film ergens in een Top-300 opdook dat ik me de moeite heb genomen om hem uit te kijken. Na 10 minuten wist ik al dat ik me er doorheen moest slepen. Een langgerekte experimentele videoclip met een soundtrack gelijkend op de sound van "Einsturtzende Neubauten". Had "Nine Inch Nails", "Cabaret Voltaire" of "Ministry" een uur durende song gecreëerd dan had deze creatie er perfect bij gepast als beeldmateriaal.
0.5*
Die zal er vast zijn ingestemd door de liefhebbers van de 'alternatieve' cinema. Kan je beter een trashfilmpje kijken met gore en naakt 
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
93 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 28 punten
https://gbhbl.com/wp-content/uploads/2017/07/Hatchet-Pic-8.gif
Ja leuk! Deze slasher film is duidelijk eentje die uit het boekje naar voren komt, de nodige clichés zijn erin verwerkt en het smaakt heel erg naar de Jason films. Sowieso dat dit wel een leidraad is geweest voor ‘Green’ maar, hij pakt het zelf erg leuk uit en creëert een leuke new-wave slasher film. Toch is ‘Green’ wat voorzichtig in mijn ogen, het verhaal had soms iets vlotter gemogen en er hadden voor mij ook best wel wat meer kills in mogen zitten, dit was wel aanwezig (ofcourse) maar, je zit een periode even op een dood punt en aangezien de film van ontiegelijk fijn B-kwaliteit is in zijn verhaal, is dat gewoon niet wenselijk.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
28. 100 Tears (2007)
90 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 55 punten.
https://m.media-amazon.com/images/I/71IaaQo0MKL._SL1413_.jpg
Goedkope maar extreem bloederige slasherfilm die niet echt iets vernieuwends doet behalve nog meer liters bloed tegen het scherm aan gooien. Moet dat dan meteen betekenen dat de film zelf ook slecht is? Nee! Liefhebbers van bloederige cinema kunnen hun vingers bij deze film aflikken. Toch is het slechte acteerwerk, de saaie audiovisuele invulling en de afstandelijke regie tijdens actiemomenten moeilijk te verteren, waardoor 100 Tears een beetje halve cinema blijft.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
73 FleshEater (Film, 1988) - MovieMeter.nl
88 min.
FTV (2) Totaal = 356
(afbeelding)
Matig horrorwerkje dat gelukkig nog wat overeind blijft door heel wat bloederige scènes en al of niet bewust gekozen aanwezige humor. Dat laatste merk je heel goed in de dialogen en de reacties van de personages. Negatieve punten zijn het camerawerk, het verhaal, de personages en vooral het slappe einde dat een kopie bijna lijkt te zijn van Night of the Living Dead (1968). Redelijk wat naakt, al maken de dames geen indruk. Susan Marie Spier, één van de bewoonsters van een huis, weet met haar naakte verschijning dit nog wat positief aan te vullen. 5/10
(afbeelding)
Ik had gehoopt dat je deze leuker zou vinden. De pure trash lijkt me dan toch niet jouw ding. Nu goed dit doet me er aan denken dat ik deze nog aan Theunissen moest aanbevelen.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
96 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 45 punten
https://monstermoviekid.files.wordpress.com/2017/10/diary-2.jpg?w=640
De Horla is echt een geweldig verhaal. Ik heb het ooit gelezen in zo'n grote griezelomnibus, waar verder in ieder geval Dr. Jekyll and Mr. Hyde ook in stond. De Horla was zo'n beetje het engste verhaal. Als film werkt het helaas wat minder, dus je kan het beter lezen. Minder dan 200 bladzijden. Verhaal is van Guy de Maupassant, die staat nou niet echt bekend om griezelverhalen, maar tegen het eind van zijn leven begon hij behoorlijk schizofreen te worden en kwam hij onder andere met dit verhaal.
2*
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
77. King of the Zombies (Film, 1941) - MovieMeter.nl
FTV + 1941
Totaal aantal punten: 394 + 2 + 1 = 397
https://m.media-amazon.com/images/I/71KxB4hI9oL._AC_SL1000_.jpg
Van The Walking Dead (1936) naar King of the Zombies. 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
33. The Nest of the Cuckoo Birds (Film, 1965) - MovieMeter.nl
FTV, 81 minuten, 2 punten - Totaal 272 punten
Slechts 81 minuten, maar wel 81 hele moeizame minuten. Er valt echt bar weinig te genieten van The Nest of the Cuckoo Birds. Het is een low-budget film waar weinig positiefs over te vertellen is; misschien zo af en toe nog wat leuke shots van de Everglades en pogingen tot een wat Gotische sfeer. Maar het is toch voornamelijk saai, met een moeizaam oninteressant plot waarbij ook visueel maar weinig te genieten valt. De cast (en met name de hoofdrol van Bert Williams zelf) bakt er ook niet zoveel van, en om eerlijk te zijn, van de dialogen en het plot krijgen ze ook niet veel hulp. Blij toen het af was. 1.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
52. Voces (2020)
97 Minuten
FTV
Tussenstand : 332 punten
Spaanse horror. Hou ik wel van. En deze vond ik toch best wel de moeite. Het is niet echt bijster origineel (alleen de inquisitie invalshoek is eens iets nieuws) en volgt het gekende pad van bezeten huis films. Maar toch was deze een verademing na al die vorige horrors 
3.5*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#33 Burnt Offerings (1976) (2) - 116 minuten - FTV (1) - Totaal: (275)
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8785.jpg?cb=1512720287
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
76 Invaders from Mars (Film, 1986) - MovieMeter.nl
100 min.
FTV (2) + jubileejaar (1) = 3 Totaal = 363
https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/f767d57099f7f405427da3127134cee5.jpg
Leuke SF film met wat horrorelementen waardoor de film niet echt toegankelijk is voor jonge kinderen. De originele film van 1953 heb ik nog niet gezien. Deze remake heeft toch heel wat entertainment te bieden : hilarische aliens, veel actiemomenten en redelijk wat humor. Ook de locatie van het huis is een pluspunt. Gezien het gegeven best een enge gedachte om daar te wonen. De jongen is althans niet vervelend en Karen Black speelt haar rol naar behoren. Leuk, simpel verhaaltje met een strak tempo. 6/10
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
89 minuten
FTV
1 + 1 = 2 punten
Totaal: 30 punten
https://m.media-amazon.com/images/I/815HNRYPH+L._SL1417_.jpg
Yes, vette shit! Deel één was duidelijk een sort experiment voor ‘Green’ die hier met het tweede deel van zijn horror reeks toch wat meer uit bepaalde situaties weet te halen en dat doet hij keigoed! Deel één was al van een leuk niveau, die zeker mee mocht liften met zijn voorgangers in de slashergenre, en duidelijk een fan van het genre. Met ‘Hatchet’ weet ‘Green’ in ieder geval een leuk nieuw figuur de wereld in te gooien en is deze new-wave slasher film toch wel echt prima.
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
106 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 57 punten.
https://www.themoviedb.org/t/p/original/jx9QvVPzFitHzzXDTL6xd8C8XN2.jpg
Strakke, lekker eigenaardige film die overloopt van ideeën en creativiteit. Alhoewel het matig op gang komt vindt Anwar zijn balans op een geweldige wijze, terwijl zijn vorige films me niet echt konden charmeren. Visueel overdonderend en vol detaillering, het is enkel het acteerwerk dat het resultaat na enige tijd in de weg zit. Verder een naadloos uitgevoerde horror die zich perfect in mijn straat kan parkeren.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#19. Scream 2 (1997) - 120 minuten - RW
1 punt (totaal = 39 punten)
De afgelopen dagen een aantal rewatches gedaan. De originele Scream trilogie erbij gepakt. Deel 2 is duidelijk minder dan de voorganger, maar nog steeds wel de moeite waard. Deel 3 is helaas toch stukken minder en ook de ontknoping laat te wensen over, maar ik vermaak me toch altijd wel met de Scream films. Ik kijk uit naar deel 5! *3.5 voor deel 2 en *2.5 voor deel 3.
#20. Scream 3 (2000) - 116 minuten - RW
1 punt (totaal = 40 punten)
#21. What We Do in the Shadows (2014) - 86 minuten - RW
1 punt (totaal = 41 punten)
Stem verhoogd naar een *4. Toch wel erg verfrissend leuk en heb wel een aantal keer hardop moeten lachen, om het absurde wat soms naar voren komt. Erg mee vermaakt en komedie was wel even welkom zo middenin deze challenge.
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8919 stemmen
#67 registratie 1 punt FTV 1 punt speelduur > 180 minuten 3 punten 1+1+3 = 5 punten totaal; 344 + 2= 349 punten
180 minuten 3,5 *
https://i.ebayimg.com/images/g/GzYAAOSwTe1dpIci/s-l1600.jpg
Erg goed! Echter met één nadeel, het is een tv-miniserie. Tja...een tv-miniserie met een lange tijdsduur betekent ook de nodige scenes die wat minder ertoe doen. En er spat alleen wat bloed tegen een raam en er is een drijvend hoofd in het moeras, maar niets dat iemand zou choqueren. Maar eerlijk gezegd, voor tv-normen, is dit erg goed!
Het script is gebaseerd op een gelijknamige roman van Peter Benchley (ja die van Jaws) en maakte de gebeurtenissen aannemelijk. Het begint met een proloog die zich afspeelt op een eiland genaamd Shark's Tooth Island in 1972. Militaire wetenschappers hebben een dolfijn - haai hybride gemaakt voor oorlogsdoeleinde maar ze hebben ook iets nog ergers gemaakt...en zesentwintig jaar later krijgen ze daar op het eiland last van? Een opzet voor een cast met veel sterren van zijn tijd.
Ja in de hoofdrollen zie je exen en wetenschappers Craig T. Nelson (Poltergeist) en Kim Cattrall (Sex in the City) die het gevaar proberen te stoppen, en krijgen de hulp van de gestoorde Giancarlo Esposito (Breaking Bad) die een... connectie heeft met het amfibisch wezen. Leuk om te vermelden is dat schrijver Peter Benchley een cameo in de film had (de man op de boot die op de haai viste)
Grootste prestatie van de film is het design van het zeemonster! Eind jaren '90 waren de meeste effecten nog grotendeels praktisch. En in deze film is één van de meesters op het gebied van monstereffecten, Stan Winston en zijn special-FX-team, verantwoordelijk voor het creëren van het wezen. Deze werkte onder meer aan Terminator- Predator- en Jurassic Park-films, Aliens en Edward Scissorhands. Gedurende zijn carrière won hij vier Oscars en werd hij tienmaal genomineerd. Niet de minste en dat is te zien! Een impressie
https://monsterlegacy.files.wordpress.com/2013/03/peterbenchleycreature_touchup.jpg
https://alchetron.com/cdn/creature-miniseries-ad3719e9-15cc-4418-81bb-d658cca7b3b-resize-750.jpg
Het is een tv-film, zo het duurt geruime tijd voordat de dingen echt beginnen en helaas kwam het uit in 1998. De periode dat films als Scream, I Know What You Did en Urban Legend het goed deden... dus veel succes had het niet! Maar tjonge wat was dit een fijne 'B'-monsterfilm!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.