100 Tears (2007)

Horror

geregisseerd door Marcus Koch
met Raine Brown, Joe Davison en Georgia Chris

Een circusperformer wordt beschuldigd van misdaden die hij niet gepleegd heeft. Jaren later komen zijn innerlijke demonen naar boven en neemt hij, volledig verworpen, z'n wraak op de mensen die zijn leven in deze staat hadden gebracht. Hij lijkt niet meer te kunnen stoppen.

avatar van jstinissen
wat een baggere film.
vondt ut niet echt geloofwaardig
een dom verhaal zit erin met neppe scene´s

avatar van barcam
Weet echt niet wat ik hier van moet denken.
Massa's gore en over de top lachwekkend einde.

avatar van PROPAYNE
Een super low budget film, maar met super veel blood N´guts.
Het verhaal is zo bizar slecht dat het zichzelf soms vergeet. Dit is echt een HorrorPorno, zoals ze dat noemen, het verhaal zit erin, zodat het massale bloedvergieten nut heeft. Hou je van goorigheid,
dan moet je zeker kijken. Hou je van van Bloed, darmen, afgehakte
ledematen, clowns en dwergen, dan ook. Maar kijk zeker niet voor het verhaal. Ik geef de film een 2,5, alleen voor de gore-effects. De rest is zwaar klote. PS: de film is gefilmd met een huis, tuin en keuken camera, zó lowbudget dus.
Spoiler: Hoe de clown uiteindelijk aan z´n einde komt, daar snap ik de logica echt niet van!!

avatar van ASman
Low Budget- slasherfilm beleeft een opmars. De brutaliteit van moorden en de smerigheid kunnen zelfs in de mainstream-scène ( zie MBV 3D, Hostel, Saw,... ) moeilijk nog overtroffen worden. Maar voor het mainstreampubliek worden de effecten behoorlijk realistisch behandeld in plaats van volledig over the top te gaan. Wie zijn gore graag volledig over the top wil, gaat dat zoeken in DTV-films ( zie Wrong Turn 2 ) of in de talloze indieproducties. Deze films willen de moorden niet zo zwaar op de maag laten liggen als de meeste horrorfilms die in de bioscoop uitkomen, maar kiezen voor een andere aanpak. Meestal ook geen eerder komische of volledig cartooneske aanpak ( Tokyo Gore Police, Braindead,... ), maar kills die ontzettend over the top zijn en waarvan je zegt : 'hey , cool ! '. Wie de slashers genre Hatchet, Gutterballs en Wrong Turn 2 dus wel kon pruimen, zal ook wel pap lusten van 100 Tears : een indiefilmpje met een beperkt budget , maar een pak inventieve splatterkills !
En veel meer valt er over deze film niet meer te zeggen buiten dat het verhaal nog degelijk in elkaar steekt voor het genre, de acteerprestaties verdienstelijk zijn en dat de look nog eerder verzorgd in de plaats van goedkoop is.
Een erg fijn slasherfilmpje dat fans van de gelijkaardige films zeker en vast zal geven waar ze voor komen !

avatar van 606
Nog net geen 100 tranen gelaten wat was dit nep zeg.
Acteren van laag nivo en verhaal ook maar stndaard.
Alleen ht slasher gehalte was leuk.

1,5 ster

avatar van jordandejong
Gestoorde en vieze gory horror film.
Het verhaal rammelt en het acteerwerk is bagger.
Toch zijn er ook meerdere pluspunten zoals dat ik de dwerg erg grappig vond.
De clown pretty creepy is en de gore er geweldig uitziet.
De oversized meatcleaver geweldig
Voor een low-budget film is dit zeker geen slechte.

dominion
De film zelf is gewoon bagger.
Het verhaal is niks en de acteurs zijn niks.
Maar de kills zijn natuurlijk weer dik in orde.
Heel veel bloed en ingewanden.
De clown ziet er ziek uit de elke keer een glimlach krijgt als hij iemand vermoordt.

3,0 voor de kills en de clown.

avatar van semmie12
de film zelf was helemaal niks,daar kan iedereen over mee praten,

maar toch wel een 2.0 vind ik voor de brute kills (de enige scenes in de film die wel te kijken waren zonder dat je in slaap viel van het slechte werk)

avatar van Vascago
Qua gore en qua hoeveelheid moorden zit het zeker wel snor in deze film. En heel af en toe is het nog een beetje grappig ook. Helaas af en toe ook wat te brak en soms te donker. De clown is redelijk, maar voor de rest is het acteerwerk abominabel slecht. De soundtrack houd ook niet over, sfeer is heel erg matig en spannend wordt het nergens.
2* kunnen er nog vanaf.

avatar van Noodless
Sluit me aan bij Vascago.

En waar gaat het in hemelsnaam over ? Het verhaal is echt voor verdere commentaar.
En de logica rond de dood van de clown
3/10

ipman-99
"It's Going To Hurt." ... " !!!

Fantastische Bloederige Horror (Heropfrissing) !!! Ranzig ranzig en nog eens ranzig !!!
Een clown die volledig over the top gaat qua ranzigheid en bloedvergieten !
Deze bloederige horror zit vol met afgehakte ledematen en bloedfonteinen die zwaar
overuren aan het kloppen zijn ! De kills kennen een hoge brutaliteit en zijn bijzonder smerig en ziek !

avatar van housemoviewatch
Film zonder verhaal. 2 voor de kills, verder nooit meer over nadenken.

avatar van Moviestar1979
Een slasher-film met een slecht verhaal en redelijk wat gore. Indien je een liefhebber bent van afgehakte ledematen, dan zal deze wel te pruimen zijn. De spanning is niet echt voelbaar, en het laat je verder koud wat er met de hoofdpersonages gebeurt.

Alleen voor de liefhebbers.

2,0 *

avatar van jeroentjuhhhhh
Een Unearthed release die al jáááren op het lijstje staat. Bekend als een über bloederige slasher; en daar is geen woord van gelogen. Extreem low budget. Dat gaat vaak gepaard met een wat lastig middenstuk. Dat is ook hiet het geval. 100 Tears gaat geweldig van start met meer on-screen kills dan menig horrorfilm over de gehele speelduur. Dat werkt een beetje verlammend, want na een tijdje ''ken je het wel''. Wat dat betreft toch echt bedoelt voor de die hard gore/slasher buffs. Op zoek naar een ''goede'' slasher? Dan zit je hier fout. Het is vermakelijke underground splatter met een typische home-video look.

avatar van Boeikens
Low Budget = doorgaans pover verhaal, brak acteren, minder goed camerawerk/belichting en niet altijd even goede audio. Zo ook hier. Maar:
Gorehounds opgelet, deze is een must see! Hoge killscore, heerlijke gore splatter momenten en tussendoor best wat hilarische momenten. De vlucht van die dwerg en het grijnzen van die clown
Niet altijd even origineel en de vaart gaat er soms wat uit maar er wordt geslasht van letterlijk de eerste minuut tot de laatste minuut!

avatar van umbra
Bwaja nog wel vermakelijk filmpje, je weet op voorhand dat je hier niet naar kijkt voor het verhaal, de boeiende dialogen en top acteerprestaties. Lekker wat splatter trashy stuff en een "enge" clown, werkt bij mij vaak wel. En haha 't moment dat ze achter diene dwerg aan 't rennen zijn + da muziekske...funny Het einde is echt wel loos. Welke score geef ik zoiets nu, heb ik me vermaakt, zeker wel, hou ik van dit soort low budgetfilms, zeker wel, maar dergelijk films kan ik niet meer dan 6/10 geven, anders doe ik echte meesterwerkjes tekort. Dergelijke films mogen in dozijnen passeren, vermaak me er meestal wel mee.

avatar van alexspyforever
HG Lewis heeft nooit een slasher gemaakt, maar als hij dat zou hebben gedaan dan denk ik dat die ongeveer zo zou hebben uitgezien. Misschien niet rechtsreeks maar ik vond het ergens toch een tribute aan de godfather of gore. Low budget, matig acteerwerk, helden waar je niet meteen gaat voor juichen. Het verhaaltje is simpel, geen uitgebreide analyses van de psyche van de killer. De focus ligt op de kills en die zijn toch wel lekker bloederig. Is het ergens vernieuwend, niet meteen want zwijgende moordlustige clowns hebben we al vaker gezien. Wel een leuke verassing als de clown wordt geconfronteerd met zijn dochter, geniaal gewoon wat daarop volgt! En dat einde haha. Film is zeker wel vergelijkbaar met Terrifier, maar eigenlijk vond ik Terrifier te braaf en te weinig verrassing hebben. Geef mij deze trash maar!

avatar van joolstein
Regisseur en special effecten-kunstenaar Marcus Koch startte na een paar shorts en zijn film ROT, uiteindelijk zijn carrière bij Troma met Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV. Maar Anno nu mag je toch wel spreken van een aardig mooie C.V. en wordt hij regelmatig gevraagd om de special effecten voor Low & No-Budget films te doen.

Natuurlijk neemt hij soms ook zelf plaats in de regiestoel. Dit is zijn tweede film. Waarin een standaard-slashers-verhaaltje wordt gecombineerd met een niet versmaden Gore-fest. De film kent twee verhaallijnen; één met Jen en Mark, die samen privé-detective spelen, nu is dit weinig interessant en uiteraard tenenkrommend slecht geacteerd (hoort zo'n beetje bij dit soort werkjes) De andere gaat over Gurdy The Clown aka the Teardrop Killer die op zoek is naar geliefde en dochter. Gelukkig is deze een stuk fijner van aard!

Niet dat nu dat verhaal bijster goed was maar dat gedeelte van de film bezit tenminste prima gore effecten. Alhoewel soms te donker (net als soms de rest van de film) en doordat er gekozen is om Gurdy een reusachtige vleesmes mee te geven, zijn de moorden niet heel gevarieerd. Gelukkig overtuigd de film op bloederigheid wel goed! En is deze film zeker geen verkeerde zit!

Saillant Detail: Het nummer wat veelvuldig is te horen is Voltaire - When You're Evil

avatar van john mcclane 2
Als je met een overduidelijk zeer karig budget zulke gore weet te produceren , ben je erg vakkundig .
Stel je voor voor dat deze meneer koch en zijn kompanen met een groot budget los mochten gaan !?

Maar dat is ook zijn charme l volgens mij hebben ze enorme lol gehad tijdens het maken en bedenken .
Ik heb er erg om moeten lachen in ieder geval .
En was onder de indruk van de gore .
Maar 2,5 is wat het is .