Scream 2 (1997)

Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox

Twee jaar na de tragische gebeurtenissen uit deel 1 proberen Sidney Prescott en Randy Meeks verder te gaan met hun leven. Gale Weathers heeft een boek geschreven over de gebeurtenissen, dat verfilmd wordt onder de naam "Stab", met Tori Spelling in de hoofdrol. Als de première datum dichterbij komt, beginnen de moorden echter weer.

avatar van maxo922
De scene met Sarah Michele Gellar is het hoogtepunt. Niet alleen van deze film trouwens. In mijn ogen blijft het een hoogtepunt in de slasher geschiedenis. Door de irritante personages en de vermoeiende clichés daalt de film daarna af naar rock bottom en blijft daar tot het einde der tijden.

leuk vervolg.ik hou wel van de reeks.vermaak me altijd prima met de hele reeks.

avatar van Shadowed
Al wat minder.

Het origineel kan natuurlijk niet zomaar nagedaan worden. Ik snap ook niet helemaal waarom de Scream films uberhaupt een reeks zijn geworden, maar ja. Zal vast wel zijn zodat de kassa's beginnen te rollen, en begrijpelijk natuurlijk.

Sommige scenes zijn natuurlijk wel leuk. Opnieuw neemt de film een hoop horrorfilms in de zeik, de opening is wederom weer erg leuk, maar niet op niveau van het origineel natuurlijk. Campbell heeft een knipbuurt gehad, en dat vond ik stiekem een beetje jammer.

Blijft nog steeds boeien, maar de echte vonk ontbrak een beetje. Het werkte allemaal gewoon niet echt meer.

Gisteren even herzien.heb me weer prima vermaakt.natuurlijk weet je van te voren al hoe het zit,omdat ik de film vaker heb gezien.maar ik vind de film nu niet minder.weer een prima cast.en een goed verhaal.op naar deel 3