Scream 2 (1997)

Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox

Twee jaar na de tragische gebeurtenissen uit deel 1 proberen Sidney Prescott en Randy Meeks verder te gaan met hun leven. Gale Weathers heeft een boek geschreven over de gebeurtenissen, dat verfilmd wordt onder de naam "Stab", met Tori Spelling in de hoofdrol. Als de première datum dichterbij komt, beginnen de moorden echter weer.

avatar van Jordy
Erg jammer dat er een vervolg op Scream is gemaakt. Er zitten nog wel een paar grappige momenten in (Tori Spelling die een scene uit Scream 1 precies nadoet bijvoorbeeld), maar eng is het niet meer. 2 en een halve ster.

Gewoon slecht zeg maar.

neo (crew)
toch best aardig.3 sterren

De beste Scream ! Lekker spannend en altijd weer raden wie het gedaan heeft. FANTASTIC !

avatar van Zidaan
Lekker veel bloed en spanning,
lekker raden wie het is zoals het eertder gezegd is.
3 sterren is genoeg

BuffySummers
SCREAM IS FANTASTIES EN VOORAL SARAH MICHELLE GELLAR !!!

GR Buffy Summers

Wel een goed vervolg, beter dan de meeste vervolgfilms in het algemeen..
Vooral de moord in de wc in het begin is erg.. eh.. leuk bedacht..
Ik geef hem 3 sterren

Iets minder dan de eerste maar blijft ook heel eng! Vooral de scene in de auto op het laatst. En de moordenaar is nu iemand waarvan je het niet verwacht!

Ik vond dees net iets beter dan deel 1. Ik vond 'm op een of andere manier toch spannender.
bijv als Gale en Dewey in die geluidsdichte kamer zijn, oeh spannend !
En natuurlijk in die auto, als Sidney en Hallie eruit moeten ontsnappen !

avatar van Ralfke
Ik vond het niet bijzonder; geen spanning, te veel komische (ogende) momenten en een snel in elkaar gedraaide 'ontknoping'. En deze film duurt ook veel te lang!

avatar van Rascal
Wederom een goede openingsscene. De verrassing is er natuurlijk wel af. Deel 3 vond ik net iets amusanter dan deze. De cameo's zijn leuk.

Een erg leuke Scream. Niet heel goed natuurlijk, maar kwa vermakelijkheid geweldig. Deze film verveeld mij echt nooit ! Randy is grappig met z'n filmgrappen en z'n beeld van de verdachten. Ook erg goede soundtrack van oa Collective Soul en Foo Fighters. 4* !

Niet heel goed natuurlijk, maar kwa vermakelijkheid geweldig. 5* !

Niet heel goed, maar toch 5 sterren? Leg mij dat eens uit!!

Dit is mn favoriete film die onder het kopje vermakelijkheid valt, hij blijft me boeien. Het maakt niet uit dat ie niet zo goed is, vermakelijk is ie zeker en daarom krijgt ie ***1/2

Herald
Wel een goed vervolg, beter dan de meeste vervolgfilms in het algemeen..

Vooral de moord in de wc in het begin is erg.. eh.. leuk bedacht..

Ik geef hem 3 sterren

dat vond ik dus een groot minpunt. Omar Epps gaat naar de WC en gaat juist in een hokje zitten naast de moordenaar. Dat betekent dat de moordenaar er op heeft gerekend dat Omar Epps juist op dat moment daar de plee ging én niet aan een urinoir ging staan. Hoe groot is de kans dat iemand tijdens de film naar de WC gaat, gaat zitten waar jij wil en dan op het moment dat jij wil zijn oor tegen het tussenschotje zet waardoor je hem kan neersteken met een mes.
En zo zit de hele film vol met dat soort truukjes, en is Scream 2 net zo'n slechte sequel als de sequels waar ze het over hebben. Een groot horrorcliche is dat de killer altijd op zijn gemak kan lopen, een vrolijk deuntje kan fluiten en van het bos kan genieten en toch ineens voor het rennende slachtoffer kan opdoemen. In Scream 2 ligt Ghostface voor pampus in de wagen, en plots staat ie achter dat bruine grietje.
Daarbij is de ontknoping ontzettend saai en vergezocht.

Scream 2 is niet beter dan andere sequels, alleen pretendeert ie dat wel te zijn, jammer maar helaas.

na scream 1 wordt deel twee een beetje voorspelbaar.

Waardeloze film , voorspelbaar, niet eens spannend, echt verspilling van celluloid. Dit is kennelijk bedoeld als zogenaamd "enge" film, maar bij moord nummer 10 is het gewoon lachwekkend op het einde.

vond alleen de discussie over sequels interessant. ik ben blij dat de film zichzelf niet te serieus neemt.

Niet veel slechter dan deel 1, maar het verhaal is gewoon niet spannend meer. Er gebeurde bijna hetzelfde als in deel 1. Maar ik geef hem toch 3.5*

Slechte film

Droopy schreef:

na scream 1 wordt deel twee een beetje voorspelbaar.

deel 1 niet eens gezien en toch voorspelbaar ik vond scary movie veel leuker

slechte film, komt totaal niet aan het niveau van de eerste scream:1.5*

avatar van Pistons
Dit noem ik geen horror meer, geen moment op het puntje van me stoel gezeten.. In tegenstelling tot deel 1,,
Tog 3 sterren, omdat nik zo aardig ben

Pistons
Tog 3 sterren, omdat nik zo aardig ben

Ben je nou trots op jezelf?

avatar van T.S.S.A.
Okeej dit is gewoon een echte film voor mensen die niet alleen letten op acteerprestaties (want die waren echt ongeloofelijk slecht), of het plot.
dit is meer een film waarbij het camerawerk goed is en wat eigenlijk het brilantste is aan deze film is dat deel 1 door andere acteurs nagespeelt word en dat dat in een bios word gedraait, ik bedoel dat is orgineel en nog leuk ook. Ook de gore effecten en de spanning zijn goed. Maar zoals ik al zei het is allemaal voor de echte scream fan, mensen die deel één echt geweldig vonden hebben veel aan deze film andere zullen dit zeer waarschijnlijk een slap aftreksel vinden.
Minder goed dan 1, jammergenoeg, en toch helemaal niet zo slecht (zeg ik als grote wes craven fan )

4,5 *

T.S.S.A. schreef:

acteerprestaties (want die waren echt ongeloofelijk slecht)

En dan toch 4,5 *???

Van Helsing
Goed vervolg op het 1ste deel !!!

T.S.S.A. schreef:

De acteerprestaties vond ik wel goed hoor. Snap trouwens niet dat je de film dan nog een 4.5 kunt geven.

T.S.S.A. schreef:
Ook de gore effecten en de spanning zijn goed.

Spanning oke, maar gore effecten heb ik dus echt niet kunnen vinden... In deel 1 worden mensen aan hun darmen opgehangen en in dit deel vallen de slachtoffers na 3 messteken dood neer...

Scream
Deel 1 was beter dan dit deel, alleen iedereen moet niet zoveel schelden en de films afkraken op deze site, nergens voor nodig, en maken jullie maar is een goed en alweer een spannende film zoals deze, dit is echt waar, een bloedechte en een prachtige film, op naar het alternatieve einde!! DEEL 3

avatar van Quentin
Maak jij eens fatsoenlijke, kloppende zinnen.