Scream 2 (1997)

Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox

Twee jaar na de tragische gebeurtenissen uit deel 1 proberen Sidney Prescott en Randy Meeks verder te gaan met hun leven. Gale Weathers heeft een boek geschreven over de gebeurtenissen, dat verfilmd wordt onder de naam "Stab", met Tori Spelling in de hoofdrol. Als de première datum dichterbij komt, beginnen de moorden echter weer.

avatar van joe black
Niets voor mij, zo van die "horror"-films. De eerste was al erbarmelijk maar de tweede en de derde zijn zo mogelijk in nog slechtere toestand. 1.5*

Ik vond deel 1 en 2 nog vrij goede films al lijkt deel 2 als 2 druppels water op zijn voorganger

Deel één viel nog mee. Deel drie was niet uit te zitten. Dus deel twee moet ergens daartussen liggen.

Deel 3 was brak, alleen Parker Posey was erg interessant in die film.

Deel II is net zo leuk als deel I, met nog uitgebreidere death scenes, en deze is eigenlijk spannender, deel I had niet echt spannende scenes op de openingscene na. Courteney Cox laat is ook echt een superkreng in dit deel.

****

avatar van Cutiepie
Vond Scream 2 absoluut de slechtste van de trilogie.
Het lijkt erop dat de makers snel geld wilden verdienen met nog een vervolg, gelukkig hebben ze over dl 3 beter nagedacht .

avatar van rubenzzz
scream 1 en 2 achter elkaar gezien, scream is was goed, 2 was overbodig.

veron35
Ik vond deze en deel 1 net zo goed. Vanavond deel 3 kijken.

avatar van Drs. DAJA
Scream 1 was al geen al te beste film, Scream 2 is zowaar nog slechter. Craven bouwt heel zelfbewust zijn eigen graf met puure pulp. Tenenkrommende momenten volgen na voorspelbaare irritante moorden. Humor is ver te zoeken.

avatar van BlueJudaskiss
Drs. DAJA schreef:
Scream 1 was al geen al te beste film, Scream 2 is zowaar nog slechter

Kan je dat ook onderbouwen? Het zijn namelijk twee ijzersterke films en deel 1 is klassiek...

avatar van ILDIB
Verrassend acceptabel vervolg in een beperkt genre.. Wel is de "blij gedoe' factor hier hoger en daarom is ie minder dan 1. Hij is iets vlakker en minder spetterend. Prima te blaffen.

avatar van RyanB
Hebben jullie nog nooit een goede horror film gezien ofzo? dit is brak zo slecht. dit kan een kind van 3nog kijken die moorden man kom op zeg je ziet er amper wat van. k vind ze allemaal even brak. 1.0*

Goed vervolg. De sfeer was vergelijkbaar als de 1ste. Blijft spannend. Vind de drie delen allemaal vrij goed. (de eerste natuurlijk nog de beste )
Voor dit 2de deel 3*** !!!

avatar van Drs. DAJA
BlueJudaskiss schreef:

Check mijn post bij Scream 1 maar

Klassiek?
Hoe durf je dat gedrocht klassiek te noemen?

Anyway, laten we deze discussie bij Scream vervolgen

avatar van hellblazer93
Niet echt vermakelijke film vind ik.. Acteerwerk: wel redelijk en het verhaal gaat ook wel, maar verveelt snel, en is niet echt spannend.. Toch nog 3.5* voor de onverwachte moordenaars.

avatar van Joe-K
Erg goede film. Niet meer zo origineel als het eerste deel maar ik vond ook de locaties een stuk leuker. Aantal erg spannende scenes waaronder in die politieauto. 3,5*

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Het blijven leuke films om naar te kijken! Ondanks dat deze film je toch de hele tijd vermaakt is het toch niet een echte (top thriller)! Ook in dit tweede deel zijn spannende momenten gevoegd die met leuke humor afgewisseld worden......Ik blijf de moordenaar een ontzettende kluns vinden. Als je ziet hoe hij te werk gaat kun je hem beter zelf een pak slaag geven! Toch? Een positief maar wel een erg goedkoop iets in Scream 2 is de fimmuziek van Hans Zimmer! Erg gejat van Broken Arrow, maar blijft heerlijk om naar te horen!

* * * Net zoals het eerste deel: drie sterren!

avatar van Horror-Tijger
Deze heb ik ook op DVD! Dit is de beste van de 3!

avatar van DragQueen
Vindt deze persoonlijk de minste van de drie. het acteerwerk is redelijk. de spanning is aanwezig, de moorden hebben vergeleken met z'n voorganger een upgrade gekregen, en net als in de eerste is er ook wat humor aanwezig. verder was ie wel een stuk voorspelbaarder als deel een. al met al wel een aardig vervolg, wat lekker wegkijkt. 3 sterren.

avatar van xenne
deel 1 vorige week gezien, vond ik wel aardig. dit vervolg is een pak minder, op alle vlakken eigenlijk, eerst en vooral de cast, maar ook van spanning, sfeer & humor. verhaal is nagenoeg hetzelfde als deel 1, dus alles behalve origineel. ontknoping mag dan verrassend zijn, ook totaal ongeloofwaardig... 2 sterren toch nog want het begint nog vrij aardig. volgende week deel 3, ik kijk er niet echt naar uit maar 't is van moetes

avatar van Roodkapje
Wat een slaapverwekkende film zeg. Ik zat de hele tijd te raden wie de moordenaar was toen het opeens iemand bleek te zijn die ik niet kende :-s. Eerst dacht ik dus dat het een humorfilm was -wat niet zo bleek te zijn-. Je moet dus weten wanneer je lacht.

Leuk filmpje om eens te kijken rond middernacht of wanneer je in een melige bui bent. Wel duidelijk dat deze veel te snel na deel 1 is gekomen. Slechte casting (Liev Schreiber en Jerry O'Connell ), matig verhaaltje, redelijk voorspelbaar wie op het einde de bad 'guy' blijkt te zijn.

Deze vrijdag tijd voor de laatste van de drie

Ghostface
Scream 2 is een van m'n guilty pleasures, en vind zeker de psychotische Mickey het aan het einde goed doen. Een typische horrorfilm, maar vermakelijk met een paar goede scenes, zoals met Cici in het huis.

avatar van Famous Person
Ik vind dit ook een topfilm,Sarah Michelle Gellar rules.

avatar van Bloody Mary
Ik vind dit zeker een geslaagd vervolg op de eerste Scream-film. Er zaten heel wat goeie schrikmomenten in, en sommige scènes waren echt eng! 4*

avatar van moviefanatic
Enige positieve aan deze film is de dood van Sarah Michelle Gellar!!

Bluebell
moviefanatic schreef:
Enige positieve aan deze film is de dood van Sarah Michelle Gellar!!

idd!, en als dat stukje was gebeurd, dan vond ik em niks meer aan zette ik t af

3* voor die scene van Sarah Michelle Gellar

nacht
toch net zo leuk als het eerste deel

avatar van martinovitch
Dit is een zeer goede film. maar kan niet tippen aan zijn voorganger.
maar tog fijn voor te kijken ik geef

avatar van niethie
Heb de scream trilogy altijd erg vermakelijk gevonden, al blijft deel een in mijn ogen altijd de beste uit de reeks, maar ook dit is prima vermaak.
Dit vervolg is minder maar zeker niet slecht, het verhaaltje stelt niet zo heel veel voor maar de film zelf zit redelijk goed in elkaar, en de film bevat weer een paar spannende scenes en een paar leuke bijrolletje van oa sarah michelle gellar. 3,5 sterren

avatar van Ajax&Litmanen1
Redelijk vervolg met meer van hetzelfde. Best geinig, maar nergens top.