Scream 2 (1997)

Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox

Twee jaar na de tragische gebeurtenissen uit deel 1 proberen Sidney Prescott en Randy Meeks verder te gaan met hun leven. Gale Weathers heeft een boek geschreven over de gebeurtenissen, dat verfilmd wordt onder de naam "Stab", met Tori Spelling in de hoofdrol. Als de première datum dichterbij komt, beginnen de moorden echter weer.

avatar van E V
E V
Nu is het verhaal al helemaal niet meer orgineel.
Niet verrassend.

Best nog nog leuk gemaakt. leuk vervolg op het 1ste deel. Het 1ste deel was bijna niet te overtreffen. Maar dit deel beloofd veel goed. Goed vervolg !!!

avatar van mikoz
de originaliteit is natuurlijk ver weg , maar het blijft nog wel te pruimen vind ik.

2.5

avatar van Regan_Robbie24
leuker dan deel 1, meer actie!

avatar van Edie
Naja, ging wel... 1,5 sterren.. .stuk minder als deel 1 (en die was al niet 'je van het'..)

avatar van BlueJudaskiss
Erg leuk!!!!!!

avatar van Regan_Robbie24
nou zo leuk vond ik hem anders niet....
maar wel leuker dan deel 1!

Goed vervolg. Wel meer voorspelbaar als deel I, maar dat doet er niet toe.

avatar van stan
Nou een goed vervolg kan je het zeker niet noemen

Wel een leuke film met leuke scenes...verder niet echt boeiend.

Net zo ongeloofwaardig als deel 1, hoewel ik die nog wel goed vond. Maar deze ? Nee, stukken minder,....ook weer niet slecht ofzo, maar het mist iets.
Het is mischien allemaal wel leuk geprobeerd van de producent, maar het komt allemaal zo knullig over, alsof ze de tekst allemaal zomaar even oplezen.
Vooral politieagent Dewey vind ik erg sukkelig met dat rare snorretje van hem.
Maar ondanks al deze comentaren toch wel een vermakelijk filmpje, meer zeker niet.
En een griezelfilm vind ik dit al helemaal niet.

666south park
leuke film een 4,0 ervoor wel slechter dan deel 1 maar wel leuk leuke comedy ook maar hij is niet eng

Het spannende van deel één gedecimeerd tot een ietwat voorspelbare who-done-it...

ik vond deze beter dan de 1de er kwam meer spanning in en ook meer moorden .

Een zeer vermakelijk vervolg op Scream. Het heeft wel veel weg van z'n voorganger, er wordt gebruik gemaakt van dezelfde elementen, zoals wie is de moordenaar etc. Dit keer een redelijk verrassend einde, ook al waren de moordenaars in dit deel niet veel in beeld geweest.

De echte moordenaars? Jawel toch? Althans, ze waren vaak genoeg in beeld om ze als personage te zien. Het is niet zo dat ze ooit een keer op de achtergrond hebben gelopen ofzo.

Zeker vaak genoeg in beeld gekomen om ze als personage te zien, echter er werd qua verdachten meer op andere personages gericht.

Eazyfan
best spannend op sommige momenten moet ik toegeven.
leuk vervolg op de eerste.

kArIzMa_TuRk
ook een goeie deel 2. goed geacteerd, goed verhaal. 3*

Als je deze film vergelijkt met de eerste scream: 2*
Als je deze film vergelijkt met andere slashers: 4*
Scream 2 is de minst goede film van de scream reeks, hoewel scream 3 dicht in de buurt komt.

avatar van 606
nog wel redelijk vervolg en als je het de eerste keer ziet is het moeilijk om de moordenaar te ontmaskeren.

4 sterren

een 4,0. een goed vervolg op deel 1 en dit keer verwacht je de moordenaar niet.

avatar van Haaf
Scream schreef:
Deel 1 was beter dan dit deel, alleen iedereen moet niet zoveel schelden en de films afkraken op deze site, nergens voor nodig, en maken jullie maar is een goed en alweer een spannende film zoals deze, dit is echt waar, een bloedechte en een prachtige film, op naar het alternatieve einde!! DEEL 3
Sommige mensen hebben gewoon een scherpe mening. En wat het schelden betreft, het valt wel mee.

Zeer slechte Film een paar tieners die in elkaar worden gehakt en daar blijft het bij slecht

Leuk vervolg, maar was niet echt noodzakelijk. In de Screamreeks wordt overigens het niveau van de openingsscènes nooit verderop in de films gehaald, zo ook bij deel 2... leuk vond ik bijvoorbeeld die maatschappijkritiek (op jongeren en geweld) in de bioscoop en de knipoog die de film uitdeelt naar Hollywood (en daarmee gelijk naar zichzelf)...Erg spitsvondig allemaal .

avatar van Friac
Cupido schreef:

Dat gevoel heb ik ook: het begin van Scream 2 is enorm genietbaar en spitsvondig, de rest van de film is meer dan prima maar weet zelden het niveau van de eerste 10 minuten te halen. Altijd een beetje jammer wanneer het dessert als voorgerecht geserveerd wordt...

Scream 2 is een herhaling op de eerste Scream: dezelfde setting, maar dan met een paar wijzigingen. Gelukkig zijn de ingrediënten van het origineel ook grotendeels bewaard gebleven: spanning, goede acteerprestaties, fijne 'tongue-in-cheek' humor, een intrigerende 'whodunnit' (persoonlijk zag ik het de eerste keer niet meteen aankomen althans wat de moeder van Billy betreft, de andere moordenaar had ik nog voorzien) en natuurlijk een heleboel referenties en knipogen naar oudere films (al dan niet behorend tot het horrorgenre).

Een meer dan degelijke popcornfilm/slasher en een waardige opvolger voor Scream 1.

Voor kerst dan de trilogie van 'Scream' gevraagd.

Natuurlijk begon ik bij deel 1.
Dit vind ik wel een erg goede horrorfilm.
Maar nu zijn we bij deel 2.

Persoonlijk vind ik 'Scream 2' leuker als het eerste deel.
Terwijl ik vind dat sequels vaak minder zijn.
Bij deel één werden echt ontelbaar veel horrorfilms uit de filmgeschiedenis genoemd. Dit zal wel te maken hebben met de theorie dat mensen moorden plegen door films.
Toch was ik blij dat dit in deel 2 niet het geval was, wat een stuk lekkerder wegkeek.

De openingsscène vond ik vreselijk.
Echt niet leuk om naar te kijken, kreeg er gewoon een naar gevoel van.
Wat ik wel erg spannende scènes vond waren de chasing-scène van CC, het ontsnappen uit de auto over de moordenaar en de scène waarin Gale achtervolgd word en Dewy "vermoord" wordt..

Dan de schrikmomenten.
Zeker ben ik hier vaker geschrokken als bij deel 1.
Elke keer als je bij deel 1 zou horen te schrikken, schrok ik niet.
Terwijl ik hier wel degelijk een aantal keer ben geschrokken.

Dan hebben we nog de moordenaar.
Bij deel 1 had ik al snel door wie de moordenaar was.
Bij dit deel had ik het helemaal niet door.
Zoals ik hier al lees, ben ik niet de enige.
Erg goed gevonden!

Een punt hoger als deel 1!
4 sterren

_48_MX_
Ook deze filmgeef ik een 2.5
Simpelweg omdat ik dit soort films al te vaak heb gezien.

( Moordenaar met masker + wapen )

Desalniettemin een goede film hoor...

avatar van Silvio Dante
Helemaal niet! Deze is bijna identiek en even debiel als de eerste! Want een bullshit ontknoping!
Ik geef de film één ster, enkel en alleen voor de (geringe) schrikmomenten.
Ik hou mijn hart vast voor de derde.

2 *

dit deel vind ik het minst

1 is het beste
en daarna 3