Scream 4 (2011)

2,86

Horror / Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox

Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courtney Cox).

945 BERICHTEN 64 MENINGEN
avatar van VforVictor
gister voor de 2e x gezien, en moet zeggen dat ie nog steeds erg vermaakt, het verhaal zit gewoon goed inelkaar.

avatar van lars-pixar
Als DE ghostface op het toneel verschijnt, veermaakte ik me best, maar helaas maakt de film richting het eind een hele andere wending, wat trouwens vast past bij het definitieve eind van de film reeks.
Maar helaas wist het mij verder niet echt te vermaken, ik miste de spanning en de toffe kills.
Misschien moet ik eerst maar beginnen met de eerste drie delen...

Ik wist niet eens dat er een Scream 4 was. Deze moet ik maar eens gaan kijken binnenkort. Eerste 3 delen gekregen in een DVDBox.

avatar van ILDIB
meer van hetzelfde en derhalve niet echt boeiend.
why won't you fucking die. Inderdaad.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
eeuwig zonde van de killer had het leuker gevonden als Sydney gek was geworden en zelf aan t moorden was geslagen!

avatar van Kondoro0614
Scream 4

Ietsjes beter als deel 3. Dat sowieso. Ook al komen hier al die irritante clichématige momenten weer erg snel terug in 1 film. Vooral het eind was helemaal om te huilen. Het begon leuk. Beetje onlogisch maar was wel vermakelijk. Het betere aan dit deel is dat elke deer dezelfde spelers terug komen. Altijd leuk! Maar, helaas vind ik de acteerprestaties erg slecht in deze film en het is niet echt een genot om naar te kijken. Courteney Cox deed het leuk, ziet er ook niet slecht uit in deze film. Tja, eigenlijk deed de hele cast het wel oke. Verhaal was saai en slap concept te vaak herhaald zodat het niet meer leuk is. Al om al, film die je kunt kijken om de reeks te sluiten. Geen topper, beter dan 3.

avatar van IH88
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Beter dan verwacht. Na deel 2 en 3 was ik niet echt hoopvol, maar de jaren tussen deel 3 en 4 hebben voor nieuwe inspiratie gezorgd. De combinatie van horror en humor bevalt me wel en de vele knipogen naar de vorige delen helpen daar bij.

Een goed voorbeeld hiervan is de scène waarbij Kirby is vastgebonden en vragen moet beantwoorden. De laatste vraag beantwoord ze met het opnoemen van alle horrorfilms die ze kent (dat zijn er heel veel ). Spanning en humor ineen. Heerlijke scène.

avatar van LauraArsenal
De film is erg vermakelijk vind ik. Als je van échte horror houdt is dit natuurlijk geen film voor jou, maar wie van bloederige dingen houdt kan dit wel iets zijn. Ook de combinatie van humor en horror valt hier heel goed mee!
3.5/5

Toen ik zag dat na zoveel jaar, en na het slechte 3e deel er een deel 4 kwam, was ik bang dat het niets zou worden. Ik werd positief verrast. Het is niet zo sterk als deel 1&2 maar de cast, wie toch redelijk intact is gebleven + de nieuwelingen doen het super. Het wordt na een tijdje wel een beetje saai, maar naar het einde toe komt de spanning terug.

avatar van IH88
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
“You forgot the first rule of remakes. Don't fuck with the original!”

Beter dan verwacht. Na deel 2 en 3 was ik niet echt hoopvol gestemd maar de jaren tussen deel 3 en 4 hebben voor nieuwe inspiratie gezorgd. De combinatie van horror en humor bevalt mij wel na het duistere derde deel en de vele knipogen naar de vorige delen helpen daar bij. Een goed voorbeeld hiervan is de scène waarbij Kirby is vastgebonden en vragen moet beantwoorden. De laatste vraag beantwoord ze met het opnoemen van alle horrorfilms die ze kent (dat zijn er heel veel). Spanning en humor ineen en een heerlijke scène.

Ook de oude castleden Campbell, Cox en Arquette zijn weer lekker op dreef en zijn zo verweven met hun rol dat het er allemaal makkelijk uitziet. Social media wordt ook op een ingenieuze manier gebruikt en zowel de positieve als negatieve kanten worden belicht. De kills zijn een beetje hit and miss maar er zitten weer een aantal uiterst geïnspireerde moordpartijen in. De opening is hier een goed voorbeeld van. Naast het illustere drietal zijn ook Emma Roberts, Hayden Panettiere, Rory Culkin en Erik Knudsen goed alhoewel een nieuwe Lillard, Ulrich of Kennedy er niet tussenzit. Mocht dit het laatste deel zijn (daar lijkt het wel op) dan stoppen ze gelukkig op een positieve noot. Het niveau van deel één wordt niet gehaald maar gelukkig is het niet zo inspiratieloos als de andere twee delen.

avatar van cantforgetyou
Zeker geen slecht deel. Prima vermaak. Ik had de film al eens gezien in de bioscoop. Nu nog eens op dvd. Geen moment verveelt.

avatar van n00r
Kon me behoorlijk ergeren aan sommige dingen die de personages deden. Maar dat kon ik natuurlijk wel al van te voren weten..

een mooie vervolg.heb me prima vermaakt.dat heb ik met de hele reeks.allemaal vind ik ze leuk.

Doet de cultfilms eer aan. Prima vermaak als je ervan houdt. Ik houd ervan. Dat personages dingen doen die ze niet moeten doen, is juist de charme van de hele Scream-reeks. Lekker joh.

avatar van mikey
Leuk hoor. Kids die meta doen in een metaslasher. Petentrante film, best vlot. Ondanks de positieve dingen blijft het een slechts maar gimmick over een gimmick. Heel wat beter dan Final Girls die ik laatst zag.