• 8.301.671 stemmen

Met onder meer: Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox

Releasedatum: 14 april 2011

Plot Scream 4

"New decade. New rules."

Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courteney Cox).

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Hoss

Charlie Walker

Kate Roberts

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20356 berichten

Minder vermoeid en zonder ideeën dan het derde deel. Het is niet meteen goed maar dat zit in het DNA-foutje in deze reeks. Campbell en Cox zijn te matig en te saai als actrices en omdat ersteeds andere moordenaars zijn wordt de ghostface killer nooit echt iconisch. Begin is leuk, de ontknoping tamelijk stompzinnig. Deel 5 is aantocht zonder Wes Craven want die is zelf overleden inmiddels. Waarmee een einde komt aan het unieke dat een regisseur alle sequels van zijn horrorhit zelf maakte. Ik geloof niet dat er andere reeksen van minimaal vier horrorfilms zijn waarbij dat zo is. Voor nu is dit het besluit van een reeks die meer reputatie heeft dan dat het echt wat voorstelt. Wel balen dat Sydney en Gale het potdorie weer overleven.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

starbright boy schreef:
Minder vermoeid en zonder ideeën dan het derde deel. Het is niet meteen goed maar dat zit in het DNA-foutje in deze reeks. Campbell en Cox zijn te matig en te saai als actrices en omdat ersteeds andere moordenaars zijn wordt de ghostface killer nooit echt iconisch. Begin is leuk, de ontknoping tamelijk stompzinnig. Deel 5 is aantocht zonder Wes Craven want die is zelf overleden inmiddels. Waar,ee eem einde komt aan het unieke dat een regisseur alle sequels van zijn horrorhit zelf maakte. Ik geloof niet dat er andere reeksen van minimaal vier horrorfilms zijn waarbij dat zo is. Voor nu is dit het besluit van een reeks die meer reputatie heeft dan dat het echt wat voorstelt. Wel balen dat Sydney en Gale het potdorie weer overleven.

Chucky komt wel in de buurt, behalve de reboot van niet zo lang geleden is Don Mancini bij alle films betrokken als bedenker en schrijver en bij 3 films als regisseur.

En bij Saw heeft Darren Lynn Bousman 4 films geregisseerd, allemaal vervolgfilms.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20356 berichten

Beide close but not quite.

Tarkus

Tarkus schreef:

Niet zo goed als de eerste film, maar zeker beter dan de 2 opvolgers is dit 4de deel.

Maar je mag deze film niet al te serieus nemen, alsook de uitvoering ervan.

Het is een leuke horrorfilm, veel bloed en suspense, maar vooral door en voor tieners, die er wellicht nog het meeste plezier aan beleven, al vond ik het ook wel eens leuk.

Ook deze herbekeken, en blijf hier ook bij mijn eerste mening.

avatar van mrklm

mrklm

Sidney Prescott [Neve Campbell] lijkt eindelijk afgerekend te hebben met haar verleden als doelwit en slachtoffer van de serie moorden die Woodsboro jaren geleden teisterden. Dewey [David Arquette] is inmiddels de sheriff van Woodsboro en zijn echtgenote Gale [Courteney Cox], strot zich fulltime op het schrijven van boeken. De Stab-franchise loopt nog steeds als een trein (deel 7 komt eraan), maar is niet langer gebaseerd op ware gebeurtenissen. Sidney heeft nu zelf het boek “Out of Darkness” geschreven over hoe zij de dood van haar moeder en van de vrienden die ze verloor heeft verwerkt en Rebecca [Alison Brie] organiseert een promotietour voor dat boek. Tijdens een signeersessie in Woodsboro ontdekt Dewey sporen van een moord in de kofferbak van Sidneys auto. Het scenario volgt netjes de conventies van het genre die vroeg in de film worden uitgelegd, maar de ironie van de Scream-serie bereikt zijn hoogtepunt door te bewijzen dat een reboot van trilogie nooit het succes van die trilogie kan evenaren. Alles is mogelijk in deel 4, maar dat maakt het nog geen aanbeveling. Een vijfde deel staat gepland voor 2022.