- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#65 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 340 + 2= 342 punten
86 minuten 3*
“Is this what guys do when they’re alone?“
Het door Roger Corman geproduceerde eerste deel van The Slumber Party Massacre stamt uit 1982 en was een bijzondere slasher voor de jaren '80. Het interessante aan de film was namelijk dat het werd geschreven en geregisseerd door vrouwen (Rita Mae Brown en Amy Holden Jones) Dit was in de jaren '80 bij slashers vrij bijzonder. Maar ondanks die vrouwen bleef het ook een product uit die tijd! Zodoende is het gefilmd als een rechttoe rechtaan horrorfilm en bedoeld om de mannelijke blik aan te spreken. Echter door een feministische bril. Want in de gigantische boormachine waar de maniakale moordenaar Russ Thorne meisjes mee vermoordt kan je makkelijk de knipoog als fallisch symbool herkennen!
Inmiddels zijn we (bijna) 40 jaar verder en empowerment voor vrouwen is sterk veranderd! Gek genoeg had ik nooit een remake van deze trilogie, laat staan een goede remake, verwacht. Laat staan dat deze niet typische remake van het SYFY-kanaal zal komen! Ook dit slaapfeestje bezit twee vrouwen op de belangrijkste stoelen. Het werd geschreven door Suzanne Keilly (Ash vs. Evil Dead en eveneens van Sy-Fy Leprechaun Returns) en geregisseerd door Danishka Esterhazy (Sy-Fy The Banana Splits Movie, belachelijk slecht script maar goede gore en Level 16).
De film biedt fan-service (je krijgt de boormachine en de gitaar) maar speelt ook met de stijlfiguren van het genre en het origineel, het draait het script om. Waar eerst vrouwen gezichtsloze personages speelde zijn dat nu de mannelijke personages in de film expres flinterdun! Ze dragen zelfs de namen "Guy 1" en "Guy 2" En als je nieuwsgierig bent, die douchescène uit het origineel? Ja die is ook hier omgedraaid! Als heteroman had ik gehoopt dat beide sekse !Wel is de film zich ook bewust dat je de mannelijk kijker wegjaagt met te veel... dus ondermijnen ze ook hun eigen ondermijning.
Waar de film niet in uitblink is het bloed en gore. Tja het blijf nogal luchtig en niet altijd in beeld. Maar er van uitgaand dat voor Sy-Fy werd gemaakt was het nog best een redelijk solide combinatie van CGI en praktisch wat je krijg te zien! De film werkte niet overal even goed, maar het is moeilijk om wrok te koesteren als een film leuk weet te doen. Als ik moest kiezen tussen de nieuwe of de oude versie gaat mijn voorkeur wel uit, door mijn mannelijke blik, naar die van de jaren '80 maar dit was best vermakelijk!
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
Proficiat ook jij heb de 31 films behaald TOP 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
Gaat lekker dit jaar zeg. Kan puur gevoelsmatig zijn, maar het lijkt dit jaar veel harder te gaan over de gehele linie. Het aantal horrorfilms dat door ons allen bij elkaar al gezien is, ligt echt hoog.
alexspyforever, deze challenge blijft goud.
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
Als iemand nog soortgelijke films weet, laat maar weten.
Er zijn er misschien nog meer maar deze schieten mij zo te binnen en moet er zelf ook nog stel van kijken maar ze zijn zeker het bekijken waard!
Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken (2009)
Nihon Bundan: Heru Doraibâ (2010)
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
21. No One Gets Out Alive (2021)
85 minuten.
FTV (1 + 1) 2 punten.
Totaal aantal punten: 41 punten.
https://news.newonnetflix.info/wp-content/uploads/2021/09/no-one-gets-out-alive-poster.jpeg
Aardige nieuwe film van Netflix, die eigenlijk het niveau van diens horrorfilms bepaalt. Niet briljant, maar wel vermakelijk en onderhoudend genoeg. Deze film is daar niet anders in, behalve dat het wat harder zijn best doet om anders te zijn. Helaas werkt de wat afstandelijke en veilige regie niet mee, waardoor de film wel wil, maar niet kan overstijgen. Dankzij wat goede ideeën en aardig acteerwerk trekt No One Gets Out Alive er wel een voldoende uit.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Gaat lekker dit jaar zeg. Kan puur gevoelsmatig zijn, maar het lijkt dit jaar veel harder te gaan over de gehele linie. Het aantal horrorfilms dat door ons allen bij elkaar al gezien is, ligt echt hoog.
alexspyforever, deze challenge blijft goud.
Inderdaad, het lijkt bij sommige wel alsof hun leven ervan afhangt als ze niet al die films hebben gezien. Nu dat ik de 31 heb gehaald (proficiat trouwens aan Woland ook, schakel ik bewust een paar versnellingen lager ook omdat het niet de bedoeling is dat ik nadien maanden geen zin heb in horror kijken. En er zijn ook nog een pak horrors die ik wil herzien. Ik ben al heel tevreden als ik er 50 haal, maar indien niet zal ik er ook niet treurig om zijn.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
35. Seddok, l'Erede di Satana (Film, 1960) - MovieMeter.nl
102 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 279
https://www.view.net/wp-content/uploads/2019/07/atom-age-vampire.jpg
Met een openingsscène die begint met een strip-tease waarin zelfs even blote borsten (met afgeplakte tepels) te zien zijn dacht ik dat ik wel eens een filmpje te pakken had so bad it's good. Niet is minder waar, want we kregen hier een cliché mad scientist verhaaltje die een verminkte vrouw weer mooi kan maken. Natuurlijk wordt hij verliefd op haar en zal hij zelfs voor haar gaan moorden om haar zo mooi te houden. Ook kan hij zichzelf in een monster veranderen met een serum een gedaante die hij gebruikt om de moorden te plegen wellicht om mogelijke getuigen en de politie te misleiden. En dan is er ook de jaloerse en eveneens knappe assistente en de trouwe niet al te slimme tuinman die niet spreken kan en zijn meester blindelings gehoorzaamd. De politie tast in het duister, een journalist die in de weg loopt en er komt pas schot in de zaak als het ex-vriendje van de patiënte opduikt.
De lijst met clichés is zo lang en het is zo verschrikkelijk voorspelbaar. Een kruising tussen films als Eyes without a Face, Dr. Jekyll & Mr Hyde. Met vampieren heeft dit uiteindelijk niets te maken.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2188 stemmen
Er zijn er misschien nog meer maar deze schieten mij zo te binnen en moet er zelf ook nog stel van kijken maar ze zijn zeker het bekijken waard!
Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken (2009)
Nihon Bundan: Heru Doraibâ (2010)
Thanks joolstein. Ik ga maar eens gauw aan de slag
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#29 Eli (2019) (1) - 98 minuten - FTV (1) - Totaal: (66)
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
#66 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 342 + 2= 344 punten
101 minuten 2,5 *
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1135000/1135245.jpg?cb=1632508509
Met een titel die verwijst naar de 17e-eeuwse filosofische roman van Margaret Cavendish (één van de eerste sciencefictionverhalen) schept schrijver-regisseur-ster Carlson Young veel verwachting met haar speelfilmdebuut. Ze weet zeker een overweldigende hoeveelheid aan stijl in haar film te proppen, uitvoeringen en beelden zijn sterk. Ja het was een verbluffend mooie nachtmerrie in neonkleuren. Maar de eerste 40 minuten of zo zijn log. Er is een veel te lang stuk van Margaret die met vrienden rondhangt Vrienden die liedjes zingen maar voor de film nergens toedienen. Het verhaal neemt dus gewoon te veel tijd om de alternatieve dimensie te bereiken. Tja misschien kwam dat omdat dit eigenlijk eerst een gelijknamige korte film was? Als Margaret uiteindelijk de parallelle wereld betreed ontmoet ze in het nu vervallen landhuis, Lained gespeeld door Udo Kier.(in full-ghoul-modus) Deze verteld dat ze naar drie verschillende locaties moet via drie deuren en daar een speciale sleutel moet zien te bemachtigen. (eigenlijk barst het van zoveel Alice in Wonderland-beeldspraak dat je eigen afvraagt waarom er niet iets van Lewis Carroll voor de titel is gebruikt?). Tja en ondanks dat er werd verwezen naar filosofische werk, is dat juist in het plot aan de schaarse kant. Het was zelfs best eenvoudig; meisje worstelt met kindertrauma van verlies van haar zusje Dat de film oprecht en ambitieus was geloof ik wel maar veel horror of spanning was er niet en meer dan een sierlijke productieontwerp werd het voor mij niet!
joolstein
-
- 10831 berichten
- 8921 stemmen
omdat het niet de bedoeling is dat ik nadien maanden geen zin heb in horror kijken.
Ik kijk al vanaf 19 augustus alleen maar horrorfilms en inmiddels staat de teller op 119 films maar géén zin meer in horror kijken...? Dan moet er heel wat meer gebeuren! 
Die gaan erin als koek!
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Ik zit er ook beter in als vorig jaar. Ik heb vorig jaar maar elf films over de hele maand gezien, daar zit nu overheen. Ik ben helaas wel zo'n type die hierna even weer weg zakt in de horrorfilms, dat komt ook omdat ik nog zo veel andere films wil kijken...
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik ben helaas wel zo'n type die hierna even weer weg zakt in de horrorfilms, dat komt ook omdat ik nog zo veel andere films wil kijken...
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Gezond kan het niet zijn in ieder geval, want supergaar word je zeker. 
Eigenlijk had ik moeten uitrusten van een zware werkweek en stressen vanwege de woningmarkt, maar ik stortte me halsoverkop in horror short escapisme. With a little fanaticism!
Vanavond braaf hele avond in al die hypotheek, aankoopmakelaar en samenlevingscontract shizzle gezeten. Zulke aantallen registraties gaan er de komende 5 dagen niet meer aankomen, mocht er een Shakez, Joolz, of Noodlez op de loer liggen.
Waar wil je gaan wonen JM. Woerden nog steeds?
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ha, leuk dat je het vraagt 
We gingen er eerst niet van uit dat dat kon als starters (duurste gemeente in omstreken), dus we keken al naar 'goedkopere' (term eigenlijk niet van toepassing) oorden als Bodegraven, Gouda en Alphen a/d/ Rijn... Maar huis waar we morgen gaan kijken is idd wel in Woerden. Freakin 101 jaar oud en bijzonder oma-achtig, maar het heeft potentie en we willen graag hier blijven omdat het zo'n centrale plek is en gezellig stadje vlakbij Utrecht.
Als het kan willen we blijven, maar we starten het traject echt net pas en we hebben er niet veel verstand van. Dus ik google me suf, als ik er de puf voor heb na een lange dag. Gisteren wel, vandaag niet. Dus komt er zo toch een registratie hier, terwijl Miss Milton kookt. Een latertje. 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4888 stemmen
91 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1)= 2 Punten
Tussenstand : 322 punten
Een redelijk vreemde film waarin een zeemeermin de hoofdrol speelt. Op zich is dat een interessant gegeven. 't Is alleen de combinatie van andere feiten wat deze film zo boeiend maakt en tegelijkertijd verwarrend. Een denkbeeldig vriendje van één van de dames uit een psychiatrische instelling dwaalt de hele tijd in het rond. En dan heb je nog een psychopaat die niets liever doet dan lijken in zijn boot achter de wand te verstoppen. Klinkt absurd allemaal? Is het ook maar tegelijkertijd slaagde deze film er toch in om me te verbazen. Zeker geen abominabel slechte film dus.
3*
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
76. The Walking Dead (Film, 1936) - MovieMeter.nl
FTV + 1936
Totaal aantal punten: 391 + 2 + 1 = 394
Geen idee of zulks opvalt, maar normaal post ik liever een mooie still die me aanspreekt, dan een poster. Maar in het geval van The Walking Dead (1936) (geen relatie met de AMC show), maak ik een uitzondering, vanwege de fijne poster.
De film zelf is meer misdaad/noir dan horror, maar is met een uurtje goed uit te zitten. Niet Karloffs meeste memorabele rol misschien, maar het is niet verkeerd om hem eens zo te zien. Regie van Michael Curtiz.
3*
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ha, leuk dat je het vraagt 
We gingen er eerst niet van uit dat dat kon als starters (duurste gemeente in omstreken), dus we keken al naar 'goedkopere' (term eigenlijk niet van toepassing) oorden als Bodegraven, Gouda en Alphen a/d/ Rijn... Maar huis waar we morgen gaan kijken is idd wel in Woerden. Freakin 101 jaar oud en bijzonder oma-achtig, maar het heeft potentie en we willen graag hier blijven omdat het zo'n centrale plek is en gezellig stadje vlakbij Utrecht.
Als het kan willen we blijven, maar we starten het traject echt net pas en we hebben er niet veel verstand van. Dus ik google me suf, als ik er de puf voor heb na een lange dag. Gisteren wel, vandaag niet. Dus komt er zo toch een registratie hier, terwijl Miss Milton kookt. Een latertje.
Het is gekkenwerk inderdaad. Wij willen ook verhuizen en we hebben al besloten om Utrecht achter ons te laten (waanzin, zo duur). Maar zelfs Culemborg (waar ik ben opgegroeid en waar we willen gaan wonen) ontsnapt niet aan de gekte haha. Bedankt trouwens iedereen voor de horrortips. Heb weer jarenlang horrorplezier!
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
58. Bloody New Year (Film, 1987)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 330
https://gbhbl.com/wp-content/uploads/2017/12/Bloody-New-Year-Pic-2.jpg
Lastig om te beoordelen. Van de ene kant is er niet al te veel aan en duurt de aanloop te lang. Die introductie op de kermis slaat bijvoorbeeld al helemaal nergens op. Dat is puur het vullen van de speelduur.
Van de andere kant zitten er leuke scènes in zoals de hommage aan Nightmare on Elm Street zoals de zien op de still hierboven. Nou vooruit, afgerond naar boven een 5,5 (3*).
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
21. Scary Stories to Tell in the Dark (2019)
108 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 43 punten
Prima verzorgde film. Heerlijk begin ook met Halloween 1968. Leuk vriendenclubje van outsider kids. Verhaal met wat scary stories in de film verwerkt is ook fijn. Enige minpuntje is dat het af en toe iets te veel neigt naar een wat jonger publiek en dat het lijkt of de film wat inhoudt op full out horror. Maar prima om gezellig met je neefjes en nichtjes te kijken op Halloween avond. Bewaren we het harde spul wel voor na 22:00 uur.
3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13046 stemmen
FTV (2)
Totaal aantal punten: 332
Bijna 2 uur duurt dit... 2 uur... en het is zóó saai. Echt helemaal niks aan dit. Begint ook ontzettend vervelend te worden na een tijdje omdat je gewoon wilt dat het voorbij is.
https://i.redd.it/fvpt8wsvwp171.gif
Het ziet er allemaal best wel redelijk uit en de acteurs proberen ook wel hun best te doen, maar wat een snoozefest. Hier kan ik geen voldoende voor geven. 4,5 (2,5*)
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
22. Tetsuo (1989)
67 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 43 punten.
https://posterspy.com/wp-content/uploads/2020/02/MarianaConda_Tetsuo1989.jpg
Energieke, aparte en razendsnelle film gevuld met een grote dosis maffe beelden en excentrieke personages. Ondanks dat deze film enkel een uurtje duurt sleept het middenstuk best wat, omdat de scenes die de transformaties benadrukken niet erg interessant zijn. Verder regelmatig een indrukwekkend staaltje cinema met krachtige editing en sterk gebruik van de zwart-witkleuren. Aanrader voor diegene die van vreemde, unieke cinema houden.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
70 Necromancer (Film, 1988) - MovieMeter.nl
88 min.
FTV (2) Totaal = 349
Och ja, de film kijkt vlot weg en qua verhaal stelt het weinig voor. Maar toch is het wraakfilmpje onderhoudend door de luchtige opzet, de film neemt zich nergens serieus. Het feit dat de necromancer via de waterleidingen zich ontwikkelt tot een tweede Kaitan die volop wraak gaat nemen op haar daders zegt genoeg. De effecten zijn hilarisch slecht ( de groene ogen, het hoofd van de demon ) en ook op gebied van gore heeft de film weinig te bieden. En toch weet de film voldoende te entertainen.
Grote troefkaart is ook de mooie Elizabeth Kaitan, die je hier ook naakt te zien krijgt. Mooi snoetje ! Opvallend is toch wel die verschrikkelijke kleding in die tijd, allemaal zo breed uitgevallen
6/10
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#30 The Strangers (2008) (1) - 85 minuten - FTV (1) - Totaal: (68)
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
23. Amityville II: The Possession (1982)
104 minuten.
FTV (1 + 1) 2 punten.
Totaal aantal punten: 45 punten.
https://m.media-amazon.com/images/I/51HTz1P5ZzL._AC_.jpg
Vervolgdeel op de klassieker uit 1979, die kwalitatief wat meer te bieden had. Waar het vorige deel ook meer teerde op spanning gaan in dit vervolgdeel de registers al na enkele minuten open. Het gespook is vermenigvuldigd en enkele beelden zien er fraai uit. Dat neemt niet weg dat de film vol zit met slecht acteerwerk, lompe effecten en een groot gebrek aan spanning, waardoor dit deel niet het niveau haalt van het eerste deel, die ook niet geweldig was.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
Normaal, met soms een uitgestrekt been naar het abnormale denk ik
!
Shadowed
-
- 11364 berichten
- 6689 stemmen
24. There's Someone inside Your House (2021)
96 minuten.
FTV (1 + 1) 2 punten.
Totaal aantal punten: 47 punten.
https://pbs.twimg.com/media/FA84bXUWEAIdAv-.jpg
Bloederige tienerslasher die al vroeg duidelijk maakt dat Brice met alle liefde de middelmaat die Netflix door de jaren heen heeft neergezet wil overtreffen. Het acteerwerk helpt hier en aardig handje aan mee, net als de vlotte inrichting van de film. Jammer is echter de tweede helft en een wat rommelige wending die de rest van de film geen eer aan doet. Ik miste ook wat sfeer die Halloween moet uitstralen, maar verder een vermakelijke film.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Bedankt joolstein en uiteraard alexspyforever, het is weer een fantastisch event! Ik zal ook ongetwijfeld verder blijven registreren, al zal het in mijn eigen gestage tempootje gaan
.
En ben benieuwd John Milton, niet opeens al te ver weg gaan verhuizen he nu ik net in de buurt woon
. Ik heb gelukkig wel de mazzel gehad dat ik voor een vriendelijk prijsje iets heb kunnen kopen in Utrecht, maar mijn ervaringen op de woningmarkt voor die tijd waren ook best demotiverend. Ik spreek je er binnenkort wel over bij een potje bier!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
71 Frankenstein Must Be Destroyed (Film, 1969) - MovieMeter.nl
98 min.
FTV (2) Totaal = 351
Deze film is meer een thriller/misdaadverhaal met hier en daar wat horrorelementen. Het is vooral het thema dat het horrorgenre aankaart. Het verhaal wordt goed opgebouwd met aandacht voor verschillende personages. Zo speelt Peter Cushing eens de slechterik, nl. baron Frankenstein. Het gegeven is toch wel anders dan de meeste klassieke verhalen rond Frankenstein. Je zal hier geen typisch schepsel van Frankenstein zien. De nadruk ligt meer op hersentransplantaties waarbij de wetenschapper Frankenstein wil aantonen dat je al de slimme mensen die echt iets betekenen voor de mensheid voor altijd kunt laten leven. Ze moeten alleen een nieuw lichaam hebben. Fascinerende gedachte. Daarbij is hij ook op zoek naar een formule.
Cushing werkt zo geraffineerd dat het lot van het koppel Anna en Karl in zijn handen ligt waardoor ze meegaan in zijn absurde enge gedachte. Waar dat allemaal naar toe zal leiden is boeiend om te volgen. Simon Ward als Karl lijkt in begin een ettertje, maar zijn personage ontwikkelt zich gaandeweg tot een zeer gevoelsmatige jongeman. Veronica Carlson als Anna is een lust voor het oog. Op een bepaald moment wordt ze (heel verrassend in deze film) verkracht door de baron.
Ook verrassend is het gegeven dat professor Richter (Freddie Jones) samen met zijn vrouw naar het einde toe een zeer prominente rol nog krijgen. Daarbij ook lof weer voor de sfeer en decors. Minpuntje is de wat ludieke rol van de inspecteur, iets te overdreven en niet zo gepast in deze film. 7/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
36. L'Ultima Preda del Vampiro (Film, 1960) - MovieMeter.nl
77 minuten
FTV (2)
Totaal aantal punten: 281
Ach laat mij dan de 2de zijn om een reactie te geven bij deze film Noodless. Op papier klinkt het wel leuk een stel knappe 60s ladies die genoodzaakt zijn om in een oud kasteel te verblijven. En ja de scènes waarin de dames door het kasteel waren zijn best wel sfeervol. Verder lijkt de regisseur vooral interesse te hebben in de sexy uitstraling van de dames door hen in doorzichtige nachtkleedjes te hullen. Er zijn hierdoor enkele keren blote borsten te zien. En dan is er ook nog een strip-tease scène van die blonde dame (ok das de 2de film uit 1960 die ik vandaag kijk waarin een blondine gaat strippen). Wellicht dat het beetje erotiek en die setting de 5/10 op imdb kan verklaren. Het zal zeker niet zijn omwille van het verhaal of karakters want dat is zwakjes. Misschien hadden ze er beter een echte mix van horror en cutie nudie van gemaakt. Nu is het een beetje vlees noch vis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.