• 8.252.889 stemmen

Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken (2009)

Actie / Horror | 85 minuten

Genre: Actie / Horror

Alternatieve titels: Vampire Girl vs. Frankenstein Girl / 吸血少女対少女フランケン

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yoshihiro Nishimura en Naoyuki Tomomatsu

Met onder meer: Yukie Kawamura en Eri Otoguro

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken

Op Valentijnsdag geeft de nieuwe studente Monami de knappe student Mizushima een doos bonbons. Maar Monami is niet een gewone studente; ze is ook een vampier. En de bonbons bevatten haar bloed, waardoor Mizushima begint te hallucineren wanneer hij ze eet. Monami wil dat ze samen voor eeuwig voortleven als vampiers. Mizushima heeft echter al een vriendin. Ze heet Keiko en ze is woedend. Ze heeft echter een wetenschapper als vader, die in een geheim laboratorium zijn dochter in een soort Frankenstein-monster verandert.

imageimage

avatar van jirachi03

jirachi03

Hoe komt de regisseur aan die ideeën? Ik zou er niet opkomen. Maar ik ben ook geen Japanner.

De nieuwe Tomomatsu is uit! Erotibot

Moet nog toegevoegd worden.

avatar van FillumGek

FillumGek

Cool! Sowieso is Maria Ozawa top en ik dacht ook weer een glimp op te vangen van Asami. Ben benieuwd!

avatar van namingway24

namingway24

Het drama en de romantiek boeide me niet zoveel. De gore daarentegen was erg fraai en het verhaal kende genoeg bizarre vondsten om mijn aandacht er bij te houden. En door de redlijk korte speelduur werkte het gelukkig niet uitputtend, wat ik soms wel heb met films in deze categorie.

Yukie Kawamura is overigens een beeldschoon en innemend meisje, en dat ze in het leeuwendeel van de scènes te vinden is hielp zeker.

avatar van Nitrouz

Nitrouz

Eerder zag ik The Machine Girl (3,5*) en Mutant Girls Squad (3*) al, en die bevielen hartstikke goed. J-Sploitation lijkt een genre te zijn dat mij wel aanspreekt, en toen ik Mutant Girls Squad aanschaf, heb ik geprofiteerd van de 2 voor 15 actie in de Free Record Shop, ik nam ook deze Vampire Girl vs. Frankenstein Girl mee. En vanavond was het zover, ik had er weer helemaal zin in.

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl begint met een érg toffe openingsscène waar we schedels van levende mensen zien afgehaald worden, heerlijke gore. Het is al wel erg duidelijk dat de film naast gore en actie zich ook richt op humor. Een soort die niet helemaal mijn ding is, want de Ganguro Girls en de pols-snij-wedstrijd deden mij nog geen spier verreken, want dit was mij wat té flauw helaas.

De acteerprestaties zijn helaas onder de maat en ook de special-effects valt ietwat tegen moet ik zeggen. Qua gore is het nog altijd prima, maar helaas wel minder 'goor' als The Machine Girl en Mutant Girls Squad. Daarnaast zit het sfeertje er af en toe ook niet echt in, en het hele liefdesgebeuren deed mij ook niet echt veel.

Het is het allemaal helaas net niet, maar gelukkig kijkt het allemaal wel lekker weg en krijgt dit filmpje geen extreem laag cijfer.

avatar van mauwiewauwie

mauwiewauwie

Weer kostenlijk vermaakt met deze leuke gore film 3,5***

avatar van Mr_White

Mr_White

• 2067 berichten

Hoe krijgen ze het verzonnen?

Ik denk dat wel vaker bij J-sploitation films maar dit was toch wel weer een stap verder. De bloedfonteinen en special effects variërend van lachwekkend slecht tot lachwekkend briljant zijn natuurlijk vaste prik, maar voor de verandering leek het plot hier toch ietsje beter afgewerkt te zijn dan in de meeste vergelijkbare genre-films. Denk aan de over-the-top Ganguro girls en wrist cutters of de Chinese leraar die sterke longen heeft omdat hij zijn hele leven Chinese CO2-emissies heeft moeten inademen. Gruwelijk fout maar wel hilarisch, en als dan ook blijkt dat het nota bene een rol speelt in het plot (hun sterke lichaamsdelen worden gebruikt om de Frankenstein Girl zo sterk mogelijk te maken) weet je dat je goed zit. Ook een sterke verbetering was het droge commentaar van de hoofdpersoon die heerlijk laconiek reageert op alle bizarre gebeurtenissen. Toppertje dus.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Wij vonden dit een VRESELIJKE film. Het zal wel weer 'cult' of 'art' zijn. Maar wat een superslecht verhaal en gewoon eigenlijk alles was superslecht. Zonde van de tijd dat we dit vreselijke prul hebben opgezet.

Tonypulp

Hey jongens, laten we ''Vampire Girl vs. Frankenstein Girl'' kijken, die schijnt een goed verhaal te hebben! Ging dat een beetje zo?

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Tonypulp schreef:

Ja, zo ging dat een beetje. Ha, ha, ha.

avatar van Halcyon

Halcyon

Waardeloze flauwekul(t).

Ik zie er de humor niet van in, eerlijk gezegd. Waarschijnlijk omdat ik geen fan ben van opzettelijke lelijkfilmerij met als enige doel mensen aan het lachen te brengen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan onbedoeld komische pulp. Daarnaast is Vampire Girl vs. Frankenstein Girl ook helemaal niet zo "raar" meer. Op het vlak van mutaties en klaterende bloedfonteinen was Tokyo Gore Police bijvoorbeeld een stuk indrukwekkender. Nochtans van dezelfde regisseur, die met dit werk helaas zijn eigen hoge standaard niet evenaart. Toegegeven, er zitten enkele leuke vondsten in, zoals de wristcutters en de wannabe Afrikaantjes, maar die hadden beter uitgewerkt moeten worden, net zoals de zogezegd spektakelrijke gevechten die enkel uitblinken in puberale aanstellerij.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Was in het begin even van de wijs door die nare ganguro-parodie (blackface gespeeld voor over-the-top effect is nog steeds blackface en in geen enkel komisch scenario gerechtvaardigd; deze scenes zijn dan ook bijzonder stuitend), maar vanaf de eerste scene met professor Frankenstein wordt de idiotrie een stuk plezanter met een leuke film als gevolg.

avatar van Shinobi

Shinobi

Ik ben wel redelijk bekend met J-sploitation, heb zelf wat jaren terug Tôkyô Zankoku Keisatsu en Kataude Mashin Gâru gezien. Die bevielen me op zich wel.

En op de één of andere manier had ik weer zin in zo een filmpje, dus was de keuze op Kyûketsu Shôjo tai Shôjo Furanken al snel gevallen.

Uiteraard verwachtte ik weer een hele hoop over de top gore en humor en dat is wel redelijk uitgekomen.

Met name om de wrist cutters club heb ik echt krom gelegen, wat me trouwens wel een beetje deed denken aan de reclames die te zien waren in Tôkyô Zankoku Keisatsu.

De Ganguro Girls vond ik dan zelf weer wat minder.

En dan is er uiteraard nog het hele liefdesverhaal gebeuren wat voor mij ook iets teveel van het goede was, ik had in plaats daarvan gewoon meer actie gezien.

Maar de actie en gore die er was, werd dan weer lekker overdreven in beeld gebracht. Alleen vond ik het creatuur waarin die Frankensteingirl later veranderde wel minder.

Al met al was het op zich wel redelijk, maar mede door het domme liefdesverhaal wordt nergens het niveau van Tôkyô Zankoku Keisatsu gehaald.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Turbodevil

Turbodevil

Creatief volk die japanners, jemig wat een film. Door de knappe Yukie Kawamura was het toch nog interessant genoeg om hem af te kijken.

avatar van Black Math

Black Math

Leuk. Een hoop gekkigheden, veel bloed, overdreven acteerwerk, en slechte special effecten. Het geheel is redelijk vermakelijk, soms wel erg flauw, maar omdat het zo vergezocht is, heeft het toch wel iets komisch. Grootste kracht achter deze film is de soundtrack, op de meest "dramatische" momenten worden de meest cheesy nummers gedraaid.

Het vampiermeisje zorgt voor aangename beeldvulling; de momenten waarop haar mond maximaal open gaat zijn wel behoorlijk creepy. Aardige rol, het personage is behoorlijk laconiek en direct, wat ook voor de nodige humor zorgt.

De topper in dit genre blijft voor mij Tokyo Gore Police, die toch nog gekker is wat vreemde creaties. Daar kan deze film niet aan tippen, maar is desondanks ook best vermakelijk. 3*.

avatar van mikey

mikey

Erotibot

Helaas

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima vermaakt met deze gore film met veel bloed, al is het soms wat te overdreven

Tonypulp

Herzien. Blijft een geniale splatterfilm, tjokvol typische Nishimura (en Tomomatsu) onzin. Was helemaal vergeten dat hier zo'n grove blackface in zat. Hoe komen ze er mee weg