• 8.262.837 stemmen

Met onder meer: Lee Sung-min, Nam Da-reum en Park Hae-jun

Oorspronkelijke taal: Koreaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Je8ileui Bam

"Dark night of the soul."

Meer dan tweeduizend jaar geleden waren er twee mysterieuze wezens die mensen kwelden. Ze werden uiteindelijk opgesloten in verschillende kisten. Wanneer eeuwen later één van de wezens opnieuw ontwaakt, krijgt monnik Chung-seok de opdracht op zoek te gaan naar Jin-soo, een oud-exorcist die geboren is om het kwaad te bestrijden. De mannen hebben acht dagen de tijd om de wezens te stoppen, voordat ze hun vaste vorm terugkrijgen en de hel laten losbarsten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van bjerik76

bjerik76

trailer ziet er toch wel spooky uit in tegenstelling tot de stills en de poster. ben benieuwd..

avatar van DragQueen

DragQueen

Best een degelijke Horror/Thriller van Zuid-Koreaanse bodem. Het is geen hoogvlieger, maar desalniettemin vond ik hem een stuk beter dan het huidig gemiddelde doet vermoeden. Ik heb er best van genoten. Het verhaaltje is prima en stak vrij goed in elkaar. Ook op visueel gebied zag het er prima uit. Het gehanteerde tempo was verder ook aangenaam, er werd met inleving geacteerd en hier en daar werd het best nog weleens spannend. Ook de creepy lach van het monster bezorgde me wat ongemakkelijke momenten. Geen topper, maar wel een degelijk gemaakte film. Het zweeft er naar mijn inziens ergens tussenin. 3 Sterren.

avatar van umbra

umbra

Wat een saaie troep, halverwege afgezet. Goeie raad, overslaan deze zooi.