- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
196. Hammer House of Horror (Anthology Series 1980)
61 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 392
Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.
Bron: Pinda
https://assets.mubicdn.net/images/film/125599/image-w1280.jpg?1512504804
"Hammer House of Horror" The Mark of Satan (TV Episode 1980) - 52 minuten
Een man ziet overal het getal negen en is ervan overtuigd dat de krachten van het kwaad aan het werk zijn. De laatste aflevering van deze serie en helaas gaat hij niet uit met een geweldige aflevering. Wederom een zesje, en dat wordt helaas ook mijn eindoordeel van deze anthology die op IMDb een 7,5 heeft.
Het kijkt niet onaangenaam weg, maar de kwaliteit is niet consistent gewoon, en het is een beetje belegen en stiff upper lip.
3,0*
+
This Must Be The Place (2022) - 9 minuten - 2,5*
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
36. Frankenstein (Film, 1931) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 70 punten
Speelduur: 70 min
Subgenre: 30's, classic monsters
37. Bride of Frankenstein (Film, 1935) - MovieMeter.nl
Totaal: 72 punten
Speelduur: 75 min
Subgenre: 30's, classic monsters
Erg leuk om deze iconische films eens te zien. Frankenstein is wel het meest tragische monster dat er is, zo onbemind en onbegrepen. Ik zie dat 2e deel hoger gemiddelde heeft en Saar sluit ik mij bij aan. Deel 1 viel mij beetje tegen, daar had zo veel meer in gezeten qua tragiek en morele dilemma's. Veel te veel vanuit perspectief van de mens, die niks anders ziet dan een monster en toch wel erg veel te lange achtervolgingen in bergen of kasteel. Deel 2 is veel beter, hier krijgen we met regelmaat wel het perspectief van Frankenstein te zien en zien wordt zijn tragiek veel duidelijker. Andere personages komen in 2e deel ook veel beter uit de verf, the bride helaas nog het minst. 3* en 3.5*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
51. Child's Play 2 (Film, 1990)
Speelduur: 84 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 78. Toy Horror
Totaal: 152 punten
https://i.imgur.com/I6J0szR.jpg
Hier heb ik mij dus erg hard mee geamuseerd. Chucky laat ik altijd (onterecht) links liggen. Toch vond ik Child's Play, Bride of Chucky en de tv-serie erg goed. Heel bizar dat ik nooit echt de tweede en derde film heb gezien en ook seizoen 2 en 3 heb overgeslagen. Snel maar eens verandering in brengen.
Chucky is een van de leukste horror-iconen ooit en dit komt vooral door Brad Dourif zijn volle overgave aan het personage. Zonder zijn uitbundige voice-acting was het bijlange niet zo ver gekomen. Ook zijn hier alweer de effecten te bewonderen. Chucky beweegt enorm vloeiend en geanimeerd.
De personages waren ook erg sympathiek dus enkele kills waren best triest te noemen. Dat er sommige dan weer off-screen bleven was dan weer teleurstellend. Het grandioze eindgevecht kon goud zijn maar blijft op zilver hangen omdat de pacing daar net wat te oneven was.
Toch is dit een erg leuke zit met een strak tempo. Een zeer verdienstelijke sequel.
3,5*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Zo. Ik ben weer bij.
Hier hik ik al de hele week tegenaan, want het leeuwendeel zijn registraties van afgelopen dinsdag. Sinds die dag ook niets meer gezien, ook dit weekend niet (op wat shorts na). Huize Milton zat een beetje in de ziekenboeg, maar we krabbelen weer overeind.
Proberen de 250 aan te tikken is daarmee volgens mij geen reëel scenario meer, vooral niet aangezien ik ook deze week 5 dagen naar kantoor moet. Ach ja, misschien ook wel gezonder. Dinsdag 14 ga ik de nachtdiensten weer in, maar ja; dan is de challenge net afgelopen! 
Ik zie wel waar het strandt, met zulke lange dagen ga ik mezelf niet teveel opleggen. Hier en daar nog wat ontdekken, wellicht nog wat shorts kijken in de trein nu het nog mag. Mijn Bonus List gaat in elk geval niet afkomen. Gelukkig is er volgend jaar weer een challenge 
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
38.Re-Animator (Film, 1985) - MovieMeter.nl
Totaal: 74 punten
Speelduur: 85 min
Subgenre: mad scientist, body horror
39. From Beyond (Film, 1986) - MovieMeter.nl
Totaal: 76 punten
Speelduur: 85 min
Subgenre: mad scientist, body horror
Er lijkt een opmerkelijke Stuart Gordon revival gaande. Ik had tot voor kort nog nooit van zijn films gehoord, maar Re-animator dook dit jaar voor het eerst op in de Moviemeter top 1000. Opmerkelijk voor een al wat oudere film. Ook in deze challenge zie ik dat zijn films veel aandacht krijgen, maar het voor veel doorgewinterde horrorfanaten toch pas de eerste keer is dat ze zijn films zien. Ik ben blij met de ontdekking, ik heb een heerlijke middag gehad met deze twee toppers. Wat een heerlijke mix van horror, humor, wetenschap, seksualiteit, pulp en gore. Dacht eerst dat From beyond de voorkeur zou krijgen, maar die vliegt wel erg uit de bocht op het eind, zowel qua verhaallijn als acteerwerk, terwijl re-animator juist steeds beter wordt. Maar beiden echt top. 4* en 3.5*
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2016/09/Re-Animator-2.jpg
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/From-Beyond-1986-7.jpg
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
117. Crosstalk (1982)
83 minuten
Puntentotaal: 248
Subgenre : 54. Mystery Horror
(4, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 40, 42, 43, 47, 52, 54, 57, 63 - 65, 68, 69, 74, 75, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 30
https://videocollector.s3.eu-west-1.amazonaws.com/images/crosstalk-25213l.jpg
Een film met een problematische productie, de eerste regisseur werd ontslagen, scenario werd aangepast om praktischer/ goedkoper te zijn, producers veranderden nadien nogmaals film en de film was decennia bijna volledig uit rotatie. Ironisch voor een film waar een programmeur constant tegengewerkt wordt door zijn management en zijn waarschuwingen in de wind geslagen worden.
"Crosstalk" is "Rear Window" in een sci-fi jasje en het plot van "Rear Window" komt pas in de tweede helft aan te pas. Ik heb mijzelf best met de eerste helft geamuseerd er is iets grappig en heel realistisch om state-of-the-art domotica systeem te zien in een film dat constant blijft kapotgaan, eten verbrand, laat afweten en niets anders dan frustratie en haat veroorzaakt etc. Management het blijft doorduwen als wel productiewaardig. "Rear Window" plot zorgt vooral voor dat men hem gewoon meer en meer als een gek zonder commerciële vaardigheden afschrijft. Het einde is beetje en zooitje en neemt een twist waar zonder ik het nog leuk gevonden had, film met een sfeer en grappig juiste predictie over technologie schijnbaar onintentioneel soms. Ik had zeker een zwak en wat liefde voor deze film.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
118. Thirst (1979)
93 minuten
Puntentotaal: 250
Subgenre : 6. 1970s Horror
(4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 40, 42, 43, 47, 52, 54, 57, 63 - 65, 68, 69, 74, 75, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 31
https://www.moviemeter.nl/images/cover/29000/29024.jpg?cb=1564993517
Nog een eigenaardige horrorfilm van Australië. Kate wordt gekidnapt door een organisatie die "The Brotherhood" heet. Volgens de organisatie zou zijn niet alleen een directe afstammeling van Elizabeth Báthory zijn maar ook deel van een eeuwenoud ras dat bloed drinkt om hun jeugd te behouden (zal wel niet zo goed werken als de oorspronkelijke Elizabeth al paar generaties dood is). De faciliteit waar zij zit worden mensen hypnotiseert of vrijwillig geoogst voor hun bloed en gezien als mindervaardige vee. Kate zit dit met angst aan en probeert te ontsnappen. "The Brotherhood" besluit maar her te herprogrammeren. "Thirst" is een films die mij soms door eigenaardigheid meer interesseerde dan ik echt goed vond maar het beviel mij wel en deed mij denken aan "The Prisoner" soms. De analogieën zijn niet ver te zoeken.
De vraagt blijft of de historische Elizabeth Báthory schuldig was of slachtoffer van een samenzwering. Na de dood van haar man had zij eigendom over heel veel landgoed plots en door haar veroordeling zouden deze landgoederen niet langer haar eigendom zijn. In het geval dat zij wel iets had gedaan zou landgoedkwestie nog altijd een grote factor zijn geweest en de beschuldigingen zwaar overdreven.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
108 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 291 + 2 = 293
Subgenre : /
Subgenre klassement : 83 punten
waardering : 4*
Spannende mysterieuze horrorfilm waarbij het verhaal knap opgebouwd wordt naar een verrassende climax die misschien nog wel te vroeg komt, al weet het verloop daarna nog wel te verrassen. Weinig op aan te merken aan deze horrorprent want het geheel zit goed in elkaar en de cast speelt overtuigend. Vooral Paula E. Sheppard als Alice is bijzonder sterk in haar manipulatieve rol. Blijkbaar was ze toch al 19 jaar, al zou je dat in de film niet zeggen. Haar zusje Karen wordt gespeeld door de piepjonge Brooke Shields. Linda Miller speelt ook een zeer overtuigende sterke rol als moeder. Het verhaal is boeiend en spannend tegelijkertijd met heel wat interessante personages zoals de vieze vettige huisbaas die ook nare ideeën heeft, priester Tom en tante Annie. Daarbij werken de maskers en de gele regenjasjes wel heel effectief bij deze film. Het draagt bij tot meer spanning, maar het zorgt ook voor een bepaalde giallo sfeertje zonder de handschoenen dan. De kills zijn misschien niet zo opmerkelijk, maar wel de draagkracht ervan. Het mysterieuze verhaal heeft een kern rond christelijk geloof en de christelijke gemeenschap van het dorpje waar net zoals in de wereld ook heel veel mooie schijn naar de buitenwereld wordt geprojecteerd, maar helaas ook negatieve kanten zijn. Toppertje ! 8,5/10
Een film die ik al een tijdje geleden al in mijn must-see horrorlijst had gezet gezien vorige horrorchallenges waar ik die via alexspyforever ontdekt heb. Voor mij de beste film tot nu toe in deze horrorchallenge met FTV. 
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
119. Gongofer (1992)
90 minuten
Puntentotaal: 252
Subgenre : 41. Folk Horror
(4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 40 - 43, 47, 52, 54, 57, 63 - 65, 68, 69, 74, 75, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 32
Financiert door MMM (een van de grootste Ponzifraudes aller tijden – regisseur maakte later ook reclame voor hen)! Gemaakt in een tijd waar Rusland in pure chaos verkeerde (wat is nieuw?), deze film spiegelt dat. Een groep Kozakken reist af naar Moscow om een rund te kopen, bezuipt zich totaal naar de verdoemenis, feest en een van hen wordt verliefd op een vrouw die hij zag op de veiling wordt door haar naar huis uitgenodigd waar zij seks hebben en zij zijn ogen uit zijn lichaam rukt en door nieuwe ogen vervangt, wordt wakker in een veld, tijd om naar huis te gaan. Daar kan hij niet aarden, wordt gek, huilt met de wolven en slaat aan extreme dronkenschap.
De eerste helft van de film is echt geweldig met een continu absurde soundtrack (deels door een cult folk punk band Nul blijkbaar) met veel absurde Soviet stijl humour, leunt aan bij het werk van Karen Shakhnazarov. Tweede helft waar hun wraak zoeken is minder succesvol en niet altijd duidelijk maar nog altijd leuk, zeker een interessante weergave van Moscow als nachtmerriestad bewoont door duisternis en monsters met weinig hoop op verandering.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
120. Blacker Than the Night (1975)
96 minuten
Puntentotaal: 254
Subgenre : 45. Haunted House Horror
(4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 40 - 43, 45, 47, 52, 54, 57, 63 - 65, 68, 69, 74, 75, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 33
https://eofftvreview.files.wordpress.com/2023/09/mas-negro-que-la-noche-2.jpg
Teleurstellend, opzet van 4 kamergenoten die huis erven van een overleden tante waar zij niet overeen mee kwam met voorwaarde dat haar kat er mag blijven wonnen leek nog wel leuk. Film heeft nul sfeer, doet niets met gegeven, paar momenten van horror zijn ondermaats en gaat soms nergens heen (de ex-man plot bv. interesseerde mij niet en deed niets). Paar kleine leuke scenes maar niet aan mij besteed overal.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
121. Sleepwalkers (1992)
91 minuten
Puntentotaal: 256
Subgenre : 58. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror
(4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 40 - 43, 45, 47, 52, 54, 57, 58, 63 - 65, 68, 69, 74, 75, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 34
Niet veel nieuws over dit te zeggen dat er al niet vaak over gezegd is, basis gegeven is te hard van de pot gerukt, special effecten werken niet en de grote hoeveelheid cameo’s is leuk en de verassende cast. De maiskolf scene is zowel totaal dom als grappig. En natuurlijk had het oorspronkelijke scenario een seksscène (heel het incest ding echt) dat blijkbaar zo grafisch was dat de film een X rating zou gekregen hebben als het verfilmd zou geweest zijn, niet verbaasd, grappig ergens. Tabitha King – vrouw van Stephen King – heeft blijkbaar een script voor een sequel die nooit gemaakt is geschreven en het ging over een vrouwen basketbalploeg, niemand deed moeite om door te vragen hoe dat zelfs zou werken.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
69. The Exorcist: Believer (Film, 2023) - MovieMeter.nl
https://thespool.net/wp-content/uploads/2023/10/exorcitst_u8kg.jpg
FTV 2 punten.
Totaal aantal punten = 130 punten.
Het lijkt wel of David Gordon Green na één sterke horrorfilm (geen meesterwerk) al zijn inspiratie is verloren. Het positieve van deze film is het acteerwerk van de twee jonge actrices en de make-up. Plus een bepaalde cameo. Maar het niveau van het origineel wordt nergens benadert, en vooral de onheilspellende sfeer is helemaal verdwenen. Formulewerk.
2*
70. Insidious: The Red Door (Film, 2023) - MovieMeter.nl
https://latina.com/wp-content/uploads/2023/07/INSIDIOUS_-THE-RED-DOOR-Credit_-Screen-Gems.jpeg
FTV 2 punten.
Totaal aantal punten = 132 punten.
Alles aan deze film straalt middelmatigheid uit. Het lijkt wel of dit voor alle betrokkenen een 'moetje' was. Vooral het gebrek aan spanning nekt de film.
2.5*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Speelduur: 90 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 81. War Horror
Totaal: 155 punten
https://i.imgur.com/WlB3XaI.jpg
Een horrorfilm over Duitsers die tijdens de eerste wereldoorlog duistere experimenten uitvoeren hebben we al vaker gezien. Toch doet Trench 11 een verdienstelijke poging met dit concept en wordt er een verrassend kwalitatieve film afgeleverd. Verwacht zeker geen hoogstaand stukje film met diepere betekenissen of verrassende plottwists maar eerder anderhalf uur prima vermaak.
De gore zit best goed met enkele ranzige scènes die perfect worden uitgevoerd. De uiteindelijke dreiging binnenin het Duitse kamp valt best teleurstellend te noemen want er wordt niet echt heel veel mee gedaan. Ik dacht eerder dat het een Descent-achtige vertoning ging zijn dus ik kwam van een koude kermis thuis. Toch blijft het allemaal interessant en heb ik me zeker niet verveeld.
Misschien een paar verrassingen te kort en een te eendimensionale slechterik maar het sterke acteerwerk en goeie gore maken dat wel goed.
3*
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Speelduur: 114 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 121
Subgenre: 58 - paranormal / supernatural
Themaklassement: 66 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 52, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 79, 80, 81, 82, 83 en 85)
Review: Uiteraard nogal gedateerd wat betreft effecten, in dat opzicht niet helemaal eerlijk, als je de versie van een paar jaar terug ook gezien hebt. Het acteerwerk vond ik ook grotendeels ondermaats, alhoewel de moeder van het gezin er wel mag wezen. Viel mij nu pas op, moeder is 32, oudste dochter is 16, ze waren er vroeg bij
De helderziende maakt het allemaal nog net wat ongeloofwaardiger en lachwekkender, maar al met al een vermakelijke (niet echt beangstigende) film voor een keertje.
Waardering: 3
https://i.postimg.cc/PfDfw0wD/Poltergeist.webp
67: The Blair Witch Project (Film, 1999)
Speelduur: 86 minuten
RW: 1 punt
Puntentotaal: 122
Subgenre: 32 - documentary / mockumentary
Themaklassement: 67 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 52, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 79, 80, 81, 82, 83 en 85)
Review: Aantal keer gezien ondertussen. Je krijgt gedurende de film wel een unheimisch gevoel, maar nergens wordt hij echt spannend vind ik. Je zit eigenlijk vooral te kijken naar een stel studenten die hun frustratie op elkaar botvieren, vanwege het verdwalen. De manier van filmen maakt denk ik wel dat je het gevoel hebt dat het wat realistischer is, en dus "echter" wordt, maar verder eigenlijk een vrij makke film.
Waardering: 2,5
https://i.postimg.cc/y6DjXy1c/the-blair-witch-project.webp
Ik heb mijzelf een paar weken geleden het doel gesteld de 70 films te halen binnen de tijd van de challenge, zoals het er nu naar uit ziet moet dat wel goed komen. Heb nog wat films in gedachten die ik deze week op een rustig moment aan kan knallen en mogelijk sprokkel ik zelfs nog wat puntjes voor het themaklassement when i`m on it. Als ik even snel hoofdreken komt dat neer op gemiddeld meer dan 1 film per dag, jeetje, hierna even afkicken hoor 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
124 Mary Had a Little Lamb (2023)
80 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 244 + 2 = 246 punten
Sub-genre : Compleet
Waardering 1,5*
https://wegotthiscovered.com/wp-content/uploads/2023/09/mary-had-a-little-lamb-horror.jpg
Producer Scott Jeffrey zal na het succes van Winne the Pooh: Blood and Honey niet producer Scott Jeffrey (Scott Chambers) zijn als hij niet nog een hele reeks microbudget-horrorfilms uitgebracht, (met Three Blind Mice (2023) is men toe aan de derde film) gebaseerd op verschillende sprookjes, legendes en zelfs kinderliedjes uit het publieke domein. Titels die herkenning oproepen zodat je het aan klikt op een streamingsite
Wanhopig om haar baan te behouden, volgen radiopresentator Carla (May Kelly, die op Lindsay Lohan lijkt) en haar collega's de voetstappen van twee wandelaars die vermist zijn geraakt in het bos. Een dergelijke onderneming is voor de personages altijd een recept voor een ramp. Tja, een afgelegen huis, een gestoorde vrouw van middelbare leeftijd met uiteraard de naam Mary en een moorddadige maniak in een schapenkostuum verder, bevindt je in een TCM-kloon. Scenarioschrijver Harry Boxley speelt overigens ook in de film als het personage Ray.
Het is een eenvoudige film die precies doet wat er staat, maar ook niets meer. Alles in deze film is eerder gezien en zijn er geen verrassingen te vinden. Hoewel het personage Mary nog een vleugje gekte met zich meebrengt is het niet genoeg om van de teleurstellende oppervlakkige film, iets beters te maken. Als horrorschurk is Mary's lammetje geen Winnie de Poeh. Het bloed (hoewel aanwezig) blijft beperkt. Er zijn meer dubieuze stukje dialoog of een langgerekt 'praat'-gedeelte, dan dat je dingen ziet gebeuren. Meer dan een slimme marketing om een horrorvariant op het oude kinderliedje werd niet!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
125 Roadkill (2011)
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 246 + 2 = 248 punten
Sub-genre : Compleet
Waardering 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTQzZGQzNjUtZjU0MS00ZjJjLWI0NDAtODc2MDg0ZDQwMmUwXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg Een groep jonge volwassenen hebben samen een camper gehuurd om door Ierland te gaan rijden. Nadat ze het platteland in zijn gereden, stopt de groep uiteraard bij een klein tankstation met een winkeltje. Maar in plaats van een kerel met een kettingzaag waar ze last van krijgen is et hier een vloek, waarbij een 'Simuroc' een gigantische vogel betrokken is. Hoewel het lijdt onder tekortkomingen die we bij deze Syfy Originals gewend zijn, zijn er ook genoeg aangename verrassingen om het interessant te houden. Aangenaam verrassend was het om te zien dat er net iets meer beelden met bloed en gore zijn. In dit geval zijn de wezen-effecten wel van slechte CGI maar het uiterlijk ziet er een beetje uit als iets wat Ray Harryhausen gemaakt had. Wat ze soms bijna vertederend maakt. Tuurlijk het is nog steeds niet de allerbeste film maar voor een film afkomstig van Syfy-channel was de kwaliteit net iets beter!
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
141 Hermana Muerte (Film, 2023)
89 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 293 + 2 = 295
waardering : 3*
https://horasdeoscuridad.files.wordpress.com/2023/10/image-6.png
De regisseur Paco Plaza heeft een soort prequel op de film Verónica (2017) gemaakt want in de laatste scène is het hoofdpersonage Verónica ( Sandra Escacena ) even te zien in de klas waar de non komt. De binding met de twee verhalen is even ver weg uit het geheugen, maar de film Verónica lijkt toch wel beter. Deze film heeft wel een degelijke opbouw met een paar aanwezige schrikmomenten en een paar toffe bloederige shots. Ook de locatie van het klooster met de mooie witte waden van de nonnen zorgen voor een paar leuke shots. Degelijk zonder meer. 6/10
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
98. The Beast from the Beginning of Time (1965)
63 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 209
Subgenre: 85 Voltooid
Themaklassement: 85 punten
Eigen rating: 2*
https://www.themoviedb.org/t/p/w500/tp72DiNfzj4n9Np9rbydQxhhwfu.jpg
Weer zo'n simpel, flauw jaren 60 horror-filmpje over iets prehistorisch dat weer tot leven komt. Alleen de slotscène vond ik wel enorm geslaagd voor zo'n oude film 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
142 Transformations (Film, 1988)
84 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 295 + 2 = 297
waardering : 2*
alé, de eerste review hier op MM
en nog maar 4 stemmen....
Een typische B-sciencefictionfilm met hier en daar wat horrorelementen, maar eigenlijk op heel wat vlakken tekort schiet. Zo zien de decors en vooral de weinige korte scènes in de ruimte er niet uit. Visueel een dikke onvoldoende. Het verhaal stelt ook niet veel voor, maar ach dat hoeft nog geen probleem te zijn gezien het subgenre. Pluspunten zijn nog de transformaties van Wolfgang ( Rex Smith ), de bevallige Lisa Langlois en de wellustige aantrekkelijke Succubus Pamela Prati. 4/10
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Nog een week voordat de happing van het jaar weer over is! Zo dit is het op één na laatste overzicht;
John Milton 196 films
Shaky 154 films
Noodless 142 films
joolstein 125 films
77ships 122 films 2x nummer 113 geregistreerd
Threeohthree 119 films
Brabantze 117 films
Shadowed 114 films
Fisico 108 films
Woland 103 films
Tanguy 100 films
ikkegoemikke 98 films
IH88 70 films
Dentheman 67 films
Collins 64 films
Hollywood007 58 films
moviemike 57 films
robertinho 56 films
alexspyforever 56 films
ibendb 52 films
Kondoro 49 films
john mcclane 2 48 films
Number23 46 films
Splinters 41 films
audio. 40 films
mezzanine 39 films
Shambala 33 films
Q Jones 31films
Seam 28 films
madmadder 24 films
De gestoorde filmfanaat 21 films 2x nummer 20 geregistreerd
Theunissen 21 films
Martijnnn 15 films
devil1973 13 films
wendyvortex 10 films,
Beun de Haas BV 10 films
j_u_u_l 3 films
Shinobi 1 film
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Nog een week voordat de happing van het jaar weer over is! Zo dit is het op één na laatste overzicht;
(afbeelding)
John Milton 196 films
Shaky 154 films
Noodless 142 films
joolstein 125 films
77ships 122 films 2x nummer 113 geregistreerd
Threeohthree 119 films
Brabantze 117 films
Shadowed 114 films
Fisico 108 films
Woland 103 films
Tanguy 100 films
ikkegoemikke 98 films
IH88 70 films
Dentheman 67 films
Collins 64 films
Hollywood007 58 films
moviemike 57 films
robertinho 56 films
alexspyforever 56 films
ibendb 52 films
Kondoro 49 films
john mcclane 2 48 films
Number23 46 films
Splinters 41 films
audio. 40 films
mezzanine 39 films
Shambala 33 films
Q Jones 31films
Seam 28 films
madmadder 24 films
De gestoorde filmfanaat 21 films 2x nummer 20 geregistreerd
Theunissen 21 films
Martijnnn 15 films
devil1973 13 films
wendyvortex 10 films,
Beun de Haas BV 10 films
j_u_u_l 3 films
Shinobi 1 film
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
108 min.
FTV 2 punten
Puntentotaal : 291 + 2 = 293
waardering : 4*
(afbeelding)
Spannende mysterieuze horrorfilm waarbij het verhaal knap opgebouwd wordt naar een verrassende climax die misschien nog wel te vroeg komt, al weet het verloop daarna nog wel te verrassen. Weinig op aan te merken aan deze horrorprent want het geheel zit goed in elkaar en de cast speelt overtuigend. Vooral Paula E. Sheppard als Alice is bijzonder sterk in haar manipulatieve rol. Blijkbaar was ze toch al 19 jaar, al zou je dat in de film niet zeggen. Haar zusje Karen wordt gespeeld door de piepjonge Brooke Shields. Linda Miller speelt ook een zeer overtuigende sterke rol als moeder. Het verhaal is boeiend en spannend tegelijkertijd met heel wat interessante personages zoals de vieze vettige huisbaas die ook nare ideeën heeft, priester Tom en tante Annie. Daarbij werken de maskers en de gele regenjasjes wel heel effectief bij deze film. Het draagt bij tot meer spanning, maar het zorgt ook voor een bepaalde giallo sfeertje zonder de handschoenen dan. De kills zijn misschien niet zo opmerkelijk, maar wel de draagkracht ervan. Het mysterieuze verhaal heeft een kern rond christelijk geloof en de christelijke gemeenschap van het dorpje waar net zoals in de wereld ook heel veel mooie schijn naar de buitenwereld wordt geprojecteerd, maar helaas ook negatieve kanten zijn. Toppertje ! 8,5/10
Een film die ik al een tijdje geleden al in mijn must-see horrorlijst had gezet gezien vorige horrorchallenges waar ik die via alexspyforever ontdekt heb. Voor mij de beste film tot nu toe in deze horrorchallenge met FTV. 
(afbeelding)
Zeer verheugd dat zowat iedereen die ik deze tip em ook daadwerkelijk goed kan smaken. Dit wordt nog een cultfilmpje 
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Na een maand ben ik gewoon audio. voorbij. Dat had ik niet verwacht, want toen we aan de challenge begonnen vlogen de registraties om onze oren. Al met al zijn er toch wat hardlopers afgehaakt.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Ook maar eens eventjes mijn Letterboxd lijstje bijgewerkt. 1706 Unieke films in deze horror challenge (en 573 ervan gezien
Met 876 van 1,706 blijf ik op een nette 51% staan...
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Ik heb sowieso nog zes films in de wachtrij staan, dus die wil ik eigenlijk nog wel meepakken met de challenge. Dan heb ik net geen zestig gehaald. Misschien even wat meer kijken deze week, lijkt me een mooie mijlpaal, dat heb ik echt nog nooit gehaald.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
123. The Seventh Victim (1943)
71 minuten
Puntentotaal: 260
Subgenre : 3. 1940s Horror
(3, 4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 30 - 33, 40 - 43, 45, 47, 52, 54, 57, 58, 63 - 65, 68, 69, 74, 75, 78, 80, 85)
Themaklassement: 85 + 37
https://www.cinematheque.fr/cache/media/programmation/films/seventh-victim-robson/s,910-2567f0.jpg
Val Lewton productie (Cat People, I Walked With a Zombie etc.) Best fascinerende film, het is altijd fascinerend wanneer een film van de periode de grenzen van de Hays code opzoekt en deze doet dat zeker en speelt met de verwachtingen. Dit is mijn persoonlijke favoriet van de Val Lewton films die ik tot nu toe gezien heb. De film begint best klassiek, Mary zit op een dure kostschool en op een dag wordt zij bij de directie geroepen , haar zus betaald al tijdlang de rekeningen niet en zij lijkt verdwenen te zijn. Zij bieden haar om op kostschool als werkneemster te blijven maar zij wilt naar New York gaan om haar zus te vinden. Blijkt dat zij al maanden geleden haar cosmetica bedrijf verkocht heeft, sindsdien huurt zij een kamer waar zij nooit komt en niets anders is dan een lus en een houten stoel, meer eigenaardige dingen zijn er gaande zonder te veel te verklappen.
De film is niet perfect, wat achtergrond bij bepaalde dingen had gemogen maar het verhaal gaat snel, er is sfeer en de film waagt zich zelfs aan depressie, nihilisme, zelfmoord neigingen plus er zitten nog eens wat lesbische ondertonen in. Interessant en mooi om een film die haast klassiek noir begint zich in dit soort hopeloosheid zien storten.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
542 van 1706 (31 %) - ben er blij mee
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Zeer verheugd dat zowat iedereen die ik deze tip em ook daadwerkelijk goed kan smaken. Dit wordt nog een cultfilmpje
Is ook een mooie film - verdient wel de aandacht.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3846 stemmen
59 Cannibals and Carpet Fitters (Film, 2017)
83 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 116
Subgenre: 26. Cannibalism
Sub-genre puntentotaal: 59
Eigen waardering 3*
Als het op een haar na failliete Cupid Carpets een nieuwe opdracht krijgt, springt de baas erop. Nietsvermoedend stuurt hij zijn team naar het afgelegen landhuis. Het duurt even voor die doorhebben dat het gaat om een stelletje ontaarde menseneters, maar dan is de afvalrace al begonnen.
Ik kan best goed lachen met britse humor. Deze was best leuk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.