• 8.517.398 stemmen

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Rod Hardy

Met onder meer: Chantal Contouri, Shirley Cameron en Max Phipps

Plot Thirst

"This ancient Evil is now a modern industry."

Een vrouw wordt ontvoerd door een vampierensekte die denken dat zij een afstammeling van hun oprichtster is. Omdat de oprichtster een opvolger moet hebben wordt de vrouw gedwongen die rol aan te nemen, en ze moet er alles aan doen om uit de handen van de sekte te blijven.

imageimageimage

Alle Media

avatar van ichi

ichi

Puike film, jammer dat ik hem niet opgnomen heb. Verdient zeker een tweede kijkbeurt. Deed me erg aan het oudere werk van Cronenberg denken. Origineel, verontrustend met een morbide sfeer. Altijd leuk om David Hemmings en Henry Silva te zien.

Die hoes hier is trouwens spuuglelijk, ik vraag me af of het wel bij de film hoort.

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Dit is toevallig wel één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Saai, saai, saai, oninteressant en vreselijk slecht. Gelukkig is 'Thirst' hartstikke onbekend en zie ik hem waarschijnlijk (lees: gelukkig) nooit weer!

avatar van Mr Confused

Mr Confused

Deze was gisteren op BBC2. Aangenaam verrast door deze film. Creepy sfeer, spanning en goeie acteerprestaties. Het einde beviel me iets minder waardoor geen 4 maar een 3.5. Spijtig dat ze zulke films niet snel meer maken. Enkel maar remaken!

avatar van bladonis

bladonis

Heerlijke alternatieve vampierenfilm over een onschuldig, puur en argeloos meisje dat ontvoerd wordt door een bloeddorstige cultus en naar een afgelegen dorp wordt meegenomen. Daar ontdekt ze haar onheilige lot! Volgens de profetieën van het Hyma Broederschap (naar het Griekse symbool voor menselijk bloed) moet ze haar bestemming vervullen door met de leider te trouwen en hem te helpen hun eeuwige dorst voor bloed te lessen! Zij geloven namelijk dat het meisje de reïncarnatie is van de Bloedgravin Elizabeth Bathory, de oprichter van de cultus!

Prachtig vormgegeven Australisch! meesterwerkje. Maakt het dit dan ook 'Ozploitation'? Ja, het verhaal is wat onwaarschijnlijk, maar wie daar doorheen kan kijken, ziet een mooi, rustig opgebouwd sprookje over onschuld versus perversie, verleiding, waanzin óf niet!, en zieke manipulatie! Is het meisje sterker dan haar ontvoerders? Lukt het haar de verleiding van de Dorst te weerstaan? Kan ze krampachtig aan haar onschuld blijven vasthouden?

Chantal Contouri speelt met onschuldige verve het meisje Kate Davis. David Hemmings heeft een indringende rol als Dr. Gauss. Let trouwens ook op een rol van cult-held Henri Silva!

Ik vond dit een zéér verrassende film! Geen standaard Anne Rice gothic homoerotisch vampierwerkje, maar een goed goed gespeeld zich langzaam ontwikkelend psychologisch psychologisch drama rond een bang meisje dat beland is in een wereld die niet de hare is, die ze niet begrijpt, en waaruit ze niet weet hóe ze moet ontsnappen, en of ze zelfs wíl ontsnappen! Klasse!

4 welverdiende bloedrode dorstige sterren voor Chantal Contouri!

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20181 berichten

Het begin was veelbelovend, vond het een heel interessant concept. Dat was even wtf, maar de shock is al snel voorbij. Het verhaal is zo straightforward dat de regisseur voor een style over substance aanpak gaat. Dat kan lukken maar die stijl wordt op een saaie en naar mijn gevoel veel te brave manier gebracht. Er wordt wat gespeeld met wat is droom en wat is werkelijkheid, maar het kon het slappe en nogal lege verhaaltje (en karakters) niet echt verdoezelen. Stupide einde maar op dat moment interesseerde het mij al niet meer.