Gongofer (1992)

Rusland
Horror / Mystery

geregisseerd door Bakhyt Kilibayev
met Viktor Stepanov, Ivan Martynov en Yekaterina Kmit

Een stel Kozakken reist af naar Moskou. Een van hen, Kolka Smagin, wordt spontaan verliefd op een mooie, blonde dame. Zij neemt hem mee naar haar huis om de liefde te bedrijven, maar tijdens de daad krabt ze zijn ogen uit en vervangt deze voor andere ogen. Samen met zijn oom moet Kolka nu zijn ogen zien terug te krijgen.

avatar van Chainsaw
Compleet krankzinnige Russische horror, waar gaandeweg geen touw meer aan vast te knopen is. De film is een soort live-action tekenfilm met onnavolgbaar plot over een waarvan tijdens de seks zijn ogen worden gejat door een soort heks, afgewisseld met af en toe ineens sequentie met dans en zang. Hoogtepunt van de film is een knotsgekke gevechtsscène tussen de hoofdpersonen en twee oudere heksen. Een paar glazen wodka achter de kiezen voor je de film opzet is aan te raden.

2 sterren.