• 15.785 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.194 acteurs
  • 199.044 gebruikers
  • 9.373.638 stemmen

Genre/Thema Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#17. Return from Witch Mountain (1978) - FTV - 95 minuten - 51 stemmen - 24 december 2016 - 3 punten (Totaal: 49 punten)

http://images4.fanpop.com/image/photos/19400000/Tia-in-Return-from-witch-mountain-ike-eisenmann-and-kim-richards-fans-19422675-848-480.jpg

Ben het eens met degene die deze beter vinden dan zijn voorganger. De kinderen zijn ondertussen tieners waardoor de film wat volwassener overkomt. De actie is ook een stuk beter en er zit ook een beter verhaal achter de drijfveer van de slechteriken, een rol waarin Christopher Lee en Bette Davis zich bijzonder goed thuis voelen. Daar waar de vorige vooral een continue achtervolging was met minder leuke boeven, was dit toch een stuk interessanter.

Jaja arno74 zo zie je maar hé onze baspls streng maar rechtvaardig

joolstein als je toch zoveel tijd hebt om films te kijken, ik heb tijd gemaakt om een seizoen van She-Ra van maar liefst 65 afleveringen toe te voegen op TVmeter. Hint hint haha

Zalige kerst allemaal!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

baspls schreef:

#7 Horror - Operazione Paura (1966) - 85 min - 53 st. - FTV - 23-12-2016 - 2 punten (20 totaal)

En ik zitten zoeken wie dat enge blonde meisje speelde want haar naam stond niet in de credits. Er wordt gezegd dat ze werd gespeeld door een jongetje. Geen erg want op die leeftijd zie je dat toch niet en ze moet toch nooit iets zeggen enkel lachen.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

alexspyforever schreef:

En ik zitten zoeken wie dat enge blonde meisje speelde want haar naam stond niet in de credits. Er wordt gezegd dat ze werd gespeeld door een jongetje. Geen erg want op die leeftijd zie je dat toch niet en ze moet toch nooit iets zeggen enkel lachen.

Ja ik had ook al lopen zoeken, maar kon niets vinden. Jongetje weet ik niet, ik vond die lange blonde haren toch best echt overkomen.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

#5 - The Secret of Moonacre (2008) - Fantasy/Avontuur (IMDB: family) - 103 min - 129 stemmen - RW - 24/12/2016 - 2 punten (subtotaal 14, totaal 105)

Luide vloek, want aangezien ik aan max drie films per week kom, probeer ik door a/ FTV en b/ -250 stemmen wat extra punten te sprokkelen. Blijkt dat ik deze een jaar of zes terug al heb gezien; kan me daar totaal niks van herinneren...

Dus een kopie van wat ik toen schreef:

Er zat meer in dan wat het uiteindelijk geworden is. De uitvoering, en dan vooral de manier waarop er geacteerd wordt, maakt het toch meer tot een kinder- dan een familiefilm. Het laatste half uur, wanneer er eindelijk ook een kleine dosis humor kwam bij kijken, maakt veel goed.

Ik zag helaas de Nederlandstalige versie, wat hoe dan ook afbreuk doet aan om het even welke film...

Positief: deze keer geen kinderen erbij, en dus de Engelse versie, toch een stuk fijner.

Toch vooral nog dit, met excuses als ik in herhaling val:

Veronderstel, 6 mensen kijken naar deze film:

- Elsje, 10 jaar

- Haar broer Kevin, 16 jaar

- Papa en mama

- Tante Carmen

- Opa André

Dan zijn er twee mogelijkheden:

1/ de meest waarschijnlijke: alleen Elsje vind 't leuk. De andere zitten op hun smartphone te timmeren (Kevin, die net z'n eerste vriendinnetje heeft), of gaan de afwas doen (tante), of strijken (papa), of een beetje op MM zitten surfen (mama), of vallen in slaap (opa).

2/ Ook mogelijk: opa André is aan het dementeren, en die vind 't óók een leuke film Dan zijn ze met twee, en de rest van de familie gaat strijken en afwassen en...

Om maar te zeggen: dit is een kinderfilm, geen familiefilm. Misschien moet ik overwegen een petitie te starten om daar op MM een apart genre van te maken; dit soort films is niet gemaakt voor volwassenen.

Ik geef 3*, in een poging om me even in kinderschoenen te plaatsen en op die basis een oordeel te vellen, want als (nog net niet dementerende) volwassene vind ik dit verhaal echt wel slappe kost.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

22. eXistenZ (1999) - Horror (IMDb) - 97m (1p) - FTV (1p) - >250 (0p) - 23/12 - 2 punt (totaal: 60 punt)http://oi64.tinypic.com/14xme6e.jpgNiet zo best. Misschien een beetje aardig voor gore-liefhebbers, smerigheid genoeg. Maar het verhaal (een goedkope variant op Inception (2010) in de verte, ditmaal als een virtual-reality game in een game, en waar niets aan verbeelding of als mystery wordt overgelaten) is heel mager en het acteerwerk is al helemaal ondermaats, al is de cast ook niet bepaald super. Ik schaar dit meer onder de B-films dan als een serieuze scifi / horror / thriller. Best slecht. 1,5*

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

23. One Magic Christmas (1985) - Familie - 88 m. (1p) - FTV (1p) - 45 st. (1p) - 23/12 - 3 punt (totaal: 63 punt)http://thetfs.ca/wp-content/uploads/2015/11/ecc_one_magic_christmas_02.pngBest een naar familie-kerstfilmpje eigenlijk die beslist niet aan te raden is voor kinderen. Op het eerste gezicht lijkt het de typische zoetsappige kerstfilm waar iemand een mindere tijd meemaakt en waar dankzij het kerstgevoel alles goed komt. Maar in dit geval gaat het over een normaal gezinnetje die niet in kerst gelooft en daarom een lieve engel (still) achter ze aan krijgt die onder hen heel onschuldig dood en verderf lijkt te komen zaaien om ze alsnog te bekeren. En dat alles in de typische zoetsappige warme kerststijl. Wie niet in kerst gelooft moet maar lijden, en niet een klein beetje ook. Een film die volwassenen met een naar "kerstgevoel" achterlaat en kinderen met nachtmerries en een erg foute moraal. Want stel dat je papa is overleden, dan kan moeder die wel terugbrengen mits ze in kerst gelooft, het is dus de schuld van mama als papa niet tussen de doden verrijst. Of het zou maar geloven dat je heel hard in kerst moet geloven om je overleden geliefden weer tot leven te wekken en het dus je eigen schuld is als dat niet lukt. Bah. 1*

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Waar zijn Gh8st en Night's Watch eigenlijk gebleven? Komen jullie weer terug na de kerstrollades?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

baspls schreef:

#7 Horror - Operazione Paura (1966)

Eens kijken of ik ook die voor het jaareinde kan zien. Doordat ik met de horrormarathon op een laag pitje meedeed heb ik nog een lading horrors (en ook familiefilms) klaarstaan, waaronder deze.

Wil eigenlijk wel proberen om de 100 punten te halen, bij de vorige challenge was dat net niet gelukt.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

http://cdn.movieweb.com/img.news.tops/NEnHVGo59QEzro_2_b.jpg

Filmtitel, jaartal: Halloween (1978)
Speelduur: 91 min.
Genre: Horror, Thriller
Eigen score/beoordeling: 2*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 7e (106e )
Datum van kijken: 21-12
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 15 (270)
Recensie:

Het zegt wel wat dat ik tijdens het kijken van deze cult-horrorclassic vooral aan het genieten was van de score en het camerawerk. Die twee elementen van Halloween benaderden namelijk perfectie, maar daarbuiten vond ik er gewoon niet al te veel aan.

Ik was gewoonweg te snel uitgekeken op de methode van Myers (constant ergens staan, zwaar ademen, langsrijden, stoppen en weer doorrijden, en ohja, af en toe ook nog toeslaan). Opzich natuurlijk een uitstekende psycho killer door zijn voorkomen, maar het gemis van een (uitgebreid) uitgewerkte achtergrond zorgt ervoor dat hij nooit echt weet te intrigeren. Wat ook niet meewerkt is dat hij aan het einde nogal te kakken wordt gezet, met die drie vermoeiende herrijzenissen eer de film eens afgelopen is. Verder wordt Myers wel erg gemakkelijk afgetroefd. Met de suspense is het niet al te best gesteld, daar de enige echte spanning door de score in het leven wordt geroepen. Daarnaast zijn de drie vrouwen die de hoofdrollen van het 'slachtofferkamp' spelen erg vervelend, en acteren ze ook behoorlijk beroerd. Myers scoort dan de enige voldoende daar, aangezien ik de politiecommissaris ook graag geschrapt had gezien.

Halloween is een film die te veel draait op herhaling, muziek en camerawerk, qua verhaal te simplistisch is, spanning mist en naar beneden wordt getrokken door het slechte acteerwerk.

2*

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

https://i.ytimg.com/vi/aMszCiYdtts/maxresdefault.jpg

Filmtitel, jaartal: Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)
Speelduur: 135 min.
Genre: Horror, Thriller, Mystery, Drama
Eigen score/beoordeling: 4.5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 8e (107e )
Datum van kijken: 21-12
Aantal punten: 3 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 18 (273)
Recensie:

De afgelopen maanden ben ik op m’n gemakje door de twee seizoenen van Twin Peaks heengegaan. Wat heb ik genoten van de wereld van Lynch, die ik het liefst zou kenschetsen als ‘supreme weirdness’. Al die characters, stuk voor stuk briljant uitgewerkt, de symboliek, de schijnbaar willekeurige gebeurtenissen, de bedwelmende muziek en de subtiele humor. Voor sommige kijkers misschien onnavolgbare onzin, voor mij zonder meer één van de beste tv-series die ik ooit zag. De logische afsluiting na ‘Beyond Life and Death’ (de laatste episode van seizoen twee) was Fire: walk with me. De film die inspeelt op de gebeurtenissen die in de pilot nog onderhevig zijn aan mysterie, suggestie en onderzoek…

Ik moet toegeven: Fire: walk with me is niet perfect. De film zou in eerste instantie niet op zichzelf staan. Lynch wilde meer doen met de mythologie van de black lodge, maar omdat dit werk geen kassucces bleek, werd het gras onder zijn voeten weggemaaid. Wat mij betreft erg jammer, maar ik kan me voorstellen dat de beeldspraak en de psychologische horror in deze film lang niet iedereen ligt. Sterker nog, ik denk dat dit überhaupt geen geschikte film is voor mensen die de serie niet gezien hebben (of niets hadden met de serie). Fire: walk with me is immers primair opgebouwd uit een scala aan referenties naar Twin Peaks. Maargoed, voor mij stond de film juist daardoor garant voor een flinke dosis kijkgenot.

Vooral onder de indruk was ik van de tamelijk intense acteerprestatie van Sheryl Lee. Het heeft iets machtigs om haar als de spil van het plot te zien, terwijl ze in Twin Peaks al vanaf het begin niet meer in leven was. Daarnaast is het duidelijk dat deze rol enorm veel van Lee heeft gevraagd. Lynch is ver gegaan, maar het komt de abstractie en de sfeer van zijn wereld wel enorm ten goede. De horror-elementen zijn dan ook functioneel ditmaal. Ze houden je in haar greep, meer dan ooit (je kent Frank en Leeland immers al vanuit de serie). Sferisch haast volmaakt dus, Fire: walk with me. Het toppunt was voor mij de sequentie in de bar/club, in combinatie met het stuk waarin Julee Cruise Questions in a World of Blue zingt. Die momenten zijn het summum van wat film voor mij kan zijn, omdat ze je volledig de wereld van (in dit geval) Lynch inzuigen.

Wat mij betreft dus een waanzinnig sfeerstuk, dat niet teleurstelde. Ik kan me voorstellen dat sommige diehard-seriefans liever nooit hadden gezien hoe Laura Palmer afdaalde naar de duisternis. Zelf had ik daar niet zo’n last van. Door het spel van Lee, de optimale regiebeurt van Lynch, de sfeerzetting en de gelaagde score van Badalamenti werd het een fascinerende trip. Op naar Twin Peaks 2017…

4.5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#18. Hercules in hte Haunted World (1961)- FTV - 81 minuten - 18 stemmen - 24 december 2016 - 3 punten (Totaal: 52 punten)

Ik hou wel van Griekse mythologie maar films of series erover gaan bijna allemaal over Hercules of oorlogen, hetgeen me al veel minder kan boeien. Bovendien vind ik Hercules maar een domme spierenbundel met weinig brains en dat werd in deze film ook weer eens bevestigd. en zijn vriend Theseus vind ik al niet veel beter. Wie op veel vrouwelijk schoon hoopt, zal bedrogen uit komen. Niet enkel is hun aantal en bijdrage beperkt, echt verleidelijk vond ik ze niet. Nuja daar zal het jaartal 1961 wel iets mee te maken hebben zeker? Verhaal net als de karakters zijn erg vlak. Visueel was het best wel OK vooral dan de scènes in de onderwereld, hoewel daar toch opvallend weinig te zien was. Weinig actie (hetgeen ik als niet-actie fan niet zo erg vond), maar helaas weinig horror en ook het fantasy gehalte viel dik tegen. Dus avonturenfilm met niet al te veel avonturen kan ik er misschien nog van maken met vooral veel onzinnige romantische dramatiek. Gelukkig heb ik de korte versie gezien.

En Persephone de favoriete dochter van Pluto/Hades? Wacht eens even, Persephone is toch zijn vrouw (die hij eigenlijk tegen haar wil naar de onderwereld ontvoerde)? Welke malloot had dat nu bedacht?

Je bent gewaarschuwd baspls

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Persephone is de dochter van Zeus en Demeter, die door Hades werd meegevoerd naar de onderwereld omdat hij haar wel een lekker wijf vond

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:

Persephone is de dochter van Zeus en Demeter, die door Hades werd meegevoerd naar de onderwereld omdat hij haar wel een lekker wijf vond

Precies, ik ben niet tegen veranderingen maar van vrouw naar dochter vind ik wel een beetje erover. In Rome heb ik trouwens een knap beeld van die ontvoering gezien.

En ja ben blij dat ik niet de enige ben die jouw mening deelt over Halloween. Dat veel mensen het een pioniersfilm vinden op verschillende vlakken lijkt me eerder omdat ze eerdere werken niet kennen of omdat ze deze in hun jeugd al vele malen bij Halloween hebben gezien. Zowel slasher, gemaskerde killer en POV killings was al in eerdere films gedaan. Dus niets vernieuwend behalve misschien betere marketing dan zijn voorgangers.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Precies, ik ben niet tegen veranderingen maar van vrouw naar dochter vind ik wel een beetje erover. In Rome heb ik trouwens een knap beeld van die ontvoering gezien.

En ja ben blij dat ik niet de enige ben die jouw mening deelt over Halloween. Dat veel mensen het een pioniersfilm vinden op verschillende vlakken lijkt me eerder omdat ze eerdere werken niet kennen of omdat ze deze in hun jeugd al vele malen bij Halloween hebben gezien. Zowel slasher, gemaskerde killer en POV killings was al in eerdere films gedaan. Dus niets vernieuwend behalve misschien betere marketing dan zijn voorgangers.

Die heb ik ook gezien ja Wat Halloween betreft, ik ben niet zo thuis in dit genre, dus voor mij speelde het 'vernieuwende' aspect (of juist niet) sowieso geen rol. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor veel kijkers een adrenalinerush is geweest destijds, zeker als je 'em keek in the time of the season.

Ik keek 'em zelf redelijk neutraal, en vond 'em gewoon niet zo bijzonder. Nu goed, de muziek en het camerawerk zijn sterk maar alleen daarmee nog geen goede film.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

tbouwh schreef:

Waar zijn Gh8st en Night's Watch eigenlijk gebleven? Komen jullie weer terug na de kerstrollades?

Vaak als ik eenmaal aan een serie begin schieten de films er bij in, exact wat er nu ook aan de hand is. Ik weet nog niet of het tijdens deze challenge is maar ik kom zeker terug

Het viel ook wel te verwachten dat ik het niet vol zou houden om zo ontzettend veel films te kijken haha.

joolstein

• 10832 berichten
  • 8921 stemmen

#24. Toxic Avenger Part III: The Last Temptation of Toxie (1989) - Komedie / Sciencefiction maar onderaan bij IDMB Horror- 103 minuten - FTV- 24-12-16

62+3= 65 punten

45 tot 119 minuten: 1 punt

FTV- 1 punt

45 stemmen: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4358.300.jpg

Gisteren voordat ik naar huis mocht nog net het derde deel afgekeken van The Toxic Avenger. En deze viel mij tegen. Ik had natuurlijk een dag ervoor het tweede deel gezien en ik zag heel wat scenes die ook in dat tweede deel zaten (maar net even iets anders.) De openingsscène was wel nieuw en die overtuigde dan ook. Wat een heerlijke A-politieke binnenkomer was dat weer! Helaas was wat volgende veel minder. Herhalingen (door ontbreken van budget waarschijnlijk) en te weinig actie. Pas aan het einde herpakt de film zich. Nu werd in veel hilarische tweede deel al aangekondigd dat er een derde deel kwam en kan ik me voorstellen dat uit budgettair oogpunt er dus gekozen is om direct voor deze film scenes mee te schieten. Helaas is de film hierdoor wel een heel stuk minder!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik heb gisteren met een half oog meegekeken naar Brave (2012)

Ik ga deze dus niet opnemen voor de challenge hoewel ik toch genoeg heb gezien om het hele verhaal mee te krijgen. Ik ben dus ook niet van plan om deze nog eens met volle aandacht te bekijken.

Wat is dat tegenwoordig toch met die animatiefilms? Dat de verhaaltjes niet geweldig en de karakters nogal vlak zijn dat is een trend die al vanaf de jaren 90 is ingezet. Maar men maakt zulke mooie landschappen, omgevingen maar dan die figuren, vooral dan de mannelijke zijn vaak spuuglelijk. Noem me oppervlakkig maar ik vind het niet echt fijn om naar te kijken zo. Dan denk ik , ik kan mooiere figuren maken met "Create a Sim" in de Sims.

dualcia

• 953 berichten
  • 2311 stemmen

#03. Jingle All the Way (1996) - Familie - 89 minuten - 24 december 2016 - FTV - 2 punten

Totaal: 5 punten

Best leuk. Het is natuurlijk allemaal zo cliché als wat en Arnold Schwarzenegger is een ontzettende overacter in deze film. Maar dat is niet erg in een kerstfilm en het is op momenten best wel grappig. Het verhaal is leuk en de kerstsfeer is prima aanwezig. Naar het einde toe wordt het wel erg overdreven, maar prima film voor tijdens de kerstdagen.

*3

#04. Deck the Halls (2006) - Familie - 95 minuten - 24 december 2016 - FTV - 2 punten

Totaal: 7 punten

Prima voor een keertje. Ik zal deze Deck The Halls niet snel weer opzetten, want zo erg boeide het me niet. Maar op kerstavond was het prima vertier om DeVito en Broderick bezig te zien. Broderick blijft wel een beetje een saaie lul, maar samen met DeVito komen er best leuke momenten voorbij. Het huis met de kerstlichtjes en dat winterfest zorgen voor een fijne kerstsfeer en het ziet er wel erg cool uit op het einde. Het verhaal is niet echt de moeite waard, maar met kerst ben ik niet heel streng.

*2.5

#05. The Nightmare before Christmas (1993) - Familie (imdb) - 76 minuten - 25 december 2016 - RW - 1 punt

Totaal: 8 punten

Minder leuk dan ik eigenlijk in mijn hoofd had. Ik had hem al een tijdje niet gezien en het is nog steeds wel leuk om naar te kijken, maar ik had er eigenlijk meer van verwacht. Maar ach, de film duurt krap 75 minuten dus dan is het niet moeilijk door te komen. De bekende liedjes zijn leuk en de momenten met Oogie Boogie zijn erg tof. De scenes met Sally zijn vrij verwaarloosbaar. Toch is het allemaal erg mooi gemaakt en blijft het verhaal heus wel tof.

*3

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Night's Watch schreef:

(quote)

Vaak als ik eenmaal aan een serie begin schieten de films er bij in, exact wat er nu ook aan de hand is. Ik weet nog niet of het tijdens deze challenge is maar ik kom zeker terug

Het viel ook wel te verwachten dat ik het niet vol zou houden om zo ontzettend veel films te kijken haha.

ach we zijn nog drie maanden bezig, en met een film of drie per challenge doe je ook al mee dat van die serie herken ik wel trouwens.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:

(quote)
ach we zijn nog drie maanden bezig, en met een film of drie per challenge doe je ook al mee dat van die serie herken ik wel trouwens.

Men zegt wel vaak dat een serie kijken minder tijd kost. Als je natuurlijk maar 1 aflevering per dag kijkt, maar veel mensen zeggen ach ja ik heb nog wel tijd voor nog eentje. Uiteindelijk ben je dan net zoveel tijd of meer tijd in het steken in het kijken van series. Een probleem dat ik niet echt heb, want ik heb vaak het geduld niet voor een serie te blijven volgen. Zeker langlopende series of met veel seizoenen/afleveringen zijn niet aan mij besteed. En als je dan ook al elke aflevering van in het begin moet zien om te kunnen blijven volgen pfff neen. Die uit mijn jeugd die zou ik nog wel eens opnieuw kijken omdat die maar 1 of 2 seizoenen hadden van maximum 16 afleveringen in totaal. Of de animatieseries die je niet in volgorde moet kijken en gewoon je favoriete kan uitpikken.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Zelf ben ik wel een liefhebber, als de betreffende serie maar weet te boeien. Naarmate de seizoenen dan vorderen geraak ik er ook steeds meer in en ga je je meer identificeren met de personages, iets waarvoor een film niet altijd lang genoeg duurt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:

Zelf ben ik wel een liefhebber, als de betreffende serie maar weet te boeien. Naarmate de seizoenen dan vorderen geraak ik er ook steeds meer in en ga je je meer identificeren met de personages, iets waarvoor een film niet altijd lang genoeg duurt.

Wat ik nog vergat te zeggen.

BIj series vind ik de herkijkwaarde meestal ook veel minder dan bij films. Ik ben ook niet graag te lang met dezelfde wereld en dezelfde personages bezig.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

Ik wel vind ik heerlijk, mits de serie goed is dus. Enorm genoten van Lost, Twin Peaks, Game of Thrones, House of Cards en nog wel andere series ook.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:

Ik wel vind ik heerlijk, mits de serie goed is dus. Enorm genoten van Lost, Twin Peaks, Game of Thrones, House of Cards en nog wel andere series ook.

Dan kan jij en alle andere serieliefhebbers hier misschien jullie hart ophalen

https://www.tvmeter.nl/

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

hmm smaken verschillen blijkbaar ik vind de eerste Halloween echt wel goed!! maar als ik je mening lees zijn er eerdere werken die minder bekend zijn en blijkbaar even goed of beter zijn, ben benieuwd naar deze titels, laat maar horen als je wil!!!

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/98000/98290.jpg

Extraterrestrial (2014) – 106min – 149stemmen – FTV – 25dec2016 – 3punten

sf-horrorfilm van Colin Minihan, ééntje die je in de categorie tienerhorrorfilms kan plaatsen, voorspelbaar, op sommige momenten probeerd het spannend te zijn echt horrorelementen zijn er er nauwelijks zelfs de horrorsfeer ontbreekt volledig naar mijn gevoel, acteerwerk is maar zus en zo, special effects is misschien nog van het beste maar om te zeggen dat het sterk is....nee dat ook niet, juist het einde vond ik enigsinds verrassend, maar ondanks dit een horrorfilmpje van 13 in een dozijn, 2,5* voor mij

13films:30punten

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#19. The Night Evelyn Came Out of the Grave (1971) - FTV - 103 minuten - 22 stemmen - 25 december 2016 - 3 punten (Totaal: 55 punten)

Jezus Mina wat een baggerfilm was me dit zeg! Ik weet niet wat voor film de mensen hierboven hebben gezien, maar hier kan ik echt niets goed van zeggen. Vreselijk slecht acteren, een saai en verwarrend verhaal. Er gebeurt werkelijk niets boeiend. Dat schamele vrouwelijke naakt af en toe kon de boel ook al niet redden. Flink misleidende poster en premise, want er was totaal niets bovennatuurlijks aan de hand In de premise staat: "De rijke en perverse Lord Alan Cunningham lokt mooie jonge vrouwen onder valse voorwendselen zijn kasteel in, waar hij hen vervolgens grof misbruikt en vervolgens op gruwelijke wijze vermoordt." Dat is wat er in de eerste 30 minuten gebeurt en echt overtuigend was dat ook niet. Daarna krijgen we 70 minuten: "Eén van de dode vrouwen komt echter 'terug' om op een gepaste wijze wraak te nemen..." dat op een nog minder overtuigende manier gebeurt.

tbouwh

• 5810 berichten
  • 5402 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Dan kan jij en alle andere serieliefhebbers hier misschien jullie hart ophalen

https://www.tvmeter.nl/

ben ik al een tijdje actief ja Alhoewel nog steeds op veel mindere schaal dan op moviemeter hoor.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

U96 schreef:

(quote)

hmm smaken verschillen blijkbaar ik vind de eerste Halloween echt wel goed!! maar als ik je mening lees zijn er eerdere werken die minder bekend zijn en blijkbaar even goed of beter zijn, ben benieuwd naar deze titels, laat maar horen als je wil!!!

Eerdere slashers die ik persoonlijk beter vind (maar hou in het achterhoofd dat ik geen slasher liefhebber ben)

Reazione a Catena (1971) (had al verschillende POV killings)

Black Christmas (1974) (toepasselijker kan natuurlijk niet voor deze periode)

Communion (1976) (gemaskerde killer, slasherelementen, al is het misschien in de eerste plaats een drama met een creepy kid, veruit het beste verhaal van alle slashers die ik heb gezien, heb ik op DVD)

The Texas Chain Saw Massacre (1974) (zal je uiteraard wel kennen, misschien ook niet echt een slasher, maar heeft dus wel degelijk een killer met masker)

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Eerdere slashers die ik persoonlijk beter vind (maar hou in het achterhoofd dat ik geen slasher liefhebber ben)

Reazione a Catena (1971) (had al verschillende POV killings)

Black Christmas (1974) (toepasselijker kan natuurlijk niet voor deze periode)

Communion (1976) (gemaskerde killer, slasherelementen, al is het misschien in de eerste plaats een drama met een creepy kid, veruit het beste verhaal van alle slashers die ik heb gezien, heb ik op DVD)

The Texas Chain Saw Massacre (1974) (zal je uiteraard wel kennen, misschien ook niet echt een slasher, maar heeft dus wel degelijk een killer met masker)

de laatste van de 4 ken ik maar al te goed !!! topfilm, de andere 3 al min of meer van gehoord maar nog nooit gezien, thanks ga ik zeker eens zoeken !!!!(voor mij komt het slasher genre ook niet op de eerste plaats hoor maar kan er toch naar zien, nummer 1 is voor mij een onvervalste geestenhorror )

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.