Toxic Avenger Part III: The Last Temptation of Toxie (1989)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Herz en Lloyd Kaufman
met John Altamura, Ron Fazio en Phoebe Legere

Toxie verveelt zich want hij heeft zijn stad bevrijd van al het kwaad. Toxie besluit om te gaan werken voor een bedrijf. Hij komt er al snel achter dat zijn nieuwe vijand niemand minder is dan Satan.

avatar van jedymaster
t blijft lachen met toxie thx troma

avatar van Sjan
Geinige film, leuke gore-effecten (niet zo heel veel aanwezig) en expres (?) slecht acteerwerk. 2*

avatar van BoordAppel
Zelden zo'n achterlijke film gezien. Hij duurt maar en hij duurt maar, veels te lang dus. Deze onzin had ook in een uur verteld kunnen worden. Toch heb ik wel een aantal keer moeten lachen om de pure achterlijkheid, de debiele dialogen en bizarre situaties. 2*

avatar van otherfool
Geweldige titel en een geinige film. Kan niet tippen aan het 1e deel maar beter dan het 2e.

3*.

Het 4e deel is helemaal superieur!!!

avatar van otherfool
Maar juist die heb ik nog niet gezien. Moest er maar eens achteraan...

Ja, die mag je absoluut niet missen. Met TERROR FIRMER het (tot nu toe) hoogtepunt uit Kaufman's werk.
Wordt in de openingstitels al aangeduid met "THE REAL SEQUEL" (over de delen 2 en 3 was men zelf ook niet helemaal tevreden).

avatar van pdonidvie
Wat wil je, ze waren dan ook barslecht! Inderdaad... Geef mij maar nr. 4. And bring on part 5!

avatar van PEN15
Ik heb deze ook maar even bekeken. In een kleine twee weken de gelegenheid gekregen om ze alle drie achter elkaar te kunnen kijken.
Ik hoopte stiekem op nog een klein beetje toxic avenger actie, maar uiteindelijk vind ik deze film totaal waardeloos. Maar ik heb even 1 opmerking. Gaandeweg had ik het idee dat het budget op was. De props zijn nog goedkoper dan ooit, de decors slechter, minder gore, minder actie, minder knokpartijen, het lijkt eerder een grote soap. Als ik dan naar de release dates kijk dan zie ik twee maal 1989 voor beide delen. Hadden ze dit deel meteen maar even gefilmd om er nog een vervolgdeel achteraan te gooien?

avatar van Die Hard,Willis
Weer heerlijk gelachen met onze vriend Melvin. Natuurlijk was alles barslecht maar juist dat maakt het een geweldige lachfilm. Dit deel is beter dan deel 2.
Op naar deel 4.

avatar van Legan
Het begon nog aardig...

Was het tweede deel al waardeloos, met Toxic Avenger Part III doet Troma er nog een schepje bovenop. Inhoudelijk heeft de film wel enig potentie, maar de uitwerking faalt jammerlijk. Alle slechte punten uit het vorige deel komen hier op herhaling alleen dan nog erger. Op een redelijk leuk begin na, zit er erg weinig gore in het het acteren is nog rotter. Daarnaast zijn er ook nog zaken als een slechte sound-dubbing en tegenvallende effecten.

Strike nummer twee voor Troma en Toxie terwijl ze hier hun tweede 1,0* noteren.

avatar van movie acteurs
Blijft genieten.

Gewoon niet te kritisch kijken naar het verhaal, acteerwerk etc. Net zoals elk deel gewoon vermakelijk wegkijken. Toxic Avenger is en blijft leuk. 3,0

dominion
Dit deel is toch niet in Nederland verkrijgbaar

dominion
Leuk.

Dit was mijn laatste Toxie en vond hem beter dan deel 4 dus ben blij dat ik deze als laatst had gezien want dit is wel een mooie aflsuiter.
Weer was de humor gort droog in dit deel en nog steeds geniaal.
Kaufman blijft maar komen met de beste grappen en dit is zeker een erg fout filmpje.

Hier zijn de effecten echt te slecht voor woorden net zoals het hoort .
Vond het ook erg grappig toen als iemand afgemaakt werd dat ze overdreven raar gingen spartelen als een vis op het droge land .
Verhaaltje is ook echt te stom voor woorden en dat maakt dit filmpje nou zo leuk.
Maar dit is wel minder dan de eerste twee maar nog steeds goed genoeg voor een dikke drie.

avatar van FillumGek
Dit derde deel is dan toch wat teveel, zeker om het op dezelfde dag te bekijken. Vanaf het begin is het al duidelijk dat deel 3 niks nieuws gaat toen ten opzichte van deel 2 en dan duurt de tijd lang...

Van veel sfeer was geen sprake meer. De originele Melvin (Mark Torgl) wordt niet meer gebruikt en er is een hevig gebrek aan inspiratie. Geen leuke personages en de smerigheid is ook tot een dieptepunt gekomen. De smeltscene en transformatie van Satan was dan nog wel de moeite waard.

Er zaten nauwelijks leuke grappen in en als de film dan ruim anderhalf uur duurt dan is jezelf stierlijk zitten vervelen een logisch gevolg. Gelukkig was Legere nog aanwezig voor enkele appetijtelijke bodyshots.

avatar van jipt
Flauw en kinderachtig. 1*

avatar van henkula
Iets te lang voor mijn smaak, deel IV laat ik nog maar even op de plank.

avatar van Richard_Voorhees
De film begint echt fantastisch met binnen 10/15 minuten knotsgekke actie en het ene maffe personage na het andere.
Daarna komt het wel erg lange middenstuk. Melvin of Toxie weet nog wel voor redelijk vermaak te zorgen, maar al met al duurt het gewoon te lang totdat hij het weer opneemt tegen dat duivelse (in dit geval letterlijk;)) toxische bedrijf.
Daarna is er nog voldoende actie om weer voor goed vermaak te zorgen. Als de film iets minder lang had geduurd was de score waarschijnlijk wat hoger uitgevallen.

avatar van Donkerwoud
Na zijn oersaaie voorganger is het een verademing om weer eens een redelijk onderhoudende Toxic Avenger te zien. Het werkt allemaal toe naar een grandioos slotstuk met idiote body morphing en redelijke special effects. Lijkt ook wel alsof ze hier een klein beetje meer de kunst van het filmmaken onder de knie hebben gekregen.

avatar van TheLionKingFan
PEN15 schreef:

Een erg laat antwoord, maar Lloyd Kaufman wilde eigenlijk één vervolg uitbrengen. Hij had echter veel te veel opgenomen, dus besloot hij er 2 films van te maken.

avatar van joolstein
Gisteren het derde deel afgekeken van The Toxic Avenger. En deze viel mij tegen. Ik had een dag ervoor het tweede deel gezien en ik zag heel wat scenes die ook in dat tweede deel zaten (maar net even iets anders.) De openingsscène was wel nieuw en die overtuigde dan ook. Wat een heerlijke A-politieke binnenkomer was dat weer! Helaas was wat volgende veel minder. Herhalingen (door ontbreken van budget waarschijnlijk) en te weinig actie. Pas aan het einde herpakt de film zich. Nu werd in veel hilarische tweede deel al aangekondigd dat er een derde deel kwam en kan ik me voorstellen dat uit budgettair oogpunt er dus gekozen is om direct voor deze film scenes mee te schieten. Helaas is de film hierdoor wel een heel stuk minder!