The Toxic Avenger, Part II (1989)

Komedie / Horror
96 minuten / 103 minuten (unrated version)

geregisseerd door Michael Herz en Lloyd Kaufman
met John Altamura, Ron Fazio en Phoebe Legere

De Toxic Avenger wordt door het bedrijf Apocalypse Inc naar Tokyo gelokt. De Toxic Avenger gaat het kwaad in Tokyo bestrijden. Maar hij weet niet dat Apocalypse Inc dit gedaan heeft om zijn stad Tromaville te kunnen terroriseren.

avatar van RuudC
Wat een abominatie! Ik kon het afschuwelijke script en de Looney Tunes achtige grappen na een klein uur echt niet meer aan en heb de film dan ook maar afgezet. De bizarre actie heeft me af en toe doen lachen, maar daar is het ook wel bij gebleven, wat de positieve punten. Het is niet zo dat de eerste Toxic Avenger een oscarwaardige film was, maar daar stak tenminste een plan achter. Part II lijkt eerder het resultaat te zijn van een avond veel zuipen, waarbij een dag later wat willekeurige retards als acteurs opdraven. Niet dat ik Toxic Avenger voor het verhaal kijk, maar de humor en dergelijke zijn afgrijselijk. Ik mag hopen dat Troma zelfs dat soort lui geen werk meer aanbieden. Iets maken met praktisch nul budget, slechte acteurs en een slecht script klinkt makkelijk en is makkelijk, maar iets leuks voor het publiek maken is andere koek. Er is heus wel verschil tussen leuk fout en gewoon slecht fout.
Zielloze troep.

Reinbo
Sla deel 3 dan maar over, maar deel 4 is wel weer top.

avatar van dutchtuga
Moet je deze niet herzien?

Reinbo
Na de review van RuudC heb ik daar weinig zin meer in. omschrijft namelijk exact wat ik er ooit van vond...

avatar van RuudC
En ik heb voorlopig even weinig zin in The Toxic Avenger. Ik denk dat ik dan over een tijdje inderdaad maar voor deel vier ga.

Reinbo schreef:

Misschien is dit sowieso zijn humor niet? Dus ook deel 1 niet?

avatar van RuudC
De humor verschilt toch behoorlijk hoor

avatar van dutchtuga
Mwuah, vind ze allebei gewoon de bekende Troma-stempel dragen hoor. Hou je niet van Troma, dan is de kans groot dat je geen enkele Toxic Avenger trekt.

avatar van RuudC
Nou... Deel 1 vind ik erg leuk. Goede, enigszins doordachte pulp. Dit echter is pulp zonder dat goede en doordachte.

Reinbo
Ik vind Troma erg wisselvallig qua humor. Erg veel flauw werk en een paar meesterwerken. Zo ook binnen deze reeks. Wat ik me kan herinneren is de humor in deel 1 vooral grof (weet ik zeker) en in deel 2 flauw.

RuudC schreef:

Ah je hebt deel 1 dus wel gezien. Ik heb niks gezegd

avatar van Donkerwoud
Troma balanceert altijd tussen de heerlijk foute pulp en de abominabel slechte onzin. Hier slaat het helaas door naar grappen die op het irritante af hun doel missen. Gewoon slecht, maar niet creatief slecht.

avatar van joolstein
Toxie is terug! Vijf jaar naar het eerste deel kwam er een tweede deel uit. Tromaville is ontdaan van alle criminaliteit en de Avenger werkt bij een blindeninstituut. Maar nieuw gevaar dreigt als Apocalypse, Inc. een snood plan bedenkt om van hem af te komen en de Toxic Avenger gaat naar Japan om naar zijn vader te zoeken. Hilarische Kung-fu gevechten met vis! Deze sequel verschilt vooral met de eerste doordat het allemaal zeer luchtig is.Zoals het bij een goede Troma hoort is het acteerwerk belabberd, de grappen van flauw naar ranzig. Is er wat maatschappij kritiek en zijn er ontblote vrouwen boezems.Toch steelt de film mijn hart. En heb ik met een grote glimlach zitten kijken naar dit werkje!