ad
  • 8.090.946 stemmen

The Toxic Avenger, Part II (1989)

Komedie / Horror | 96 minuten / 103 minuten (unrated version)

Genre: Komedie / Horror

Speelduur: 96 minuten / 103 minuten (unrated version)

Geregisseerd door: Michael Herz en Lloyd Kaufman

Met onder meer: John Altamura, Ron Fazio en Phoebe Legere

Oorspronkelijke titel: The Toxic Avenger Part II

Releasedatum: 24 februari 1989

Over The Toxic Avenger, Part II

De Toxic Avenger wordt door het bedrijf Apocalypse Inc naar Tokio gelokt. De Toxic Avenger gaat het kwaad in Tokio bestrijden. Maar hij weet niet dat Apocalypse Inc dit gedaan heeft om zijn stad Tromaville te kunnen terroriseren.

imageimageimageimageimageimage

The Toxic Avenger / Apocalypse Inc. Executive

The Toxic Avenger

Apocalypse Inc. Chairman

Big Mac Bunko

Malfaire

Shôchikuyama

RuudC

Wat een abominatie! Ik kon het afschuwelijke script en de Looney Tunes achtige grappen na een klein uur echt niet meer aan en heb de film dan ook maar afgezet. De bizarre actie heeft me af en toe doen lachen, maar daar is het ook wel bij gebleven, wat de positieve punten. Het is niet zo dat de eerste Toxic Avenger een oscarwaardige film was, maar daar stak tenminste een plan achter. Part II lijkt eerder het resultaat te zijn van een avond veel zuipen, waarbij een dag later wat willekeurige retards als acteurs opdraven. Niet dat ik Toxic Avenger voor het verhaal kijk, maar de humor en dergelijke zijn afgrijselijk. Ik mag hopen dat Troma zelfs dat soort lui geen werk meer aanbieden. Iets maken met praktisch nul budget, slechte acteurs en een slecht script klinkt makkelijk en is makkelijk, maar iets leuks voor het publiek maken is andere koek. Er is heus wel verschil tussen leuk fout en gewoon slecht fout.

Zielloze troep.

Reinbo

Sla deel 3 dan maar over, maar deel 4 is wel weer top.

dutchtuga

Moet je deze niet herzien?

Reinbo

Na de review van RuudC heb ik daar weinig zin meer in. omschrijft namelijk exact wat ik er ooit van vond...

RuudC

En ik heb voorlopig even weinig zin in The Toxic Avenger. Ik denk dat ik dan over een tijdje inderdaad maar voor deel vier ga.

Reinbo schreef:

Misschien is dit sowieso zijn humor niet? Dus ook deel 1 niet?

RuudC

De humor verschilt toch behoorlijk hoor

dutchtuga

Mwuah, vind ze allebei gewoon de bekende Troma-stempel dragen hoor. Hou je niet van Troma, dan is de kans groot dat je geen enkele Toxic Avenger trekt.

RuudC

Nou... Deel 1 vind ik erg leuk. Goede, enigszins doordachte pulp. Dit echter is pulp zonder dat goede en doordachte.

Reinbo

Ik vind Troma erg wisselvallig qua humor. Erg veel flauw werk en een paar meesterwerken. Zo ook binnen deze reeks. Wat ik me kan herinneren is de humor in deel 1 vooral grof (weet ik zeker) en in deel 2 flauw.

RuudC schreef:

Ah je hebt deel 1 dus wel gezien. Ik heb niks gezegd

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Troma balanceert altijd tussen de heerlijk foute pulp en de abominabel slechte onzin. Hier slaat het helaas door naar grappen die op het irritante af hun doel missen. Gewoon slecht, maar niet creatief slecht.

avatar van joolstein

joolstein

Toxie is terug! Vijf jaar naar het eerste deel kwam er een tweede deel uit. Tromaville is ontdaan van alle criminaliteit en de Avenger werkt bij een blindeninstituut. Maar nieuw gevaar dreigt als Apocalypse, Inc. een snood plan bedenkt om van hem af te komen en de Toxic Avenger gaat naar Japan om naar zijn vader te zoeken. Hilarische Kung-fu gevechten met vis! Deze sequel verschilt vooral met de eerste doordat het allemaal zeer luchtig is.Zoals het bij een goede Troma hoort is het acteerwerk belabberd, de grappen van flauw naar ranzig. Is er wat maatschappij kritiek en zijn er ontblote vrouwen boezems.Toch steelt de film mijn hart. En heb ik met een grote glimlach zitten kijken naar dit werkje!

scorsese

Aardige film waarin de monsterlijke superheld zich verveeld nu er geen kwaad meer is in zijn stadje. Wansmaak, maar de film pretendeert ook niet meer dan dat te zijn. Wellicht wat minder spontaan en fris dan zijn voorganger en de humor is soms wat flauw. Ook wat aan de lange kant, maar dit wordt wel gerechtvaardigd door de vele, lange actie-scenes.

avatar van Metalfist

Metalfist

Even comic book villains like us can tell if you want the job done you need to buy a Japanese product!

De eerste Toxic Avenger was toch een licht onverwacht schot in de roos ten huize Metalfist. Een van de pot gerukt jaren '80 product dat zo enorm over the top is dat het leuk wordt. Ik had dan ook wel zin in de 3 sequels die er in de loop der jaren volgden maar werd al menigmaal gewaarschuwd dat met het tweede deel een serieuze drop in kwaliteit volgde. Aangezien regisseurs Michael Herz en Lloyd Kaufman terugkeerden verwachtte ik dat dat wel ging meevallen.

Verkeerd gedacht dus. Het is bijna niet voor te stellen dat dit van dezelfde mensen komt die het eerste deel hebben gemaakt. Toegegeven, daar was ook veel op aan te merken (en de film liep sowieso al wat te lang door) maar alles wat er mis was met het eerste deel, komt hier gewoon dubbel en dik terug en juist de goede stukken ontbreken. Het leek me wel fijn om de unrated versie te zien maar dat heeft ook als gevolg dat dit op bijna 2 uur speelduur afklokt (de versie die ik zag duurde 110 minuten) en dat is veel maar dan echt veel te lang. Hier en daar komt er nog wel iets van die typische Toxic Avenger vibe terug boven (vooral in de vechtscenes) maar er kan toch niemand zijn die die climax met Dark Rider de moeite waard vind? Wat een verschrikkelijk slepende en absoluut niet spannende achtervolging. De kaart van de belachelijke humor wordt ook volop getrokken maar dat leuke jaren '80 sfeertje is verdwenen en daardoor is het vaak toch meer miss dan hit. De verwachtingen voor deel 3 zijn dan ook serieus laag nu, want wat blijkt? De eerste versie van Toxic Avenger II duurde meer dan 4 uur waarop er besloten werd om de film op te splitsen in een deel 2 en deel 3.

Vandaar dus dat Toxie al halverwege de film aankondigt dat er een derde deel zal volgen en dat zal vermoedelijk wel meer van hetzelfde zijn. Sowieso wel vreemd hoe dit met haken en ogen aan elkaar hangt met zijn voorganger. Melvin heeft ineens Junko als achternaam gekregen, zijn vriendinnetje Sara wordt ingewisseld door een zekere Claire, ... maar vooral de make-up ziet er een stuk slechter uit. Wat vreemd is, aangezien dit uiteraard een recentere film is. Toxie zelf wordt ook ingewisseld door andere acteurs maar daar is weinig van te merken. Phoebe Legere is ook wel wat een teleurstelling ten opzichte van Andree Maranda. Ze maakt er een veel meer karikaturale blinde van maar is in de eerste plaats gewoon een vervelend personage en dat kan ook van de vele slechteriken gezegd worden. Rikiya Yasuoka als Big Mac Junko stelt weinig voor maar vooral Rick Collins is een nietszeggend figuur als de chairman.

Pfoeh, dit is toch een fikse tegenvaller waarbij het eerste deel een geniale film lijkt te zijn. Ik blijf het vreemd vinden hoe ze zo ineens de bal compleet konden misslaan, zeker als je ziet dat hier toch voor een groot stuk dezelfde mensen aan werken. Ik begin al met heel wat minder zin aan het derde deel maar als ik me door 14 delen aan Puppet Master kan worstelen, dan zal 4 delen aan Toxische Wraak dit ook wel lukken.