• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.636 stemmen

Genre/Thema Challenge

zoeken in:

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Mag ik Beyond the Black Rainbow opnemen? Ik vind toch wel dat dat een mystery is. Ik heb die gisterennacht bekeken. (en neen, viel me dik tegen). Ik had wel niet de intentie om te bekijken met het oog op deze challenge.

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Mag ik Beyond the Black Rainbow opnemen? Ik vind toch wel dat dat een mystery is. Ik heb die gisterennacht bekeken. (en neen, viel me dik tegen). Ik had wel niet de intentie om te bekijken met het oog op deze challenge.

Zowel op MM als op IMDB staat deze niet als mystery aangegeven, dus helaas

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Sorry maar de film heeft niet de aanduiding mystery hier of op imdb. We gaan geen uitzonderingen maken. Dus we gaan dit niet toestaan. In de volgende challenge was deze wel geldig geweest als thriller.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Misschien ook iets voor Ajax&Litmanen1?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#1. Not Tonight Henry (1961) - 75 minuten - FTV - <250 stemmen - 12 september 2016 - 3 punten

Ik dacht ik ga niet 3 weken lang enkel mystery kijken want die zijn meestal gecombineerd met andere genres die ik eigenlijk graag reserveer voor volgende challenges. "Gelukkig" heb ik nog redelijk wat van die onnozele filmpjes uit de jaren '60 liggen die als label nudie cuties kregen. Zoals HG Lewis het ooit samenvatte, seksfilms zonder seks met als voornaamste thema een vrouw die uit de kleren gaat en een man die hier vervolgens gekke gezichten trekt. Het voordeel met deze films is dat ze meestal niet lang duren, want voor het verhaal moet je deze niet echt kijken. Deze zijn dus ideaal om te kijken tijdens een lange treinreis en dat doe ik gemiddeld 2 keer per week.

Veel meer kan ik over deze film niet zeggen dan er al in de premise staat, die eigenlijk al het hele plot weggeeft. Het naakt blijft redelijk beperkt al gaat het wel in crescendo. Af en toe wel iets grappigs, maar er zijn er betere in dit "genre". Het geheel voelt een beetje aan alsof het een vroege film van Russ Meyer zou kunnen zijn in de zin dat er net zoals bij The Immoral Mr Teas er nauwelijks dialoog is, maar een verteller (in de vorm van een psychiater/psycholoog) die de stukjes aan elkaar praat met een zogenaamde psychologische/wetenschappelijke onderbouw.

centurion81

• 2066 berichten
  • 1986 stemmen

Ik bedank ook ff hiervoor

Night's Watch

• 1212 berichten
  • 1200 stemmen

alexspyforever schreef:

Not Tonight Henry (1961) - 75 minuten - FTV - <250 stemmen - 12 september 2016 - 2 punten

Hoor je hier niet drie punten voor te krijgen?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Night's Watch schreef:

(quote)

Hoor je hier niet drie punten voor te krijgen?

Haha ja, ben ik als organisator toch zeker wel de eerste die een fout maakt

Bedankt voor de correctie en opmerkzaamheid

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Extremely loud & incredibly close heb ik afgezet. Wat een slechte film is dat zeg.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Dat dat als mystery bestempeld wordt zeg. De zoektocht van een kind, draait hier toch vooral om traumaverwerking. Een pure dramafilm dus, zou ik zeggen

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

En een slechte ook. Al na een halfuur had ik genoeg gezien. Sentimentaliteit mag, maar dit is er wel wat over. Nee, opnemen doe ik hem zeker niet. Dan vind ik Beyond the Black Rainbow eerder mystery (en ook een rampzalig slechte).

Dat is ook een beetje probleem met de subgenres. Het is vrij duidelijk wat horror en geen horror is (hoewel sommigen horrordrama als iets aparts zien). Maar zowel bij mystery als bij komedie vind ik het vaak niet duidelijk, aangezien een feelgoodfilm geen komedie voor mij is. En niemand zegt toch: "He, ik ga nu een mystery opleggen".

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Ik heb die film vrij hoog gewaardeerd (4*), maar ik moet bekennen dat het me totaal niet is bijgebleven. Normaal blijven films die ik hoog waardeer mij wel goed bij, blijkbaar heeft die film geen indruk op mij achter gelaten. Denk dat het hij een herziening dan ook lager uit zal vallen.

Zojuist Due Date gekeken, moet daar nog even goed nadenken over de recensie die ik ga schrijven, aangezien alleen 'saai' niet zal volstaan.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Due Date, enige wat ik me kan herinneren is dat er heel wat slechte humor inzat. Ookal ben ik wel fan van Downey, maar die Hangover guy is erg vervelend wmb. Lang geleden dat ik em zag en hij staat bij mij op 2.5*, dus ergens moet het me zijn meegevallen

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

tbouwh schreef:

Due Date, enige wat ik me kan herinneren is dat er heel wat slechte humor inzat. Ookal ben ik wel fan van Downey, maar die Hangover guy is erg vervelend wmb. Lang geleden dat ik em zag en hij staat bij mij op 2.5*, dus ergens moet het me zijn meegevallen

Mijn cijfer zal 2* zijn en dan inderdaad met name dankzij Downey. Het is mij allemaal te langdradig, terwijl de film helemaal niet zo heel lang duurt. Daarbij weinig humor te vinden, misschien slechte humor en ben ik daar gewoon niet zo van. Het was in ieder geval niet echt mijn ding, dat werd al snel duidelijk. Had echter geen tijd meer om een nieuwe film te starten, daarom die dus maar gewoon afgekeken.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Due Date (2010) - Komedie - 95 minuten - FTV – 12 september 2016 – 2 punten – Tussenstand: 5 punten
https://media.tenor.co/images/d4c8048ad2324e755d92855c96969e18/tenor.gif
Review: Geen moment kon ik in de film komen. Het is langdradig, voorspelbaar en zeer weinig goede grappen te vinden. "Dad, you were a father to me" is waarschijnlijk gelijk één van de beste grappen in de film, dat zegt genoeg over het niveau. Heb één keer gelachen en dat was de scène waarin de hond ook masturbeerde. Downey zorgt ervoor dat de film nog enigszins dragelijk was en ik het, met zeer veel moeite, uit heb kunnen zitten. Is dan alles slecht? Nee, zeker niet. De setting is mooi, op bepaalde momenten echt prachtig in beeld gebracht. Helaas kan ik het niet alleen door een mooie setting en een (mooie) Downey een voldoende geven, maar daardoor kom ik nog wel uit op 2*.

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3417 stemmen

Bedankt voor de invitatie, maar ik pas. Heb momenteel weinig zin om me toe te leggen op een bepaald genre met de bijhorende recensies. Leuk initiatief daar niet van, maar nu niet aan mij besteed. Veel plezier!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

tbouwh schreef:

Misschien ook iets voor Ajax&Litmanen1?

Bedankt voor de melding (door de topicopener word ik altijd, hoe verrassend, niet genoemd), maar dit is me teveel werk. Ik kijk films voor mijn vermaak en op mijn wijze, dus ik geen behoefte aan deze challenge. Maar zal dit topic met interesse mee gaan lezen

scorsese

• 13155 berichten
  • 11068 stemmen

Als je nog geen film beoordeeld hebt op moviemeter, maar je hebt die film al wel eens ooit gezien. Geldt dit dan wel als een ftv?

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

scorsese schreef:

Als je nog geen film beoordeeld hebt op moviemeter, maar je hebt die film al wel eens ooit gezien. Geldt dit dan wel als een ftv?

In dat geval is het gewoon een RW. Het gaat er echt om dat je de film nog nooit hebt gezien, niet om de beoordeling op MM.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Juno (2007) - Komedie - 96 minuten - RW – 12 september 2016 – 1 punt – Tussenstand: 6 punten

https://nypdecider.files.wordpress.com/2014/07/juno.jpg?quality=90&strip=all

Review: Het blijft één van mijn favoriete films in het genre. Een film met een lach en een traan. Met het lezen van het plot ben je eigenlijk al wel een heel eind, maar de uitwerking is geweldig. De voorspelbaarheid viel mij nog mee, bij de eerste keer kijken natuurlijk. De vraag die alsmaar bleef: houdt ze het kindje toch zelf of zal ze het toch afstaan aan de adoptieouders? Die vraag komt verder in de film steeds meer naar boven. Kijkt makkelijk weg, met name Ellen Page zet haar rol geweldig neer. Mijn 4.5* blijft staan.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

#1 European Vacation (1985) 95min - FTV - 12 september - 2 punten

De familie Griswold gaat weer op vakantie. Dit keer wordt Europa onveilig gemaakt. Vol hilarische situaties in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië. Rare momenten wanneer Clark Griswold (Chevy Chase die zijn rol weer erg leuk vertolkt) gaat spookrijden, de hele familie te schande word gezet door een ober in Frankrijk omdat ze de taal niet kennen en een hilarische achtervolging na een vechtpartij op het Oktoberfest (Of iets wat daar op lijkt). Een film die boordevol zit met humor, zei het flauw, die mede door het enthousiasme van Chase vermaakt, maar het niet haalt bij de eerste National Lampoon's Vacation. In ieder geval wel een stuk leuker dan de kerstfilms.

#2 Vegas Vacation (1997) 93min - FTV - 12 september - 2 punten (Totaal 2+2= 4 punten)

En weer gaat de familie Griswold op vakantie, dit keer naar Las Vegas. De plek om te gaan gokken, en dat is dan ook wat Clark Griswold met veel plezier doet. Geeft dan ook weinig aandacht aan zijn gezin, maar eigenlijk vermaakt een ieder zich wel in Vegas, waarin zoon Rusty na vader Clark nog de leukste rol heeft eigenlijk. Het is inhoudelijk na vier films meer een herhaling maar het vermaakt toch weer prima. Extra leuk is dat Randy Quaid weer terugkeert met zijn personage Eddie.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Bedankt voor de melding (door de topicopener word ik altijd, hoe verrassend, niet genoemd), maar dit is me teveel werk. Ik kijk films voor mijn vermaak en op mijn wijze, dus ik geen behoefte aan deze challenge. Maar zal dit topic met interesse mee gaan lezen

ah prima hoor, dat herken ik wel een beetje, ik doe ook niet 'op volle kracht mee', maar het is een aardig hulpmiddel om per genre eens van die enorme kijklijst af te komen maar niet geschoten Is altijd mis:)

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5398 stemmen

Nog een (naar ik hoop laatste) organisatorische vraag: mogen bioscoopfilms, mits binnen het genre, ook gewoon tellen als First time view? Dit daar het logisch(er) is dat zo'n film jouw ftv is

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zie je zelden of nooit in deze sectie van het forum. Ik heb vooral de users getagd die regelmatig meedoen met de games hier.

Gang_Star wil je aub ook de speelduur van je bekeken films vermelden?

tbouwh ja een goede manier voor mij ook, vooral om films in een ander genre dan horror ook eens wat meer kans te geven

Alle films die je voor een 1ste keer ziet waar en wanneer dat ook mag zijn, zijn een FTV waar je een extra punt voor krijgt ongeacht de speelduur.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

John Milton schreef:

Wat doet die 1 achter SF/Oorlog? Waar duidt die op?

SF/Oorlog staat er omdat dat de genre-kombinatie is in het voorbeeld, Miszmi Uiteraard had ik ook het betreffende gerne kunnen nemen, maar dat spreekt meestal voor zich.

Het nummer staat voor hoeveelste film het voor mij in die genre combinatie is, handig als je (net zoals ik) wil weten hoeveel films je kijkt.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Leuk initiatief en mooi opgezet, maar ik ga nog op vakantie dus heb weinig tijd ervoor.

scorsese

• 13155 berichten
  • 11068 stemmen

The dressmaker - 118 min - ftv - 12 september - 2 punten.

Goeie film over een vrouw die terugkeert naar haar geboortedorp om te achterhalen wat er in haar jeugd gebeurd is. Een beetje een eigenzinnige maar prima mix tussen komedie en drama met hier en daar wat kluchterig overkomende momenten (zonder dat het over de top gaat). Het verhaal blijft onderhoudend aangezien er langzaam duidelijk wordt wat er zich in het verleden heeft afgespeeld. Kate Winslet zet opnieuw een mooie rol neer en Judy Davis zorgt voor de humor.

Totaal: 2 punten.

Ted Kerkjes

• 979 berichten
  • 0 stemmen

Sorry, maar ik doe ook niet mee. Ik heb het te druk met andere zaken. Veel succes allemaal!

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Hello, My Name Is Doris (2015) - Komedie - 95 minuten - 17 stemmen - FTV – 12 september 2016 – 2 punten – Tussenstand: 2 punten

http://i.imgur.com/iWC2iUQ.png

Geinig feelgood filmpje. Luchtig van toon, met kleine dramatische elementjes. Sally Field speelt haar rol sterk en komt in grappige situaties terecht. Niet hilarisch, maar heb wel met een glimlach gekeken.

Niet heel memorabel verder, maar het kijkt lekker weg.

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Leuk om hier te worden 'getagd'. Leuk concept ook. Denk dat ik maar eens probeer om hier aan mee te doen. Wie weet kan dit me wat uit mijn filmdip helpen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.