Vegas Vacation (1997)

Alternatieve titel: National Lampoon's Vegas Vacation

geregisseerd door Stephen Kessler
met Chevy Chase, Beverly D'Angelo en Randy Quaid

Clark Griswold en zijn familie besluiten een tripje te maken naar Las Vegas. Hij verliest onmiddellijk zijn geld met gokken, aangespoord door de dealer. Zijn vrouw raakt in vervoering van de casino-zanger Wayne Newton en mag zelfs met hem op het podium zingen. In de tussentijd begeven hun kinderen zich in allerlei problematische situaties en wanneer ze hun maffe neef Eddie, die in de buurt woont, opzoeken zijn de gevolgen helemaal niet meer te overzien.

Mescaline (moderator)
Vond dit deel uit de reeks helemaal zo slecht nog niet! zie graag nog meer van The Griswolds maar of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren? vrees van niet.
Leuke vermakelijke en vrij simpele film die wel de sfeer weet terug tehalen van de vorige delen maar nooit zo goed wordt als bijvoorbeeld de eerste 2 films.

3 sterren, leuk vermakelijk kijkvoer!

avatar van maurice74
3 sterren, omdat ik geen slechte film vind, maar wel de minste uit de reeks. Kijkt gewoon lekker weg en heeft wat referenties naar de andere delen uit de reeks. Bovendien krijg je leuk beeld van Las Vegas.

Vond deze film wel echt grappig.

Maar damn, Marisol Nichols is echt belachelijk mooi...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Lekkere Lampoon.

Samen met het eerste deel én het eerste kerstdeel van de komische Vacation-reeks, is dit een van de betere Lampoon-films. Er kan weer lekker gelachen worden om vader Chase en zijn vreemde familie. Ook in dit deel heeft Quaid als cousin Eddie weer een klein maar fijn rolletje als het familielid waar een ieder zich voor schaamt.

Goed.

avatar van Spetie
De zoveelste film waarin de familie Griswold weer eens op vakantie gaat. Na een "gewone" vakantie, een Europese vakantie en een kerstvakantie besluit de familie deze keer haar geluk te gaan beproeven in Las Vegas.

Het probleem met Vegas Vacation is dat alle leuke grappen in alle voorgaande delen reeds gemaakt zijn. Om een enkel leuk moment na weet het allemaal verder niet echt te boeien. Vooral neef Eddie is uiterst irritant bezig hier. Nee het duidelijk te merken dat de koek op is rondom de Griswolds.

Dick2008
Toch al weer een hele tijd geleden dat ik deze film heb gezien. Niet zo leuk als European Vacation maar wel beter als Christmas Vacation.

Wayne Newton is in werkelijkheid echt een heel grote ster, behalve naam mij verder niet zo bekend, maar zo lees ik op Wikipedia, Mr. Las Vegas is zijn bijnaam en hij treedt daar al jaren op.
Randy Quaid is vaak toch wel wat misplaatst, al levert de de rest van de cast ook niet opvallend goed spel. Ik kon me eerlijk gezegd niet meer zo heel veel van deze film herinneren. Alleen de gokverslaving en dat ze de neef gaan opzoeken. Maar vergeleken met de vele komedies die ik herkeken heb en die vaak ook wel tegenvallen, is deze film mij toch behoorlijk goed bevallen.

Wel het nodige gemoraliseer in deze film en erg Amerikaans. Sprookjesachtig ook wel een beetje, en doet me toch wel wat aan een familiekomedie denken, al vind ik die juist wel leuk. De grapjes hadden wat beter uitgewerkt mogen worden, want nu zitten ze vaak als los zand in de film. Maar ondanks dit alles heb ik me er prima bij vermaakt. Er zitten goede (visuele) grapjes in en de film wordt ondersteund door een gevarieerde soundtrack. Toch weer één van de betere komedies. 4.0.

Mescaline (moderator)
Leuke aanvulling op de reeks en jammer genoeg de laatste speelfilm

Leuker dan Christmas Vacation vind ik, heeft meer het gevoel van de eerste 2 delen.

Half sterretje omhoog.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Vrij recentelijk deze nog gezien. Ook dit keer, maar wel als enige, blijft deze dan nog vrij goed, ook al wordt het halverwege wel steeds minder. Waarschijnlijk komt dit ook wel door het verhaal. Chase raakt gokverslaafd en belandt in de put. Waardoor komedie ook wel wat in drama verandert. Een voordeel van deze film is dat ze alle vier hun eigen weg gaan. Quaid is in het begin vervelend, wordt later wat leuker. Die croupier is wel wat irritant. Verder best vermakelijk, het karakter van de film is ook rustiger. En Newton die probeert Angelo in te palmen blijft best wel geslaagd. Ook het gedeelte bij de Hoover Dam is behoorlijk grappig. 4.0/3.0

Mescaline (moderator)
Blijft ook bij een derde keer (of inmiddels zelfs de 4de keer?) kijken een vermakelijke film en een leuke aanvulling op de vacation-reeks.
Dit was sinds 1997 het laatste deel uit de filmreeks, maar dit jaar is er eindelijk een nieuwe film van! Ben benieuwd of dit nog een leuke aanvulling gaat zijn of dat het beter bij deze laatste film had kunnen blijven.
Deel 1&2 blijven mijn favorieten en Christmas Vacation de grootste tegenvaller, dit deel is een mooie tussenweg!

avatar van fritsje
Minste uit de reeks( met als absolute topper DE kerstfilm!!!).Toch wel aardig vermakelijk.

fritsje schreef:

Serieus? de kerstfilm was de aller flauwste van de reeks en de enige film van de 4 waarin ze niet daadwerkelijk op vakantie gaan Smaken verschillen natuurlijk maar toch...

Aardige film waarin het gezin Griswold ditmaal samen op vakantie gaat naar Las Vegas. Dit vierde deel uit de Vacation-reeks is een herhaling van zetten en je weet wat je kan verwachten. Wisselend flauw en grappig, maar over het geheel wel vermakelijk. Chevy Chase doet waar hij goed in is. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Gang_Star
En weer gaat de familie Griswold op vakantie, dit keer naar Las Vegas. De plek om te gaan gokken, en dat is dan ook wat Clark Griswold met veel plezier doet. Geeft dan ook weinig aandacht aan zijn gezin, maar eigenlijk vermaakt een ieder zich wel in Vegas, waarin zoon Rusty na vader Clark nog de leukste rol heeft eigenlijk. Het is inhoudelijk na vier films meer een herhaling maar het vermaakt toch weer prima. Extra leuk is dat Randy Quaid weer terugkeert met zijn personage Eddie.

avatar van Ajax&Litmanen1
De laatste Vacation film met Chevy Chase en Beverly D'Angelo in de hoofdrol doet niet heel veel nieuws, maar is nog best te pruimen door het Las Vegas sausje. Dat sfeertje van ''alles is mogelijk'' in de bekendste Sin City van de wereld is nog best goed getoond, ook al blijven de Vacation films wel onschuldige familiefilms. Na de Christmas Vacation film gaat de familie Griswold weer eens op trip en ondanks een andere locatie krijg je wel weer dezelfde grappen en problemen. Chasy en D'Angelo doen het nog best goed, maar Quaid zijn rol als neef Eddie vond ik weer heel wat minder. Zoon Rusty kreeg wel wat meer aandacht dan in de vorige delen, ook wel een geinige draai aan het verhaal. Christmas Vacation vind ik de leukste van de reeks, maar deze Vegas Vacation is best een leuke afsluiter met de oude cast.