Christmas Vacation 2: Cousin Eddie's Island Adventure (2003)

Alternatieve titel: National Lampoon's Christmas Vacation 2: Cousin Eddie's Island Adventure

geregisseerd door Nick Marck
met Randy Quaid, Eric Idle en Fred Willard

Ondanks dat Eddie ontslagen wordt, stuurt zijn baas hem en zijn familie toch op verlof. Dit in de hoop dat Eddie hem geen proces aandoet omdat hij gebeten werd door een aap in het laboratorium. Wanneer de familie echter ongewild op een tropisch eiland belandt, kan Eddie zichzelf eindelijk bewijzen tegenover zijn familie als een échte man die voor zijn familie zorgt.

Dit is zelfs geen tijd verdrijf film.

Ik kan iedereen afraden deze film te kijken. Een erg slecht vervolg.

avatar van Regan_Robbie24
'k vond hem anders wel heel erg grappig, al is het een soort komedie waar 'k niet van hou! Jake Thomas is er erg goed in als Third of te wel Klark of zo iets!!!!!! en Eddie is nogal dom.
En niet iedereen vindt hem (denk ik dan!) slecht, 'k heb dan wel deel 1 niet gezien! maar toch!

hmm never seen this.

zonder chevy kan het nooit leuk zijn

Dit lijkt me helemaal niets Chevy Chase speelt er niet eens in.

avatar van Edie
Bleeeh, met de hele familie stond deze film op, nee, niet leuk.. Echt gewoon allemaal TE dom, irritant geacteerd, dom slecht verhaal en nog teveel om op te noemen.. Randy speelt uiteraard weer als de dommerik ofja, eigenlijk de hele cast..

Bah.... alleen leuk doordat playboy-meisje Sung Hi Lee af en toe in beeld kwam.... 1*

avatar van The One Ring
Irritante film met nauwelijks geslaagde grappen. Dit ligt nog wel het meest aan het overdreven acteerwerk. Te veel grappen die iedereen al kent. Niet kijken!

film_kaza
Ik verveelde me zo vreselijk zondag. Toen zapte ik naar deze film. Voorspelbaar en geen goeie grappen. Ik vermaakte mij wel. Sinds tijden dat ik zo'n soort film zag. Ik voelde mij al meteen een stuk beter toen ik deze zag en genoot de hele film gewoon door.

Het is wel zo dat de meeste grappen die hier gebruikt werden ik gewoon zo uit m'n duim zuig. Dat vond ik wel geinig om te zien om eerlijk te zijn. Er verscheen zelfs soms een lachje op mijn gezicht. Ik vond het geen flop omdat ik me gewoon lekker vermaakt had. Ik heb zelfs zin gekregen in meer Eddie. Gewoon zo dom dat ik me ermaak erbij.

3 sterren.

avatar van kevinsmit2
het was wel een leuke film heb hem gister ook gezien

een 2,5*

dit is echt een slechte film. Niet 1 keer heb ik echt een glimlach op mijn gezicht kunnen krijgen, wel van de twee mooie dames die je ziet. Hij valt bij mij onder de categorie als ik echt niets te doen heb. 1,5*

Vandernagel
Geforceerde rommel van de eerste plank.

1,0 sterren

avatar van Mr. Chiel
Ookal zat er maar 6 minuten 'kerstsfeer' in de film, en had het geen kerstig gevoel, toch is het leuk om met kerst te kijken.

Geen topfilm, maar als je van flauw houdt dan is het een leuke film. En anders moet je 'r ook maar niet aan beginnen

Meerdere malen gelachen! *2

Dick2008
Een goede film is het niet maar ik heb toch vaak behoorlijk moeten lachten. Bijvoorbeeld: zijn ze trots op pa omdat hij een huisje heeft gebouwd. Gaan ze naar binnen, valt de boel uit elkaar, alleen de deur blijft overeind, waardoor ze weer naar buiten lopen.

avatar van Spetie
Om te huilen zo slecht deze film!

Spetie schreef:
Om te huilen zo slecht deze film!

Dat moet je niet doen, het is een lachfilm dus lachen.

avatar van tommykonijn
Het eerste deel was leuk, maar deze lijkt me pijnlijk ongrappig.

Dick2008 schreef:

Hopelijk zenden ze deze weer eens uit met de Kerst. Misschien vind ik hem nu tegenvallen misschien lig ik weer dubbel. Zo'n film heeft alle ingredienten die erop duiden dat je hem beter niet kan zien: goedkoop, matig acteerwerk, dun verhaal, flauw, laag gemiddelde ..... Maar net als die Chevy Chase Lampoon films mag ik dit soort films graag.

avatar van tcdaizz
Ik vond dit wel een grappige film. Niet echt een kerstfilm, maar toch wel leuk!

Nomak
Het leek me wel leuk om nog eens een kerstfilm te zien in deze periode van het jaar. Ik wou eigenlijk Christmas Vacation herzien, maar die werd niet uitgezonden, daarom heb ik deze maar gekeken. Helaas was dat geen goed idee.
Dit is echt een heel erg slechte kerstfilm die ook nog eens niet grappig is. Er wordt niet enkel slecht geacteerd, maar de film mist ook nog eens de typische kerstsfeer die je toch wel van dit soort film zou mogen verwachten.
Het enige goede aan de film is de aanwezigheid van de knappe Sung Hi Lee met wie ikzelf graag op een onbewoond tropisch eiland zou terechtkomen. Maar zelfs zij kan de film niet redden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Idle’s terugkeer.

Het vervolg op de beroemde kerstfilm uit de nog beroemdere Lampoon Vacation-reeks is helaas niet al te grappig. Waar cousin Eddie eerder tijdens twee delen Chase van een komische ondergang redde, is een film voor zichzelf te veel van het goede. Onderhoudend is een en ander wel, maar vaak ook veel te flauw en voorspelbaar. De terugkerende Idle, die ook al in een ander verwaarloosbaar deel op de proppen kwam, is ook hier een van de weinige hoogtepuntjes in deze allesbehalve hilarische komedie.

Doorsnee.

avatar van Phantasm
Deze is ietsje minder grappiger dan zijn voorganger, valt voor een keertje te doen.

avatar van Spetie
Totaal overbodig en vooral ook onleuk vervolg op het bij vlagen redelijk leuke eerste deel met Chevy Chase.

In het eerste deel ging neef Eddie met vrouw en kinderen logeren bij broer Clark Griswold, en had hij door zijn asociale gedrag nog een paar aardige momenten. . In deze film heeft hij echter zelf de hoofdrol en dat is totaal niet voor hem weggelegd, want grappig wordt deze film nooit. De film is totaal niet grappig en weet geen moment te boeien.

Geen idee waar men de inspiratie vandaan heeft gehaald om deze film te maken, want echt bijna alles is slecht aan deze film.

Dick2008 schreef:

Best apart dat ook bij IMDb staat komedie. Ik zou hem toch onder het genre "familie/komedie" willen plaatsen.
Ik had er eigenlijk al een hard hoofd in toen ik stukjes eruit zag, een jaar geleden. En heb hem toen maar weer opzij gelegd. Maar heb hem nu dus toch maar weer eens bekeken.
Randy Quaid is maar een heel matige acteur. Bij Miriam Flynn die zijn vrouw speelt had ik wel vaak het het gevoel steeds naar Edith uit All in the family te kijken. Edward Asner mag als oom Nick, de ouwe viezerik spelen.
Dat wat bij Christmas with the Kranks, na een half uur (helaas voor mij) niet doorgaat, lukt in deze film wel. Weg van de "merry Christmas wishes" en de sneeuw en op vakantie naar een tropisch eiland.

De eerste 20 minuten zijn tergend waarna het steeds wat beter wordt. Het blijft allemaal vrij flauw en magertjes. Het gedeelte dat het huis uit elkaar valt blijft inderdaad nog steeds wel grappig.
Wel stereotyp Amerikaans filmpje. Zijn de Amerikanen in films geen stoere macho's dan zijn het wel de Al Bundy, losertypes.
De opnamen met de aap en de hond zijn verder wel grappig.
Niet echt slecht, maar vaak wel overdreven grappige film. Cousin Eddie's Island Aventure is ook een betere titel voor de film, hoewel het wel rondom en tijdens de Kerst afspeelt. Kinderen zullen het misschien ook wel leuk vinden. 3.0