Late Night (2019)

Komedie / Drama

geregisseerd door Nisha Ganatra
met Emma Thompson, Mindy Kaling en John Lithgow

De wereld van Katherine, een legendarische late night talkshowhost, komt op zijn kop te staan als ze haar enige vrouwelijke schrijver in dienst neemt. Aanvankelijk is dit bedoeld om de zorgen over diversiteit glad te strijken. Haar beslissing krijgt echter onverwachts hilarische gevolgen, omdat de twee vrouwen, verschillend in cultuur en generatie, verenigd zijn door hun voorliefde voor een bijtende punchline.

avatar van Leland Palmer
Geweldige rol Thompson!

avatar van macrobody
Nee, dit is geen film die ik nog een keer zou willen bekijken. Een soort van Sonja Barend die maar niet van het scherm is af te krijgen en niet wil toegeven dat er niemand meer geïnteresseerd is in haar programma. Zoiets wordt verfilmd. Spannend, nee. Lachen, nee. Waarschijnlijk verhaal, nee. Moeizaam doorheen te komen? Ja. Zeker ook omdat er gigantisch veel gesproken wordt. Pas aan het einde is er een momentje van rust maar dat is veel te laat.

avatar van schumacher
Heel bizar toch: Het is een komedie, ze halen daar redelijk wat grappen aan maar ik heb niet 1 keer effe plat gelegen of de tranen in mijn ogen gehad? Ligt het aan mij dan of.....??? Mss mijn soort humor niet? Ik weet het niet.
Ik zit meer te lachen bij een film zoals de 1ste Guardians of the galaxy dan bij een film waar opstaat: komedie. (Op american pie na dat was nog eens leuk).

Ondanks dat ik voor 1 sec een 3 tal keer haha zei was er voor mij dus geen/weinig komedie aan. Het verhaal was nog oke.
De acteurs deden het best wel goed en kon de film me blijven boeien, ik heb die met gemak uitgekeken maar een 2de keer hoef ik deze film niet te zien.

Een krappe 3, hoger kan ik echt niet gaan, kregen ze me een 3 tal keer ofzo ferm aan het lachen........

avatar van IH88
“You're a writer, so write.”

Prima. Late Night is een scherpe en intelligente film met een ijzersterk acteerprestatie van Emma Thompson als late night talk show host. Katherine Newbury staat op het punt om ontslagen te worden, maar dan wordt Molly (Kaling) aangenomen en veranderd er veel.

Molly wordt in eerste instantie aangenomen omdat ze vrouw is (de redactie bestaat uit alleen maar mannen), maar gelukkig wordt dit niet op een zure of belerende manier gebracht. Het is politiek correct, maar wel op een luchtige en relativerende manier. Alleen tegen einde gaan de makers iets te ver in het uitdragen van hun boodschap (kijk, de redactie bestaat nu uit een divers gezelschap!), maar het is de film vergeven. Vooral door de voortreffelijke Emma Thompson.

avatar van Collins
In grote lijnen is de film relatief eenvoudig te omschrijven als een soort The Devil Wears Prada (2006) maar dan in televisieland. Het verschil tussen beide is dat Late Night iets meer diepte en actualiteit biedt.
Late Night is iets meer dan een simpel verhaaltje over een naïeve vrouw die zich moet bewijzen in een onbekende functie in een arbeidstak waarmee zij onbekend is. In dit gelijksoortige verhaal passeren in ieder geval nog wat actuele thema‘s als emancipatie en ongelijkheid op de werkvloer. Weliswaar oppervlakkig en met voorzichtige humoristische hand behandeld, maar in ieder geval stijgt de film met deze blijk van engagement wel ietsjes boven de zoete doorsnee feelgood film uit.
Dat neemt niet weg dat ook deze film hele bekende wegen bewandelt en behoorlijk voorspelbaar is. Gelukkig zijn er dan de scherpe teksten gespuid door de personages van Emma Thompson en Mindy Kalling die komisch werken en enige afleiding bieden voor de zoetsappigheid.
Aan het eind moet ik constateren dat geen scène in de film mij haarscherp zal bijblijven. Waarschijnlijk herinner ik me over een tijdje alleen nog iets vaags over deze film. Zoiets als: Oh ja, dat was die film met Emma Thompson als keiharde late night host die (hoe verrassend) ook slechts een mens van vlees en bloed blijkt te zijn.
De film heeft als decor een late night show maar kijkt eigenlijk ook als een late night show. Het is vluchtig amusement met wat opmerkelijke gebeurtenisjes, met wat engagement en met wat momenten die een lachje scoren. Nee, deze productie blijft niet lang in de herinnering hangen.

Aardige film waarin een eens succesvolle presentatrice van een late-night-show haar connectie met het publiek kwijt is. Niet bepaald origineel allemaal en daarmee ook voorspelbaar. Het kijkt wel gemakkelijk weg, al had de humor best wat scherper mogen zijn. Emma Thompson is goed gecast en Mindy Kalling, die overigens ook verantwoordelijk is voor het script, weet het leuk te brengen.

Een komedie die opvalt door zijn spitse dialogen. Voor het overige heb ik weinig toe te voegen aan het commentaar van scorsese.
Een leuke, onderhoudende film met een kijkje achter de schermen van een komische talkshow, zoals er talloze te zien zijn bij de diverse Amerikaanse tv stations.

avatar van cantforgetyou
Erg leuke film. Gewoon lekker wegkijken en niet teveel bij nadenken. Emma is toch echt wel één van mijn favorieten aan het worden, qua beste actrices. Wat speelt zij toch sterk. Ze zet zulke goede types neer.
Dit is wederom een typetje dat heerlijk is om naar te kijken. Wat een geweldig mens.
Nou moet ik zeggen dat haar tegenspeelster ook erg goed was. Zeer leuk persoon om naar te kijken. Ze heeft de film ook geschreven en/of geregisseerd? Daar mag ze trots op zijn. Super goede film in zijn genre.

avatar van Iron Maiden
Een heerlijk frisse komedie met een hoge grapdichtheid, solide acteerwerk en het hart op de juiste plek.

Niet mijn soort humor, de drama zat er prima in, maar qua komedie trekt het gewoon niet, elke scène was al voorbij voor het begon