Roald Dahl's Esio Trot (2015)

Alternatieve titel: Esio Trot

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Dearbhla Walsh
met Dustin Hoffman, Judi Dench en Lara Rossi

Vanaf zijn balkon kan meneer Hoppy (Dustin Hoffman) precies op het balkon van zijn onderbuurvrouw kijken. Al jaren is hij stiekem verliefd op mevrouw Silver (Judi Dench), maar hij is te verlegen om haar aan te spreken. Op een dag hoort hij mevrouw Silver zeggen dat haar schildpad maar niet wil groeien. Meneer Hoppy grijpt zijn kans en verzint voor haar een indrukwekkende toverspreuk. In eerste instantie werkt de truc, maar dan loopt het volledig uit de hand.

avatar van Pollypeachum1
Volledig schattig voor zowel kinderen als volwassenen. Hoffman en Dench spelen, zoals altijd, ijzersterk.

avatar van Roger Thornhill
Dustin Hoffman gaat net zo traag als een schildpad op zijn doel af, maar wanneer je doel zo charmant (en sexy) als Judi Dench is kun je wel wat geduld opbrengen. Geweldige rol van Richard Cordery als de met een olifantshuid gezegende Mr Pringle, en van de vele grappige namen die Hoppy voor zijn huisdieren verzint is Usain toch wel mijn favoriet. A feel-good movie if there ever was one.

...zon gezellige film,maar ik kreeg de "scheit"van de voice over tussendoor,verpest GVD de hele film........afgezet!!

avatar van anne J
Net zo leuk als het boek(je)!