Stakeout (1987)

3,20

Actie / Komedie

geregisseerd door John Badham
met Richard Dreyfuss, Emilio Estevez en Madeleine Stowe

Rechercheurs Chris Lecce en Bill Reimers krijgen een opdracht toegewezen waar ze niet blij mee zijn: het schaduwen van de vriendin van de ontsnapte crimineel Montgomery die de dood van een politieagente op zijn geweten heeft. Ondanks zijn missie wordt Chris hopeloos verliefd op haar, wat de missie in gevaar brengt.

25 BERICHTEN 8 MENINGEN
leuke film,die een aantal spannende en grappige scenes bevat.dreyfuss en estevez vormen een goed acteerteam

De hoofdrolspelers zijn goed op elkaar ingespeeld en dat is goed te merken.

Ontzettend leuk. Allemaal kijken 27 dec.

erg leuke film, met een uitstekende Dreyfuss. 3.5*

ThaNick
Klinkt een klein beetje als Big Momma's House!

Onvergelijkbaar. Dit is namelijk wél een leuke film.

avatar van V
Wouter schreef:

Onvergelijkbaar. Dit is namelijk wél een leuke film.

Volledig met Wouter eens!!

avatar van gemaster
Hier had ik nog niet op gestemd. Fantastische film! Vooral de pesterijtjes tussen de politieagenten onderling is hilarisch.

avatar van Quentin
Onzettend leuke film, Dreyfuss in topvorm, wel jammer dat de criminelen wat "slapstick"-achtig overkomen. 3,5*

Ontzettend leuke, komische film met veel hilarische verwikkelingen. Dreyfuss is echt een komisch talent, maar ook Estevez, Stowe en Aidan Quin zijn prima. Een 3,5.

avatar van Film Pegasus
Geen topfilm, maar alles past wel in elkaar en de film draait als een geoliede machine. Leuke grappen, wat tegenwoordig in veel komedies ver te zoeken is. De jaren '80 leveren geen meesterprestaties af (op uitzonderingen na natuurlijk) maar is soms wel sterker in komedies.

avatar van otherfool
Dreyfuss en Estevez zijn als duo leuk, jammer alleen dat de film verder niet al teveel voorstelt. Had een klassieke buddyfilm kunnen zijn.

2,5*.

Heeft iemand deze film toevallig op DVD mét NL subs voor me? Nergens te krijgen helaas...

avatar van dinal12000
Hartstikke leuke film met een oogverblindende Madeleine Stowe, erg komische Richard Dreyfuss en een goede chemie met Emilio Estevez.

FisherKing
Ja, eens, alles klopt hier.

avatar van Hectometersnor
Leuke en grappige komedie waarbij vooral de chemie tussen Dreyfuss en Estevez de film draagt. Kan er nog steeds erg om lachen, net als het vervolg.

aerts007
3*,zowel Dreyfuss als Estevez zijn hier meer dan behoorlijk op dreef.
Gewoon leuk.

avatar van Boenga
Dreyfuss, Estevez en Stowe allemaal op hun beste niveau.
De rechercheurs zijn de Laurel & Hardy van de jaren 80.

Samen met een 15-tal andere films een uitstékende reden om m'n videospeler de eerste jaren toch maar op m' DVD-speler te laten staan. Ik vraag me trouwens af of er een instantie bestaat waartegen je klacht kunt indienen voor het niet-met-NL-ondertitels-op-DVD-uitbrengen van bepaalde films...?

5* (wegens al een keer of 5 met telkens evenveel plezier bekeken)

Erg grappige film over een paar undercover agenten die een huis in de gaten moeten houden aan de overkant van de straat, maar er gebeuren zulke 'onverwachte' dingen en ze mogen hun 'stakeout' niet verraden, maar lukt dat ook?

avatar van Filmkriebel
Ooh, oooh, i love my job so much...

Super-goede actiekomedie. De balans tussen actie en komedie is just perfect. Ik heb vaak moeten lachen. Ook enkele goede scènes zoals Dreyfus die vastzit onder het bed van het liefje van de gangster wanneer ze thuiskomt en gaat douchen, de hond Winston, en die vechtscène in de vis in het begin. De humor komt spontaan en ongeforceerd over, wat ook al een pluspunt is. Het blijft een gave film.

Goede film. Hij heeft de tand des tijds niet helemaal doorstaan. Vond hem vroeger leuker. De scene bij de politie dat ze de beelden en telefoongesprek laten horen van 'een verdachte' blijft super. Ook de aanstekelijke lach van Dreyfuss. Jammer dat hij niet in Nederland op DVD te krijgen is.

avatar van StevenMighty
Erg goede en ook leuke film.
Ik vind dat soort politie humor altijd erg grappig.

Chris en Bill (Dreyfuss en Estevez), het politie duo die Maria schaduwen, zijn net een getrouwd stel bij momenten. En de fratsen tussen hen en het aflossingsteam zorgen heel de film door voor lachwekkende situaties.

Het verhaal zit goed in elkaar en dat maakt de film heel de tijd boeiend om te zien.
De muziek is ook een groot pluspunt in deze film, tussendoor klinken goeie jaren '80 songs van Miami Sound Machine, Pointer Sisters en natuurlijk Is It Love van Mr. Mister op het einde van de film, wat al een happy end doet vermoeden

Zeer genoten van deze waardige actie/komedie (en de bloedmooie
Maria (Madeleine Stowe) )

5 sterren

avatar van frolunda
Heerlijke comedy die na al die jaren wel iets van zijn glans verloren heeft maar toch één van de betere 'buddy'movies blijft.Enkele zeer sterke grappen (de telefoongesprekken en de opnames van de verdachte op het buro) en de werkelijk sublieme rol van Dreyfuss houden Stakeout met gemak overeind.

Aardige film waarin twee agenten de ex-vriendin van een ontsnapte gevangenen in de gaten moeten houden. Een vermakelijke actie-comedie met een standaard verhaaltje, die wel wat aan de lange kant is. De verhouding tussen de ex-vriendin en één van de agenten zorgt voor leuke situaties en is meteen het beste gedeelte van de film. Richard Dreyfuss doet het prima hier. Een goeie 3.0 sterren.

Vond dit destijds wel een leuke Komedie / Actie, waarbij Richard Dreyfuss en Emilio Estevez een heel leuk en grappig duo vormen. Het verhaal is uiteraard niet hoogstaand maar de uitvoering was gewoon leuk gedaan. Tel daarbij ook nog destijds schoonheid Madeleine Stowe en je hebt gewoon een leuke film om naar te kijken. De film is misschien wel iets aan de lange kant, want circa 90 minuten zou al meer dan voldoende zijn geweest. Vanwege het succes van de film heeft men daarna nog een vervolg gemaakt, die wel een stuk minder is.