Another Stakeout (1993)

Alternatieve titel: The Lookout

Komedie / Thriller

geregisseerd door John Badham
met Richard Dreyfuss, Emilio Estevez en Rosie O'Donnell

Chris en Bill moeten een huis aan een meer in de gaten houden waar een maffiabaas ondergedoken zou zitten. Dit keer krijgen ze hulp van Gina Garret en haar rottweiler Archie.

avatar van Macmanus
Rosie O'Donnell
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

neo (crew)
erg leuke rol van dennis farina.

FisherKing
De eerste Stakeout was toch beter.?

neo (crew)
De eerste Stakeout was toch beter.?

was idd beter,maar deel 2 is zowat even leuk, maar natuurlijk niet meer echt origineel.

emilio estevez ziet er ook lekker gezond uit op die foto op imdb

GerwinF
emilio estevez ziet er ook lekker gezond uit op die foto op imdb

Hahaha wat een foto zeg!

gimli f
Een was wel leuker...

avatar van Bandit
Waardeloos vervolg op het eerste deel.

Ik vind het eerste deel i.d.d. ook wel beter, maar toc blijft het een leuke familie-film... een 2

aardige film, het verhaal is flinterdun, maar de aktie ziet er goed uit.
Rosie o'Donnel is hartstikke irritant in de film, het beste van de film zijn de optredens van Dennis Farina en de altijd geweldige Richard Dreyfuss.
een kleine 3 sterren.

avatar van otherfool
O'Donnell is inderdaad een irritante en onnodige toevoeging voor Dreyfuss en Estevez, waardoor deze film het lang niet haalt bij het origineel, ondanks een enkele leuke scene. Grappig hoe makkelijk het in te breken is in het huis van de buren...

2*.

Waardelloze film vergeleken met 1ste.

avatar van Arabyus
Vond het wel een goeie film. alleen dat dikke wijf was irritant.

avatar van Hectometersnor
Vind dit een van de leukste comedy's uit de jaren 90, snap ook niet helemaal de lage beoordeling. Oke het script stelt weinig voor en de actie is wat aan de droevige kant.

Maar dat wat overblijft vind ik zelf erg leuk om naar te kijken, telkens weer. Leuke dialogen, grappig driespel, leuke buren, komische situaties en een heerlijke opgefokte Dreyfuss.

aerts007
Goed vervolg op Stakeout. Met andere woorden, leuk komedie vertier.

avatar van Spetie
Een matig vervolg op Stakeout, waarin Dreyfuss en Estevez wederom een komisch koppel vormen. Rosie O'Donnell en haar hond proberen deze keer het duo bij te staan. O'Donnell is echter een erg irritante toevoeging en mede daardoor is dit toch een heel stuk minder leuk dan de eerste film. Het is een herhaling van zetten, maar dan veelal flauwer.

Een paar geslaagde grappen kunnen er niet voor zorgen dat dit alles toch niet heel lekker smaakt.

Toch wel een tegenvallend vervolg op het leuke eerste deel "Stakeout (1987)".

De originaliteit is ver te zoeken in dit deel en ook de uitvoering valt wat tegen. Richard Dreyfuss en Emilio Estevez redden nog enigszins de film (met name de eerste) en de vreselijk irritante Rosie O'Donnell verpest met name de hele film. Ze ziet er in eerste instantie ook niet uit en ze is ook totaal niet grappig. Ze zorgt meer in de deze film voor beeldvulling (letterlijk en figuurlijk).

Hier en daar zitten er inderdaad wel nog een paar leuke grappen in, maar veel stelt het allemaal niet voor.

avatar van Filmkriebel
Ben het redelijk eens met Theunissen. Deze sequel heeft me nauwelijks geamuseerd. De humor zou nog wel gewerkt hebben met goede komieken, maar helaas, ik vind Dreyfus geen talent hebben daarvoor en Estevez is al helemaal klunzig in komedies. O'Donnell is irritant maar dat leek me ook de bedoeling. Leukste scène was dan nog de buren die ze moeten bespieden die langs komen eten. Ik vond deze lang uitgesponnen scène die in absurditeit verviel best goed werken. Verder is het niet enkel het gebrek aan talent, ook het misdaadplot was verre van boeiend en komt er pas in de laatste tien minuten bij kijken.

avatar van Boenga
Filmkriebel schreef:

Toch niet helemaal mee eens: in het eerste deel vond ik ze allebei goed gecast én goed spelen...

Wat een erg en erg matig vervolg op het uitstekende eerste deel. Dit heeft grotendeels ook te maken met de 'moeder'. Wat een verschrikkelijke acteerprestatie. Totaal verkeerde persoon op de verkeerde plaats. Niet grappig!!

avatar van blurp194
Een obligaat vervolg, een gepaste 6 jaar na het origineel. Zo ongeveer een kopie van het idee, met een wat minder leuke setting zoals dat hoort voor een vervolg. En in plaats van de mooie Stowe krijgen we nu de vervelende O'Donnell. Nouja, Stowe is er wel eventjes en al bijna even vervelend, maar staat voor het gemak niet eens op de titelrol.

Ongeveer het enige wat de film verder nog te brengen heeft is een geloofwaardige bad guy van Miguel Ferrer - die overigens niet meer onder ons is. Jammer.

Vele malen minder dan het eerste deel. Duidelijk te zien dat de formule van Badham aan sleet onderhevig was. Net als het eerste deel is er weinig actie maar dat werd daar gecompenseerd door de cast. Dat is in dit deel niet zo. De chemie tussen Dreyfus en Estevez is nog altijd prima maar met de rest van de cast minder. Zelfs Dennis Farina die ik altijd wel een goede bijrolacteur vind als gangster of als cop komt niet uit de verf in deze film. Het is vooral een gemis dat er geen rivaliserende collega's zijn met Bassie en Adriaanpranks in dit deel. Wat ondanks dat het flauw was toch wel zijn charme had in het eerste deel. Zeker omdat dit Estevez personage wat meer karakter gaf anders was hij echt nul toegevoegde waarde voor het plot zoals in dit deel. Het grootste minpunt is te weinig Madeleine Stowe. Stowes bekoorlijke verschijning en haar interactie met Dreyfus was een sterke troef in het eerste deel. In plaats van Stowes charmante aanwezigheid moet we het in dit deel maar met een vervelende Tokkie als Rosie O'Donnel doen. Dat is als je Maserati in ruilen voor een oude tractor. Niet echt een geslaagde sequel dus.