Due Date (2010)

2037 stemmen

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Todd Phillips
met Robert Downey Jr., Zach Galifianakis en Michelle Monaghan

Peter Highman (Robert Downey Jr.) staat op het punt voor de eerste keer vader te worden. Zijn vrouw is al over vijf dagen uitgerekend. Terwijl Peter zich haast om een vlucht naar huis te halen zodat hij bij de bevalling kan zijn, gaan zijn beste bedoelingen volledig de mist in wanneer hij per toeval acteur in spé Ethan Tremblay (Zach Galifianakis) tegenkomt. Ethan dringt Peter een lift op en zo begint hun rit door het land. Verschillende auto’s, talloze vriendschappen en Peters zenuwen delven tijdens deze rit het onderspit.

avatar van Richard_Voorhees
Ik had eigenlijk wel wat meer van de combinatie Downing en Galifianakis verwacht. Het is een aardige komedie die zo af en toe wel grappig uit de hoek kan komen, maar al met al geen hoogstaande. Aardig, maar meer ook niet.

avatar van Joy4ever
Laat ik vooropstellen dat ik Zach totaal niet grappig vind. In the Hangover niet, hier niet. Vervelende vent. Robert Downey vind ik wel ok. Echt gelachen heb ik niet. Ik vond de interactie tussen de heren ook niet heel sterk. Na twintig minuten overwogen niet verder te kijken maar uiteindelijk toch tot het einde volgehouden. Zeer matig.

avatar van ILDIB
Ethan doet gewoon zijn rol uit de hangover na. Downey is wel oke. Maar teveel simpelheid om echt leuk te worden.

avatar van krabat
De film begint aardig, maar wordt gaandeweg steeds absurder en verliest zich hierin. Weinig intelligente humor en dat vind ik jammer. Niet de moeite waard... Phillips lijkt te grossieren in puberale komedie.

avatar van Mike the Mann
Zeer vermakelijke komedie. Zeer zeker de moeite waard!!!

Meneer Bungel
Hardop gelachen, zowaar. Ik had er aanvankelijk een hard hoofd in, deze Planes, trains and Automobiles met één plane en geen trains, maar eenmaal de plichtmatige bomb on plane-scène voorbij heb ik regelmatig flink lol gehad, ongeveer écht te beginnen met het irritante joch dat...

Met de chemie Downey Jr. - Galifianakis was het af en toe een oogje toeknijpen, maar vaker werkte het juist weer wél, waarbij de acteerscène in het toilet met de gevoelige wending haar vruchten afwierp; de basis voor een lollige roadmovie (geloofwaardigheid not included) met een voelbare friendly vibe, extra geholpen door een reeks sterke songkeuzes en een aantal prima famous sidekick-rolletjes.

Cinematografisch niets bijzonders en regelmatig lelijk als de nacht, maar who cares.

3,5*.

avatar van missl
Robert Downey Jr., Zach Galifianakis samen in een film! Ik dacht dat toch wel hilarisch zou worden maar dat is het helaas niet. Flauw. Makkelijke grappen

Leuke verstand op 0 film.

avatar van kuiponok
Gewoon een leuk filmpje voor een keer tussendoor

avatar van Ajax&Litmanen1
Herzien, blijft leuk als Hangover 1.5 qua sfeer en bizarre onzin. De film teert erg op het samenspel van Downey jr en Galifinakis, die dan ook erg grappig weten te zijn.

3,5* stonden en blijven staan.

avatar van blurp194
Af en toe grappig, af en toe zelfs erg grappig. Maar ook een ontzettend onwaarschijnlijk gedoe allemaal, en de grapdichtheid is te laag om je daar niet ietwat aan te gaan ergeren. En het wordt nergens voelbaar waarom de twee zo botsende karakters niet uit elkaar gaan - mogelijkheden genoeg voor, tenslotte.

Als loos vermaak goed te doen, maar meer dan dat wordt het nergens.

avatar van MRDammann
Leuke film over de relatie tussen twee mannen die een paar dagen in een auto met elkaar moeten doorbrengen, terwijl ze elkaar tegenpolen zijn. Dat levert natuurlijk hilarische momenten op. Downey Jr. vond ik voornamelijk grappig, en dan vooral als Galifianakis weer iets doms zegt. Echt prachtig. Ik heb echt best wel vaak moeten lachen. Het verhaal stelt niet zo veel voor, de film moet het vooral van de humor hebben.

avatar van jippie2010
Niet slecht.... een paar leuke grappen en keek gewoon lekker weg.
Als je een Galifianakis-fan bent dan moet je zeker deze film kijken *3.0

Redelijke film waarin twee mannen met elkaar opgescheept zitten als ze beiden uit het vliegtuig zijn gezet. Niet bepaald origineel en ook het verloop van deze roadmovie is voorspelbaar. Hier en daar zeker wel grappig. Alhoewel Robert Downey Jr de meer serieuze rol heeft van de twee, valt er om hem juist het meeste te lachen.

avatar van Kondoro0614
Due Date

Ik heb toch wel aardig moeten lachen met de combinatie van Downey en Galifianakis. En daardoor heb ik me natuurlijk ook erg vermaakt met deze film. Alleen vielen mij sommige punten wel erg tegen, of ik vond ze onnodig. Zoals een masturberende hond..? Misschien vinden sommige mensen dat leuk. Maar kon er niet echt bij lachen... Zo heb je ook wel meerdere dingen waarvan ik dacht "Laat dat maar weg."

Robert Downey Jr. verwachte ik niet snel in een film als deze. Toch leuk dat hij eraan mee deed! Heb als nog wel om zijn grappen moeten lachen, maar ook het stukje dat hij ging spugen op die hond, vind ik echt zo naar om te zien.. Weet niet wat het is! Maar ach, rest was wel leuk. Zach Galifianakis speelde ook in The Hangover films. En deed het hier ook wel weer lachen hoor haha!

Het verhaal is grappig, zit redelijk goed in me kaar en je kunt het vol houden. Het concept is ook wel grappig.. Zo kom je eruit dat het nog niet allemaal heel goed is. Daardoor zou hij ook niet een hoog cijfer O.I.D. krijgen van mij. Toch wel vermakelijk en als je, je verveeld. Kijk de film!

Leuke komedie, goed acteerwerk en een amusant verhaal.
Niet mijn genre komedies, maar deze beviel me wel.
Ook de soundtrack is prima, met o.a. Pink Floyd !!

avatar van Pollypeachum1
Haalt het niet bij planes, trains and automobiles. Wel hetzelfde concept.

avatar van just0408
Een bijzonder vermakelijke film. Ik heb hem nu een aantal keren achter elkaar gekeken en hij blijft gewoon goed. Voor nu heeft hij een plaatsje in mijn top 10 verdient.

avatar van mikey
Leuke rip off van die ouwe planes, tr...... maar verliest op alle fronten. Toch een aantal geslaagde grappen, dialogen die op niks uitdraaien en weirde plotwendingen puur t.b.v. het geouwehoer.

avatar van john mcclane 2
Best leuke variatie op trains plains met John Candy o.a .
Niet heel veel platte grappen,genoeg humor en downey jr laat Zach bewust de show stelen.
Ja, erg leuk.

avatar van Dudady
Wat een flop zeg. Met pijn en moeite de film afgekeken, maar heb vaak zat de neiging om 'm af te zetten. Nietszeggende humor waar ik totaal niet om kan lachen.

(verwijderd)
Leuke en grappige feelgood roadtrip. Niks mis mee. Goed werk van Robert Downey Jr., en Zach Galifianakis.

Een grappige en vermakelijke film! Zeker een aanrader!

Topcast met Robert Downey JR en Zach Galifianakis maar toch is deze komedie zelden echt grappig. Todd Phillips herhaalt zich na The Hangover en Road Trip met een verhaal over ervaren mensen die even de pedalen verliezen. Er is geen klik tussen beide hoofdpersonages en de emotie die men probeert op te wekken komt er niet helemaal uit. Te weinig. 2*

avatar van Miszmi
Geen moment kon ik in de film komen. Het is langdradig, voorspelbaar en zeer weinig goede grappen te vinden. "Dad, you were a father to me" is waarschijnlijk gelijk één van de beste grappen in de film, dat zegt genoeg over het niveau. Heb één keer gelachen en dat was de scène waarin de hond ook masturbeerde. Downey zorgt ervoor dat de film nog enigszins dragelijk was en ik het, met zeer veel moeite, uit heb kunnen zitten. Is dan alles slecht? Nee, zeker niet. De setting is mooi, op bepaalde momenten echt prachtig in beeld gebracht. Helaas kan ik het niet alleen door een mooie setting en een (mooie) Downey een voldoende geven, maar daardoor kom ik nog wel uit op 2*.

avatar van limelight73
Een van de weinige films die ik 3 keer heb gekeken. Dat zegt wel wat.

Een van de leukere komedies. Helemaal kapot gelachen om Zach Galifianakis.
Misschien herhaalt hij hetzelfde kunstje, maar hij blijft geniaal.

Geweldige film over een botsend duo dat genoodzaakt samen een roadtrip moet maken naar Los Angeles.

Galifianakis doet vrijwel hetzelfde als in The Hangover (2009) en dat vind ik helemaal prima. In The Hangover kon ik genieten van hem en in deze film lukt dat zeker weer. Het samenspel met Downey Jr. verloopt vlekkeloos en heb me daardoor ook de gehele speelduur vermaakt met deze film.