menu

Film / Cast en crew / Dennis Farina

zoeken in:
Michael Mann has recruited pals Dennis Farina and John Ortiz to star in "Luck," his horse-racing drama pilot for HBO.

Dennis Farina, John Ortiz join HBO pilot | Reuters

"In 1978, Farina was a veteran cop in his native Chicago when Mann tapped him as a police consultant and gave him his acting start with a small role in the 1981 film "Thief." Mann also handed Farina his first full-time TV gig on the 1986 series "Crime Story" as well as parts on his TV hit "Miami Vice" and in his 1986 feature "Manhunter.""

Dennis Farina in Crime Story

Overigen >> Televisie >> Crime Story

Farina is een geweldige karakter acteur. Daarnaast is hij misschien wel één van de meest onderschatte acteurs in Hollywood.

Vooral in zijn kleinere rollen kun je zijn talent herkennen. Hij kan door één enkele scène zijn stempel al op een film drukken.

een goed voorbeeld hiervan is Saving Private Ryan.

Zijn meest memorabele rollen zijn voor mij: Jack Crawford in Manhunter, Jimmy Serrano in Midnight Run, Ray 'Bones' Barboni in Get Shorty en Lt. Mike Torello in Crime Story!

Geweldig in Snatch.

Inderdaad geweldig in Snatch.

Shut up and sit down, you big, bald fuck. I don't like leaving my own country, Doug, and I especially don't like leaving it for anything less then warm sandy beaches, and cocktails with little straw hats.

Zag hem laatst ook voorbijkomen in "Out Of Sight"

Justinw schreef:
Inderdaad geweldig in Snatch.

Shut up and sit down, you big, bald fuck. I don't like leaving my own country, Doug, and I especially don't like leaving it for anything less then warm sandy beaches, and cocktails with little straw hats.
En dat voor ex-cop!

Wat me verder opvalt is dat hij iedere keer of als politieman of als maffiabaas gecast wordt...

Ik las net ook dat hij ook echt een politieagent is geweest

kramersietse
Hij past niet in Law and Order by the way, daarin zie ik hem nu iedere zaterdag avond bij de publieke zenders voorbij komen. Waarin ie goed is zijn de rollen waarin ie lekker droog uit de hoek kan komen als patsertje of als kneus, zoals in Get Shorty waarin ie een stuiter op zijn neus krijgt van Travolta haha, hilarisch.

Maar ook in Snatch speelt ie lekker droog ja.

kramersietse
Is er ook een lijstje van lelijkste Hollywood acteurs, daar nomineer ik Dennis dan voor niet meteen helemaal bovenaan maar keurig in een top 20, de lelijkste moet toch zowat wel Steve Buscemi zijn, toch?

Steve is inderdaad niet de knapste maar wel eeen geweldig acteur

606
Farina is helemaal niet lelijk ben geen expert op mannen gebied maar nee, lelijk niet.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://thehollywoodlife.net/wp-content/uploads/2008/05/261038dennis-farina-posters.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik vind hem ook niet echt lelijk

Hij is een redelijke komische bad guy. Zijn kop herinner je tenminste meteen weer als je hem ziet. Ben niet zo ondersteboven van zijn acteren.

Jammer dat hij is afgelopen maandag 22 juli j.l. overleden.
Oorzaak: Farina stierf aan een bloedpropje in zijn long.
Vroeger heb ik zoveel films/tv serie gezien...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:17 uur

geplaatst: vandaag om 08:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.