Manhunter (1986)

Alternatieve titel: Red Dragon: The Curse of Hannibal Lecter

Thriller / Misdaad
119 minuten / 124 minuten (director's cut)

geregisseerd door Michael Mann
met William L. Petersen, Kim Greist en Brian Cox

De seriemoordenaar 'De Tandenfee' slacht hele gezinnen af. Met tegenzin komt de gepensioneerde expert Will Graham terug bij de FBI om deze levensgevaarlijke moordenaar te helpen vangen. Ten einde raad roept hij de hulp in van Dr. Hannibal Lecktor, een psychopaat die door Will Graham zelf achter tralies is gezet.

Blijft goed, en dat van 1986 ..niet slecht

avatar van Alathir
Een nogal langdradige film die echte spanning mist. De muziek is ook niet altijd wat het moest zijn. Dit is zo'n film die ik volgens mij morgen al vergeten ben. De film is net onderhoudend genoeg om te blijven kijken maar de speelduur had ook korter gemogen. Petersen speelt hier op de automatische piloot en dan hebben we nog de Tooth Fairy Tom Noonan die nergens weet te overtuigen. Cox deed het nog het beste van allemaal. Enigste echt goede punt is waarschijnlijk nog het camerawerk.

avatar van missl
Langdradige film over een politieman die een killer zoekt. Mist de spanning die in de latere films met Lector wel aanwezig was.

avatar van TronMan
Pracht film van Mann. Al had dit ook zomaar een 3 delige Miami Vice aflevering kunnen zijn. Heerlijke eighties sfeer met een fijne score/soundtrack. Beter dan de 'remake' Red Dragon.