Bella Mafia (1997)

Misdaad / Drama

geregisseerd door David Greene
met Vanessa Redgrave, Dennis Farina en Nastassja Kinski

Eens waren de maffiabazen Luciano en Carolla dik bevriend. Na een zakelijke ruzie en gefrustreerd door het privégeluk van Luciano, vermoordt Carolla de zoon van Luciano op gruwelijke wijze. Twintig lange jaren gaan voorbij, waarbij Luciano uit is op wraak. Wanneer hij Carolla in de tang lijkt te hebben, slaat deze echter keihard terug. Hij slaagt erin om in één nacht alle mannelijke Luciano's af te laten slachten. Drie generaties mannen zijn in één klap weggevaagd. Nu gebeurt er iets wat nooit eerder is vertoond in maffiakringen. De vrouwen zweren wraak en nemen zelf wapens ter hand. Oog om oog, tand om tand, niets te verliezen en gedreven door hun onkrenkbare Italiaanse trots.

avatar van lhasa
leuk een keer vrouwen als maffia!
vond ook wel aardig verhaal!

ondanks dat als b film verkocht werd ben ik aangenaam verrast! leuk

Matig, zeer matig. Luka deed lekker aan overacting. De levensweg van Luka is echt wel bij de haren getrokken. Dat de maffia goed boert in Sicilië zal wel kloppen, maar dat er dergelijke soapachtige wendingen voordien in dat wereldje lijkt me toch flink overdreven...

Geen hoogvlieger deze film, maar vond het verhaal wel goed gevonden.
En het is eens leuk om de vrouwen in de hoofdrollen bezig te zien, koelbloedig en wraakzuchtig.
Heb vooral genoten van de prestaties van Nastassja Kinski als de wraakzuchtige moeder en Jennifer Tilly als het sexy domme (in dit geval) zwartje...

avatar van zicht
Beetje een flauw verhaal over hoe de vrouwen de macht overnemen als de mannen bij een slachtpartij allemaal vermoord worden. Echt slecht issie niet, maar het is wat onwaarschijnlijk en onrealistich allemaal. Geen topper, maar als tussendoortje best te pruimen.

avatar van voomzap
oei dit was toch wel een zware tegenvaller. flauwe hap en niet bepaald goed geacteerd. Ietwat goedkope en soapachtige wendingen in het verder ook wat traag opgebouwde verhaal... Nee als gangster / maffia film moet deze het toch helaas ontgelden in miijn rijtje.

ver beneden peil.

avatar van De Dré
Geinig niet spectaculair.

avatar van yeyo
Zoals eerder aangegeven, echt een beetje een maffia-soap. Maar toch zeer vermakelijk en met een sterke cast. Vooral Dennis Farina is overtuigend.

Ontzettend saaie, slechte film.

avatar van hendriks
zeer slecht terwijl het idee wel orgineel is

scc-j
moet het nog wel afzien , maar oh wat teleurstellend,
een paar mooie momenten maffia en drama

maar ook afschuwelijk acteer werk , onrealistisch
en toen het een soap begon te worden heb ik het uit moeten zetten

had heel veel beter gekund

avatar van 606
Was beter dan verwacht maar, nog lang geen topper.
Niet altijd was het even spannend en acteren was beetje zwak.
Voor de rest was er een redelijke maffia sfeer.

3 sterren

zo'n 12 jaar geleden heb ik deze film eens gezien en het stond me bij dat ik hem toen goed vond. Gister herkeken en qua verhaal vond ik het nog steeds goed, maar niet goed uitgewerkt. Een mini serie zou misschien beter uitpakken. (Misschien moet ik het boek eens lezen...)
Acteer werk was redelijk. Maar het verhaal ging veels te snel allemaal. Er gebeurt nogal wat in de film namelijk. Het hele drama van Sophia en haar zoon etc. vond ik wat matig uitgewerkt. Maar goed, al met al vond ik de film zeker (weer) vermakelijk ondanks het B-gehalte.

3* van mij.

avatar van mnrk
Nog steeds een prima film....

Als er van dit verhaal een miniserie was gemaakt had het allemaal net wat beter verteld/gebracht kunen worden, nu ging het allemaal net iets te snel.

Het acteerwerk was in orde, Dennis Farina en Vanessa Redgrave waren als de Luciano's in orde en Nastassja Kinski vond ik pas tegen het einde van de film sterk overkomen.

avatar van Lurtz
Lachwekkend slecht.