Hollow Point (1996)

Verenigde Staten / Canada
Actie

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Thomas Ian Griffith, Tia Carrere en Donald Sutherland

FBI agente Diane Norwood is bereid om alles te doen, zelfs het bederven van haar eigen bruiloft, om Livingstone, een grote geldwitwasser te pakken. Tijdens haar speurtocht ontmoet ze Max Parish, een agent bij de D.E.A, die ook achter Livingstone aan zit. Samen sporen ze 1 van Livingstone's huurmoordenaars op, Garrett Lawton.

djelle
Vergezocht verhaal met een suffe uitwerking. Vooral de erg domme grappen waren een dooddoender voor het kijkgenot. De actie was nu ook niet om naar huis te schrijven.

Nochtans heeft het Thomas Ian Griffith, Tia Carrere en Donald Sutherland! Erg spijtig dat het dan toch resulteerde in een bijzonder ondermaatse actiekomedie.

avatar van sinterklaas
Inderdaad geen film om over naar huis te schrijven. En dan gaat het vooral over die oerdomme grappen (vooral van die irritante Griffith) en die belabberde slechte actiescenes. Al moest ik wel gieren van het lachen bij die scene dat er met een Bazooka op de auto word geschoten waar Griffit en Carrerre en Sutherland mee willen ontsnappen. Maar Griffith schiet ff met zijn shotgun de raket kapot.

Sutherland vond ik ook matig acteren en ook Carrera. Gewoon een mislukte actie/komedie die denkt grappig te zijn.

orbit
Wat een irritant kutwijf die Tia Carrere

avatar van mikey
Deze film wil niet ophouden. En dat is echt een groot probleem want hij is heel hectisch, onbegrijpelijk en bevat teveel dialogen die er niet toe doen.

avatar van jarno1975
Drinking? Only if you're buying

Deze film net op tv gekeken en vond het toch echt niet zo slecht als hier beschreven wordt. De grappen zijn niet allemaal leuk maar heb toch wel een aantal keer moeten lachten. Het verhaal is natuurlijk vrij simpel, acteerwerk is redelijk. Richting het einde had ik wat meer moeite om de aandacht er bij te houden.
Maar al met al toch 2,5*

De beste slechte film die ik sinds tijden heb gezien. Hollow Point heeft een hoop dingen tegen zich, zoals de altijd ontploffende objecten, lage productiekosten en matige regie, maar biedt tegelijkertijd in de vorm van een bijzonder grappig Carrere/Griffith koppel, de hilarische Sutherland en de over the top prestatie van Litgow zoveel vermaak, dat het me echt niks uitmaakt hoe goed of slecht het dan wel niet zal zijn.

Hollow Point pretendeert niks te zijn behalve een vlot geschreven actie/komedie. Daar slaagt de film dan ook perfect in: de cast is gemotiveerd, de dialogen zijn zo flauw dat het bijzonder grappig wordt en de immer ontploffende auto's/vuilnisbakken zijn werkelijk perfect getimed. Daar komt ook nog eens bij dat Thomas Ian Griffith enkele mome nten zijn taekwondo skills goed gebruikt en Tia Carrere gewoon een fantastisch leuke actrice is die iemand als Jolie met gemak overtreft qua stoerheid en aantrekkelijkheid.

Bizar hoe zo'n film tot stand komt, ik had aan de hand van dit script eerder een Gary Daniels film met enkele andere c-helden verwacht. Ik mis de tijden dat men nog lekker van alles de lucht in liet gaan en er nog met zoveel knipogen geschreven werd...

mikey schreef:
juist gezien en ge hebt groot gelijk over deze film. zeer rare film waar de grappen niet werken alleen donald kan nog grappig overkomen de rest totaal niet