• 11.216 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 21 juli 1994

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Striking Distance

"They shouldn't have put him in the water, if they didn't want him to make waves."

Tom Hardy is als politieagent werkzaam bij de 'Water Rescue Squad'. In een rivier vindt hij een paar lijken, die hem aan zijn tragische verleden herinneren. De mysterieuze omstandigheden doen bij Tom namelijk de woede weer oplaaien om de dood van zijn vader. Twee jaar geleden is Tom zijn politiepenning kwijtgeraakt omdat hij beweerde dat zijn vader, politiechef Hardy, vermoord werd door een politieagent. Niemand hechtte hier enig geloof aan en het hele politiedepartement beschouwde hem als een deserteur. Toms nieuwe collega, Jo Christman, is van mening dat zijn verhaal op meer berust dan enkel fantasie. Samen starten ze een illegaal onderzoek naar de nieuwe moorden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Det. Tom Hardy

Dist. Atty. Frank Morris

Sgt. Fred Hardy

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

De achtervolging in het begin was erg jammer die auto had normaal nooit meer kunnen rijden...

Rest van de film was aardig. Wordt nergens echt spannend maar zeker niet slecht.

avatar van RuudC

RuudC

Best geinige, maar vrij overbodige politiefilm. Bruce Willis lijkt er maar weinig zin in te hebben en met een ongemotiveerde hoofdpersoon valt al veel kracht van de film weg. Stiekem vind ik Sarah Jessica Parker hier beter acteren. Striking Distance leunt vooral op de achtervolgingen en enkele leuke actiescenes (een auto in brand schieten met flares, held!). Daar krijg je gratis en voor niks een vlot verhaal bij en een pak degelijke acteurs. Leuk dat het eens de politie op het water betreft en geen doorsnee patrouillekorps, maar behalve de decors is er weinig verschil. Typisch een film die voor de fans leuk is om gezien te hebben, maar de rest kan deze rustig negeren.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Bruce Willis in zijn jonge jaren

en wat doet hij het hier goed kwa acteren

bedoel ik.

Ook de actie zelf is prima in orde.

Ik vond het zelf wel een hele spannende film.

avatar van Eminem8Milefreak

Eminem8Milefreak

Aardige actiefilm.

Beetje in de sfeer van Die Hard.

Ik heb de indruk dat de film wat wordt onderschat.

Willis acteert weer geweldig.

Leuke actiescènes en vlot verhaal.

avatar van Mariska76

Mariska76

Lekkere vlotte film, spanning zit er goed in, vooral de achtervolging in het begin was vet.

Actie genoeg en Bruce Willis zat er weer lekker in.

avatar van jippie2010

jippie2010

Verstand op 0 en kijken maar. En de overacting op de koop toenemen.

Meer heb ik er niet over te zeggen. *2,5

avatar van Insignificance

Insignificance

Als je je best doet, kun je hier enkele Italiaanse invloeden in vinden. Vanwege de killer en het opgefokte gedrag van de heren agenten. Toffe cast wat dat betreft. Brion James bijvoorbeeld. Pracht van een kop. Wel een tamelijk domme rol, maar dat geldt voor bijna iedereen, dankzij een dikke popcorn stempel met een script dat van kwaad tot Sarah Jessica Parker en erger gaat. Het hele middendeel zit volgepropt met goedkoop drama en allerlei geplot met stompzinnige bochten, waar dan uiteindelijk een dader uit komt rollen, die niet meer serieus te nemen is. Alles voor niks dus. Een actie thriller, zegt men, maar dat geldt eigenlijk alleen voor de eerste en laatste pakweg twintig minuten. Geinig, dat speelgoedautootje, net als het liedje en de achtervolging in het begin is smullen, maar dan heb je het beste al gehad.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Prima genoten van deze klassieke actiefilm met Willes in zijn glorietijd. Film boeit van begin tot het einde. Plot tegen het einde was ook goed, had dat niet verwacht dacht dat het de broer van zijn overleden partner zou geweest zijn. Maar was blijkbaar zijn partner zelf die nog leefde. Zitten wel paar kleine foutjes in de film ben nochtans iemand die niet snel op fouten let maar heb er hier 2 gespot in het begin de autoachtervolging rijd de auto die ze volgen tegen een andere op een kruispunt waar door zijn bumber er afvalt beetje verder geeft de auto gewoon zijn bumper terug. En ook nog als zijn partner van de brug spring loopt willes zonder krukken naar de kant om in het water te kijken 2 seconden later staat hij terug met kruk. Zijn natuurlijk kleine fouten, maar ik zelf die normaal nooit op fouten let en dit gezien geeft, had toch voorkomen moeten worden.Al bij al ondanks dit vind ik het gewoon een heerlijke film. Willes doet het goed alleen Jessica Parker vond ik wel zwak spelen. Krijgt van mij toch nog een mooie score gewoon omdat ik mij prima vermaakt heb. En zeker ooit wel nog eens zal zien 7/10

Tarkus

Redelijk goede actiefilm, typische Bruce Willis film ook.

Maar ben vooral verbaasd van de goede rol van Sarah Jessica Parker, een actrice die ik nooit goed heb gevonden en nog steeds niet, maar ik geef toe dat ze het hier wel redelijk puik doet.

Een film voor de actieliefhebbers, want dit is een klassieker in het genre.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Aardig gemaakte thriller, met een goed verhaal, idem cast en ook de actie is goed. Bruce speelt aardig maar ook niet meer dan dat ook de rest van de cast zoals Sarah Jessica Parker, Dennis Farina en Tom Sizemore spelen ook aardig. Wil je een aardige actie/thriller zien dan raad ik je hem aan.

avatar van Supernatural

Supernatural

leuke film met willis.ik vermaak me altijd wel prima met herzien.goed verhaal.goeie cast.en willis speelt hier ook weer erg goed in.

avatar van yeyo

yeyo

Sire, il n'y a plus de flics. Dit jaren '90 pareltje mag zowat de laatste der flikken films heten, dat is te zeggen, flik van het hard-boiled type: een smerige klabak, cynisch tot op het bot, drankverslaafd, grenzend aan de psychose, altijd bereid om dwarsliggende collega's of verdachten op hun smoel te timmeren en looking for love in all the wrong places. Willis speelt de ultieme pechvogel, in een kwartier speeltijd worden zijn vader en ex-vrouw vermoord en pleegt zijn partner zelfmoord. Striking Distance lijkt dan ook een bewuste hyperbool van genreconventies, een filmisch universum waar iedereen flik is. Actiescènes of subplots zijn spaars, de film is vooral één lange aaneenschakeling van tierende driftkikkers die beter wat aan hun bloeddruk zouden moeten denken, "you're off the case!" "you're outta your jurisdiction!". Heel mooi doorspekt met beelden van Pittsburgh en atypisch brutaal qua gewelduitbarstingen - de vergelijking met italo crime van Insignificance hierboven is lang zo gek nog niet.

avatar van trebremmit

trebremmit

Heerlijk lompe politiefilm zoals je ze tegenwoordig niet meer ziet, deed me wel wat denken aan Cop met James Woods, al is die nog net wat sleazier dan deze. Mooie omgeving ook en veel bekende gezichten, de blu-ray heeft ook een uitstekende beeldkwaliteit.

avatar van stratmans

stratmans

leuke film, verrassend einde, goeie Bruce Willis

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Een film van ruim 25 jaar geleden die ondanks de typische 80's/90's setting nog prima mee kan.

Goed verhaal met veel spanning, vlot lopend, genoeg actie en een zeer verrassend einde.
Goede rol van Bruce Willis en altijd leuk om Tom Sizemore en Dennis Farina (blijft voor mij altijd Albert Lombard) te zien in een film ook al weet je bij Farina van te voren al dat hij een badguy is.

Vooral jaren 90 had erg veel actiethrillers en in mijn herinnering eigenlijk altijd goed.
Jammer dat er nu een tekort is aan dit genre.

Gewoon goed!

avatar van clubsport

clubsport

Veel te veel drama en overacting , Sara Jessica Parker in een rol die totaal niet geloofwaardig overkomt

en een verhaal eromheen wat maar niet weet te boeien .

avatar van jordandejong

jordandejong

Willis zoals je hem het liefst ziet. Een doorgeleefde agent, onverzorgd, aan de drank, kettingrokend, scheldend en knokkend.

Buiten dat is er eigenlijk niet eens zo heel veel te beleven. Een grote cast met bekende koppen en wisselende prestaties. Af en toe is het behoorlijk cringe en over the top (vooral de vertolking van de badguy in de eindscene, maar ook de talloze random vechtpartijen tussen de agenten). Qua actie is het ookal niet erg spectaculair. Maar toch is het ergens wel vermakelijk.

Wegens het jeugdsentiment nog 3,5 ster. Voor de fans van The Last Boy Scout en Die Hard toch wel geinig.

avatar van Kondoro

Kondoro

"You shot your own son? There goes that gold watch.”

Typische dosis jaren negentig actiefilmpje dit, en ik mag toch persoonlijk wel zeggen dat ik daar normaliter een fan voor ben. Dat dacht ik ook over deze film, zeker met Willis in de hoofdrol maar, helaas mocht het niet zo zijn. Ik vond de film toch wat tegenvallen, en dat is eigenlijk helemaal niet omdat Herrington heel veel fout doet in deze film, de acteurs spelen allemaal best een leuke rol en er zit zelfs een vleugje humor in verwerkt. Maar, het verhaal vond ik ontzettend rommelig, waardoor de film eigenlijk ook zijn charmes verliest. En ook het zogenaamde jo-jo effect wat deze film beheerst is eigenlijk een complete domper. De film begint onwijs fijn, en laat eigenlijk zien dat je weer een heerlijk clichématig politiefilmpje gaat krijgen. En ook het einde vervult eigenlijk de meeste wensen, en weet ook zeker weer echt vermakelijk te zijn. Maar alles wat daartussenin zit gepropt is eigenlijk nergens echt boeiend te noemen. En zoals je ook al meer kan lezen in de reacties hier, de film laat zichzelf eigenlijk overspoelen aan onnodige drama, waar misschien toch wat meer actie in had kunnen zitten; ook van de moordenaar.

Maar, je kunt er gewoon niet omheen dat deze film een hele fijne en vooral goeie cast bezit. Willis is natuurlijk wel iemand die er met vlag en wimpel bovenuit steekt, dit zijn overigens ook wel de rolletjes waarin hij echt volledig tot zijn recht komt, en waar hij het beste in is. Ook Tom Sizemore en Dennis Farina deden het gewoon leuk.

Qua verhaal hoef je het overigens ook niet helemaal te doen, en was vooral wat rommelig zeker op het begin. Wanneer je eigenlijk erachter komt hoe en wat, is het ook niet meer zo snel bijzonder. Gelukkig dat de film na de clou ook niet meer zo lang duurt, waardoor je deze film ook makkelijk gelijk kan afsluiten. En zo is deze film prima voor tussendoor maar, een hoogvlieger zal het nooit worden.

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

Heerlijke jaren 90 actie film zoals ik ze graag zie.de humor is vet aanwezig met al die politie achtervolgingen.lekkere no brainer waarbij het lekker ontspannen is,de 105 minuten vlogen om.en ja zo worden ze helaas niet meer gemaakt.

avatar van mrkos

mrkos

Striking Distance

Lekker filmpje voor een keertje. Niks bijzonders, maar gewoon vermakelijk. Bruce Willis is natuurlijk gemaakt voor zulke rollen. De jaren 90 sfeer maakt het af.

3 sterren.