Striking Distance (1993)

Actie / Thriller

geregisseerd door Rowdy Herrington
met Bruce Willis, Sarah Jessica Parker en Tom Sizemore

Tom Hardy is als politieagent werkzaam bij de 'Water Rescue Squad'. In een rivier vindt hij een paar lijken, die hem aan zijn tragische verleden herinneren. De mysterieuze omstandigheden doen bij Tom namelijk de woede weer oplaaien om de dood van zijn vader. Twee jaar geleden is Tom zijn politiepenning kwijtgeraakt omdat hij beweerde dat zijn vader, politiechef Hardy, vermoord werd door een politieagent. Niemand hechtte hier enig geloof aan en het hele politiedepartement beschouwde hem als een deserteur. Toms nieuwe collega, Jo Christman, is van mening dat zijn verhaal op meer berust dan enkel fantasie. Samen starten ze een illegaal onderzoek naar de nieuwe moorden.

avatar van Timothyvdmeer
De achtervolging in het begin was erg jammer die auto had normaal nooit meer kunnen rijden...

Rest van de film was aardig. Wordt nergens echt spannend maar zeker niet slecht.

avatar van RuudC
Best geinige, maar vrij overbodige politiefilm. Bruce Willis lijkt er maar weinig zin in te hebben en met een ongemotiveerde hoofdpersoon valt al veel kracht van de film weg. Stiekem vind ik Sarah Jessica Parker hier beter acteren. Striking Distance leunt vooral op de achtervolgingen en enkele leuke actiescenes (een auto in brand schieten met flares, held!). Daar krijg je gratis en voor niks een vlot verhaal bij en een pak degelijke acteurs. Leuk dat het eens de politie op het water betreft en geen doorsnee patrouillekorps, maar behalve de decors is er weinig verschil. Typisch een film die voor de fans leuk is om gezien te hebben, maar de rest kan deze rustig negeren.

avatar van Movie Jim
Bruce Willis in zijn jonge jaren
en wat doet hij het hier goed kwa acteren
bedoel ik.
Ook de actie zelf is prima in orde.
Ik vond het zelf wel een hele spannende film.

avatar van Eminem8Milefreak
Aardige actiefilm.
Beetje in de sfeer van Die Hard.
Ik heb de indruk dat de film wat wordt onderschat.
Willis acteert weer geweldig.
Leuke actiescènes en vlot verhaal.

Lekkere vlotte film, spanning zit er goed in, vooral de achtervolging in het begin was vet.
Actie genoeg en Bruce Willis zat er weer lekker in.

avatar van jippie2010
Verstand op 0 en kijken maar. En de overacting op de koop toenemen.
Meer heb ik er niet over te zeggen. *2,5

avatar van Insignificance
Als je je best doet, kun je hier enkele Italiaanse invloeden in vinden. Vanwege de killer en het opgefokte gedrag van de heren agenten. Toffe cast wat dat betreft. Brion James bijvoorbeeld. Pracht van een kop. Wel een tamelijk domme rol, maar dat geldt voor bijna iedereen, dankzij een dikke popcorn stempel met een script dat van kwaad tot Sarah Jessica Parker en erger gaat. Het hele middendeel zit volgepropt met goedkoop drama en allerlei geplot met stompzinnige bochten, waar dan uiteindelijk een dader uit komt rollen, die niet meer serieus te nemen is. Alles voor niks dus. Een actie thriller, zegt men, maar dat geldt eigenlijk alleen voor de eerste en laatste pakweg twintig minuten. Geinig, dat speelgoedautootje, net als het liedje en de achtervolging in het begin is smullen, maar dan heb je het beste al gehad.

avatar van dvdfreak123
Prima genoten van deze klassieke actiefilm met Willes in zijn glorietijd. Film boeit van begin tot het einde. Plot tegen het einde was ook goed, had dat niet verwacht dacht dat het de broer van zijn overleden partner zou geweest zijn. Maar was blijkbaar zijn partner zelf die nog leefde. Zitten wel paar kleine foutjes in de film ben nochtans iemand die niet snel op fouten let maar heb er hier 2 gespot in het begin de autoachtervolging rijd de auto die ze volgen tegen een andere op een kruispunt waar door zijn bumber er afvalt beetje verder geeft de auto gewoon zijn bumper terug. En ook nog als zijn partner van de brug spring loopt willes zonder krukken naar de kant om in het water te kijken 2 seconden later staat hij terug met kruk. Zijn natuurlijk kleine fouten, maar ik zelf die normaal nooit op fouten let en dit gezien geeft, had toch voorkomen moeten worden.Al bij al ondanks dit vind ik het gewoon een heerlijke film. Willes doet het goed alleen Jessica Parker vond ik wel zwak spelen. Krijgt van mij toch nog een mooie score gewoon omdat ik mij prima vermaakt heb. En zeker ooit wel nog eens zal zien 7/10

Redelijk goede actiefilm, typische Bruce Willis film ook.
Maar ben vooral verbaasd van de goede rol van Sarah Jessica Parker, een actrice die ik nooit goed heb gevonden en nog steeds niet, maar ik geef toe dat ze het hier wel redelijk puik doet.
Een film voor de actieliefhebbers, want dit is een klassieker in het genre.

avatar van Gerlof1378
Aardig gemaakte thriller, met een goed verhaal, idem cast en ook de actie is goed. Bruce speelt aardig maar ook niet meer dan dat ook de rest van de cast zoals Sarah Jessica Parker, Dennis Farina en Tom Sizemore spelen ook aardig. Wil je een aardige actie/thriller zien dan raad ik je hem aan.

leuke film met willis.ik vermaak me altijd wel prima met herzien.goed verhaal.goeie cast.en willis speelt hier ook weer erg goed in.