Authors Anonymous (2014)

geregisseerd door Ellie Kanner
met Kaley Cuoco, Chris Klein en Dennis Farina

Een disfunctionele groep van ongepubliceerde schrijvers met het motto "allen voor een", accepteert Hannah Rinaldi in de groep. Het laatste wat zij echter verwachtte was dat ze succesvol zou worden, maar dat is precies wat er gebeurt. Terwijl haar carrière een vlucht neemt, strijden haar excentrieke en afgunstige collega's zich hun eigen weg naar roem en fortuin. De spanningen stijgen en harten worden gebroken. Afwijzing drijft hen tot wanhoop. Het is maar goed dat ze slechts gewapend zijn met pennen.

avatar van blurp194
Pseudodocumentaire.

Het is altijd een beetje afwachten hoe het uitpakt, een film waarin Hollywood naar zichzelf kijkt. Deze is wel charmant en lichtvoetig. Wel wat minder grappig misschien dan de makers gedacht hadden, maar dat komt nogal vaak voor in dit genre.

Kaley Cuoco (wie? oh Penny) doet het best goed - wel met hetzelfde soort vrolijke ongedwongenheid als we uit haar BBT-rol kennen. Grappiger eigenlijk is Dennis Farina als de doorgedraaide veteraan. Of Tricia Helfer als zijn Duitse postordervriendinnetje.

Jammer wel dat het verhaal een beetje teveel op veilig speelt, te voorspelbaar blijft.