Stealing Harvard (2002)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Bruce McCulloch
met Jason Lee, Tom Green en Dennis Farina

John en Elaine kunnen het zich na jaren zwoegen eindelijk veroorloven om te trouwen, en om in hun droomhuis te gaan wonen. Wanneer John's zus belt met het nieuws dat zijn nichtje Noreen toegelaten is op de Harvard universiteit worden de trouwplannen stopgezet: John heeft namelijk beloofd de studie van Noreen te betalen. Aangezien hij dit niet aan z'n vriendin kan vertellen gaat hij naar zijn vriend Duff, die hem overhaalt om een misdrijf te plegen.

Helaas een gemiste kans.

Ik vind Jason Lee een van de betere acteurs van dit moment en dat blijkt (imho) wel weer.

Daarom is het erg jammer dat er zo'n zwak script, zwak stelletje acteurs (uitzonderingen daargelaten), zwak zooitje dialogen bijgevoegd is. echt puur zonde.
wel een paar leuke grappen maar niet echt de moeite waard verder, enkel om Lee.

Leuke film, een leuk verhaal, en gelukkig is Tom Green niet zo irritant als in zijn shows.

Ik geef em...3,5*

NanneB
Het is dat Tom Green erin zit (echte humor)
maar voor de rest is de film echt flut! 3*

Heb een paar keer echt moeten lachen om Tom Green, hij bewijst weer eens dat hij een geweldige comedian is. Verder niet bijzonder.

2* voor Tom Green.

avatar van chiquita
Verhaal is saai, personages zijn irritant en alleen Tom Green was het kijken waard.

Justice4All
slechte film, kon moeilijk erom lachen

avatar van SSeagal
Waarom kan ik deze nou niet vinden in de videotheek, damn! Maybe maar ff kopen dan ofzo, ben toch stiekum wel Green fan....

Ik heb er ook een paar keer om moeten lachen maar meestal waren de grappen irritant.

IK vind dit een goede film nog.Beide acteurs doen het goed en hebben mij goed doen lachen.Maar de meeste vinden dat hier precies niet zo goed.Verhaal is wel niet zo goed maar toch goed voor 3.5 sterren want er zijn goeie scenes in zoals als het snoeien van de planten en het hun plannen voor geld te krijgen:-).

avatar van foxeinstein
Leuk film!
maar de enige reden waarom hij leuk was is omdat TOM GREEN erin zat. Dit was tevens ook de enige reden waarom ik hem heb gezien.

tom green is een geniaal sociaal gestoorde charletan/mafkees.

jammer dat hij niet meer op TV is (hoe komt dit eigenlijk?) en dat hij in maar weinig films speeld. I'm a big tom green fan

avatar van xenne
ik vond het ook een leuke film, vraag me niet waarom. je moet van dat soort humor houden zeker? de grappig waren dan misschien flauw, ik kon er mee lachen. voor mij een geslaagde komedie met prima cast .... 3

Redelijk geslaagde Komedie, het is altijd lachen met Tom Green.

Weer eens herbeken en vind het nog steeds leuke film.
Film blijft mij goed vermaken.
3.5 sterren

Ik sluit mij aan bij Dead01. Blijft een vermakelijke prent. 4 sterren van mij want re-watch value kan ik zeer waarderen.

Redelijk amusante film die nergens echt grappig wordt. Door de korte speelduur en de aardige cast nog best de moeite waard als je niks te doen hebt.

avatar van EVIL '84
Grappige film!!!

Niet grappig

avatar van Ant
Ant
Ooit eens gekocht en gezien aantal jaren geleden. Vandaag nog eens opgezet (wist niet meer wat het precies was), maar vond het echt zo een bagger dat ik hem na 40 minuten weer afzette. Rewatch was echt niet de moeite waard vond ik. Ik ergerde me zelfs aan de film.

avatar van brabusRUS
chiquita schreef:

Precies.

avatar van Waackx
Gisteren gezien en had ik nog nooit van deze film gehoord.
Ik heb behoorlijk wat gelachen om deze film.
Ik vond Lee en Green een leuk komisch koppel samen en de grappen vond ik origineler dan in de meeste komedies.
Ik vind Jason Lee en Tom Green juist in hun latere rollen minder leuk.
Verder was de rest van de cast ook goed,vooral Leslie Mann.
Alleen het einde is weg heel erg afgeraffeld en slecht gedaan.
Het verhaal is vergezocht maar ik stoorde me er niet aan.

avatar van funnyhow
absurde humor dat we van tom green gewoon zijn .
al heb ik de indruk dat niet iedereen dit kan waarderen gezien de lage score hier ...
wel mijn soort humor
ook leuke bijrollen ... !
heb me goed vermaakt met deze film !

avatar van Gang_Star
Saaie komedie waar ik geen moment om heb kunnen lachen. Het beste van alles was dan eigenlijk nog Tom Green, en wat mij betreft zegt dat toch al genoeg.

Meneer Bungel
My name is Earl (?)

Het leek wel een halfslachtige pilot voor de voornoemde (aardige) comedyserie. Gewoon wat losse capers (een inbraak, een overval en een... inbraak) aan elkaar geregen met wat halve romantiek en familiebanden. Het begint tam (incl. uitleggerige voice-over, die de hele film verder nauwelijks nog ophoudt), maar Tom Green (toch al de grootste reden om te gaan kijken) levert weer leuk werk af. En verder is het ook nog best te doen... totdat het stukje bij beetje verzandt in steeds minder leuke en van clichés vergeven middelmatigheid. Hier en daar nog wel wat leuks (bijrol van 1 vd Freaks and Geeks en Tom Greens aanhoudende idioterie uiteraard), maar daartegenover weer een misplaatste Penn en iemand die ik nog nooit grappig heb gevonden: John C. McGinley. Farina deed me hier weinig, Jenkins was okay en Leslie Mann is toch behoorlijk cute!

Net aan 2,5*.
P.s. wanneer Lee breeduit lacht, kon het wel directe familie zijn van Jerry Seinfeld.

avatar van lars-pixar
Matige komedie die alleen grappig wordt als Tom Green in beeld komt.
Als Green er niet in zat dan zou het verhaal in zaken door de rest van de cast.
Dit zegt eigenlijk al genoeg over de film.