Hot Rod (2007)

Komedie / Actie

geregisseerd door Akiva Schaffer
met Andy Samberg, Jorma Taccone en Isla Fisher

De amateur stuntman Rod Kimble heeft één probleem: zijn stiefvader Frank is een ontzettende eikel. Hij pest Rod iedere dag, bij de wekelijkse boksoefening laat hij Rod iedere hoek van de ring zien, eigenlijk respecteert hij Rod totaal niet. En het allerergste, die zogenaamde stunts van Rod zijn niets anders dan lachertjes in de ogen van Frank. Op een dag krijgt Frank een hartaanval en het enige dat hem nog kan redden is een harttransplantatie. Niemand minder dan stuntman Rod zal opereren als zijn reddende engel door geld in te zamelen voor de operatie. Rod zal met zijn motor over 15 bussen springen.

heerlijk droge komedie die lekker wegkijkt, aanrader

avatar van paaj1
vet dansje XD

avatar van steph b
two of hearts

slechte film! Echt flauwe humor en slecht acteerwerk ! geldverspilling om te gaan huren. miss leuk om eens te zien op tv wanneer je je verveelt op een saaie schoolavond.

avatar van Biosguru
Zoals Toke als aangeeft het is een smaak kwestie. Ik heb er erg om moeten lachen. Het is een beetje een mix tussen Napoleon Dynamite en Jackass.

mijn favoriete lachfilm. je moet er van houden maar dit is juist precies de humor die mij aanspreekt. Ik vond het acteerwerk juist heel goed, het kwam op mij over als een bepaalde manier van acteren alsof het expres slecht gedaan was ofzo maar nergens ongeloofwaardig.

Prepare to be dazzled!

avatar van WanderingStar
Comedy in de lijn van Napoleon Dynamite.. vind ik.. Als je die niet leuk vond, vind je dit ook niks..

Persoonlijk vond ik deze leuker dan Napoleon Dynamite... het is een bepaald soort humor.. ik vind het Erg Grappig

Je kunt er lullig over doen als het niet je smaak is.. maar goed.. er zijn ook mensen die Naked Gun helemaal geweldig vinden.........................

avatar van gillie24
Tja, dit was niet best. Hele flauwe nerd-humor, duidelijk niet mijn ding.
De aanwezigheid van de bloedmooie Isla Fisher vergoedt een heleboel, maar de film is verder niet best.

gillie24 schreef:
Tja, dit was niet best. Hele flauwe nerd-humor, duidelijk niet mijn ding.

Film net gezien en ik wou precies hetzelfde zeggen, dus helemaal met mijn voorganger eens!

avatar van Fryce
Heerlijk ongemakkelijke comedy. Mooi einde ook.

You gotta be kidding me!!! Ik heb op vele momenten in een deuk gelegen.
Toen dit werd gezegd was zo'n moment. Een geweldige afsluiter.
Moet er nu nog om lachen als ik er aan denk.
Film deed me op momenten aan stepbrothers denken. Een kinderachtige gast die niet op wil groeien en dan ook vaak de zelfde soort humor.
Vier sterren.

avatar van Corcicus
Bij momenten heel grappig, maar meestal overstijgt deze de middelmaat niet.

avatar van Inland Rabbit
De vergelijking met Napoleon Dynamite is snel gemaakt, maar onterecht. Simpelweg, omdat er een verschil zit tussen slecht getimed humor en awkward getimed humor, hier voor mij duidelijk het 2e. Als 2e pluspunt heeft de film ook nog dat de nerds een stuk minder geforceerd en meer menselijk overkomen. De romance en structuur in de film zorgt dan wel voor minder eigenheid en meer toegankelijkheid, maar eigenheid dat heeft het al genoeg.

Samberg speelt goed als falende stuntman, ook omdat ie de overtuiging heeft dat ie op weg is om geweldig te worden, terwijl alles keihard mislukt. Het vooral doorgaan principe, omdat het toch een keer goed moet gaan. Waar ieder ander een kleinere stunt zou aanpakken bij falen, gaat Rod gewoon steeds groter.
Leuke rol van Danny Mcbride, die ik als sidekick meestal goed kan hebben, mits niet teveel op de voorgrond. Beperkt acteur, lomp doen is ZIJN ding, maar dat kan ie dan ook erg goed. Isla Fischer, tsjah

Een film die snel gelinkt wordt met Napoleon Dynamite, maar qua hart en ziel meer weg heeft van een Rushmore of Anchorman.
Benieuwd naar The Watch, maar dat zal nog wel ff op zich laten wachten.

Iffy.

Naar aanleiding van The Watch (Akiva) en That's My Boy (Samberg) deze film maar eens opgezocht. Het resultaat is erg matig.

Grootste probleem zijn een aantal grappen die echt compleet doodvallen. Nu hebben al die Amerikaanse comedies dat wel, maar bij bijv. een Happy Madison heb je zo'n 10 grappen per 2 minuten en dan valt er inderdaad wel eens een uitdrukking of woordgrap verkeerd. Hier heb je hele erg zwaar geconstrueerde scenes die compleet (maar dan ook compleet) het water in vallen. Pijnlijk is dat.

Samberg is ook niet super, vooral omdat je gewoon Ferrell in het personage herkend. Ferrell zou het een stuk beter gedaan hebben, dus ook dat is aardig storend. Mcbride is wel een fijne toevoeging, bepaalde scenes zijn nog wel leuk en gelukkig duurt het ook allemaal niet te lang, maar de film doet echt te hard z'n best om grappig te zijn.

Mnee, dit had eigenlijk véél beter gemoeten. Het hele moralistische eindriedeltje maakt het er dan ook niet beter op.

avatar van Daan258
Aardige comedy.
Het verhaal was echt zo onwijs dom maar doordat maakt het de film wel grappig.
Geen bijzondere film maar kheb toch een paar x goed kunnen lachen om de flauwe grappen:P

Een kleine 3,0*

avatar van Richard_Voorhees
Ik geef uiteindelijk ook een kleine 3*.

Sommige grappen worden iets teveel uitgemolken, zoals de grap waarbij "Rod" van de berg afvalt, maar al met al heb ik me prima weten te vermaken.
Jammer dat ze de foute AM DJ niet zoveel aandacht gaven, want ik vond hem toch wel een toffe toevoeging.
Wat ik dan wel weer heerlijk vond was de soundtrack. Die '80's rock/pop nummers doen het gewoon goed bij een film als deze. Heerlijk!

avatar van SlickRick
Na 20 minuten afgezet. Vervelende infantiele film.

avatar van NYSe
Het is misschien niet de meest subtiele komedie van de afgelopen jaren, maar juist in het groteske steekt het Hot Rod mijlenver boven het maaiveld uit. Zelden zo'n eigenzinnig pareltje van onsamenhangende flauwigheden gezien. Cool beans!

avatar van Lurtz
Vaak te flauw, de mopperige Ian McShane red het nog.

Zeer matige komedie, die volgens mij veel te overdreven is.
Het mag dan grappig bedoeld zijn, maar ik vind het eerder een klucht geworden, en daarmee bedoel ik niet het verhaal, maar de uitwerking ervan.

Fokking mooi, komedie zoals t bedoeld is. Need no say more

avatar van Daan258
Heb hem weer is herzien en ik ben het nog steeds volledig eens met mijn vorige bericht.
Andy Samberg deed het wel erg goed in de film XD.

Daan258 schreef:
Aardige comedy.
Het verhaal was echt zo onwijs dom maar doordat maakt het de film wel grappig.

Een kleine 3,0*

avatar van JoeCabot
Aardig tussendoortje. De knipogen naar de jaren 80 kan ik wel waarderen, net als de soundtrack. Jammer genoeg bleef ook de humor in de 80s steken. Geen dijenkletser dus, daarvoor voelen de slapstick en de nerdgrapjes iets te belegen aan. Schaffer levert wel gewoon een vlot filmpje af en breit er binnen de 90 minuten een eind aan. 3*