• 158.101 films
  • 9.638 series
  • 28.756 seizoenen
  • 607.347 acteurs
  • 353.030 gebruikers
  • 8.844.288 stemmen

Beste horrorfilms sinds het millennium

zoeken in:

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Wat bedoelen jullie met Elite?

ME1

• 42 berichten
  • 35 stemmen

Heb blijkbaar nog een aantal films te kijken. Ben dan ook meer de oudere horrorfilms gewend. Heb er vandaag twee geprobeerd. The Others... lijkt vaag bekend voor te komen, duurt wel erg lang voordat de spanning er in komt, maar uiteindelijk toch wel heel goede film. Wordt door sommige één van de beste films genoemd, dat gaat me toch te ver, maar zeker een aanrader om tot het eind te kijken.

Daarnaast Oculus gekeken,... oh ja, zie binnen 10 seconden dat ik deze vorig jaar al had geprobeerd ; ) aardig om een keer te kijken, slot is wel spannend en het heeft natuurlijk de geweldige gloeilamp scène. Maar ook hier uiteindelijk een te trage film door de vele flashbacks en het langdurige het is wel waar / niet waar script is wel zo ontiegelijk vervelend....

Binnenkort maar The Conjuring proberen...

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Een top 10:

01. Others, The (2001)

02. Låt den Rätte Komma In (2008)

03. Orfanato, El (2007)

04. Warm Bodies (2013)

05. Frágiles (2005)

06. Saw (2004)

07. Orphan (2009)

08. Martyrs (2008)

09. Conjuring, The (2013)

10. Musarañas (2014)

ME1

• 42 berichten
  • 35 stemmen

arno74 Vraag ik me zomaar af, zijn dit tien films die je ook plaatst boven de wat oudere klassiekers zoals: Sometimes they come back ; The Stand ; Hellraiser ; Under the stairs ; Phantasm ; Cronos ; Pan's Labyrinth ... of noem ik hier nu films die überhaupt niet in je rijtje passen?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

ME1 Pan's Labyrinth is zelfs de nr. 1 van mijn top 10, al jaren, alleen is het officieel geen horror, maar ik kan me voorstellen dat je het zelf wel onder die categorie schaart. Zo vind ik The Grey Zone (2001) eigenlijk ook wel een horror, omdat het qua (waargebeurd) thema zo beangstigend is. Cronos staat bij mij in de planning (net als zoveel andere films), de andere die je noemt ken ik niet of is het veel te lang geleden voor me om daar nog een goed beeld bij te hebben (Hellraiser bijvoorbeeld). Maar goed dat je ze noemt, zitten denk ik wel aardige tips tussen .

Dit topic gaat over de beste horrors sinds het millennium, vandaar dat je hier geen klassiekers in mijn lijst aantreft. Die vind je wel in mijn horror top 50 allertijden hier, in dit andere topic. The Others zou daar trouwens op nr. 1 moeten staan, maar ik vermoed dat toen ik die lijst maakte horror niet als genre bij die film op MovieMeter stond, en vandaar dat die mij toen ontgaan is.

ME1

• 42 berichten
  • 35 stemmen

arno74 Pan's Labyrinth (vind de Engelse titel altijd makkelijker te schrijven ; ) zou in mijn opinie het best omschreven kunnen worden als een dramatische fantasyfilm verweven met horrorelementen.

The Grey Zone ken ik niet, zet ik dus samen met jouw andere tips in de to-watch-list.

Hellraiser is uiteraard een uitgemolken reeks en daardoor denk ik dat de briljante toon van de eerste film verloren is gegaan. Cronos is net als Pan's Labyrinth van Spaanse komaf. In Spanje zijn veel meer geweldige films gemaakt. Waaronder Tesis, een thriller over snuff-movies.

The Conjuring kom ik vaak in lijstjes tegen.

Heb hem momenteel van de videotheek (heel ouderwets ; ) liggen om binnenkort te kijken. Er is een prequel / spin-off gemaakt op deze film: Annabelle. Deze kom ik weer nergens tegen, is deze film een tegenvaller?

Andere films zijn zeker gedateerd, maar zeker van uitzonderlijk goede kwaliteit. (ga niet steeds benadrukken dat het mening is...) Sommige van de films zijn van de hand van Stephen King,.. (zijn betere).

Donkerwoud

• 7879 berichten
  • 3469 stemmen

De enige hooggewaardeerde films met genre 'horror' na 2000:

4.5* - Låt den Rätte Komma In (2008)

4.0* - Shaun of the Dead (2004)

4.0* - Zombieland (2009)

mikey

• 28029 berichten
  • 4790 stemmen

Top 10 vanaf de millennium-bug (zonder afleveringen uit Masters of Horror)

1. American Psycho (2000) 4.5*

2. Drag Me to Hell (2009) 4.5*

3. House of the Devil, The (2009) 4*

4. Bubba Ho-Tep (2002) 4*

5. Dead End (2003) 4*

6. Hostel (2005) 4*

7. From Hell (2001) 4*

8. Non Ho Sonno (2001) 3.5*

9. Naked Fear (2007) 3.5*

0. Terror Tract (2000) 3.5*

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

ME1 schreef:

Annabelle. Deze kom ik weer nergens tegen, is deze film een tegenvaller?

Het is in ieder geval weinig vernieuwend, een film over een enge pop, en dat ken ik al van de Child's Play-films. Ik omschreef Annabelle als een "inspiratieloos 13 in een dozijn horrorfilmpje", waarschijnlijk ligt daar de reden dat het niet overal wordt aangeboden.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

01. 5,0* Oculus

02. 4,5* The Conjuring

03. 4,5* Antichrist

04. 4,5* Eden Lake

05. 4,5* Martyrs

06. 4,5* Only Lovers Left Alive

07. 4,5* The Cabin In The Woods

08. 4,0* A Serbian Film

09. 4,0* The Innkeepers

10. 4,0* Escape From Tomorrow

Kan me ook goed vinden in het lijstje van arno74. The Others zou m'n nummer twee zijn geweest met 5,0*, ware het niet dat ik hem onder drama schaar.

ME1

• 42 berichten
  • 35 stemmen

arno74 schreef:

(quote)
Het is in ieder geval weinig vernieuwend, een film over een enge pop, en dat ken ik al van de Child's Play-films. Ik omschreef Annabelle als een "inspiratieloos 13 in een dozijn horrorfilmpje", waarschijnlijk ligt daar de reden dat het niet overal wordt aangeboden.

Nadat ik klaar ben met the Conjuring zal ik de film waarschijnlijk toch proberen. Is inderdaad niet de eerste poppenhorror. Child's play overigens ook niet. Puppet Master is volgens mij de trendsetter ?

Maar ja, ik heb ook meerdere films met geesten en meerdere films met bankovervallen...

Veel titels die ik hier probeer schaar ik toch meer in het lugubere thriller rijtje.

ME1

• 42 berichten
  • 35 stemmen

Eindelijk aan the Conjuring toegekomen. Erg goede film idd, met een aardig spelletje hide and seek... Gauw even een rating geven!

Steffkirsten

• 15 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Genres en landen > beste horrorfilms sinds 2010:

hoi horrorfreaks

dagelijks kijk ik wel een horrorfilm en ik was benieuwd welke horrorfilms jullie het beste vinden vanaf het jaar 2010.

ikzelf maak wel een klein lijstje welke ik best goed vind.

the conjuring 1&2

insidious 1,2&3

sinister 1&2 (2 vind ik persoonlijk beter)

the darkness

ouija 1&2

the last excorcism

the devil inside

vatican tapes

the purge films kan ik ook wel kijken

lights out

waarschijnlijk ben ik er nog een heel deel vergeten.

het subgenre ghosts is iets wat ik enorm graag zie.

wie weet leer ik er hier nog een heel deel kennen

ik zou zeggen laat jullie gaan!!!

greetz steff

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ik heb er niet veel van 2010 en later. Ben meer een fan van midden jaren 80 t/m 2010.

Deze films vind ik best aardig:

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Død Snø 2 (2014)

Poltergeist (2015)

Hatchet II (2010)

Hell Baby (2013)

Steffkirsten

• 15 berichten
  • 1 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ik heb er niet veel van 2010 en later. Ben meer een fan van midden jaren 80 t/m 2010.

Deze films vind ik best aardig:

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Død Snø 2 (2014)

Poltergeist (2015)

Hatchet II (2010)

Hell Baby (2013)

ik meer fan vanaf 2000,vind de effecten enzo beter......

om eerlijk te zijn heb ik er van voor 2000 nog niet zo heel veel gezien.

maar ieder zijn mening natuurlijk,wat ik wel vind is dat de horrors jaar per jaar minder en minder worden.

TornadoEF5

• 5529 berichten
  • 1453 stemmen

1. It Follows (2014)

2. Saw (2004)

3. The Conjuring (2013)

4. Saw II (2005)

5. The Others (2001)

6. Crimson Peak (2015)

7. You're Next (2011)

8. Get Out (2017)

9. Wolf Creek (2005)

10. Fragiles (2005)

The Neon Demon en I Saw the Devil (thriller) weggelaten. Die zijn in de verste verte geen horror.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.