menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste horrorfilms sinds het millennium

zoeken in:
Ik quote hierbij het blad moviebox:
'Wist je dat...
Horror weer helemaal in is?Nog nooit verschenen er in een jaar zoveel films met zombies, weerwolven, vampiers en gestoorde serial-killers in de hoofdrol!'

WAT EEN BULLSHIT! Wanneer is horror dan uit geweest? Hebben jullie wel de andere jaren bijgehouden hoeveel horror-films er uit kwamen? Ik zou toch verwachten dat de redactie van de moviebox wel filmkennis heeft, maar hier klopt geen bal van.

Gizzmann schreef:

Hebben jullie wel de andere jaren bijgehouden hoeveel horror-films er uit kwamen?
Ik heb maar even de afgelopen paar jaar opgezocht:
Moviemeter/IMDB
2005: 13/115
2004: 99/306
2003: 103/264
2002: 94/251
2001: 90/220
2000: 97/230
1999: 75/187
1998: 68/152
1997: 52/142
1996: 50/130
1995: 64/116
1994: 53/105
1993: 50/118
1992: 48/131
1991: 53/116

EDIT: IMDB erbij genomen.

Als het nou ook nog goede horrofilms waren....

Speciaal voor Jassonn (3/6 en hoger):
2004: 12/34
2003: 23/64
2002: 13/65
2001: 10/47
2000: 20/49
1999: 10/37
1998: 6/21
1997: 6/23
1996: 10/19
1995: 7/20
1994: 9/18
1993: 6/11
1992: 6/21
1991: 4/15

Nog nooit verschenen er in een jaar zoveel films met zombies, weerwolven, vampiers en gestoorde serial-killers in de hoofdrol!

WAT EEN BULLSHIT!

Zeker bullshit.
Een film met een vampier erin maakt het nog niet perse horror.
Ik word nog eerder banger van een op hol geslagen stofzuiger dan van films van de laatste tijd waar Hollywood een vampier in heeft gebruikt...

Ik heb geen kijk op het genre (het trekt mij niet, ik word nog banger van een stofzuiger, brr), maar wat is dan het top-jaar? Ik bedoel de cijfers spreken voor zich.

ps. Ik heb er blijkbaar echt geen kijk op, maar ik heb het het horror to see lijst gezien van Gizzmann (Ben je Duitser?) en Bigfoot een Horror?? King Kong? The Cell?

Gizzmann schreef:

WAT EEN BULLSHIT! Wanneer is horror dan uit geweest?

Horror is een genre dat wel degelijk de ene keer weer in is en de andere keer weer uit. Rond de jaren '70/80 had het een groot hoogtepunt (met o.a. Halloween, Friday the 13th, A Nightmare on Elm Street) en in de jaren '90 werd dit allemaal weer wat minder.

Door de vele remakes van de laatste tijd is het genre misschien wel weer wat meer in de belangstelling, maar ik denk niet dat het genre echt een grote comeback aan het maken is. En een hoogtepunt als het in de jaren '70/80 had, zal waarschijnlijk wel niet meer terugkomen ...

" ps. Ik heb er blijkbaar echt geen kijk op, maar ik heb het het horror to see lijst gezien van Gizzmann (Ben je Duitser?) en Bigfoot een Horror?? King Kong? The Cell?"

Nee, ik ben geen Duitser, sterker nog ik heb het laten vallen vanwege een 4 op mijn rapport. Ook mijn vader, opa, oma zijn geen duitsers. Bigfoot word op andere sites onder het horrorgenre geplaatst en The Cell heb ik niet gezien, maar dat was een aanrader van mijn broer, die zei dat het een HORROR-film was met een paar ziekelijke scenes. Die lijst had ik van mezelf gekopieerd en is een lijst met films die ik wou zien. Hij is veroudert en veel ervan heb ik al gezien, sommige paar dagen geleden toegevoegd. Ik wist niet dat die zo lang was, en er staat nog wel meer shit tusen die er niet bij hoort. Ik wil hem wel editen, maar weet niet hoe dat moet, even als quoten. Ka iemand dat mij vertellen, please

DThuis
Wat vinden jullie eigenlijk de beste horrorfilm die is uitgekomen sinds het millennium? Voor mij moet dat toch echt The Hills Have Eyes remake zijn.

Haute Tension en Hostel

eervolle vermeldingen: House of 1000 Corpses en Wolf Creek

01 - 5.0* - Rampo Jigoku
02 - 4.5* - Ils
03 - 4.5* - Haze
04 - 4.5* - Calvaire
05 - 4.0* - Haute Tension
06 - 4.0* - Gin Gwai
07 - 4.0* - Janghwa, Hongryeon
08 - 4.0* - 28 Days Later...
09 - 4.0* - Descent, The
10 - 4.0* - Marebito

Haute Tension
The Descent
Devil's Rejects
Willard
Hostel
Calvaire
The Machinist (niet echt horror eigenlijk)

28 Days Later

28 Days Later... 4*
Dawn of the Dead 4*
Dead & Breakfast 4*
Dog Soldiers 4*
Ginger Snaps 4*
Land of the Dead 4*
Shaun of the Dead 4*
Slither 4*
The Descent 3,5*
The Others 3,5*

Semi-horrorfilms of films met horror elementen:

Bubba Ho-tep 4*
Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV 4*
Donnie Darko 4*
Das Experiment 3,5*
Jesus Christ Vampire Hunter 3,5*
The Butterfly Effect 3,5*

5.0* - Haute Tension (2003)
5.0* - Saw (2004)
4.5* - The Descent (2005)
4.5* - The Exorcism of Emily Rose (2005)
4.0* - Chakushin Ari (2003)
4.0* - Dawn of the Dead (2004)
4.0* - Dead End (2003)
4.0* - Devil's Rejects, The (2005)
4.0* - Janghwa, Hongryeon (2003)
4.0* - Ring, The (2002)
4.0* - Saw II (2005)
4.0* - Texas Chainsaw Massacre, The (2003)
4.0* - Wolf Creek (2005)

Stuk voor stuk aanraders voor de horror liefhebbers.

Halcyon schreef:
Haute Tension en Hostel

eervolle vermeldingen: House of 1000 Corpses en Wolf Creek

En de remake van TCM was ik inderdaad nog vergeten.

Ik vind The Texas Chainsaw Massacre The Begining de beste horrorfilm sinds het millenium

Film Pegasus (moderator)
Deze 10, maar niet perse in de juiste volgorde:

28 days later
dawn of the dead
exorcisme of Emily Rose
Final destination
Ginger snaps
The ring
Saw
Texas Chainsaw Massacre
Wrong turn
Slither

Verdoenckk schreef:
Ik vind The Texas Chainsaw Massacre The Begining de beste horrorfilm sinds het millenium

Kom op! Leuke film, dat zeker, maar eng? Nee hoor. Er zijn niet echt supergoede horrorfilms gemaakt het nieuwe millennium, maar een aardige is dan toch Saw. Maar ook dat is niet echt een film die echt mega-eng was.

starbright boy (moderator)
Ben geen echte horrorkijker/fan maar de remake van Dawn of the Dead mocht er wezen. De eerste tien minuten zijn zelfs fantastisch. Ook 28 Days Later vond ik een prima film.

descent
28 days
1000 corpsese/rejects
wolf creek
saw
Texas chainsaw massacre

en tot mijn grote spijt nog steeds haute tension en slither niet gezien

film_kaza
Horrorfilms horen vaak engen verhalen te zijn. Welke horrorfilm is nou eigenlijk goed? Saw in ieder geval niet.
Degene die ik goed vind zijn:
- Halloween 4,5*
- IT 4*
- Jaws 4*
- Silver Bullet 3,5*\4* (kan niet goed beslissen)

Met "het millenium" wordt niet het eerste millenium bedoeld ... alles vanaf 2001 dus.

Rampo Jigoku
Ils
Marebito
Haute tension
Saw
A tale of two sisters

Op The Devil's Rejects (2005) en Zack Snyder's Dawn of the Dead (2004) na nog geen echte meesterwerken op het gebied van horror uit dit millennium gezien.

House of 1000 Corpses en The Devil's Rejects vond ik geweldig en The Descent heeft me toch ook de stuipen op het lijf gejaagd. Calvaire vond ik niet echt horror maar die wil ik toch zeker ook noemen.

neo (crew)
Blood: The Last Vampire vond ik een zeer goed, maar ook wel erg korte animatie horrorflm. Daarnaast was The Others wel een zeer goede.

Saw
House of 1000 Corpses
The Devil's Rejects
The Descent
The Texas Chainsaw Massacre (2003)'
Ju-On The Grudge

The Others was ook goed, maar niet één die ik snel zou herkijken. Voor de rest geen bijzondere horrors tegen gekomen volgens mij.

dutchtuga schreef:
Haute Tension
The Descent
Devil's Rejects
Calvaire

Haute Tension
The Descent
Devil's Rejects

Calvaire - Goed ? , Horror ?

Verder natuurlijk ook Saw.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:26 uur

geplaatst: vandaag om 05:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.