Hatchet II (2010)

Horror / Komedie

geregisseerd door Adam Green (I)
met Danielle Harris, Tony Todd en Kane Hodder

Marybeth wist te ontsnappen uit de klauwen van de gestoorde moordenaar Victor Crowley en ontdekt de waarheid over zijn vloek. Ze besluit terug te keren naar het beruchte moeras in New Orleans om namens haar familie Victor voor eens en altijd uit de weg te ruimen.

avatar van dutchtuga
Leuk vervolg maar op elk aspect net wat minder dan zijn voorganger. Fascinerend toch om te zien dat een simpel uitgangspunt, wanneer goed aangepakt, met kennis van zaken, kan ontaarden in een film die geen seconde verveelt. Vooral in dit genre moet je gewoon doen waar je goed in bent en niet dwangmatig op zoek gaan naar iets nieuws. Hatchet I & II mogen toch wel het beste genoemd worden wat het slashergenre de laatste jaren te bieden heeft. Op naar deel 3!

avatar van namingway24
Goor, goorder, Hatchet 2.

Hatchet 2 begint letterlijk waar hatchet ophield, maar de film mindert daarna even wat vaart voor wat meer verhaal. De hele mythologie rond Victor Crowley wordt uitgediept in een geweldige scène waarin Kane Hodder zijn echte gezicht kan laten zien, en Adam Green verzint ook nog even een heel nieuwe term met het woord 'repeater'. De cast bestaat uit genreveteranen en het begin van de film is doorspekt met leuke grapjes en cameo's van onder andere John Carl Buechler, Lloyd Kaufman en Adam Green zelf in een leuke referentie naar deel één.

En over deel één gesproken; was dat al een bloederige film, deze film tilt de bodycount naar een haast ongehoorde hoogten. De moorden zijn weer lekker origineel en erg venijnig, en de special effects zien er allemaal super uit. Ik kan niet zo snel een favoriet opnoemen, maar de scène met de reusachtige kettingzaag is zeker wel een hoogtepunt.

De acteurs zijn allemaal best wel goed. Iedereen krijgt in het begin van de film een kleine introductie, en Tony Todd heeft hier echt een grote rol. Hij is een indrukwekkende verschijning en zijn overdreven zware stem is fantastisch. Danielle Harris heeft best wel een ondankbare rol. Bijna de gehele film lang is ze aan het janken. Maar ze weet haar emoties goed over te brengen en op het laatst mag ze even helemaal los gaan. En als je haar ziet lopen tussen al die boomlange kerels zie je pas wat een lief klein vrouwtje ze eigenlijk is. R.A. Mihailoff (a.k.a. Leatherface #3) is een beul en heeft een goed gevecht met Kane Hodder die het ook weer goed doet als de misvormde Crowley. De rest van de cast is goed slachtvee en doen wat ze moeten doen.

Ik heb me erg vermaakt met dit vervolg. Er worden genoeg nieuwe plotelementen geïntroduceerd, er zit een gezonde dosis naakt in de film en de gore is prachtig overdreven.

avatar van Naomi Watts
Baby Jesus

Green flikt 't weer. Waar hij iedereen wist te verrassen met Hatchet verrast hij nu weer enorm met deel 2. Hij overtreft zijn voorganger met gemak. Heerlijk hoe Green van een simpele opzet toont hoe je toch iets bovengemiddelds kan maken. Zo hoor teen slasher te zijn.

Erg fijne cast, en dito personages. Gooi er nog twee horror iconen die een film met gemak kunnen dragen tegenaan en je hebt een solide basis. Waar Green met Hatchet vooral in uitblinkt zijn de gore, inventieve kills, de aanloop naar die kills en kleine details die van enorme waarde zijn. Neem nu bvb die insane neukbeurt die Layton aan Avery geeft . En die kills ook, briljant . Die post mortem stoten ook . Alle kills zijn van een enorm hoog niveau, waar ik in deel 1 echt een absolute favoriet had zijn ze hier allemaal van memorabel niveau.

Zo is Hatchet II weer een heerlijke horror, en weet Green te bewijzen dat ie geen one trick pony is. Ook de enige film waar de deformed hick geen storend element is. Ik begin met een hele dikke 4*, laat wat ruimte over voor herziening. Al is Hatchet II zeker 4,5* worthy. Zonder twijfel één van de beste horrors van de laatste jaren. Er zijn nog directors die het snappen.

edit: fuck ruimte voor herziening, halfje erbij. Waarom HII tekort doen.

SlasherMovieMan
Meer bloed en guts, en werkelijk een top sequel!
Laat maar komen

avatar van Rianneke_Dan
Gadverdamme wat een ranzige film zeg. Was echt way too much for me Qua slasher was het wel goed en ik hou wel van deze opzet, maar ik kon hier gewoon echt niet naar kijken. Die kills waren echt super smerig en eigenlijk best belachelijk ook soms. Cast was wel goed en ja Harris Jammer dat ze zo niet kan acteren haha, was gewoon lachwekkend, en ik stoorde me ook ineens aan haar wenkbrauwen, maar ach ze is en blijft de coolste horror chick!

Jammer dat het qua gore gewoon niet te doen was voor mij, anders had ik dit nog wel leuk gevonden. Maar net als in het eerste deel is dit teveel van het goede. Helaas.

avatar van Daan258
Gister deel 1 gezien, ook al vond ik deel 1 niet erg goed ga ik vanavond dit deel toch maar is bekijken.
Ik hoop dat dit deel wat beter is.

avatar van Daan258
Gister gezien en ik vond hem beter als het 1e deel.
Ook in dit deel zat het overdreven gore maar toch vond ik het in dit deel er allemaal beter uitzien en heb ik me er meer vermaakt met dit deel dan het 1e deel.
Het acteren was nog wel steeds onwijs slecht.

avatar van Boeikens
Eerst deel 1 nog eens herzien om in de sfeer te raken en dan lekker met deze verder.

Hier gaan we verder waar het vorige deel afbrak.
De stijl is volledig behouden. Erg goede komische sfeer met echt hilarische momenten. Stukken beter nog dan het vorige deel!
En uiteraard weer de te verwachten super gore slachtfestijntjes.

Ook hier breken we weer abrupt af, verwijzend naar deel 3 (ergens 2013).
Kan niet wachten

avatar van Barry83
Na deel 1 meteen deel 2 gaan kijken. Normaal kan een "deel 2" niet beter zijn, maar waar ik deel 1 al niet verkeerd vond, ging het hier heerlijk verder! Wat een geweldige gore kills met nog meer humor. Geweldig! Kijk uit naar deel 3

avatar van HALVE TAMME.
Dit soort horror komedies/slashers blijven leuk om naar te kijken.
(Deel 1&2 prima kijkvoer)

avatar van tattoobob
Mee eens.

avatar van Franza
Heb em nou net gekeken
Deel 1 vond ik wel leuk maar niet geweldig,
Daarin tegen heb ik me bij deel 2 wel echt vermaakt.
Leukere kills (af en toe over de top maar dat vind ik nooit zo erg!)
alleen is het wel jammer dat ze de killer minder dinges hebben gemaakt.
En eindelijk is een film waarvan deel 2 beter is dan deel 1
Hopelijk is deel 3 nog veel beter en kan ik daar een nog hoger cijfer voor geven.
Maar we zullen zien !

Voor nu een 3,5*

avatar van Mitchel_M&M
Hatchet 2 ging gelijk verder waar Hatchet ophield en je krijgt in het begin gelijk wat meer uitleg over Victor, wat best interessant was.De film verveeld gelukkig geen seconde, De kills zijn (bijna) allemaal ranzig en redelijk origineel en de humor was ook goed, het was weer ene abrupt einde met Harris die helemaal los ging, ik kan niet wachten op deel 3. Persoonlijk vond ik hem nog beter dan deel 1.

Alleen wat me een beetje irriteerde was die rechter wenkbrauw van Harris

avatar van 6-6-6
Nu nog het 3e deel bekijken, ze worden misschien steeds beter?

avatar van Actarus
Normaal gesproken hou ik niet van horror'komedies', maar hier pakt dat wél goed uit!

avatar van Spetie
Toch net wat minder dan zijn voorganger.

Het doet in veel opzichten erg aan het eerste deel denken en veel zaken worden dan ook herhaald. Maar waar het eerste deel nog wel wat geslaagde humor had, vond ik dat hier wel een stukje minder. Alleen die man met de koekjes is nog wel grappig. Die Aziaat ogende gast keert hier weer terug in een andere rol, maar vond ik de vorige keer grappiger.

Verder is het allemaal weer erg lomp en bot en ligt de nadruk wederom op de hoeveelheid gore en bloed. Dat is wederom in grote hoeveelheden aanwezig, maar doordat de slachtoffers er zo snel achter elkaar aangaan is er van enige spanning nauwelijks sprake. Wel zijn sommige kills nog behoorlijk creatief en dat is eigenlijk nog wel de grootste fun factor.

avatar van Vascago
1 en 2 herzien in het kader van het 3e deel dat ik nu ga kijken. Heerlijk filmpje dit. Halve ster verhoogd.

avatar van Gang_Star
Herziening.
Krijgt van mij toch net even een hogere score. Het niveau van dit deel doet weinig onder voor deel 1. Leuk vervolg.

avatar van tattoobob
En ook dit tweede deel is best te doen moet ik zeggen...tis niet bijsterspannend allemaal maar het is wel leuk gedaan en de film blijft wel boeien door de goede gore en wederom leuke humor(net als het eerste deel)...ik vind het ook leuk om Tony Todd te zien in een film,hij is toch een beetje het gezicht van Candyman (1992) voor mij waren dat toffe films vroeger.
Acteerwerk vind ik iets beter dat het eerste deel.

Daar waar het eerste van Hatchet abrupt stopte, daar gaat dit tweede deel vrolijk mee verder, echter wordt dan de hoofdrol van Marybeth vertolkt door Danielle Harris die ik persoonlijk mooier vindt dan Tamara Feldman uit het eerste deel.

Na een korte opening (inclusief wat bloot) waarbij ook nog eens lekker "Just One Fix" van de band Ministry uit de speakers knalt, begint eigenlijk het verhaal welke niets nieuws onder de zon heeft. Zo gaat Marybeth weer terug naar New Orleans en neemt weer een groepje mee naar het moeras om de restanten van haar overleden vader en broer op te halen (die zijn namelijk in het eerste deel slachtoffer geworden van Victor Crowley (alias de onverwoestbare freak) en ook om Victor Crowley uit te schakelen. Wat betreft Victor Crowley, krijg je in deze film meer te weten over zijn ontstaan via een vloek (d.m.v. ontrouw en vreemd gaan van zijn vader). Dus wat dat betreft heeft deze film ook wat diepgang

Omdat het verhaal min of meer een déjà vu is van het eerste deel, duurt het in dit deel ook weer behoorlijk lang voordat de film lekker opgang komt (na circa 50 minuten) en Victor Crowley zich weer lekker uitleeft (afslachten) op de groep die nu bewust op hem jaagt. Hoewel de kills weer lekker grof en creatief zijn (o.a. met de enorme kettingzaag en de scene waarbij Alexis Kendra, ook even topless te bewonderen, op zijn hondjes wordt genomen door AJ Bowen), woorden ze dit keer helaas regelmatig niet te expliciet in beeld gebracht. Wel zijn de betreffende scenes wederom voorzien van veel spuitend bloed. Het einde was wel aardig en net zoals bij dit deel gaat ook het derde deel van Hatchet verder waar deze film stopt. Een ander herhalende factor in deze film is acteur Parry Shen die in alle drie de delen voorkomt en daar steeds een andere figurant speelt (dit keer als broer) en ook steeds afgeslacht wordt Victor Crowley. In dit deel komt hij echter wel minder leuk uit de verf.

De cast doet het overigens wederom verdienstelijk in deze film en Tony Todd (bekend van de "Candyman" films) die in het eerste deel ook heel eventjes voorkwam, heeft in deze film zelfs een hoofdrol. Al met al vond ik deze film misschien iets minder dan het eerste deel, maar omdat ik me toch weer aardig vermaakt heb met deze film krijgt hij toch hetzelfde punt van mij, namelijk een 2,5.

avatar van Alexander1900
Goor filmpje met brute moorden. Overigens lijkt die freak Victor Crowley op Chucky 'the good guy' alleen is hij veel groter en veel meer mensonvriendelijk. Desondanks vond ik het af en toe langdradig ondanks dat het een kort filmpje is maar heb me wel vermaakt.

Cijfer: 6,5 / 10

avatar van Mr-Mcmovie
Veel goorder, veel grotere bodycount (ook weer geweldige kills) en thank god Harris weer als haar zelfde personage.

Film pikt de draad terug op waar de eerste ophield. Waaar was eigenlijk die gast dat in de eerste het ook had gehaald ? nou ja zo hard stoor ik me er niet aan want het blijft ook een low budget horror dus doet er bij deze film ook niet toe.

De humor is zo goed als weg gelaten (op de hilarische seks scene na die wel echt lachen was )

Crowley zijn achtergrond wordt gelukkig meer gebreider uitgelegd wat wel goed was, en Tony Todd dat er een hele film in zat is ook weer eens een plus punt. Ook zijn dood was zeker één van de betere kills.

Deze vond ik juist meer weg hebben van een 80's horror dan de eerste, ook dankzij de komedie hier niet echt in zit.

3,5 sterren

zeer zeer goed genoten op naar Hatchet 3 !

avatar van Chainsaw
Geen Joel Moore en meer Tony Todd; het kon ook bijna niet anders dat Hatchet 2 beter zou worden dan zijn voorganger. Op zich niet heel moeilijk, want een goede film was de eerste Hatchet niet echt. En Hatchet 2 is zeker wel beter dan de eerste film. Maar het blijft nog steeds een matige franchise.

Hatchet 2 heeft - net als de eerste film - wederom wat leuke cameos uit de horrorwereld. Rollen voor bijvoorbeeld R.A. Mihailoff (Leatherface uit Texas Chainsaw 3), regisseur Tom Holland (Child's Play, Fright Night) en Danielle Harris (Halloween 4 en 5). Die laatste kan best acteren, maar haar rol hier bestaat vooral uit schreeuwen en janken. De meeste lol hebben we toch met een geinige John Carl Buechler in een iets grotere rol en vooral badass Tony Todd. Die zorgen, samen met de reeks lekker over de top kills en gore, voor het grote vermaak in Hatchet 2.

Het jammere is dat Green de mythologie en backstory van zijn Victor Crowley schijnbaar zo interessant vindt, dat daar het eerste half uur van de film voor is gereserveerd. Het simpele verhaal van een mismaakt joch dat werd gepest en daarna per ongeluk door zijn vader wordt vermoord heeft toch geen half uur nodig? Vervolgens duurt het nog eens twintig minuten voor er eindelijk wat actie komt. Deze actie is prima en gelukkig met minder irritante personages als de eerste film, maar de scares zijn voorspelbaar en Green's pogingen tot humor falen voortdurend. Gelukkig voor hem lag de lat niet erg hoog.

2,5 sterren.

avatar van john mcclane 2
Theunissen schreef:

Ik kan me helemaal vinden in je recensie,erg goed verwoord.
Tevens de recensie van chainsaw,,,spijker kop
wederom! hear hear,,
leuke trilogie,( ik moet eerlijk gezegd deel 3 nog kijken,maar verwacht meer van het zelfde)'
En een redelijk goede aanvulling op het Amerikaanse gore/horror genre.

avatar van john mcclane 2
Het is ook wel een gimmick dat de bekende horror legendes als freddy en bijvoorbeeld !pinhead, zich zeer regelmatig laten zien in andere horror films dan hun eigen franchise.
Tony todd zat bijvoorbeeld ook in bijna elke Final Destination (2000) serie
Maar ook in ( als ik me niet vergis ) in de wishmaster.
Robert Englund zat in Scream (1996)
Maar heeft behoorlijk wat cameo's op zijn naam staan.
Ik haak even aan op wat chainsaw al zei,trouwens .
Ze hebben hier blijkbaar lol in,maar ergens is het ook typecasting.
Ik ken verder geen meesterwerk van robert englund,,,( zo uit het hoofd)
Hij heeft ook niet echt een karakter hoofd voor iets totaal anders.

avatar van joolstein
Hatchet II volgt min of meer hetzelfde concept als deel 1. In dat opzicht is er maar weinig veranderd. Toch ben ik over deze film positiever. Dit kwam omdat de humor (die faalde voor mij in het eerste deel) hier iets subtieler aanwezig is. Helaas zijn de pogingen tot humor wederom het minst geslaagde van de film! Top was het ook dat de film direct verder gaat waar de vorige was gebleven. Dit was een groot pluspunt want bij hoeveel horror-franchise loopt het verhaal ook echt door? Dit betekent ook dat hoofdrolspeelster Danielle Harris opnieuw te zien is als Marybeth Dunstan. Verder komt Tony Todd terug als Reverend Zombie en Parry Shen als zijn tweelingbroer. Een ander terugkerend aspect in de film zijn de bekende koppen uit het horrorgenre. Hier zien we R.A. Mihailoff (“Leatherface” in Texas Chainsaw Massacre III), Tom Holland (Psycho II), Lloyd Kaufman (regisseur van bv. Tromeo & Juliet) Voor de heel oplettende kijker is ook Shawn Ashmore (Iceman in de X-Men) als visser nog te spotten. En Lucky Me! Alexis Kendra Goddess of Love (2015) is in de film (half-bloot) te bewonderen. Kortom een aardige film met dezelfde ingrediënten maar net iets beter gepolijst (minder onderbroekenlol en irritante personages) dan zijn voorganger

avatar van Shadowed
Zelfde.

Net als bij deeltje 1 zet Adam Green hier zijn stappen vrolijk verder. Het personage Victor Crowley hakt er opnieuw weer lekker op los met als resultaat weer veel over the top moordpartijen, en dat is iets wat meer films wel mogen hebben.

Helaas is het verhaal zelf nogal plat. De humor is flauw en de acteerprestaties zijn ook maar zozo. Ondanks een paar leuke cameo's en personages door wat bekendere acteurs was het allemaal wat flauw. De killer zelf leek steeds qua uiterlijk te veranderen.

Gelukkig houden de bloederige moordpartijen niet snel op en is het zelfs nog wat verder over the top dan deeltje 1, maar het resultaat blijft hetzelfde. Lompe film met leuke slachtingen, maar een suf verhaal.

avatar van Daan258
Ook dit deel na een aantal jaar weer opnieuw bekeken.
Net wat beter dan zijn voorganger. De gore en bloed is lekker in beeld gebracht.
Ik vond wel dat Crowley er in dit deel minder gaaf uit zag.

Mijn stem blijft staan.
Op naar deel 3

avatar van alexspyforever
Zelfde niveau als deel 1 eigenlijk. We krijgen hier wat meer achtergrond over Victor Crowley. Dat er zoveel bekende koppen in zaten zoals joolstein zei was me niet eens opgevallen wel natuurlijk Tony Todd die nog steeds die diepe stem van the Candyman gebruikt. De hele voorbereiding op de klopjacht had wat ingekort mogen worden; voor de rest prima wat betreft de gore. Wat meer vrouwelijk schoon en naakt was eigenlijk ook wenselijk geweest.
En kennelijk is Crowley nog niet dood want er komt nog een deel 3.

avatar van joolstein
alexspyforever schreef:
En kennelijk is Crowley nog niet dood want er komt nog een deel 3.

Zelfs nog een vierde ook! De derde is door een andere regisseur gemaakt maar de vierde weer door Adam Green Victor Crowley (2017)

avatar van alexspyforever
joolstein schreef:

Blijkbaar een pure comedy die 4de, skippen dus. Ik ga me sowieso niet aan de volgende delen wagen. Alle vragen zijn beantwoord, sluitend einde lijkt me. Voor mij geen enkele reden om deel 3 ook nog te gaan bekijken. Als ik dat zo lees lijkt 3 toch enkel maar een herhalingsoefening, hetgeen deel 2 eigenlijk ook al was.

avatar van Grindhouse62
Ik heb mij gisteravond weer uitstekend vermaakt met de herziening van dit 2e deel uit de filmserie. Lekker bloederig kijkvoer. Deel 1 heb ik onlangs ook nog gezien.