Hatchet III (2013)

Alternatieve titel: Adam Green Presents Hatchet III

Horror / Komedie

geregisseerd door BJ McDonnell
met Danielle Harris, Kane Hodder en Zach Galligan

Marybeth probeert het ware geheim te vinden om een einde te maken aan de voodoovloek, die ervoor heeft gezorgd dat Victor Crowley jarenlang de moerassen van Honey Island heeft geterroriseerd. Ondertussen wordt een SWAT-team ingezet en naar het moeras gestuurd om het bloedbad in het spookachtige moeras te onderzoeken.

avatar van john mcclane 2
Enigssinds verrast kom ik tot de conclusie dat ik dit het meest leuke deel vond van de trilogie.
Het verhaal doet er niet veel toe ,,,het heerlijke over de top "gore" begint vrij snel.
En dat is lachen.met sommige bloed fonteinen die ,,,nou ja
Maar nu is het klaar.
Conclusie : een " gore" horror trilogie die er mag zijn,soms middelmatig .
Maar ik kon van alle drie vaak lachen , en dus vooral dit deel stelt niet teleur .

avatar van Mr-Mcmovie
Weer een heel goed deel in een leuke trilogy die de kijker toch alweer met deze afsluiter een gevoel geeft dat hij naar een oude slasher horror aan het kijken is.

De humor vond ik juist weer eens zeer leuk. Flauw, maar leuk. Zeker als: die ene collega tegen de andere (acteur Parry Shen) verteld dat Crowley nog eens een slachtoffer heeft gemaakt dat wel enorm hard op het personage van Shen leek wat duidelijk is aangezien Parry Shen in de vorige twee delen ook mee doet maar dan ook als hier een ander personage.
Ook Sid Haig is van de partij, en ze konden het niet laten als ik het goed heb opgemerkt dat ze plots in een discussie waren over Haig's personage dat die beter kentucky fried chicken zou verkopen, wat hij wel zeker en vast deed in de film House of 1000 Corpses

Danielle Harris weer als heldin als de vorige twee, en ook deze pikt de draad op waar het 2de deel ophield wat altijd leuk is bij vervolg films als deze.

Geen toeristen dat het moeras willen komen bezoeken, of boze stad bewoners, maar dit keer een heel SWAT, en politie team met wapens dat achter Victor gaan. Dus wilt al meteen zeggen dat het een feest is voor Victor Crowley!

De afgehakte ledenmaten, en armen dat door het scherm worden gegooit, en de gezichten dat in elkaar worden gesmashed is weer zo genieten voor de doorwinterde horror fanaat.

Slecht acteerwerk of een verhaal dat al uitgemolken als iets is toch blijft het voor mij altijd keer op keer genieten als ik een horror als deze bekijk!

avatar van joolstein
Hatchet III pakt de draad weer op waar Hatchet II was gebleven: met Marybeth (Danielle Harris) die Victor Crowley’s (Kane Hodder) hoofd eraf knalt met een shotgun. Of hij dood is, net aan het begin van de film laat zich natuurlijk raden. Enfin uiteindelijk komt er een heel politiekorps aan te pas om als slachtvoer te dienen. Er werd me één ding duidelijk na het kijken van dit derde deel in franchise, de ideeën raken een beetje op. Zeker als de kogelregens de overhand krijgen! Ook miste ik de boobies die er de vorige twee delen wel waren! Gelukkig wordt er wel heel veel goed gemaakt door de aanwezigheid van wederom goede gore. Dit voorkomt dat de film afzakt naar een soort foute TV-film. Daarnaast zijn ook de cameo's en bijrollen van de verschillende bekende horror-acteurs weer terug. Caroline Williams(The Texas Chainsaw Massacre pt. 2), Zach Galligan (Gremlins), Derek Mears (Friday the 13th 2009),Sean Whalen (People Under the Stairs) En Sid Haig ( vele films) die met zijn aanwezigheid de film zeker meerwaarde gaf. Ook de vrouw van Adam Green, Rileah Vanderbilt was weer van de partij, dit keer niet als een jonge Victor Crowley maar als swat-team-agente. Desondanks er bij deze film toch wat aanmerking zijn was het een plezierig tijdverdrijf. En zoals ik het heb ervaren zit deze, qua kwaliteit van de serie, er ergens tussenin. Waarbij het tweede deel de beste blijft en deze beter is dan de eerste film.

Recht voor z'n raap brute horror met aan gore geen gebrek. Vond het eerste deel nogal minder,
na het kijken van deze derde de verleiding om ook die tweede misschien maar eens te gaan
proberen.

avatar van Shadowed
Beste deel.

En desondanks nog steeds een beetje hetzelfde niveau als zijn voorgangers. BJ McDonell bewijst hiermee toch ook wel behoorlijk ver te durven gaan in het genre. Hodder keert weer terug als zijn bovennatuurlijke personage Victor Crowley.

De film kent weer lekker veel gore momenten en over the top kills. De actie is ook wat beter, leuke cameo's van acteurs die we eerder hebben teruggezien in horrorfilms. Jammer van het uitermate zwakke acteerwerk van Harris en het matige verhaal, maar ja, wat verwacht je van deze serie.

Vrij bedenkelijk in sommige acteerprestaties, maar de film leunt gelukkig meer op de bloederige kills. Jammer dat het wel eventjes duurt voordat we de eerste echt te zien krijgen. Wat meer overtuigend acteerwerk had de film goed gedaan.

avatar van Alexander1900
Deze film is op 25 juni beschikbaar op dvd met Nederlandse ondertitels.

avatar van Daan258
Dit 3e deel ook even opnieuw bekeken en ik blijf het toch de minste vinden uit de reeks.
Nu nog dan wel deel 4 zien.

avatar van Alexander1900
Ik heb wederom me prima vermaakt met deze 'onzin'. Op naar deel 4.