Hatchet III (2013)

Alternatieve titel: Adam Green Presents Hatchet III

Horror / Komedie

geregisseerd door BJ McDonnell
met Danielle Harris, Kane Hodder en Zach Galligan

Marybeth probeert het ware geheim te vinden om een einde te maken aan de voodoovloek, die ervoor heeft gezorgd dat Victor Crowley jarenlang de moerassen van Honey Island heeft geterroriseerd. Ondertussen wordt een SWAT-team ingezet en naar het moeras gestuurd om het bloedbad in het spookachtige moeras te onderzoeken.

avatar van HALVE TAMME.
Ja ja he's back from vacation .

Hihihihihi

avatar van konynewortel
Duizenden kogels , zelfs tegen een granaat uit een anti-tankgeschut is Victor Cowley bestand!!
Veel gore, veel latex en filmbloed en zeer slechte special effects.
evenals een belachelijk verhaal zonder inhoud ,met een en al onzin!
Halverwege uitgezet.. zeeeeeer slecht

avatar van Barry83
konynewortel schreef:
Veel gore, veel latex en filmbloed en zeer slechte special effects.
evenals een belachelijk verhaal zonder inhoud ,met een en al onzin!
Halverwege uitgezet.. zeeeeeer slecht

Als je de film helemaal had afgekeken had je geweten waarom Victor Cowley bestand is tegen duizenden kogels en een granaat!

avatar van paul83
Barry83 schreef:

Ja dat was nog wel het slapste excuus ooit om deeltje drie te maken zeg. En als ze die urn nou ook direct in z'n bakkes mikt, maar nee! Meneer is een spook geworden......Ik lijm mezelf wel in elkaar in een lijkenzak.

avatar van Shinobi
Ik ben nooit een fan geweest van de Hatchet reeks, maar uit interesse toch het derde deel meegepakt en echt boeiend vond ik 'm helaas niet. Ik had gehoopt dat een nieuwe regisseur wat reuring zou brengen.

De gore ziet er op zich wel aardig uit, maar de stukken daartussenin met lange dialogen die nergens naartoe gaan zijn te verwaarlozen. Het toppunt is denk ik wel als ze in het bos zijn en al hun wapens afvuren, een hoop loze schietactie wat ik sowieso niet in een horror vind passen.

Al met al een slechte afsluiter van de Hatchet trilogie, die ik overall gezien niet al te bijzonder heb gevonden. Dan kijk ik liever nog een keer naar de Feast trilogie van John Gulager waar comedy en horror veel beter zijn uitgewerkt.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van Elineloves
Ik vind hem wel oké. Heb me er goed mee vermaakt. Personages waren goed te doen, sfeer zat er lekker in en de gore was verrassend goed. Danielle is prettig om naar te kijken, blijft een leuke meid om te zien. Helaas is het nergens spannend of eng, integendeel zelfs. Vaak tegen het humoristische (belachelijke) aan. Stoorde me er verder niet zo aan.

Einde was spijtig, maar verder was het aangenaam tijdverdrijf.

avatar van mcdaktari
Dit soort horror is nou niet echt waar ik warm van loop.

Beter dan deel 1. Twee heb ik niet gezien.

avatar van Spetie
Toch wel de leukste van de drie en dat is tegelijkertijd ook het grootste pluspunt aan dit derde deel. De humor is toch wel een stuk beter en was in deel twee enigszins afwezig. Daarnaast vond ik het ook wel grappig dat Parry Shen wederom terugkeert in een andere rol.

Overigens is de logica, voor zover die er is, hier nog van verder te zoeken. Een hoop domme personages weer, die maar wat graag ten prooi lijken te vallen aan Victor Crowley. Een hoop gore weer, die wel in orde was. In het middenstuk lijkt het allemaal enigszins stil te vallen en dat is dan ook het zwakste gedeelte. Gelukkig zijn de laatste vijftien minuten wel de moeite.

Ik ben niet kapot van de trilogie, maar het heeft zo zijn momenten. Qua vergelijk is dit toch net het beste deel. Net iets beter geregisseerd en net dat beetje leuker, maar in zijn geheel toch net wat te zwak om echt te kunnen overtuigen.

avatar van AmazingPP
Hahahaha, wat een onzin weer! Maar leuk om naar te kijken, omdat het met veel liefde is gemaakt. Met weinig budget, maar veel liefde. Het acteerwerk is tenenkrommend, zeker van die sheriff, maar ook dat geeft weer de juiste sfeer mee in de film. Ik heb vele malen beroerdere films gezien, geloof me! 2,5 *

Ja wie niet!!

avatar van Spartaan1986
Vermakelijke meuk.

Wel meer slapstick dan de vorige 2 delen, dat maakt hem voor mij toch ook wat minder dan die 2. Daarnaast was het toch meer van hetzelfde.

avatar van jeroentjuhhhhh
McDonnell werkte al mee aan de eerdere delen (camera), dus het stokje is wijselijk doorgegeven. Toch was het wel mooi geweest als Green zijn(!) epische slasher reeks zelf had afgesloten, want buiten wat schrijfwerk voor deze flick om had/heeft hij niet bepaald een overvol agenda. Veel stoot-en-scheur werk weer van Victor, die na een vrij heavy begin gewoon zichzelf aan elkaar plakt en vervolgens een salvo aan kapotte karkassen rond tost. En dat vind ik wel fijn, ja.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Levende legende.

Dit derde deel uit de horrorreeks omtrent een 'urban legend' die nog steeds levend en wel er met het bijltje lustig op rond hakt, laat er weinig gras over groeien. Waar eerdere delen nog een klein beetje verhaal trachten te vertellen of spanning op te bouwen is het hier vooral hakken en zagen wat de klok slaat. De soms matige CGI en het gebrek aan goede grappen krijgt gelukkig wat tegengas van een aardig tempo en de hoge hoeveelheid smerige kills.

Redelijk.

avatar van Noodless
Gewoon verstand op nul !

En dat kan ook wel eens prettig werken. Het verhaal heeft hier t.o.v. van de vorige twee delen ( bij I en II nog een beetje verhaal ) helemaal niks meer om het lijf. Maar dit wordt wel ruim goed gemaakt door een vlot tempo en de vele bloederige kills. Op gebied van gore kom je wel aan je trekken. Soms aan het randje van het belachelijke, maar het stoort op geen enkel ogenblik.
Dat geldt ook voor de meeste personages. Uiteindelijk dienen ze ook maar als domme slachtoffers voor Victor Crowley. Simpel vermaak ! 6/10

avatar van Boeikens
De komische insteek van de vorige delen mis ik hier wel wat maar de gore wordt weeral eens (ja, het is nog mogelijk) getopt.

Super goor en actievol bloedfestijn met soms iets mindere FX en een erg magere verhaallijn.

Op naar deel 4!

avatar van Daan258
Saai.
Vorige delen was ik ook al geen fan van maar dit is zelfs nog slechter.
Niet mijn soort film.

avatar van Vascago
Een heerlijk begin en een heerlijk eind. Het middengedeelte was iets minder, met al dat geschiet, maar desalniettemin vermakelijk. De gore was weer van topkwaliteit.

avatar van Gang_Star
Deel drie is het minste van allemaal. De kills zijn nog altijd lekker bloederig, maar het wordt teveel een herhaling na 2 eerdere films en dus zie je letterlijk dezelfde soort kills als wat al eerder is vertoond. Buiten dat is de setting gelukkig nog altijd hetzelfde en zorgt dit toch nog altijd voor een leuk sfeertje.

avatar van FillumGek
De Hatchet-reeks is ook nooit een favoriet van mij geweest. Deeltje drie toch maar op gezet om een punt achter de trilogie te zetten. Veel weet ik niet meer van voorgaande delen, maar dat is zeker achteraf gezien helemaal geen ramp.

Grootste punt van kritiek zijn de saaie dialogen en een aantal personages die me alleen maar irriteerde. Zo is die Amanda geen seconde boeiend, en verzorgt ze tevens een enorm langdradige en overbodige verhaallijn. Harris vind ik ook nog steeds niet te pruimen, al was ze in dit deel gelukkig minder in beeld. Naast de cliché kale SWAT commander was er gelukkig nog een klein lichtpuntje; toen hij in de schaduw stond zag ik het al, de aanwezigheid van Sid Haig!

Hatchet III is geen enkel moment spannend, en dat is onder andere te verwijten aan het vele geschiet. Mitrailleurs, granaten en bazooka's, maar geen van allen is opgewassen tegen de kwade Victor Crowley. Dat een hoopje as dat wel is, is een beetje een sof. Wat geen sof is, zijn de special effects die in alle delen wel goed zijn. Het bloed spuit overdreven veel in het rond, maar ook de ingewanden en een aantal kills zijn van een zeer degelijk niveau. Fan van het monsterdesign ben ik nog steeds niet.

Uiteindelijk is de trilogie wel van een constant niveau. Niet goed, maar ook niet slecht.

avatar van Chelsea94
Jeetje wat slecht!

avatar van namingway24
Leuke derde in (vooralsnog?) de Hatchet trilogie.

Victor Crowley mag zich weer lekker uitleven op een legertje gewillige slachtoffers, en het bloed en de lichaamsdelen vliegen je weer goed om de oren. Ik moet wel zeggen dat de special effects iets minder overtuigend zijn; ze zijn af en toe een beetje te rubber-achtig. Maar er zitten alsnog een paar gruwelijke moorden in, vooral de jongen waarvan tergend langzaam de armen worden afgetrokken voor Victor hem de modder intrapt.

Ook is de grote knokpartij tussen Victor en het S.W.A.T.-team goed gedaan; je voelt echt de impact van elke slag. maar dat mag ook wel met Kane Hodder als de stunt-coördinator. Ik had trouwens wel meer verwacht van de confrontatie tussen Victor Crowley en Jason Voorhees (Derek Mears), maar ach, je kan niet alles hebben...

Het verhaal is na drie films niet echt origineel meer, maar ik vind het wel tof dat het zich echt binnen drie dagen afspeelt. Adam Green weet zelf ook wel dat het steeds terugkeren naar het moeras een beetje dom is, iets wat hij met zijn korte cameo duidelijk aangeeft; gelukkig nemen de makers het allemaal niet al te serieus. De grapdichtheid van de film is ook dik in orde: zeker de eerste twintig minuten valt er genoeg te lachen.

En lachen deed ik vooral met een paar leuke gastoptredens! Sid Haig is hilarisch als racistische, slechthorende redneck; bij elke opmerking die hij tegen de deputy maakte moest ik bijna gieren van het lachen. Super-kort maar ook echt leuk was het rolletje van Joel Moore uit deel één die wat uitsluitsel geeft over zijn personage, en die de beste grap van de hele film voor zich opeist. Kijk Sharknado 2, zo stop je nou leuke cameo's in je horrorfilm!

Verder zit deze film propvol met gastoptredens van genreveteranen: mooi om te zien dat het horrorwereldje af en toe lekker klein is. Ik moet zeggen dat ze niet allemaal even geweldig acteren, maar het is echt leuk om Zach Galligan (Gremlins), Caroline Williams (Texas Chainsaw 2), Sean Whalen (People Under the Stairs) weer eens terug te zien.

Maar de absolute, onbetwiste ster van de film is Danielle Harris. Of ze nou verdronken wordt in liters nepbloed of mensen die haar niet zinnen de huid vol scheldt, ze is altijd een genot om naar te kijken. Harris is echt een klein opdondertje, maar ze is echt beeldschoon en niet te beroerd om iets van zichzelf te laten zien (coole tattoo!). Ze is wat mij betreft de onbetwiste scream queen van de eenentwintigste eeuw (want dat kan ze ook lekker); echt een geweldig coole actrice. Je moedigt haar in deze film trouwens ook echt aan, want er wordt wat met haar gesold.

Het einde kwam bij mij dan ook hard aan: ik moest echt even vloeken toen Crowley haar aan een boomtak reeg. Maar het is misschien ook wel mooi geweest: ik zou niet weten hoe deze trilogie uitgebreid zou moeten worden naar een vierluik. Het was leuk zo lang het duurde, en ik hoop dat de Hatchet-reeks op dit hoogtepunt stopt.

avatar van DiDa
Veel mensen zeuren hier over de belachelijkheid van deze film (of eigenlijk de hele Hatchet reeks). Deze films zijn juist zo bedoeld!! Heerlijke horror pulp met een vette knipoog. Lach me kapot bij deze films. Heerlijke komische horror!!

avatar van tattoobob
Ik moet zeggen dat ik dit deel het beste vind van de drie.
Eigenlijk is alles een beetje hetzelfde als de eerste twee delen alleen dan beter.
Beter acteer werk en lekker smerig.....ook ziet de film er wat strakker uit.
Een reeks die zich niet al te serieus neemt en dat is op zijn tijd ook wel leuk.
Ik ben trouwens wel weer eens toe aan een goede nieuwe slasher reeks.

avatar van jordandejong
Na Adam Green's uitstekende eerste twee delen (Hatchet 3,5* & Hatchet II 4,0*), werd voor de afsluiter van de trilogie BJ McDonnell, die tevens cameraman was bij de eerste delen, op de regiestoel gezet. Het levert opnieuw 80 minuten topvermaak op.

Allereerst complimenten voor de cast die gevuld is met mensen die geknipt zijn voor dit soort werkjes en vol plezier en overgave hun characters tot leven brengen. Zach Galligan, Caroline Williams, Parry Shen, Robert Diago DoQui, Derek Mears, Cody Blue Snider, Releah Vanderbilt, Sean Whalen, Jason Trost en Sid Haig als racistische redneck... Zelden zo'n lange lijst met acteurs gezien die in één film zoveel vermakelijke characters neerzetten. Daar tegenover staat helaas een wat matige Danielle Harris die dit keer iets te geforceerd overkomt. Vooral erg veel fuck you's, maar veel bijzonders is het niet (al komt dat uiteraard grotendeels door het script).

Hatchet III levert, zoals verwacht mag worden, weer tonnen aan échte gore (none of that CGI shit). Bruut, over the top en vooral niet al te serieus te nemen.. Zo hoort het in een splatterfilm als deze. Daarnaast is Hatchet III ook nog eens de grappigste van de drie. Je wordt veelal bekogeld met humoristische characters of one-liners (heb meerdere keren echt hardop zitten lachen), zonder dat het ergens te geforceerd wordt.

Hatchet III is een zéér waardige afsluiter van deze trilogie, en ook direct de beste film uit de serie. Af en toe is het zo voorspelbaar als wat (Man draait zich om met blij gezicht - I killed him - Victor Crowley staat in de achtergrond rustig op en vermoordt de blije man op gruwelijke wijze), maar who gives a fuck!!? Hatchet III is er eentje waar de splatterfan over het algemeen toch met een zeer voldaan gevoel de aftiteling in zal gaan.

Ondanks dat ik de eerste twee delen (nog) niet heb gezien, heb ik me best goed vermaakt met deze leuke no-nonsense brute splatterfilm, welke zich tevens lekker wegkeek (duurt ook maar iets van 75 minuten).

Het eenvoudige verhaal stelt weinig voor en biedt verder ook totaal geen diepgang (gelukkig ook maar), maar de uitvoering is gewoon lekker bruut en eigenlijk ook wel hilarisch (bevat ook de nodige zwarte en droge humor). Zo gaat de imposante onverwoestbare Victor Crowley (zag er ook wel geinig uit) lekker grof te keer en spaart hij niemand. Sterker nog hij verpulvert en slacht ze allemaal zeer bloederig af Wat dat betreft is het goor gehalte behoorlijk aanwezig in deze film en wordt ook alles tot in de details getoond. Omdat de slachtingen eigenlijk zo overdreven zijn, wekte ze wel regelmatig op de lachspieren. Degene die ook op de lachspieren werkte was good old Sid Haig in zijn ietwat racistische korte rol. De cast die voor mij eigenlijk allemaal uit vrij onbekenden (m.u.v. Sid Haig) bestond, deed het leuk en verdienstelijk. Gezien het einde (een soort van déjà vu t.o.v. het begin) is het nog de vraag of er nog een vierde deel zal komen, maar omdat Victor Crowley toch onverwoestbaar is (zelfs als hij door een kettingzaag in stukken wordt gezaagd, komt hij weer te leven ), zal het me zeker niet verbazen.

Omdat ik me best goed vermaakt heb met deze film, zal ik ongetwijfeld de eerste twee delen ook nog eens gaan bekijken.

We spreken wel eens over een B film maar dat zou nog te hoog gewaardeerd zijn voor deze film.
Zo ontzettend slecht en voorspelbaar.
Acteerwerk is echt zeer slecht, ingestudeerde oneliners en tekst, opgezegd op commando.
Domme voorspelbare acties en echt een heel slecht verhaal.
De meest ongeloofwaardige dood scenes, de een nog spectaculairder dan de ander, nee dit is echt een C film (als dat bestaat).

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Nieuw (en ogenschijnlijk laatste) deel in de Hatchet serie en dat betekent dat er weer een hoop oude bekende horroracteurs mochten opdraven. Dit keer zijn het naast Harris en Hodder onder andere Caroline Williams (Texas Chainsaw 2), Derek Mears (Friday the 13th), Sean Whalen (People Under the Stairs), Zach Galligan (Gremlins) en natuurlijk Sid Haig (Devil's Rejects). En wederom zijn deze geinige bijrollen samen met de lekkere lompe gore weer het hoogtepunt van de film.

Desondanks blijft Hatchet een matige franchise. Wederom veel aandacht voor een simpele backstory en oninteressante legende, terwijl de film het juist niet moet hebben van script, dialogen of personages. Hatchet is het verhaal van een mismaakte mutant in tuinbroek die mensen uit elkaar rukt, punt. Dat laatste doet deze derde Hatchet overigens opvallend goed, de kills zijn uitstekend en lekker over de top. Maar al het gebrabbel eromheen (behalve het bezoekje aan Sid Haig thuis) is oninteressant.

2,5 sterren.

avatar van wexxel
Heerlijke oldschool horrorflick. Lomp tot op het bot. Heb veel moeten lachen om alle inside jokes. Was ook wel een parade van who's who in de Amerikaanse horrorwereld.
Extra props voor de effecten trouwens, geen cgi(toch?), maar gewoon ouderwetse gorigheid.
Prima vermaak.