• 8.524.001 stemmen

Geregisseerd door: Adam Green

Met onder meer: Danielle Harris, Tony Todd en Kane Hodder

Plot Hatchet II

"Victor Crowley Lives."

Marybeth wist te ontsnappen uit de klauwen van de gestoorde moordenaar Victor Crowley en ontdekt de waarheid over zijn vloek. Ze besluit terug te keren naar het beruchte moeras in New Orleans om namens haar familie Victor voor eens en altijd uit de weg te ruimen.

imageimageimage

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Deel 1 was zeer flauw, maar nog aardig vermakelijk, ik ben bang dat dit vervolg dramatisch gaat worden.

avatar van Halcyon

Halcyon

Dat er plannen waren voor een tweede deel wist ik al, maar dat het zo snel zou gaan? Super.

avatar van ASman

ASman

Ik had ergens gelezen dat Adam Green zei dat dit deel nog een pak bloederiger gaat worden dan het al behoorlijk met creatieve kills overstapelde eerste deel. Ik ben benieuwd...

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

En ja hoor, door AMC theaters die de makers door dik en dun steunen hebben er voor gezorgd dat de film niet door de MPAA rating hoeft te gaan. Geen ongewild geknip door Adam Green dus, hij mag de film laten zien hoe hij hem bedoelde. Hatchet 2 is dus unrated en is de eerste ongekeurde film die een theatrical release krijgt .

avatar van Nick_SN

Nick_SN

Gezien op Frightfest in London, ik vond deel 1 zeer vermakelijk, en deze zelfs nog leuker! Slashers zoals ze bedoeld zijn

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Official Hatchet II Website is online. Ook wat aardige gore stills. Nog niet veel maar het is iets .

avatar van jordandejong

jordandejong

ASman schreef:

Als dat waar zou zijn dan wordt dit zo'n beetje het walhalla van de gore liefhebber! Deel 1 zat namelijk vol met over the top gore!

jarno1975 (moderator series)

Teaser trailer en poster toegevoegd.

Tonypulp

Net klaar met deel 1 Kom maar op met je nieuwe meesterwerk Green!

avatar van Pete_033

Pete_033

Deel 1 heb ik alleen het begin gezien maar vond de film wat flauw en heb deze toen afgezet. Als ik het goed heb zijn dit slashers? Is deel 1 echt zo flauw?

Dit deel wil ik wel graag zien omdat Danielle Harris erin mee speelt:D

Nog een teasertje (NSFW)

jarno1975 (moderator series)

De film is teruggetrokken uit de Amerikaanse bioscopen

avatar van Matthiasc88

Matthiasc88

IMDB idd bevestiging terugtrekking in Amerika en Canada... hmm wil hem wel zien..

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Triest systeem zeg.

avatar van dominion

dominion

wie heeft hierop gestemt want hij is nog niet uit

dominion schreef:

wie heeft hierop gestemt want hij is nog niet uit

Deze meneer. Maar wellicht via minder legale kanalen gezien.

Het gras is weer groen.

Terugkeer. Na Hatchet was Green voor mij een held. Hij leverde een slasher af zoals ze horen te zijn: grappig, vlot en bovendien onvoorstelbaar bloederig. Na z'n wat mindere tussendoortje 'Frozen' werd het nu weer tijd voor hetgeen hij goed in is; onvervalste splatter!

Een vervolg in de meest pure zin van het woord. De nog altijd aantrekkelijke Danielle Harris weet te ontsnappen maar heeft uiteraard zoveel wraak gevoelens, dat ze terug wilt. Een beetje gelul later zit je alweer met een nieuw team oftewel: nieuw slachtvee. De redneck, de neger, 't domme blondje en ga zo maar door...ze zijn er weer! Klinkt als een herhaling van deel 1? Dat is het ook absoluut.

Of dat erg is? Nee, logischerwijs is dat niet het geval. Waar het eerste deel uitblonk in een combinatie van jokes & gore, is het in dit deel ietsjes minder van de lolligheid (hoewel het er nog steeds is) maar meer van de gore. En dat bevalt prima, het overtreft namelijk al m'n hoge verwachtingen...alwéér!

Verticaal, horizontaal...de schuurmachines, hakbijlen en kettingzagen bewegen zich soepel door de slachtoffers heen met veel zwaar memorabele gore tot gevolg. Visueel zoals verwacht verbluffend gaaf, vol in beeld en ongenadig hard en pijnlijk en smerig. De tijd lijkt voorbij te vliegen wanneer het zo propvol zit met al die sensationele smerigheid .

Wanneer dat lopende gezwel met de deur in huis komt vallen, lichamen uit elkaar scheurt en hoofden beroofd van hun inhoud...dan weet je 't wel: dit is weer ouderwets geniaal. Green mag wat mij betreft andere plannen uit z'n hoofd zetten en meteen beginnen met een 3e deel. Hij levert voor de tweede maal een geweldige slasher af en blinkt meteen weer uit binnen de splatter.

avatar van $pecial

$pecial

Pfoe klinkt goed Deze komt ook op de checklist! Misschien eerst deel 1 ergens vandaan toveren..

Onderhond

Matig vervolgje.

Een herhaling van het eerste deel maar zowel de lol als de gore kwamen hier niet zo goed uit de verf. Green zou er wat mij betreft trouwens een keertje goed aan doen een volbloed horror/comedy te maken, hij is namelijk veel grappiger dan dat hij goor is.

Vooral die koekjesman is geniaal in dit deel, verder wordt de humor toch een beetje naar achteren gesteld. In de plaats wat meer domme hick in het moeras. Hij is verder nog wel aardig creatief met bijl en kettingzaag maar dat zijn ondertussen zo'n uitgekauwde wapens dat je er niet héél veel meer mee kan aanvangen.

Vond de gore eigenlijk tegenvallen. Veel bloed, dat wel, maar echt imponeren doet het niet. Daarvoor is het ook wat teveel Amerikaans en te weinig Japans of Frans.

Op zich nog een leuk slashertje maar vond het eerste deel wat beter geslaagd in z'n opzet. Wanneer het slasher gedeelte deze keer weer begon was m'n aandacht een beetje weg en zat ik eigenlijk vooral op het einde te wachten.

avatar van maurice32

maurice32

$pecial schreef:

geef hem 3 sterren , vind deel 1 en deel 2 wel niet heel veel verschil , dus als je deel 2 niet goed vond of matig hoef je deel 1 ook niet te kijken , is bijna hetzelfde

Tonypulp

Wel heel raar om eerst dit deel te kijken aangezien het een direct vervolg is . Niet dat het verhaal zo belangrijk is, leuk is 't wel (ook voor de humor beter).

avatar van maurice32

maurice32

maakt niks uit of je deel 1 daarvoor gezien hebt of niet , je mist eigenlijk niks

vind hatchet 2 overbodig

avatar van erik1677

erik1677

heb hem nog niet gezien , maar dit deel lijkt me absoluut niet overbodig.

Niet als je een diehard gorehond bent

avatar van Halcyon

Halcyon

erik1677 schreef:

Niet als je een diehard gorehond bent

De "gore hond" in mij was anders flink teleurgesteld. Zoveel zinvol geweld, maar zo mager in beeld gebracht. Van het make-up en special FX team dat het origineel tot een splatterfestijn had omgetoverd, bleef nu nog een enkeling over en dat is duidelijk te merken. Met de inventiviteit van de moorden is het pover gesteld, net zoals met de uitwerking die meermaals erg nep oogt. Dat terwijl Hatchet zo'n frisse en creatieve slasher was.

Een overbodig vervolg met andere woorden, want Green slaagt er nergens in om het eerste deel op welk vlak dan ook te evenaren (laat staan te overtreffen), wat toch wel een vereiste is als je een sequel inblikt.

avatar van FillumGek

FillumGek

Meer van hetzelfde.

Marybeth gaat samen met een groepje bountyhunters opnieuw de strijd aan met de afzichtelijke Victor Crowley. Helaas is de film wat minder grappig dan het voorgaande deel en zijn de dialogen over het algemeen saaier. Tony Todd heeft gelukkig een grotere rol en leuk om de debiele Lloyd Kaufman even langs te zien komen als hunter. Beetje jammer dat Marybeth door iemand anders wordt vertolkt dit keer, vooral omdat het een direct vervolg is. Ik irriteerde me trouwens mateloos aan de verkeerd opgeplakte wenkbrauw van Harris.

Er wordt weer met flink wat bloed gesmeten, zo'n 500 liter, maar de kills waren niet overdreven gruwelijk. Wel zag de make-up er goed verzorgd uit. Het monster mocht ook wat angstaanjagender zijn, want in close up bleek het toch best een baby face te zijn. Het einde is ook maar gewoontjes en er zal vast weer een vervolg uit worden gepoept. Zal vast niet veel beter worden als deze twee delen maar zolang het weet te vermaken mag Green doorgaan van mij.

avatar van Vascago

Vascago

Dankzij de gore toch een erg leuk filmpje. Helaas duurt de opbouw wat te lang en is het ook niet zo leuk als in het 1ste deel. Soundtrack is aardig, maar ook net ietwat minder.

3,5 * en laat dat 3e deel maar komen.

avatar van dominion

dominion

Tegenvaller.

Vond deel 1 echt geweldig en de gore was erg vet en dat viel hier echt zwaar tegen.

De moordenaar zag er nog wel smerig en kwaadaardig uit met een kettingzaag van 3 meter .

Maar vond dat de gore iets te goedkoop eruit zag en het was wel iets minder dan het eerste deel.

In Hatchet waren de kills juist een stuk gruwelijker dan dit vervolgje hier zie je alleen grote hoeveelheden bloedspetters die alle kanten opspuiten maar minder uitgerukte ingewanden en afgescheurde ledematen.

Ook was de belichting erg slecht en het was heel erg donker dat je niet echt veel zag.

Vond het erg jammer.

Als er een deel 3 komt mag er wat meer gore in van mij.

avatar van akira124

akira124

Vele malen beter als het 1ste deel. Vooral het stuk met de koekjes is hillarisch! 4****

avatar van bangkoklover

bangkoklover

Tjonge jonge, wat een baggerfilm, lees hier zelfs "vele malen beter dan deel 1????"

hoef ik daar gelukkig geen anderhalf uur aan te spenderen, vreselijk dom filmpje,

lees ook" de gore is IETS te goedkoop???" nou, alles is veeeeeeel te goedkoop, misschien dat 12 jarigen dit nog iets vinden, maar dan heb je het ook echt wel gehad, helemaal niks, zonde van de tijd, het enige positieve was de deleteknop, om deze bagger snel te verwijderen.

avatar van akira124

akira124

bangkoklover schreef:

Goede recensie. schijnbaar zijn er toch mensen ouder als 12 die dit ook leuk vinden.